Motori i oprema — 01 prosinca 2016 -

FJR je sigurno jedan od najpopularnijih sport touring motocikala koji već dugi niz godina gotovo nepromijenjen gazi cestama širom planete. Aktualni model redizajniran je i moderniziran dok radikalnih promjena u odnosu na prethodnika nije bilo. Prvenstveno je osvježen prednji kraj koji je dobio nove bočne oplate i prednje svjetlo koje je sada opremljeno LED dnevnim svjetlom. Novi su i instrumenti koji izgledaju vrlo impresivno a stižu u kombinaciji s novim prekidačima. Instrument ploča je podjeljena u tri segmenta: s lijeve strane je smješten tradicionalni „analogni“ brojač okretaja, s desne strane LCD display s mnoštvom mogućnosti a u sredini zaobljeni display na kojem dominira digitalni pokazivač brzine, pokazivač količine goriva, vremena i moda vožnje.

 

 

Argument modernizacije motocikla najviše je ostavio traga ugradnjom kontrole proklizavanja koju tipkom na instrument ploči možete isključiti, ABS-a, mogućnosti odabira između touring i sport načina rada te tempomata koji djeluje u rasponu brzine od 60-180kmh.

 

 

Udobnost je možda najbitniji faktor na sport touring motociklima i tu FJR dolazi do svog maksimuma. Sjedalo je presvučeno novim materijalom koji ne dozvoljava klizanje a i podesivo je po visini u rasponu od 805 do 825 mm. Još od prošlog modela podesiva je i visina vjetrobrana koja se mjenja putem menija. Ručke su pozicionirane optimalno, kao i dovoljno pomaknuti oslonci za noge tako da zapravo cijeli položaj sjedenja možemo nazvati idealnim. U prilog udobnosti možemo dodati i grijanje ručki u tri stupnja kao i mogućnost širenja dijela oplata kako bi u zimskim mjesecima dodatno zaštitili noge vozača od direktnog udara vjetra. Oblik i tvrdoća sjedala suvozača pažljivo su dizajnirani dok su s obe strane locirani držači za ruke a sa stražnje strane i oni za prtljagu. Između nogu vozača nalazi se anatomski oblikovan spremnik goriva kapaciteta 25 litara a ispod nogu suvozača dolaze masivni bočni koferi u boji motocikla.

 

 

Ukupna težina FJR 1300 sa svim tekućinama iznosi 289kg što je u rangu s konkurencijom ali u samoj vožnji nemate osjećaj tolike težine, jednim dijelom zbog linearnog ispoljavanja velike snage koja omogućuje peformanse koje bi prema nekim ustaljenim pravilima nadmašile očekivanja jednog sport touring motocikla. Lakoća kojom se diže kazaljka okretaja je impresivna. S njom raste i brzina koje niste previše svjesni tako da je vrlo bitno na FJR-u ostati koncentriran u vožnji jer vas velika snaga u kombinaciji s izuzetno udobnim motorom dovede do priličnih brzina a da toga niste ni svjesni. Razlog tome je jaki četverocilindrični agregat velike zapremine spremljen u aluminijskom okviru koji razvija 146 KS i okretni moment od 138 Nm.

 

 

Međuosovinski razmak od 1.545 mm kao i ravnomjeran omjer rasporeda težine pridonosi osjećaju sigurnosti jer je motocikl izuzetno stabilan i upravljiv. Kočnice su prilagođene težini s diskovima od 320 mm ali i fantastično dozirane. Mjenjač ima pet stupnjeva prenosa i premda se s njima može vrlo ugodno voziti, možda ne bi bilo loše dodati i šestu, putnu, brzinu.

 

 

S obzirom da je službeno predstavljanje ostavljeno za kraj sezone na sajmu u Koelnu, testni primjerak je stigao prilično kasno pa smo duži izlet ostavili za proljeće. Ovaj put smo se na kraćim relacijama prisjetili posljednjeg druženja s FJR-om na Korzici prije dvije godine gdje smo ga vozili na novim Dunlop Road Smart gumama. Tada je između 20-tak motora različitih koncepcija, FJR bio ugodno iznenađenje obzirom da se na uskoj i zavojitoj cesti koja nije njegov prirodni okoliš snašao više nego odlično. Sada možemo reći da su te osobine još i naglašenije. Udoban, predvidljiv, linearan, siguran, čvrst i jak, to bi bili pridjevi odnosno komplimenti kojima bi ga opisali. Cijena FJR-a se kreće unutar granica konkurencije i iznosi okruglih 140.000 kn. Nije malo ali ni FJR nije pomodarski motocikl koji se mijenja svaku sezonu. Sigurni smo da će budući kupci, kao i oni stari, uživati sa svakim napravljenim kilometrom.

 

 

 

Share

Povezane novosti

Dunlop GP Racer D212!

Dunlop GP Racer D212!

veljača 22, 2017
Yamaha XSR900 Abarth 2017

Yamaha XSR900 Abarth 2017

siječanj 19, 2017
Yamaha MT-09 Tracer

Yamaha MT-09 Tracer

siječanj 16, 2017
Moto Guzzi California 1400

Moto Guzzi California 1400

siječanj 02, 2017
Yamaha TMAX 530 2017

Yamaha TMAX 530 2017

studeni 08, 2016
Ducati Scrambler

Ducati Scrambler

studeni 04, 2016
Moto Guzzi Audace Carbon

Moto Guzzi Audace Carbon

listopad 28, 2016
Yamaha YZF R6 2017

Yamaha YZF R6 2017

listopad 13, 2016

About Author

mate