Naši testovi — 17 lipnja 2008 -

 

Dobro poznati Yamahin model FZ6 veoma je popularan na tržištu iz jednostavnog razloga: kombinira dobre performanse agregata i ciklistike, atraktivan dizajn, snažne kočnice i praktičnost upotrebe u jedan paket veoma prihvatljive cijene. FZ6 S2 je zbilja svestran motocikl koji će vam pružiti mnogo užitaka bilo da se vozite po gradu ili po otvorenoj cesti, brzo ili sporo.
 

Od kada se pojavio na tržištu, model FZ6 je oličenje pravog urbanog sportskog motocikla. Možda mu fale oklopi i nizak upravljač, ali i to ima svojih čari. Agregat FZ6 je baziran na onome koji kuca u modelu R6: tekućinom hlađen četverotaktni redni četverocilindraš sa 600 ccm. Provrt i hod iznose 65,5 x 44,5 mm, a omjer kompresije 12,2:1. U biti, to je normalni agregat, s ničim posebnim što bi se moglo istaknuti. Ispoljava 98 ks pri 12 000 okr/min i 63,1 Nm okretnog momenta pri 10 000 okr/min, što je dosta da se motocikl težak 180 kg gurne preko 220 km/h.
 

Klasični agregat stavljen je u aluminijski okvir izrađen die-cast tehnologijom koji je dizajniran u obliku dijamanta. Za amortizaciju brinu se klasična prednja vilica sa cijevima promjera 43 mm i stražnji monoamortizer. Hod ovjesa iznosi 130 mm i za prednji i za zadnji kraj, što osigurava dobro upijanje rupa. Opet, ništa inovativno ili high-tech, ali sasvim dovoljno da se nosi sa svime što mu priredite.
 

 

Kada govorimo o dizajnu, najsubjektivnijoj stvari kod motora, svi će se (vjerujemo) složiti kako je FZ6 jedan lijep i moderan motocikl. Ništa nije pretjerano niti prenapuhano. Linije nisu preoštre niti prezaobljene… cijeli motocikl je nekako taman. Poseban štih daju mu auspusi pod sjedalom (na testiranom motociklu zamjenski Leo Vince). Dugačko i široko sjedalo iz jednog komada je debelo podstavljeno i na njemu zbilja ima mjesta da se vozač namjesti kako god mu odgovara, kako u zavojima, tako i pri opuštenom kruženju. Rezervar goriva je poprilično velik te može primiti čak 19,4 l goriva, što osigurava zavidnu autonomiju kretanja, a ujedno pruža i dobar oslonac u zavojima, iako mu fali onaj izraženi rub kao na R motorima da bi se vozač „zahaklao“ u zavojima. Vrlo lijepom dizajnu uvelike doprinose i atraktivni instrumenti koje je lako čitati i kada sunce pada na njih.
 

U vožnji je FZ6 poprilično neutralan, što god mu radili. Iako je položaj vozača malčice nelagodan, sa preuskim upravljačem koji je ujedno pomaknut i previše naprijed, vozač se vrlo brzo navikne na ono što mu FZ6 pruža. Snage ima sasvim dosta za sve uvjete, ali je ona smještena na malo višim okretajima, kao kod svakog četverocilindraša. Da bi se nekamo išlo brzo, motor treba dosta vrtjeti, što ponekad iziskuje malo više koncentracije i umjeća. Naime, dolje je agregat pomalo „mlitav“, što ide pod ruku malo neiskusnijim vozačima. Ali ono pravo krije se tek iza 8 000 okretaja, kada počinje pravilno i puno vući. Jedini problem je, kada pustite gas na tim okretajima sa Leo Vince auspusima, kakvima je bio opremljen testni model, buka, koja doslovno puni uši nekakvim dubokim mrmljanjem koje je došta teško opisati. Da se nebismo krivo razumjeli, i mi smo pobornici glasnih auspuha, ali ova buka je malo previše. No, zabava je tek počela, a 8 000 okretaja je tek predigra. Prava zabava počinje na 10 000 okretaja, što bi značilo da već jurite poprilično brzo, u bilo kojoj brzini. Kada smo već kod brzine, spomenimo da će vas FZ6 vrlo brzo i efikasno gurnuti do nekih 230 km/h koliko smo uspjeli navući. Respektabilan rezultat za jednog nakeda od samo 600 ccm.
 

 

Općenito, FZ6 se najbolje snalazi u gradu; motocikl je startan, okretan i solidnih kočnica koje se sastoje od dva diska od 298 mm i jednog stražnjeg od 245 mm. One jasno daju do znanja što će se u kojem trenutku desiti. Iako za vožnju po otvorenoj cesti malčice spužvaste, u gradu se ponašaju dobro. Koliko god to čudno zvučalo. Možda je to zbog prirode splitskog asfalta, kada u gradu želimo malo nereaktivniju kočnicu. Po istom tom asfaltu treba paziti i kada se vozimo na maloj otvorenosti ručice gasa: agregat tada, kao i svaki motocikl sa injectionom, postaje malčice trzav i skakutav, ali to se lako anulira desnim zglobom.
 

 

Kada odemo na malo bržu cestu, javljaju se prve mane. Prva, koju je najlakše otkloniti, su gume. Montirane Bridgestone BT020, koje su u svojoj prirodi touring gume, uvelike umanjuju užitak vožnje. Motocikl je jako teško srušiti u zavoj, bilo kontriranjem volana ili navlačenjem motocikla prema dolje. Jednostavno, pretupi profil ne dozvoljava ono brzo rušenje u zavoj koje bi amortizacija i okvir zasigurno istrpili, a urlik agregata podržao. No svejedno, gume u zavoju, koliko god bilo teško zaleći motocikl, dobro drže te ne dovode u krizu ni amortizaciju niti okvir. Kada smo već kod amortizacije, ona je sasvim solidna i ne pokazuje neke znakove prekomjernog propadanja, makar motocikl možda malo previše poskakuje preko grba. Ipak, samo 180 kg ne pritišću podlogu tako jako da motor uvijek ostane na podu. No, i to bi se dalo popraviti malim intervencijama na ovjesu, koji je malčice tvrđi nego na starom modelu.
 

Još jedna mana je malo slabija zaštita od vjetra. Znamo, glupi smo što to uopće spominjemo, ali stvar je u tome što neki nakedi, koliko god goli bili, bolje štite od drugih. Ovdje FZ6 malo podbacuje, te vjetar pokušava dići vozača sa sica čak i kada vozač „legne“ na spremnik goriva. No, u ovom slučaju, u kojem će se rijetko koji vozač nakeda naći, novodizajnirana instrument ploča preuzeta sa modela FZ1 dobro prebacuje vjetar preko kacige (da ponovimo: kada vozač leži na tanku), pa to bar na trenutak smanjuje borbu s vjetrom.
 

 

Sve u svemu… Yamaha FZ6 zadovoljit će svakoga. Tako multifunkcionalan, sportski a u isto vrijeme udoban motocikl izgleda koji još neko vrijeme neće zastariti je teško naći. Nebi vam trebalo biti žao niti jedne od oko 60 000 kuna koje treba izdvojiti za FZ6.
 

 

Share

Povezane novosti

MV Agusta F3 675

MV Agusta F3 675

rujan 30, 2015
KTM Freeride 350

KTM Freeride 350

siječanj 26, 2014
Husaberg enduro

Husaberg enduro

ožujak 02, 2013
Yamaha Xenter 150

Yamaha Xenter 150

svibanj 16, 2012
Moto Guzzi V7

Moto Guzzi V7

travanj 15, 2012
BMW C600 Sport/C650 GT

BMW C600 Sport/C650 GT

travanj 05, 2012
Yamaha T-Max 530

Yamaha T-Max 530

ožujak 17, 2012

About Author