Yamaha MT-07

Yamaha MT-07 najnoviji je predstavljeni model MT obitelji kojim se proizvođač iz Iwate suočio s evidentnim promjenama koje se posljednjih godina događaju na tržištu motocikala. Recept nije bio nov, nešto slično događalo se 70-tih i 80-tih godina prošlog stoljeća kada je Yamaha svojim manjim modelima od 350 ccm veliki broj mladih vozača uvela u svijet motocikala. Zabavni i cjenovno pristupačni motocikli, poput njihove publike, s vremenom su evoluirali tako da je logičan slijed bio povećanje zapremine odnosno performansi ali i dalje praćene malom težinom i odličnim voznim karakteristikama.

1

2

MT-07 je zbog cijene svojevrsna zagonetka. Naime, motocikl je u potpunosti proizveden u Japanu što je u obrnutim slučajevima obično prvi pokazatelj pokušaja uštede. Dalje, iako joj prilazite pomalo sumnjičavo, nećete naći dijelove koji izgledaju jeftino. Zapravo je upravo suprotno, radi se o motociklu koji se može pohvaliti skladnom linijom i odličnom završnom obradom. Dojam povećava moderno dizajnirano prednje svjetlo, spremnik goriva nepravilnog oblika, asimetrična stražnja vilica te stražnje LED svjetlo u kojem su diode poredane u obliku MT logotipa.

Nova Yamaha vrlo je uska, uključujući i upravljač za koji treba koji kilometar navikavanja, a težina od 179kg s punim spremnikom i međuosovinski razmak od 1.400 mm  čine ju izuzetno upravljivom. Udobno i prostrano sjedalo postavljeno je na niskih 80,5 cm čime je primarno ciljano na niže vozače i nježniji spol ali će se i viši vozači osjećati ugodno iako će im položaj sjedenja možda sugerirati drugačiji način vožnje. Manjim namještanjem, usko postavljene noge i tijelo lagano pognuto prema naprijed s osloncima za noge koji lagano vuku prema natrag te sjedalom pozicioniranom gotovom na stražnjem kotaču, dovode do položaja koji je primjereniji živahnoj vožnji nego laganom crusingu međutim i po pitanju agregata i udobnosti podjednako je iskoristiv u obje situacije.

3

4

Premda dvocilindrični agregat s paralelnim cilindrima R2 radi na sličnom principu kao V2, ne treba očekivati vibracije niti buku, toliko da uz kvalitetniju i tišu kacigu, ponekad će vam doći da se na semaforu poigrate s ručicom gasa i bacite pogled na LCD display kako bi bili sigurni da motor radi. Agregat je vrlo fleksibilan a snagu razvija u niskim i srednjim okretajima što je detalj koji bi trebalo posebno istaknuti kao jednu od odlika MT-07 koja ga stavlja ispred konkurencije. Živahan i zabavan kad treba a opet podatan za laganu vožnju ukoliko želite putujući razgledavati krajolik. Razvija 74 KS pri 9.000 okretaja odnosno 68 Nm pri 6.500 okretaja. Za pohvalu je i savršeno precizan i uglađen šestostupanjski mjenjač kao i suvislo odabrani četveroklipni kočioni sustav s prednjim diskovima promjera 282 mm i stražnjim od 245 mm.  ABS se nudi kao opcija. Okvir je sastavljen od čeličnih cijevi, mada se lukavo postavljenim aluminijskim poklopcem središnjeg dijela to ne bi zaključilo na prvi pogled, dok je stražnja vilica izrađena novom tehnologijom od čeličnih ploča koje osiguravaju jeftiniju proizvodnju bez negativnog utjecaja na samu funkcionalnost i čvrstoću. Ovjes korektno odrađuje svoj posao premda je u tom segmentu primjetan pomak ka jeftinijim rješenjima s prednjim vilicama promjera 41 mm bez mogućnosti podešavanja i stražnjim horizontalno postavljenim monoamortizerom.

7

8

Vožnju na MT-07 najjednostavnije bi bilo opisati kao zabavnu. Sigurnu i zabavnu, jer “sedmica” je umjerena i izbalansirana u svakom pogledu. Nekada je bilo gotovo nezamislivo preporučiti motocikl zapremine 700 ccm kao prvi veliki motor no sada upravo to činimo, i to javno. :) Prirodan osjećaj u vožnji i predvidive reakcije daju nam za pravo tako okarakterizirati MT-07 ali svejedno treba biti oprezan jer Yamaha može pokazati i drugo lice pa se u gradskoj vožnji vrlo lako pretvori u adrenalinsku injekciju. Već manjom korekcijom položaja sjedenja odnosno rasporeda težine, u kombinaciji s naglim otvaranjem gasa, prednji kotač diže se u zrak. Moment je tu ključan a njega ima sasvim dovoljno. Ukoliko želite malo direktnije isprobati agilnost, auti se trenutno pretvaraju u čunjeve na poligonu a umjerena snaga agregata i doziranje ne prejakih kočnica omogućuju da zebre više ne gledamo podozrivo. Bitno je napomenuti, MT-07 vam pokazuje šta može ali ne inzistira odnosno vozaču daje mogućnost odabira i potpunu kontrolu. Izvan grada, na otvorenijim prometnicama, MT-07 opet postaje pitom i miran ali i dalje zabavan. Duge zavoje odrađuje bez problema i što je možda još bitnije s obzirom na njegovu lakoću, stabilan je i sasvim korektno drži putanju. Neravnine na cesti se osjete no dok ste u granicama neke uobičajene putne brzine, intenzitet nije posebno jak i neće vam stvarati probleme. Isto možemo reži i za zaštitu od vjetra koja bi sigurno bila na našoj listi želja jer na većim brzinama postaje nemiran. Kako do toga dolazi uglavnom na dužim i ravnim dionicama, jer mu treba nešto vremena da “nabere”  brzinu, ne smatramo to kritikom jer velike brzine nisu primarna namjena MT-07.

5

Zaključak našeg druženja s MT-07 bio bi da se radi o uzbudljivoj kombinaciji s naglaskom na zabavni agregat, malu težinu, jednostavno upravljanje i prihvatljivu cijenu, koja će se svidjeti mlađim vozačima ali je niti oni iskusniji ne mogu ignorirati. Stoga ne treba čuditi da je upravo ovaj model trenutno najprodavaniji motocikl na našem tržištu s cijenom od 46.900kn.

 

 

 

Prethodni članakJanus Motorcycles
Sljedeći članakLorenzo i Yamaha potpisali dvogodišnji ugovor