Naši testovi — 21 travnja 2008 -

Nakon dugih godina na tržištu, Yamaha je svoj pouzdani i praktični skuter simpatičnog imena Neo’s odlučila malo pomladiti. Još uvijek je to isti onaj skuter kojeg svakodnevno muče i kolju djelatnici City Expressa i ostalih dostavljačkih firmi, ali ovog puta malo pomlađen i dotjeran. Pomalo retro, ali moderan, Neo’s će još dugo godina odolijevati zubu vremena.
 

 

Srce ovog neuništivog skutera i dalje kuca u istom ritmu. Zrakom hlađeni dvotaktni monocilindraš od 50 ccm, sa skoro kvadratnim odnosom provrta i hoda (40 x 39,2 mm) odoljeva vremenu već dugo godina i to uspješno. Omjer kompresije iznosi dosta niskih (za dvotaktni motor od 50 ccm) 10,7:1, dok se za napajanje ovog pouzdanog Minarelli agregata brine Gurtner PY12 karburator. Dakle, ovdje nema ništa novoga. No svi znamo staru poslovicu "ne mijenjaj konja koji pobjeđuje"…
 

Neo’s je pravi gradski skuter. Već i ptice na grani znaju da je najvažnija odlika gradskog skutera okretnost. Nje Neo’s-u ne fali. Tu veoma veliki doprinos ima i mala masa (82 kg) i poprilično nisko sjedalo, koje je samo 790 mm od poda. Za dobru okretnost brinu se i dobre gume, dimenzija 120/70-12 naprijed, te 130/70-12 nazad. Iako ne zvuče kao neke dimenzije koje će osigurati totalnu okretnost (kao što je to slučaj kod skutera koji imaju kotače od 10“), ovdje je postignut dobar kompromis između okretnosti i stabilnosti, pa Neo’s uljeva povjerenje na svakom koraku prijeđenog puta. Ovog puta naplatci su od aluminijske legure, sa pet krakova i djeluju veoma simpatično. Neo’s se pokreće ili pouzdanim kick-starterom, ili elektrostarterom, a pod sic stane i integralna kaciga, što je svakako dobra vijest.
 

 

No, kako nećete baš non stop stajati u gužvi i malim brzinama se probijati među autima, potrebna je i dobra amortizacija i kočnice, jer kad-tad ćete morati stati ili pogoditi rupu u sred zavoja. Za ovaj dio priče brine se oprema s potpisom, i to ne bilo kojim, nego Paioli i Brembo. Naime, na prednji fiksni disk od 190 mm djeluju dvoklipna Brembo klješta koja svoj posao odrađuju odlično. Potpomognuta su stražnjom bubanj kočnicom promjera 110 mm koja svoj posao također odrađuje vrlo solidno. Čak i na kliskim Splitskim ulicama ima dosta osjećaja na polugama te kočnice daju jasnu informaciju kada će zablokirati. Što se tiče amortizacije, ona je klasična skuteraška. Prednja klasična Paioli vilica i stražnji (nažalost, nepodesivi) amortizer vrlo dobro odrađuju svoj posao. Niti preko velikih neravnina Neo’s ne pokazuje znakove krize, te neravnine jednostavno i efikasno upija. Veoma dobro, jer nećete istresti sadržaj vrećice iz dućana.
 

 

Dizajn je prva stvar koju ćete uočiti na novom Neo’su. Iako ne odstupa previše od staroga, ipak je uvelike moderniziran. Nova prednja svjetla još su simpatičnija od starih, tu je nova digitalna kontrolna ploča, koja sada ima i pokazivač razine goriva, te je, ako ništa drugo, bar zabavno gledati ples brojki na ekranu. Jedan od prekrasnih detalja je prošiv na sjedalu u boji skutera. Onima koji imaju oko za detalje će ovo vjerojatno doći kao šlag na tortu. Nova su i stražnja svjetla, kao i rukohvat za suvozača koji vam pomaže kada Neo’sa treba dići na centralni nogar. Na posljetku, tu su i novi oslonci za suvozača, koji su simpatičnog, ali i funkcionalnog dizajna, sa malim šiljcima, pa se suvozač/ica neće pokliznuti.
 

 

 

Nažalost, na test je dostupan bio Neo’s u zatvorenoj verziji. 50 km/h, na koliko nas zakon ograničava u nekim slučajevima može biti i opasno, ali zakon je zakon. Ipak, to je dosta za uski centar gdje nemate niti prilike pojuriti brže. Neo’s, unatoč svojoj blokadi, ubrzava ravnomjerno i prilično živahno, pa ćete na ograničenih 50 km/h stići vrlo brzo. U preglednim retrovizorima ostavit ćete većinu automobila, ali samo dok ne prebace u treću brzinu. S tih 50 km/h ćete se do nule zaustaviti u trenu, što je zasluga već spomenute opreme s potpisom. O Neo’su se ne ma što previše govoriti, to je jednostavno okretan i robustan gradski skuter koji će vas odvesti gdje god trebate, pod uvjetom da je to u gradu. Njegova renomirana praktičnost i pouzdanost govore za sebe. Na kraju, tu je i cijena. 13 000 kn je zbilja mala brojka za kvalitetu i pozdanost. Uostalom, pogledajte City Express-ove primjerke. Ako može izdržati onakvu torturu, izdržat će sve.
 

Share

Povezane novosti

MV Agusta F3 675

MV Agusta F3 675

rujan 30, 2015
KTM Freeride 350

KTM Freeride 350

siječanj 26, 2014
Husaberg enduro

Husaberg enduro

ožujak 02, 2013
Yamaha Xenter 150

Yamaha Xenter 150

svibanj 16, 2012
Moto Guzzi V7

Moto Guzzi V7

travanj 15, 2012
BMW C600 Sport/C650 GT

BMW C600 Sport/C650 GT

travanj 05, 2012
Yamaha T-Max 530

Yamaha T-Max 530

ožujak 17, 2012

About Author

admin