Modeli 2003 — 08 veljače 2003 -


Ako ste pomno promotrili prvog predstavnika supersport klase “KAWASAKI ZX –6RR”-a i smirile su vam se strasti, došlo je vrijeme za predstavljanje još jednog rasnog grla u “štali” klase od 600 kubičnih centimetara. Ovaj put je to treća generacija “YAMAHE YZF R6”. Taj motocikl je postao hit, čim su prvi primjerci sišli s proizvodnih traka, slično kao i njezina starija sestra “R1”. Pa, da vidimo što je to tako tajanstveno u tome motoru, da plijeni toliku pažnju; da vidimo novosti i napredak.

Za razliku od druge generacije, koja je imala samo sitne estetske promjene u odnosu na prvo izdanje, ova generacija s prijašnjim modelima nema baš nekih posebnih zajedničkih crta. Prednji dio oklopa sada prati zaobljenost kotača i nije više “kvadratnog oblika”. Okvir je novog dizajna, “DeltaBox III”, obojan je u mat crnu boju. Trokrake kotače zamijenili su novo dizajnirani kotači, s 5 krakova. Najveće, a i najljepše promjene, doživjela su svjetla. Tako nas sada sprijeda gledaju dvostruka razvučena i tanka mačkasta svjetla. poput neke pume, spremne za napad. U prednje svjetlo je ugrađeno 6 žarulja, koje daju 55 % bolju osvjetljenost ceste. Između svjetala je ugrađen usisnik za Ram Air, koji još samo upotpunjuje agresivni look.

Stražnje svjetlo je nove LED tehnologije, te je podjeljeno u dva dijela. Moj dojam je, da je dizajn ovog svjetla bolje uspio, nego na novoj “R1”, no, to je stvar osobnog mišljenja.

Od ostalih dizajnerskih promjena, tu je nova armatura, koja je osvjetljena crvenim svjetlom. Gravura na okretomjeru je 18500 okr/min, dok crveno područje počinje na 15500 okr/min. Uz glavni digitalni display i analogni obrtomjer, tu je još nekoliko kontrolnih dioda, koje još upotpunjuju informacije o stanju i radu motora i ostalih sklopova. Možda je važno napomenuti, da je ugrađen novi “YAMAHIN” sustav “YISS”, koji ima sličnu ulogu kao i “HONDIN” “HISS” sustav. Srce sustava su čip u ključu i čip u kontaktnoj bravi, koji međusobno “komuniciraju”.

Što se mehaničkog dijela tiče, krenut ćemo od pogonskog motora, koji nas sve ponajviše i zanima.

Stari motor s novim nema skoro nikakve veze. Proizvođač govori da je promijenjeno, modificirano i poboljšano 90 % dijelova, dakle, skoro sve. No, standard koji je postavila “R6”-ica još prije 4 godine i dalje stoji. Više od 200 KS po litri obujma! Ako ništa drugo, taj podatak može poslužiti kao dobra reklama, jer je svakako dojmljiv. Da vam bude jasnije, zamislite si da “YAHAHA R1” ima 200 KS, ili 48 KS više, nego što ima sada!!

Kučište motora je specijalno dizajnirano, kako bi pružalo veću krutost i da bi bilo što lakše. Klipovi su kovani, te u sklopu karboniziranim klipnjačama, čine čvrstu cjelinu, a opet uz prisutnu malu težinu.

U posljednjih par predstavljanja novih modela, spominju se kovani klipovi. Zašto kovani, a ne recimo ljevani, pa zatim termički obrađivani. Ili možda klipovi, dobiveni strojnom obradom odvajanja čestica (tokarenje, glodanje i sl.)? Da prvo rješimo jednu dilemu. Sve su to odljevci, jer u početku je svaki komad ljevan – da bi se dobio sirovac, tj. polazni dio za daljnju obradu. Naknadnim obradama se dobivaju razne nijanse proizvoda. Dakle, u ovom slučaju se uzima ljevani komad. Postupkom kovanja, kristalna zrna koja čine materijal, postaju usmjerena, te time nastaje vlaknasta struktura. Kako se otkivak približava svom konačnom obliku, tako i ta vlaknasta struktura prati oblik otkivka. Dakle, u konačnici ne dolazi do prekidanja tih vlakana (kao kod rezanja), te se time dobiva veća čvrstoća, žilavost i otpornost na dinamička opterećenja. Dok kod ljevanih komada, vlaknasta struktura uopće nije ni prisutna.

Stijenke cilindara su elektroprevučene, čime je dobivena veća otpornost na toplinu, te je smanjeno trenje, koje je uz težinu glavni i vječiti protivnik svakog inženjera u konstrukciji motora. Sa svim redukcijma i promjenama, ova “R6”-ica smršavila je punih 7 kilograma. Ugrađen je i već spomenuti "Ram Air" sistem, za uzimanje zraka, potrebnog za dobivanje optimalne gorive smjese. U kombinaciji s novim sustavom elektronskog ubrizgavanja goriva, te novim iridijumskim svječicama, osigurava brzi odaziv na gas i bezprijekorno paljenje smjese. Novi je također i prigušivać, te je za novu “R6”-icu korišten titan i aluminij, kao i kod starije sestre “R1”. Korištenjem tih materijala, masa cijelog ispušnog sustava je manja za jedan kilogram. Grane su postavljenje u raspored 4-2-1.

Za hlađenje motora brine novi savinuti hladnjak, koji bi po riječima ljudi ih “YAMAHE”, trebao poboljšati efikasnost hlađenja za 30%. Za taj postotak, također je zaslužna i nova vodena pumpa, povećanog kapaciteta.

Što se hlađenja tiće, tu se može još naći hladnjak za ulje, koji bi trebao još malo poboljšati efekat hlađenja.

Bregasta osovina je također modificara, s novim bregovima, kojoj su pridodani novo dizajnirani podizaći ventila, s kojim upravlja računalo. Mjenjač je i dalje sa 6 stupnjeva prijenosa. Sada je poboljšana opskrba uljem, kako bi rad bio što bolji i precizniji. Preciznosti i točnijem radu, bi trebala pridonijeti i spojka povećih dimenzija, koja će osigurati podnošenje najvećih opterećenja u teškim režimima rada.

Motor se može stavit i pod “rubriku” okvir. Zbog jednostavnog razloga, jer je on dio okvira, što je omogućilo postavljanje laganog okvira, koji pripada trećoj generaciji “YAMAHINIH” aluminijslkih okvira, pod već dobro znanim imenom “Deltabox”.

Novi okvir je dobiven tehnikom tlačnog ljeva, te bi trebao pružati krutost povećanu za 50%. Taj postotak je najviše zasluga smanjenja broja zavara po samom okviru, koji je pao sa 16 na SAMO 2! Na okvir je vezana stražnja vilica, koja je u ovom izdanju produžena za 10 mm, te je kao i okvir proizvedena tehnikom tlačnog ljeva. Time je postignuta veća čvrstoća i manja masa, naizgled nespojivo, ali u praksi očito izvedivo.

Par riječi o ovjesu. Nažalost za razliku od “KAWASAKI” –a, “YAMAHA” nas još nije odlučila nagraditi s prednjom "up-side-down" vilicom. No, koliko je to stvar same estetike, a koliko funkcionalnosti, ostaje da sami procjenite. Da je to krajnje potrebno, vjerujem da bi se i na ovom proizvodu “YAMAHE” našla “preokrenuta” vilica. Ugrađena teleskopska vilica ima promjer 43 mm, hod od 120 mm, te je potpuno podesiva u svim parametrima. Stažnji ovjes se sastoji od već gore spomenute vilice i monoamortizera, također "full" podesivog, hoda 120 mm.

Kočnice će i dalje biti na nivou zadatka, kao i do sada. Sprijeda su ugrađeni dupli plivajući diskovi, promjera 298 mm (prije 295 mm), na koje djeluju četvero-klipna kliješta. Straga je ugrađen disk, promjera 220 mm, s jednim klipićem.

Što još na kraju reći, osim da će bitka za prijestolje biti oštrija nego ikada. “KAWASAKI” ima dosta veliku prednost u cijeni, tu je i preokrenuta vilica, a sa snagom su podjenaki. No, kao i uvijek do sada, odlučit će srce bikera, koje ne pita za cijenu, kada se radi o rasnom konju. I nekadašnji "cowboyi" su plaćali dolar više za mustanga, jer im je bio drag i neki pokazatelj statusa i simbolike.


Tehnički podaci:
Motor: 4T, četiri cilindra u liniji, DOHC, 16 ventila, hlađen tekućinom, obujam 600 ccm, provrt×hod 65,5×44,5, stupanj kompresije 12,4:1, ubrizgavanje pomoću 4×38 mm tijela, paljenje digitalno DC-CDI, mjenjač sa 6 brzina
Ovjes: sprijeda teleskopsa vilica, potpuno podesiva, promjera 43 mm i 120 mm hoda, straga monoamortizer potpuno podesiv, hoda 120 mm
Kočnice: sprijeda dupli plivajući diskovi, promjera 298 mm s 4 klipića, straga monodisk, promjera 220 mm, s jednim klipićem.
Gume: sprijeda 120/60-ZR17, straga 180/55-ZR17
Mjerenja: snaga 90,5 kW (123 KS) na 13000 okr/min, max okretni moment 68,5 Nm na 12000 okr/min, dך×v 2025×690×1090 mm, međuosovinski razmak 1320 mm,visina sjedala, 820 mm, suha težina 162 kg, spremnik goriva 17 l
Boje: plavo-bijela, crveno-crna, srebrna, žuta (samo 200 primjeraka).

Cijena: 80400 kuna, rokovi isporuke 4 mjesec 2003. Ako ste zainteresirani za srebrni primjerak (dostupan odmah!!), požurite do ovlaštenog servisno prodajnog centra “MOTO MARKEZ” (01/3370-218), koji vam daje garanciju od 2 godine na sve modele.

tekst: Tomislav Veček

Share

Povezane novosti

HONDA NSR 125R

HONDA NSR 125R

prosinac 31, 2003
HONDA CB 600 F HORNET

HONDA CB 600 F HORNET

srpanj 16, 2003
KAWASAKI KLX 400 R

KAWASAKI KLX 400 R

svibanj 28, 2003
APRILIA RS 125 Replica

APRILIA RS 125 Replica

travanj 24, 2003
KAWASAKI VN 1600 Classic

KAWASAKI VN 1600 Classic

ožujak 18, 2003
LAVERDA SFC 1000

LAVERDA SFC 1000

ožujak 04, 2003
BOOS HOOS

BOOS HOOS

ožujak 03, 2003
THE MOJITO FC

THE MOJITO FC

ožujak 01, 2003
HONDA CBR 600 RR

HONDA CBR 600 RR

veljača 19, 2003
HONDA CBR 600 RR

HONDA CBR 600 RR

veljača 19, 2003

About Author