Motori i oprema — 26 kolovoza 2014 -

Novi član Masters of Torque obitelji, iako genetski vezan za svoje prethodnike, jasno pokazuje drugačiju, moderniju filozofiju. Koliko MT-09 znači Yamahi vidljivo je i iz službenog press materijala u kojem navode da je za njih predstavljanje MT-09 najveća novost u zadnjih nekoliko godina i naglašavaju da iza projekta stoji isti team ljudi koji je ’98 godine radio na projektu tada revolucionarne R1. Značajni dio odnosi se na novi trocilindrični agregat predstavljen prošle godine koji dominira cijelim motociklom i s kojim u Yamahi evidentno imaju velike planove. S pravom, jer radi se o iznimnom agregatu.

2F2G7991

2F2G7807

Ukoliko bi povukli paralelu sa MT-01, koja je za ono vrijeme odskakala od konkurencije, vizualno ne bi našli previše sličnosti. Osim možda minimalističkog pristupa. Mogao bi se tako okarakterizirati izgled motocikla jer nema detalja koji se posebno ističu ali je sve na svom mjestu i djeluje kao vrlo skladna cjelina. Anatomski oblikovan spremnik goriva, uzak da prati liniju agregata i okvira, s bočnih strana ukrašavaju glomazni usisnici zraka između kojih je s prednje strane smješteno spušteno svjetlo nepravilnog oblika. Iznad njega, a ispod instrumenata, nalazi se prazan prostor kojem bi dobro došla prednja maska. I ona postoji, ali u katalogu dodatne opreme. Kad već spominjemo dodatnu opremu, spomenimo da je već dostupan i Akrapovičev ispušni sustav no i cijela lista dijelova kojima možete personalizirati svoj motocikl. Performanse još ne znamo ali dizajn s tri izlaza izgleda odlično iako niti na serijski ispuh nemamo primjedbi. Instrument ploča tanka je i potpuno digitalna, vrlo pregledna i ne sadrži niti jedan suvišan podatak. Ista jednostavnost prati i prekidače, sve osim “trube” koja nije ovaj put nije ispod prekidača žmigavaca i treba ju ciljati. Nezgodno za pozdravljanje lijepih djevojaka koje prolaze pored vas. Stražnji kraj je riješen sjedalom koje se proteže do samog kraja odrezanog repa na kojem je pozicionirano LED svjetlo. Cijenu agresivnosti stražnjeg kraja plaćamo i nosačem tablice koji atraktivno izgleda ali u slučaju kiše ne očekujte suha leđa.

Ovjes se sastoji od stražnjeg horizontalno postavljenog podešavajućeg mono amortizera dok je naprijed podesiva upside down vilica promjera 41 mm. Posebno ističemo kočnice, naprijed plivajući diskovi promjera 298 mm s četveroklipnim kliještima, straga jedan klip i disk promjera 245 mm, koje su za svaku pohvalu. Ponekad možda i malo prejake ali o tome nešto kasnije. ABS je još uvijek samo opcija i ove godine neće biti u ponudi. Hvaljeni trocilindrični četverotaktni agregat, smješten u aluminijskom okviru i za MT-09 olakšan dodatnih 10 kg te sada teži 60 kg, zapremine je 847 ccm, razvija 115 KS pri 10.000 odnosno 87,5 Nm pri 8.500 okretaja. Deklarirana težina motora je 171 kg prazan, odnosno 188 kg sa svim tekućinama. Maksimalna brzina iznosi 225kmh nakon čega postoji blokada.

IMG_7083

IMG_7084

Navedene vrijednosti snage i težine dolaze do izražaja tek u vožnji, jer to je ono što ovaj motocikl čini posebnim. Prvi dojam kad sjednete na MT-09 je izuzetna lakoća motocikla i sjedalo koje je gotovo trokutaskog oblika, lagano nagnuto prema naprijed ali ne toliko da vas na svakom kočenju nabije na spremnik goriva. Visoko postavljen široki upravljač s prostranim sjedalom i malo više postavljenim osloncima za noge zadržava ugodan položaj sjedenja koji savršeno odgovara deklariranom naslovu da se koncepcijski radi o motociklu između roadstera i motarda. Malim pomakom tijela regulirate i način vožnje, iako treba priznati da je naked pozicija prirodnija.

Zvuk motocikla, sa serijskim ispuhom, nije pretjerano glasan i ne daje naslutiti ponekad agresivnu narav MT-09. Kvačilo je vrlo mekano a mjenjač precizan. Prije vožnje smo bili upozoreni na agresivno ispoljavanje snage motocikla koja se još dodatno potencira skliskim splitskim asfaltom, tako da smo krenuli u B modu. Postoje tri moda ispoljavanja snage, STD odnosno umjereno, A ili sport i B ili najslabije ispoljavanje koje smo prozvali “kišnim”. Za razliku od ostalih grupa novinara, mislim da smo bili jedina koja je uspjela isprobati mape po kiši. I to prilično jakoj. Izmjena načina rada fly-by wire sustava regulira se prekidačem  koji se može koristiti i u vožnji uz uvjet da je ručica gasa potpuno zatvorena. Prilikom rada u sva tri moda snaga uvijek ostaje ista, 115 KS, dok se mjenja samo način razvijanja odnos odaziv na okretanje ručice. Prvih nekoliko kilometara prošli smo oprezno da bi nakon toga probali sva tri moda na različitim podlogama.

Za MT-09 se stvarno može reći da ima puno snage i razlike u mapama su osjetne ali nisu baš toliko drastične da bi se smatrale nesigurnima. Snaga se jednostavno da kontrolirati i prilikom agresivnije vožnje a nema zapreka da ga koristite svakodnevno u gradskoj vožnji. Upravo ta “jednostavnost” MT-09 uz malu ukupnu težinu, pogotovo prednjeg kraja iako je raspored masa 51:49 u njegovu korist, čini ga preporučljivim i ne previše iskusnim vozačima što bi prvenstveno pripisali svestranom trocilindričnom agregatu. Problematično područje, ako se tako može nazvati, zna se dogoditi ukoliko se prekočite pa onda još na ulasku u zavoj dodate malo gasa kako bi imali mirniji izlaz. Tada naglo otvaranje od nule uz fly-by-wire u A modu zna malo trznuti zadnji kotač odnosno proklizati međutim to ovisi i o podlozi jer se na dijelu magistrale s novim asfaltom to nije događalo. Ovako lagani motocikl izuzetno se brzo i precizno vozi i po kratkim zavojima, poput pravog supermota. U dužim i bržim zavojima vrlo je stabilan i bez problema prati zadanu putanju ali treba uzeti u obzir podlogu jer se uslijed neravnina na kolniku zbog kraćeg međuosovinskog razmaka može uznemiriti no sve je to daleko od opasnih situacija. Na ravnim dijelovima gdje motor postiže brzine od preko 200kmh, potpuno svjesni da to nije jača strana ogoljelih motocikala, MT-09 ne pokazuje znakove vibriranja niti lelujanja.

Spomenuli smo situaciju oko kočenja prilikom ulaska u zavoje a od prije ostali dužni i objasniti komentar o prejakim kočnicama. Uvjetno rečeno prejakim jer to smatramo jednom od najboljih osobina MT-09. Radi se o odličnom doziranju gdje je pri agresivnijoj dovoljno držati vršak kažiprsta na poluzi prednje kočnice. Naravno da se to kočenje odnosi na korekciju prije zavoja, za jaka kočenja dva su prsta dovoljna da vas “zakopa”. Poput prednje, i stražnja kočnica s jednoklipnim kliještima funkcionira besprijekorno.

Konkurencija, prvenstveno talijanska i engleska, nikako nije za podcjenjivanje no s cijenom od 65.900 kn MT-09 predstavlja relativno jeftinu igračku za uživanje, izuzetno laganu i brzu te upotrebljivu za svakodnevne aktivnosti i za ispucavanje adrenalina. Yamaha sa svojim novim motociklom cilja na mlađu, urbanu populaciju ali nema sumnje da će privući i mnoge kupce koji primarno ne odgovaraju navedenoj grupi, Interesantno je da se radi o motociklu koji bi, mada zvuči kontradiktorno, okarakterizirali odličnim izborom za iskusne znalce ali i početnike…

 

 

IMG_1089

IMG_1096

IMG_1167

Oprema korištena na fotografijama: IXS jakna Rio II i rukavice IXS Jagar (Šepić Commerce, Rastočka 14, Novi Zagreb-Blato), TCX X-Cube čizme (Moto-Oprema, Ilica 226, Zagreb), Suomy kaciga (Moto Bencony, Hegedušićeva 12, Zagreb).

 

 

 

Share

Povezane novosti

Ducati demo akcija!

Ducati demo akcija!

rujan 06, 2017
Moto Guzzi California 1400
Yamaha MT-09 Tracer

Yamaha MT-09 Tracer

kolovoz 02, 2017
Aprilia Dorsoduro 900

Aprilia Dorsoduro 900

srpanj 31, 2017
Dunlop D213 GP Pro

Dunlop D213 GP Pro

srpanj 05, 2017
Dunlop GP Racer D212!

Dunlop GP Racer D212!

veljača 22, 2017
Yamaha XSR900 Abarth 2017

Yamaha XSR900 Abarth 2017

siječanj 19, 2017

About Author

mate