Modeli 2004 — 12 rujna 2003 -
Vi čekali, ja čekao, svi smo čekali kraj ove godine, jer je to već tradicionalno vrijeme kada dolaze noviteti za sljedeću sezonu. Nakon raznih bedastoća, za koje smo smatrali da su novi modeli, sad smo već za neke sigurni kako izgledaju i koji su im tehnički podaci. Sezonu predstavljanja za predstojeću sezonu 2004. započet ću sa novom R1.

Saša vam je prije par dana poslagao slike nove japanske trojke, napisao je par važnih stvari o novoj R1, no, ja ne bi bio ja kad ne bi iskopao sve živo i mrtvo o tom motoru, pa ću vas opet od sada "daviti" sa svojom rubrikom.

S čime da počnem? Sa dizajnom? Tu se nema što reći. Svaka čast onome koji je imao zamisao u glavi i onima koji su uspjeli to sprovesti u nešto opipljivo. Ne znam kako netko može reći da mu se nova R1 ne sviđa. To je sve naravno stvar osobnog mišljenja, ali gospodo budimo realni, bilo da volite japanske, talijanske, austrijske ili njemačke motocikle, proizvodi koji u zadnje vrijeme izlaze sa proizvodnih traka jednostavno očaravaju i voljeli bi imati od svakog po jedan u garaži.

Sve nas zanima koliko ta čuda imaju snage. E pa ovu brojku prvi puta pišem. Radi se o punih 180 konjskih snaga, koje su u punoj snazi na 12.500 okr/min sa Ram-Air-om. Dok je bez Ram-Aira snaga još uvijek respektabilnih 172 KS. Na prijašnjem modelu ta cifra od 12.5000 okr/min je već debelo bila u crvenom području, dok je sad to sasvim normalna stvar. Dakle, radi se o rednom četverocilindričnom DOHC motoru sa 20 ventila u glavi. Položaj glave je sad pod kutem od 40 stupnjeva, za razliku od dosadašnjih 30 stupnjeva. Tome se pribjeglo s ciljem bolje raspodjele mase i pomicanja težišta. Sam agregat je sada obješen za okvir, dok je na dosadašnjim modelima okvir "grlio" agregat. Stupanj kompresije se povećao sa 11,8:1 na 12,3:1. To se postiglo sa strmijim bregovima na bregastom vratilu, koji su sada i dulji, te je samim time i hod ventila dulji. Najvažnije je i to da se time dobilo dulje vrijeme otvorenosti usisnih, odnosno ispušnih ventila. Da se to sve ne bi raspalo tokom rada, tj. bolje rečeno poderalo, primijenjeni su najsuvremeniji materijali i tehnologije obrade. Tako su stjenke cilindra presvučene s keramičkim kompozitima. Time je također olakšano odvođenje visokih temperatura. Kad smo već kod temperatura, za hlađenje agregata brine se zakrivljeni hladnjak tekućine, i aluminijski hladnjak ulja, jer na tim okretajima i vragu bi se spržili rogovi, a kamoli ne ulje, bilo ono mineralno, sintetičko ili kakvo treće.

Na tu umjetnost od bloka motora, dolazi još ljepši ispušni sustav, koji završava ispod sjedala sa dva "topa". Ne znam kog su vraga do sad čekali da nisu stavljali dva "topa". Ipak je puno ljepše vidjet neku simetričnost. Spomenuti "topovi" su i dalje napravljeni od titana, a sada je i poznati "Yamahin" EXUP ventil također "sklepan" od titana.

Gore spomenuti okvir i dalje prati DELTABOX tehnologiju, te je već sada pred nama njegovo V izdanje. Već spomenuti okvir svojim sadašnjim položajem pruža povećanje na torziona opterećenja za 30 %, krutost za 20 %, te čvrstoću za 50 %. Nevjerojatni podaci za koje je već i teško vjerovati da su istiniti. Položaj okvira je svakako pridonio njegovoj manjoj širini, pa je on sada širok svega 395,6 mm, ili ako vam draže, sužen je za 68,4 mm. Kad smo već u tom dijelu motocikla, da spomenemo i novi rezervoar. Sad se radi o tzv. dvodijelnom "tanku", ergonomično dizajniranom. Samo gorivo zapravo se nalazi u njegovom stražnjem dijelu, dok se u prednjem dijelu nalazi Ram-Air-fed airbox. To rješenje je doprinijelo centraliziranju masa.

Novosti su došle i sa novim ubrizgavanjem goriva. Radi se o 27 milimetarskim kanalima. U opisivanje toga se neću upuštati, jer i sama slika je komplicirana, kamoli tek objašnjenje toga. Reći ću samo da radom svega toga upravlja novi 32 bit-ni ECU procesor.

Što se ovjesa tiče i tu ima novosti. Ponajviše na stražnjem dijelu. Naprijed se radi o "KAYABA" up-side-down vilici, promjera 43 mm i hoda 120 mm. Straga je također postavljena up-side-down vilica. Valjda se to može tako nazvati, jer je i ona kao i prednja prije par godina, sada doživjela okretanje za 180 stupnjeva. Ojačanja su sada s donje strane, dok su prije bila s gornje strane. Hod stražnjeg ovjesa iznosi 130 mm. To da je i prednji i stražnji ovjes full podesiv i ne treba nešto posebno naglašavati.

Maska je pretrpjela mnoge izmjene makar izgleda vrlo slično kao na starom modelu. Nekako izgleda da su sjedala deblje podstavljena, "topovi" – NO COMMENT.

Ok. Sad kad smo rekli nešto o agregatu i ovjesu, bio bi red da kažemo nešto i o "bremzama", koje su odgovorne da sve to stane tamo gdje to vozač poželi (OK ne baš tamo, ali tu negdje). Po mogućnosti bez odstupanja od pravca i ostalih zahtjeva. Prvo samo da kažem, kako su kočnice montirane na nove "felge" s 5 krakova. Na ovom modelu "YAMAHA" po prvi puta ugrađuje radijalne kočnice. Četveroklipni kaliperi su izliveni od jednog komada. Sama radijalna pumpa je proizvod renomiranog "BREMBA". Prednji diskovi su sada promjera 320 mm, što je osjetno povećanje s dosadašnjih 298 mm. Straga nije došlo do promjena smanjenja dimenzija. I dalje se radi o 220 mm, ali promjena ipak ima. Smanjena je masa za 10 %. Možda vam se to čini nebitno, ali s takvim sitnicama na cijelom motociklu, uspjeli su uštedjeti puna 2 kilograma, te je sada masa praznog motocikla laganih 172 kilograma. Sada dolazimo do malo matematike na modelu 2002. Jedna KS je nosila 1,15 kg, dok je sad taj omjer pao ispod 1:1, te sada 1 KS nosi svega 0,96 kg, ako računamo sa punih 180 KS.

Svjetla su također novog dizajna. Prednje je prepoznatljivog oblika, mada opet sasvim novo, dok je stražnje pretrpjelo promjene koje ga više ni najmanje ne povezuju s prošlim modelima. LED tehnologija je i dalje tu.

Kad se sjedne na motor, prvo u oči upada prekrasna instrument ploča, ili bolje rečeno – pločica. "YAMAHA" je oduvijek imala jedne od ljepših, ako ne i najljepše instrument ploče. To im stvarno ide od ruke. Dizajnirana je savršeno. U sredini se nalazi veliki analogni brojač okretaja motora, graviran na 15000 okr/min. S lijeve strane se nalazi digitalni brzinomjer i sat, dok se s desne strane nalaze ostali podaci; kao što su pokazivač temperature rashladne tekućine, pokazivač vanjske temperature, lap timer, brojač prijeđenih kilometara, kao i parcijalni brojač. Pored toga, još ima i nekoliko standardnih signalnih lampica. Ako se ne varam, jedna od njih je i ona koja signalizira najpovoljniji trenutak za ubacivanje u brzinu više.

Ne znam što da vam više kažem. Ja sam osobno oduševljen s ovom "YAMAHOM". Moglo bi se lako desiti da ovaj model napravi isto ono na tržištu, što je napravio i prvi model, sada već daleke 1998. godine. Desila se tada pošast R1. Već ih je bilo sve dosadno gledati. Svi podivljali za njom. Možda je sad ovo R1 groznica PART II. No, ne zaboravimo, konkurencija je tu još uvijek. Ako su te cifre oko snage točne, prošlogodišnji novitet "SUZUKI" GSX-R 1000 je prema ovome staro željezo. Ne bih htio uvrijediti poštovane vlasnike tog proizvoda, ali s ovih 180 KS "YAMAHA" pojede «SUZU» za doručak. Hoćete na stazi, otvorenoj cesti, ili bilo gdje drugdje. Mislim da je "YAMAHA" kao i ’98 zaigrala na čistu snagu i bacila rukavicu u lice konkurenciji. Tu je i začetnica klase HONDA sa svojom novom CBR-kom. Ona još jedina nije dala službene podatke (dok ćete Vi ovo čitati i to će već biti poznato). Mora da i oni pripremaju nešto pakleno. Ne zaboravimo "KAWASAKI", koji je ove sezone napravio dar mar u klasi od 600 ccm, te je s najpovoljnijom cijenom uspio pokopati konkurenciju. Cijele sezone nisam vidio na cesti niti jednu novu R6-icu, te samo jednu CBR-ku 600 RR. Dok je «Kawića» bilo na sve strane. Zelenih, plavih ili crnih. "KAWASAKI" najavljuje nešto oko 170 KS, no, on nikad nije bio najjači. Ali je na ravnici bio najbrži. To je ono, kad radite avione i motocikle. Aerodinamika čuda radi.

No, da privedem ovaj tekst kraju, jer već osjećam da će lektorima izrasti rogovi. Sljedećih dana moći čete čitati o "KAWASAKI" ZX-10 R Ninja, a onda ćemo nešto valjda uspjeti iskopati i o novom CBR-u, koji mi diže puls debelo iznad 10.000 rpm/min -:) .

Unatoč svemu, još uvijek: HONDA-biker, MK "Motori"

 
Tehnički podaci:

Motor: 4T, 4 cilindra u liniji, DOHC, 20 V, hlađenje tekućinom
Odnos kompresije: 12,3:1
Provrt×hod, obujam: 77×53,6 = 998 ccm
Mjenjač: 6 brzina
Ubrizgavanje: Elektronsko, 32-bit ECU procesor
Snaga: 180 KS na 12500 okr/min sa Ram-Air
Ovjes: sprijeda up-side-down vilica, promjera 43 mm, hoda 120mm, sa podešavanjem prednaprezanja, kompresije i povrata; straga vilica ojačana s donje strane, sa podešavanjem prednaprezanja, kompresije i povrata
Kočnice: sprijeda dupli plivajući diskovi promjera 320 mmm, s 4 klipića; straga disk promjera 220 mm sa jednim klipićem
Gume: prednja 120/70-ZR17; stražnja 190/50-ZR17
Dimenzije: dך×v 2065×719×1105 mm
Visina sjedala: 833 mm
Međuosovinski razmak: 1394 mm
(moguća odstupanja za 1 mm zbog pretvaranja anglosaksonskih u SI jedinice)
Suha težina: 172 kg
Kapacitet spremnika goriva: 18 l
Boje: plavo-bijela, srebrna, crvena
Cijena: Čemu kvariti sve dobre stvari gore napisane. Vidjet ćemo.

 
I za kraj slike detalja. Kao i za gornje slike, klikom na malu sliku dobit ćete veliku u novom prozoru.
Cilindri. Ma koji cilindri. Umjetnost. Ali, ova umjetnost je u uporabnom svojstvu.
Može li ljepše i preglednije? Možda za sezonu 2006.
Prednje radijalne kočnice, s povećanim promjerom diskova.
Ako nikad niste vidjeli EXUP ventil, eto to je to.
Novi sustav ubrizgavanja, ne daj Bože da Vam netko te šlaufiće počupa-:)
Mašina sa cilindrima nagnutim za 40% prema narpijed.
Preokrenuta stražnja vilica, "YAMAHA" je prva preokrenula prednju vilicu, isto je sada učinila i sa stražnjom.
Ne, nije ovo reklama za firmu «VIJCI KRANJEC", već samo neke od vrsta vijaka koje možete naći na noj R1-ci.
 

Share

Povezane novosti

KAWASAKI Z750, 2004

KAWASAKI Z750, 2004

svibanj 11, 2004
SUZUKI GSXR-750

SUZUKI GSXR-750

ožujak 05, 2004
HONDA CBR 125R, 2004.

HONDA CBR 125R, 2004.

veljača 22, 2004
YAMAHA WR 450F 2-Track

YAMAHA WR 450F 2-Track

veljača 07, 2004
YAMAHA XT 660 X/R 04

YAMAHA XT 660 X/R 04

siječanj 22, 2004
Suzuki GSX-R 600 , 2004.

Suzuki GSX-R 600 , 2004.

siječanj 14, 2004
Honda CBF 600

Honda CBF 600

prosinac 09, 2003

About Author

admin