Modeli 2001 — 04 siječnja 2001 -

tekst: Krunoslav Pečak


To je Yamahin novi naked model koji bi se mogao nazvati i goli R1 ili možda uspravni R1, ili R1 za one malo starije (bez uvrede, molim). Svejedno, to je model za ljude koji vole i cijene performanse, ali žele i malo udobnosti, a sve to zapakirano uz dopadljiv dizajn.

Sama Yamaha kaže da je sve na ovom motoru fenomenalno. Ali oni ga i proizvode, zar ne??

Svejedno, gledajući podatke, moramo se složiti sa time: 1000ccm, 141 KS, 105 Nm, na suhu težinu od svega 184 kg, uz kompletno podesivi ovjes. To su stvarno impresivni podaci za jedan naked. To vam je otprilike 120 i više KS na stražnjem kotaču, sa ogromnih okretnim momentom, zapakirano u potpuno novu ramu od cijevnih profila. Ako je sve to točno, to je 10 KS više i oko 15-ak kg manje od Suzuki-ja Bandit 1200S.

 

Ovaj motor je namijenjen onima koji žele beskompromisne performanse, ali ne žele čisti racing motor sa nervoznim motorom i šarenim oklopima. Obično se zna dogoditi da kad proizvođač uzme sportski model kao osnovu pa iz njega napravi “upotrebljiviji” motor, ispadne da je nestalo sve ono zabavno iz originala. Yamaha tvrdi da su se jako potrudili da se baš to ne bi dogodilo i Fazer-u. Kao potvrdu toga navode da motor ima sve one izmjene koje je pretrpio novi R1, uz to ima i EX-UP sistem i AIS(Air Injection System). Motor ima kao i R1 dugačku stražnju vilicu, koja je i predstavljena prvi put na R1, a kasnije je i kopirana od strane Suzukija na novim GSX-R-ima, da bi imao najbolje ležanje u klasi.

Sam motor razvije oko 7 KS manje od R1, koji su uglavnom otišli na bolji moment koji je vlasnicima ove vrste motor bitniji od nekoliko KS. Motor diše preko vodoravnih Mikuni 37mm rasplinjača, zato da bi se dobio veći kapacitiet rezervoara.
Ispušne grane od 35mm se spajaju u 4-u-1 ispuh sa EX-UP sistemom i inox topom. Poklopac glave je od aluminija, a ne od magnezija radi smanjenja cijene spram R1.

Unutar motora imamo radilicu sa 10% većim momentom tromosti za točniju vožnju po gradu. Spojka je manjeg promjera od R1, ali ima po jednu čeličnu i frikcijsku ploču više. Motor je hlađen vodom preko hladnjaka iste širine kao i od R1, ali je niži za 50mm. To ne bi trebalo stvarati probleme od pregrijavanja jer, koliko god da je ovaj motor pun snage i dobro leži, malo je vjerojatno da bi se mogao naći u takvim uvjetima i opterećenjima koje R1 postiže na stazi.

Rama je od čelika, a ne od aluminija prvenstveno zbog boljeg upijanja vibracija i udaraca koji se tako manje prenose na ruke i noge vozača. Za razliku od R1, Fazer ima običnu Kayaba prednju vilicu od 43mm i stražnji amortizer. Ovjes je kompletno podesiv sa hodom prednje vilice od 140mm i zadnje od 135mm. Prednje kočnice su preuzete od R1, a jedina razlika je u materijalu kočionih pločica koje nježnije hvataju. Stražnja kočnica ima ista klješta,  a disk je povećan na 267mm.

Sam izgled vuče korijene iz R1, jer je to izgled koji se kupcima jako svidio,a zadnja svjetla su i preuzeta sa R1. Prednji oklop ima lampe koje su neka mješavina onih sa R1 i R6. Iza oklopa se kriju kompletni instrumenti sa satom i mjeračem količine goriva koji će jako dobro doći kod dužih vožnji za koje je ovaj motor i namijenjen. Sve u svemu izgleda jako dobro i upadljivo. Centralni nogar je uobičajena oprema kod ovih motora.

 
Suvozačeve ručke su od plastike makar izgledaju kao da su od metala.

Svi ti podaci govore da bi to mogao biti najbolji all-round motor ove sezone.

Share

Povezane novosti

Kawasaki ZX12R – 2001

Kawasaki ZX12R – 2001

siječanj 04, 2001
Suzuki Katana 600 – 2001

Suzuki Katana 600 – 2001

siječanj 04, 2001
Suzuki GSX 1400 – 2001

Suzuki GSX 1400 – 2001

siječanj 04, 2001
Honda VTX 1800 – 2001

Honda VTX 1800 – 2001

siječanj 04, 2001
Honda Silver Wing – 2001

Honda Silver Wing – 2001

siječanj 04, 2001
Honda Gold Wing – 2001

Honda Gold Wing – 2001

siječanj 04, 2001
MV Agusta F5 – 2001

MV Agusta F5 – 2001

siječanj 03, 2001
MV Agusta Brutale – 2001

MV Agusta Brutale – 2001

siječanj 03, 2001
Ducati ST 4S – 2001

Ducati ST 4S – 2001

siječanj 03, 2001
Ducati 996R – 2001

Ducati 996R – 2001

siječanj 03, 2001

About Author

admin