Motori i oprema — 15 prosinca 2015 -

IM3S0093

Nakon uspješnog Tricityja, prvog Yamahinog skutera na tri kotača, očekivali smo da su apetiti za predstavljanjem novih skutera u Yamahi zadovoljeni. Srećom, nisu baš svi bili takvog mišljenja pa smo dobili još jednu novost naziva Nmax. Inovativan, moderan i praktičan gradski skuter zapremine 125ccm.

Nije tajna da je Yamaha prilikom razvoja Nmaxa na nišanu imala Hondu PCX koja u većini zemalja EU drži vrh prodajne ljestvice. Međutim kod nas je malo drugačija situacija jer u odnosu na skutere zapremine do 50 ccm i one s više od 200 ccm, klasa 125 nije među popularnijima. Letimičnim pogledom na promo materijale skutera od 125 ccm generalno, s niskim sjedalima, ravnim podnicama i u interesantnim bojama, ne možete ne zamjetiti da je ciljana publika ona uvjetno rečeno slabijeg spola. Vjerujemo da je Nmax kao prestižni predstavnik klase jedan od vjesnika nekih novih vremena jer se radi o konkretnom i robustnom skuteru koji je spreman pomaknuti granice.

 

IM3S0096

 

Dizajn nove Yamahe prati obiteljski duh odnosno već na prvi pogled robustne prednje maske i LED svjetlosnih elemenata vidljiva je sličnost većim Maxovima a dozu agresivnosti naglašava tamni vjetrobran. Bočne stranice prate liniju preko srebrnih umetaka oko centralnog dijela dok pored njih dominira pozamašni ispušni sustav s desne strane skutera a sve zajedno završava na skladno izvedenom stražnjem svjetlu ispod masivnih držača za ruke. Završna obrada savršena, kako nas je Yamaha s vremenom i naviknula.

Tek vas pogled na male kotače od 13“ vraća u realnost odnosno implicira da se radi o uvjetno rečeno malom skuteru odnosno tako djeluje dok se ne smjestite za upravljač. Tada vidite da je sve na svom mjestu i da se dimenzijama nema što prigovoriti s obzirom da ergonomija sasvim korektno zadovoljava i više vozače. Sjedalo je prostrano iako ne i previše udobno, upravljač postavljen optimalno, mjesta za noge ima dovoljno, u pretincima za odlaganje kao i prostoru ispod sjedala ima savim dovoljno mjesta. Display je prepoznatljivo Yamahin, vrlo lijepo kružno dizajniran te posebno naglašen srebrnim okvirom. Sadržava sve bitne podatke poput brzine, sata, količine i vizualno zanimljivo rješene trenutne potrošnje goriva. Prekidači su klasični, jednostavni i funkcionalni.

 

IM3S0082

 

NMax u sebi nosi neke detalje koji ga izdižu iznad konkurencije, prvenstveno se to odnosi na novi agregat čiji je zadatak bio uvesti nove standarde ekološke prihvatljivosti ali i zadržati živahnost. Već samim pokretanjem primjećuje se da ništa nije prepušteno slučaju te se osjeti miran i ujednačen rad agregata. Snaga od 9Kw dovoljna je za linaerno ubrzanje do 70 kmh da bi se nakon toga osjetila mala promjena do 100 kmh. Nakon toga već ide nabiranje do prema displayu maksimalnih 107 kmh.

Ono što je možda bitnije, pitanje je što se događa s ostalim nama važnim parametrima vožnje. Prvo je da je dojam okretnosti koji NMax ostavlja već od početnih kilometara. Neupitna stabilnost rezultat je ugradnje više tanjih umjesto jedne deblje cijevi okvira a spremnik goriva smješten je u grebenu između podnica što pozitivno utječe na raspored ukupne težine koja je, uzgred budi rečeno, 127 kg. Iako ih nije malo, spomenuti kilogrami u vožnji nekako ispare a vrate se kad parkirate. Kapacitet spremnika goriva iznosi 6,6 litara i trebao bi dostajati za okvirnih 250 km ali oko procjena autonimije uvijek treba biti oprezan jer ne vozimo svi na isti način.

Ovjes, premda nije revolucionaran, u kombinaciji s malim kotačim sasvim korektno odrađuje zadano i zadovoljiti će većinu korisnika. Kočnice kao i na većini skutera, da bi dosegle svoj optimum, treba dozirati s dvije ruke. Pri tome ne trebate očekivati nikakva neugodna iznenađenja, po jedan disk promjera 230 mm sprijeda i straga ulijevaju sigurnost i pri jačim kočenjima. Odlično su izbalansirane a povrh toga, ABS je serijski dio paketa opreme na NMaxu.

Upravo taj osjećaj sigurnosti, da ne kažemo bezbrižnosti, moguće je izdvojiti kao ciljanu osobinu NMaxa. Sve je na njemu „user friendly”. Isto tako, vjerujemo da svojim osobinama opravdava  cijenu od 25.900 kn s obzirom da ćete mu teško naći zamjerku. Stvoren da gradsku gužvu pretvori u uživanje u vožnji. Drugim riječima, jednostavan i praktičan a opet prestižan. E to je NMax.

 

IM3S0089

Share

Povezane novosti

Dunlop GP Racer D212!

Dunlop GP Racer D212!

veljača 22, 2017
Yamaha XSR900 Abarth 2017

Yamaha XSR900 Abarth 2017

siječanj 19, 2017
Yamaha MT-09 Tracer

Yamaha MT-09 Tracer

siječanj 16, 2017
Moto Guzzi California 1400

Moto Guzzi California 1400

siječanj 02, 2017
Yamaha FJR 1300

Yamaha FJR 1300

prosinac 01, 2016
Yamaha TMAX 530 2017

Yamaha TMAX 530 2017

studeni 08, 2016
Ducati Scrambler

Ducati Scrambler

studeni 04, 2016
Moto Guzzi Audace Carbon

Moto Guzzi Audace Carbon

listopad 28, 2016

About Author

mate