Modeli 2008 — 13 rujna 2007 -

…od cestovne kraljice do piste…

2008 YAMAHA YZF-R6

Supersport iskustvo na ekstreman način

Kada je Yamaha predstavila novu generaciju YZF-R6 za sezonu 2006., model je postao senzacija preko noći. Konkurencija je cestovne motocikle deklarirala kao „racing“, no jedino se Yamaha usudila od cestovne kraljice R6 stvoriti motocikl potpuno orijentiran na pistu.

Konkurencija prati tempo koji je Yamaha zadala – osnovni oklopi, visoka tehnologija, komponente visoke kvalitete, orijentacija na pistu. Predstavljanjem modela 2008., Yamaha će pokušati zadržati vodeću poziciju u klasi supersport.

Tehnologije korištene u novom modelu preuzete su iz natjecanja klase supersport, te sa veće sestre – R1. Trenutačno, 2008 Yamaha YZF-R6 je tehnološki najnapredniji motocikl u klasi 600 dostupan na tržištu.

podešavanje postojećih komponenti konektorska cijev proširena 30%
Motor

600 na novoj razini
Četverocilindrični redni 600ccm, DOHC sa 4 ventila po cilindru, uz pomoć YCC-T (Yamaha Chip-Controlled Throttle), racing ubrizgavanja goriva sa sekundarnim injektorima, te EXUP sustavom, iznad 10.000 okretaja R6 oslobađa 129ks (135ks sa prisilnim upuhivanjem zraka) čime se svrstava u vrh klase.

Za 2008.godinu, Yamahini inžinjeri su performanse motora podigli na novi nivo primjenom novih tehnologija, te finog usklađivanja postojećih komponenti.

YCC-I Yamaha Chip-Controlled Intake
Predstavljanje YCC-I (Yamaha Chip-Controlled Intake)


YCC-I sustav je svoje predstavljanje doživio na modelu YZF-R1 za 2007.godinu, a za sezonu 2008. Yamaha je isti sustav ugradila na novu R6.

Sofisticirani YCC-I sustav se sastoji od četiri laka plastična lijevka, dok je svaki podijeljen na gornji i donji dio, a zajedno pri normalnoj uporabi formiraju jedno tijelo.

Kada ECU detektira da je motor postigao određeni broj okretaja, da je injektor goriva otvoren u određenoj mjeri, gornji i donji dio lijevka se razdvajaju tako da donji funkcionira kao usisnik, a gornji, duži je višak. Fino pomicanje gornjeg dijela lijevka kontrolira zasebni električni servo-motor, čije djelovanje vozač ne osjeti. Sve komponente YCC-I sustava su lake, kompaktne i relativno jednostavne čime je sustav efektivan, pouzdan i ne zahtjeva održavanje.

YCC-I sustav funkcionira zajedno sa postojećim YCC-T (Yamaha Chip-Controlled Throttle) kako bi se optimizirao učinak sustav ubrizgavanja goriva stvorivši uvijek optimalnu smjesu zrak/gorivo u određenim okretajima motora. Kontrola nad usisnim sistemom poboljšava performanse u rasponu niskih do srednjih okretaja, te krajnju snagu postignutu u visokim okretajima. U praksi, YCC-I i YCC-T funkcioniraju zajedno kako bi povećali snagu motora kroz cjelokupan raspon okretaja.

poboljšane performanse preciznije upravljanje

Nove postavke YCC-T sustava i sustava ubrizgavanja goriva

Kako bi se poboljšale performanse, te kompenziralo jače kočenje motora zbog veće kompresije, postavke za YCC-T sustav i sustav ubrizgavanja goriva su modificirane. Modifikacije su uglavnom zahvatile aktuator gasa za bolji odaziv.

Promjenama postavki se želi dobiti poboljšana ukupna funkcionalnost motora prilikom ubrzavanja, kočenja motorom, ulaska u zavoje uz bolje cestovne performanse.

pojačanje snage

usklađivanjem tehnologije

Novi dizajn klipova


Glavna preinaka na motoru su novodizajnirani klipovi koji su sposobni podnijeti kompresiju povećanu na 13.1:1 – model za 2007. je imao omjer kompresije 12.8:1. Novu konstrukciju klipa za visoke kompresije obilježava lagano konveksan oblik da se stvori pent-roof prostor za izgaranje. Otvori za ventile su napravljeni plići kako bi efikasnije smjestili 4 perolaka titanska ventila po cilindru.

13.1:1 je najveći omjer koji je Yamaha ikada koristila u proizvodnji motora, a kako bi se podnio pritisak na klipu, bile su potrebne još poneke izmjene na motoru. Ležajevi klipnjače su širi, dok je na ležajevima na radilici redizajnirano podmazivanje uljem – opruge ventila su izrađene od jake slitine koja osigurava efektivnije djelovanje ventila pod visokim opterećenjima.

Druga značajna promjena konstruirana da odgovara novim  visoko kompresijskim klipovima obuhvaća zatezač lanca bregaste osovine, koji je naknadno tretiran PaC zbog povećanja površinske tvrdoće. Rezultat je stabilnije ponašanje lanca bregaste osovine.

Ispuh većeg promjera
Na novom modelu primijetiti ćemo spojnu cijev između grana drugog i trećeg cilindra – spoj dvaju grana je obrazložen stabiliziranjem okretnog momenta zbog pulsa ispušnih plinova do kojeg dolazi nakon svakog punog kruga radilice. Kako bi se optimizirala snaga i iskoristile novo-ugrađene tehnologije, konektorska cijev je u promjeru proširena za 30% u odnosu na prošlogodišnji model.

opis slike opis slike

Efikasniji airbox dizajn

Kako bi se maksimizirale performanse dobivene povećanim omjerom kompresije i YCC-I, R6 za 2008. ima novodizajnirani airbox sa efikasnijim usisom (smanjenje su turbulencije prilikom usisa), te boljim upuhivanjem u cilindre.

Okvir i ovjes

Novi nivo performansi
Laki Deltabox okvir, duga stražnja vilica, 52.5% težine na prednjem dijelu i agresivan stil su bile odlike treće generacije R6 (2006.) koja je uvela drastične promjene u klasu, a novinari su je proglasili „krajnjim izričajem doživljaja ekstremne vožnje.“

Drastičnih promjena na okviru i ovjesu nije bilo, već se poradilo na finim modifikacijama originalnog dizajna, kao što je već učinjeno na motoru.

Rezultat je lakše i preciznije upravljanje, bolje prebacivanje težine motora u nagibu, impresivnije kočenje i ponašanje u nagibu.

ojačani swingarm balans čvrstoće i težine
Redizajniran Deltabox okvir


Modifikacije okvira su svedene u biti na minimalne zahvate kako se ne bi narušio balans težine i čvrstoće. Olakšani su dijelovi oko potpornih greda, posebice oko središnjih dijelova u visini koljena. Debljina rame je s druge strane povećana na glavi zbog veće čvrstoće, a u potpunosti je izbačena spojna greda između lijeve i desne strane. Izbacivanje spojne grede smo mogli vidjeti na modelu R1 iz 2007.

Promijenjen balans čvrstoće i snage okvira dozvoljava bolju upravljivost i precizniji osjećaj u brzim zavojima, dozvoljavajući vozaču bolje ubrzavanje prilikom izlaska iz zavoja.

efikasniji usis čvršća kućišta vilica
Izmjene na prednjim vilicama

41mm upside-down vilice su dobile nova i čvršća aluminijska kućišta, te ojačane baze vilica. Cilj je bio dobiti na stabilnosti prednjeg kotača i kočionog sistema, te boljeg i preciznijeg osjećaja površine za vozača.

Ultra-lagana magnezijska konstrukcija repa
Po prvi puta na Yamahinom motociklu, u izradi se koristio magnezij. Repna konstrukcija je izrađena od slitine magnezija čime se uštedilo 450g na ukupnoj masi motocikla.

po prvi puta – Mg regulator kompresije na lakšoj konzoli

Modifikacije na stražnjoj vilici
Jedna od značajnijih promjena na stražnjoj vilici je pomicanje hvatišta vilice prema sredini motocikla čime se povećala krutost motocikla prilikom ubrzavanja.

Uz modifikacije na prednjim vilicama, te okviru motocikla, stražnja vilica je također ojačana dodatnim pregradama stražnjeg dijela, dok su prihvati osovine kotača ovaj puta izrađeni od kovanog aluminija.

sa 4.5mm 

na 5.0mm

Deblji prednji disk

Debljina prednjeg 310mm diska je povećana sa 4.5mm na 5.0mm – promjena koja direktno utječe na hlađenje diska, žiroskopski efekt, upravljivost motocikla, te samu trajnost prednjeg diska.

prihvati od kovanog aluminija u vis, u vis

Lakši stražnji ovjes

U utrci za gramima, regulator dvosmjerne kompresije je postavljen na novu lakšu konzolu kakva se koristi na novoj R1.

pomaknut položaj prema naprijed lakša upravljivost

Novi položaj vozača


Raspodjela masa na motociklu ide u korist prednjeg dijela sa ukupnim udjelom od 52.5% ukupne mase, a da bi se dobilo još na težini prednjeg dijela, ergonomija motocikla je podešena kako bi vozač dodatno opteretio prednji dio motocikla. Položaj kukova je pomaknut prema naprijed za 5mm, dok su ručke upravljača pomaknute prema naprijed za 5mm i spuštene za 5mm, a i kut ručki je promijenjen.

Promjene na položaju vozača omogućuju preciznije upravljanje i bolju kontrolu nad vozilom.

prilagođeni okopi predatorski izgled

Minimalistički oklopi

Treća generacija R6 se odlikovala agresivnim predatorskim izgledom koji je zadržan na modelu 2008. Linije su lagano redizajnirane i izvršeni su poneki kozmetički zahvati kako bi se nova R6 razlikovala u detaljima od prethodnog modela. Dakako, dijelovi poput bočnih oklopa i tanka su morali biti prilagođeni novom položaju vozača i novom omjeru masa.

Dostupne boje
Yamaha Blue
Competition White
Graphite

Yamaha

blue

Graphite

Competition

white

Tehničke karakteristike

Motor
Vrsta motora Tekućinom hlađeni, 4T, redni 4-cilindrični, 16-valves, DOHC
Zapremina 599 ccm
Provrt x hod 67.0 x 42.5 mm
Omjer kompresije 13.1:1
Snaga Sa Ram-Airom 99.6 kW (135 ks) @ 14,500 okr / bez Ram-Aira: 94.9 kW (129 ks) @ 14,500 okr
Okretni moment Sa Ram-Airom 69.1 Nm (7.05 kg-m) @ 11,000 okr / bez Ram-Aira: 65.8 Nm (6.71 kg-m) @ 11,000 okr
Sistem podmazivanja Uljna kupka
Sustav goriva Ubrizgavanje
Kvačilo Višestruke lamele u uljnoj kupci
Sustav paljenja TCI
Pokretanje Električno
Prijenos 6 brzina
Krajnji prijenos Lanac
Spremnik goriva 17.3 l
Spremnik ulja 3.4 l
Okvir i ovjes
Okvir Aluminijski die-cast Deltabox
Prednji ovjes 41mm Upside down hoda 115mm
Stražnji ovjes Swingarm hoda 120mm
Prednja kočnica Dvostruki diskovi, Ø 310 mm
Stražnja kočnica Disk, Ø 210 mm
Prednja guma 120/70 ZR17M/C (58W)
Stražnja guma 180/55 ZR17M/C (73W)
Dimenzije
Dužina 2040 mm
Širina 705 mm
Visina 1100 mm
Visina sjedala 850 mm
Međuosovinski razmak 1380 mm
Visina od tla 130 mm
Težina bez tekućina 166 kg

Yamaha

blue

Graphite

Competition

white

Share

Povezane novosti

Fiat Yamaha YZR-M1 800

Fiat Yamaha YZR-M1 800

ožujak 03, 2008
Yamaha modeli za 2008.

Yamaha modeli za 2008.

rujan 13, 2007

About Author