Modeli 2004 — 20 listopada 2003 -
Da se malo maknemo od svih ovih race replica i napišemo nešto i o motorima koji nisu namijenjeni jurnjavi po stazi. Ti motori svojim vlasnicima pružaju neki drugi gušt – kao vožnje kroz neka udaljena mjesta, da vas odvedu na neko mjesto a da vas pri tome ne bole sve kosti. Ma nije ni na R motorima to tako opasno, to samo tako govore-:).

Novi Fazer je tek sada u svojoj trećoj generaciji. Prvi model Fazera je predstavljen još u prošlom stoljeću i to daleke 1997. godine, na sajmu u Parizu. Taj model bio je pokretan s mašinom iz tadašnjeg YZF 600 R Thundercat-a. Okvir je bio čelični, naprijed dva skoro pravokutna svijetla, za svoje doba sasvim OK. Taj prvotni model se zadržao sve do 2002. godine, kada dolazi novi nasljednik temeljito osvježenog izgleda, ali još uvijek s istim okvirom i agregatom. U razdoblju od ’97 do ’02. mijenjale su se samo boje oplata. Dok je model 2002. već očigledno bio inspiriran s tada već planetarno popularnom R1.

Prednja maska je sad zašiljenijeg sportskijeg izgleda.
Yamaha prati trend. Kad je nešto in, zapto to ne upotrijebiti.
Kompletna prednja maska više vuće na sportivu nego na turera.
Rezervar malo neobičnog izgleda. Pomalo podsječa na onaj koji se nalazi na Suzukiju SV.
Da, nešto viđeno na "KAWASAKI"-u. Nadamo se da su riješili problem vidljivosti, na koji su se žalili neki koji su vozili "KAWASAKI"-eve modele.
?? kaj je ovo, sa poskidanim plastikama izgleda poput supermota.
Neka vas boje ne zavaraju, na R6 je agregat samo malo matiran s crnom bojom; inače se radi o istim agregatima, ali ne i istim performansama.
To je taj okvir, nema zavara. Na vrhu je spojen s vijcima, kao i u svom dnu. Pitanje koje mi se mota po glavi, da li će se ovi vijci na vrhu otpuštati od vibracija? Ako hoće, opet će "VIJCI KRANJEC" prosperirati. Ma, nek si ljudi zasluže, kaj ne?-:).
Model iz 1998.
Ovako je izgledao do 2003.
A ovako izgleda sada u plavoj i srebrnoj boji.

I ta 2002 godina i nije tako daleko, a evo za sezonu 2004. su izbacili novi model, koji s dosadašnjim nema nikakve veze. Pitam se ponekad, od kuda im lova, a i vrijeme, da za par mjeseci uspiju osmisliti sasvim novi motor. OK, odgovor na pitanje od kuda im lova je jednostavan, iz naših džepova, ali ovo vremenski mi nije jasno. Ma nije ni bitno, glavno da to oni skalupe i da ide.

Voditelj projekta oko Fazera je bio gospodin Yutaka Kubo, te je kako navodi, za početak okupio par vozača i odabrali su lokacije po Francuskoj, Italiji i Njemačkoj. Vozili se po regionalnim cestama, da bi iz prve ruke čuli što ne valja s motorima, što je dobro, te poslušali sugestije i prijedloge vozača, tj. onih od kojih proizvođači žive. To je isto kako i kada mi diskutiramo o tome, kako bi riješili financijske probleme naših vozača. Razlika je u tome, što nas na žalost nitko ne sluša, možda sluša tj. čita, ali ne mari baš previše. Ajde gospodo, otvorite taj novčanik i dajte neku lovu, da naši vozači nastave svoju moto karijeru. Kaj ste tak škrti, pa jednom se živi? No, da se vratim tekstu, jer bi ja sad mogao svašta napisati. Zato bolje da šutim, jer me moj jezik već par puta skupo koštao.

Mašina na ovom motoru i dalje dolazi iz porodice R motora, samo što je sada "posuđena" s modela YZF R6. Nemojte sada misliti da je mašina uzeta s neke R6, još iz doba dok je Hitler haračio svijetom. Radi se o mašini iz najnovije R6. Malo čudno, jer ipak je snaga prigušena i mogao se koristiti motor iz prvih modela R6. No, tu je valjda mali marketinški trik. Mogu u reklama pisati kako ima mašinu od čistokrvnog najnovijeg R motora.

Budući da namjena ovog motocikla to zahtjeva, agregat je tako optimiziran da pruža dovoljno snage i u području srednjih okretaja i tako sve do razvijanja pune snage i brzine. Rečeno je da je motor iz R6, i to je doista tako. Svi glavni parametri, kao što su: provrt i hod klipa, oblik komore za izgaranje, lakši kovani klipovi, usisni i ispušni ventili, radilica, sve je ostalo nepromijenjeno. Sada se postavlja pitanje- kako su k vragu onda skinuli snagu i smirili motor, da bi bio pogodan za svakodnevnu upotrebu u današnjem prometu? Pa, malo su promijenili profil bregova na bregastom vratilu. Time su promijenili kuteve otvorenosti i položaja ventila, promijenili su promjer i duljinu usisnika za zrak i to je to. S time su uspjeli "uprskati" stvar i skinuti snagu sa 123 KS, koliko ima R6, na 98 KS.

Budući da je motor došao od jače sestre R6, s njim u paketu ide i elektronsko ubrizgavanje. Taj sklop se brine da se gorivo ne troši uzalud, i da to sve ide lijepo i fluidno bez nekih poteškoća. Da bi sve to funkcioniralo kako je i zamišljeno, kao i uvijek, za to se brine hrpa elektronike, koja ispravlja poneki kiks, koji bi mogla napraviti čista mehanika. To su senzori koji očitavaju brzinu vrtnje radilice, tlak i temperatura usisanog zraka, senzor temperature rashladne tekućine, i senzor koji "gleda" koliko su otvoreni leptirići na ubrizgavanju.

Okvir ovog motocikla je sasvim NEW proizvod. Radi se o lijevanom aluminijskom okviru, koji je dobiven "YAMAHINOM" "CF Die Cast" tehnologijom. Okvir je izveden perfektno, bez i jednog jedinog vara. Spojen je na vrhu okvira i na dnu, s vijcima; sve ostalo je glatko ‘ko staklo, to ćete najbolje vidjet na slici. S tim okvirom i ponekim mršavljenjen na nekim sitnicama, uspjeli su skinuti 7 kg na masi motocikla. Agregat je za okvir vezan u 5 točaka, te samim time postaje stresni dio okvira.

Novi Fazer je dobio i novu znatno dulju stražnju vilicu. Produljenje stražnje vilice, kao i povećanje kuta prednje vilice sa 24° na 25° i povećanjem traga sa 88,6 mm na 97,5 mm, došlo je i do povećanja međuosovinskog razmaka. Sada on iznosi 1438 mm, ili drugim riječima, povećan je za 23 mm.

Uz sva ta produljenja i promjene pozicije agregata, moralo je doći i do promjene rasporeda masa. Tako je sada prednji kotač opterećen sa 51 % mase, dok je do sada taj postotak iznosio 49 %. Koliko mase otpada na stražnji kraj, probajte sami dokučiti-:).

Na tu produljenu stražnju vilicu montiran je podesiv monoamortizer hoda 130 mm, što je povećanje za 10 mm u odnosu na dosadašnji model. Prednja vilica je također promijenjena. S do sadašnjih 41 mm promjera, prešlo se na 43 mm. Odnosno, radi se o istoj vilici koja se montira na Fazer od 1000 ccm. Sve te spomenute promjene; pomak težišta, nova geometrija, omogućilo je veću slobodu u položaju sjedenja. Kod te spomenute geometrije, vrijedno je napomenuti i kut zakreta upravljača od 35° ako računamo samo za zakretanje u jednu stranu.

O kočnicama nemamo što puno govoriti. Na ovaj motor postavljene su klasične kočnice, jer za radijalnim zaista nema potrebe, a samo bi nas više opalili po džepu. Sprijeda su montirani dupli diskovi promjera 298 mm, dok je straga stavljen disk promjera 245 mm.

Ako nisam nešto preskočio, za kraj možemo reći još par riječi o samom dizajnu i opremi. Prednji kraj je povučen sa R1. OK neka je, nema problema. Stražnji kraj, recimo da je izmišljen sam za sebe. Mada gledajući novu R1 i ovog Fazera, vidi se da je netko malo "prepisivao". Ponajviše to mislim na top ispuha. U ovom moru modela, moru koje je svakim danom sve veće, tko bi izmislio da svi detalji budu novi. Što god da se izmisli, uvijek će se naći netko i reći: "Da, da, vidio sam to već negdje, samo je malo promijenjeno". Možda su zeznuli s tom modom, da se modeli mijenjaju svake 2 godine. Mislim, čemu to? Bez brige bi mogli to razvući na razdoblje od tri, pa i četiri godine. Tada bi ipak bio veći razmak među modelima pojedine kuće i sve bi bilo nekako svježije. No, to već spada u drugu temu.

Konkurencija? Da ima je. Tu je "HONDA" s Hornetom i novom serijom CBF (koja zaostaje po snazi, ali je puna novosti – vidjeti ćete jednom prilikom), tu je svakako i "SUZUKI" sa svojim SV 650 S-om, i Banditom 600, "KAWASAKI" sa Z 750. On opet odudara po kubikaži, SV po broju cilindara, dakle, možemo reći da se tu svaki bori po svome kraju za srca kupaca.

HONDA-biker, MK "Motori"

 

TEHNIČKI PODACI:
Motor: redni četverocilindrični, 4T, 16 ventila, DOHC, hlađen tekućinom
Provrt×hod; obujam: 65,5×44,5; 600 ccm
Odnos kompresije: 12,2:1
Max snaga: 72 kW (98 KS) na 12000 okr/min
Max okretni moment: 63,1 Nm na 10000 okr/min
Ubrizgavanje: elektronsko ubrizgavanje
Paljenje: TCI
Mjenjač: 6 brzina, sa slijedećim odnosima:
1. 2,846
2. 1,947
3. 1,556
4. 1,333
5. 1,190
6. 1,083
Ovjes: sprijeda klasična teleskopska vilica, promjera 43 mm, hoda 130; straga vilica sa podesivim monoamortizerom, hoda 130 mm
Kočnice: sprijeda klasične kočnice s duplim diskovima promjera 298 mm; straga disk promjera 245 mm
Mjere (dך×v): 2095×750×1215
Međuosovinski razmak: 1440 mm
Kut vilice: 25°
Trag: 97,5 mm
Visina sjedala: 795 mm
Visina od tla: 130 mm
Suha težina: 187 kg
Gume: prednja 120/70 ZR17; straga 180/55 ZR17
Kapacitet spremnika goriva: 19 l, od toga 3,5 l rezerve
Boje: crna, plava, srebrna

Share

Povezane novosti

KAWASAKI Z750, 2004

KAWASAKI Z750, 2004

svibanj 11, 2004
SUZUKI GSXR-750

SUZUKI GSXR-750

ožujak 05, 2004
HONDA CBR 125R, 2004.

HONDA CBR 125R, 2004.

veljača 22, 2004
YAMAHA WR 450F 2-Track

YAMAHA WR 450F 2-Track

veljača 07, 2004
YAMAHA XT 660 X/R 04

YAMAHA XT 660 X/R 04

siječanj 22, 2004
Suzuki GSX-R 600 , 2004.

Suzuki GSX-R 600 , 2004.

siječanj 14, 2004
Honda CBF 600

Honda CBF 600

prosinac 09, 2003

About Author