Naši testovi — 17 ožujka 2012 -

 

U studenom prošle godine, na međunarodnom sajmu motocikala u Milanu, predstavljen je novi Yamahin T-Max, treća generacija uvjerljivo najprodavanijeg maksi skutera. Mi smo ga imali u svojim rukama proteklih tjedan dana i moramo priznati da smo promjenili mišljenje o maksi skuterima sa 200+ Kg.
 

 

Dolaskom T-Maxa u Hrvatsku dobio sam priliku i sam probati o čemu se zapravo radi. Mogu reći da mi je to bio i svojevrsni izazov jer se radi o vrsti vozila čija se filozofija u mnogome kosi s mojoj logikom shvaćanja gradskog prijevoznog sredstva. Skuter je po definiciji malo, okretno vozilo namjenjeno za što jednostavnije prolaske gužvi na gradskim prometnicama i s kojim traženje parkinga prestaje biti problem. Složio bih se da je 50ccm s ograničenjem brzine zbog zakonskih propisa preslabo za gradski promet ali isto tako mi vozilo na dva kotača veličine manjeg auta, težine od 200+ kilograma i 15-colnim kotačima zvuči malo pretjerano. No da li je to zaista tako? Gotovo sigurno da nije jer se pregledom statistike prodaje i činjenicom da se danas i u tom segmentu tržišta vodi velika borba, lako može shvatiti da je došlo do evolucije. I to tržišno jako dobro prihvaćene. Prema statistikama, trenutno vodeći na toj listi je upravo T-Max, no konkurencija ne spava o čemu ćemo uskoro pisati.
 

 

Vizualno, T-Max prati moderne agresivne linije s izraženim bridovima dok se s prednje i stražnje strane preko rasvjetnih tijela primjećuje težnja ka sportskom izgledu što je danas hit u toj klasi. U skladu s tim su i novi kontrolni instrumenti s LCD zaslonom ali i dalje analognim pokazivačima brzine i broja okretaja. Mogao bih napisati da su retrovizori postavljeni tako da morate pomaknuti rame kako bi vidjeli što se događa iza vas ali ne sjećam se da sam u zadnje vrijeme vozio motor na kojem situacija nije bila takva. Ono što je pohvalno, visina je retrovizora i ručica upravljača jer se za guranje između auta po gradu skuter pokazao puno boljim od očekivanog. Odmah ispod upravljača, s obje strane nalaze se dva pretinca za odlaganje stvari dok je onaj veliki kao i obično ispod sjedala. Samo sjedalo je vrlo udobno i prostrano, sa stražnje strane ograničeno malim naslonom koji vrlo dobro formira položaj sjedenja  ali ne na uštrb mjesta za suvozača. Podnice su povelike što omogućuje da svatko nađe sebi idealan položaj tijela.
 

 

 T-Max je maksi skuter kojeg mnogi nazivaju motociklom zamaskiranim u skuter jer puno tehničkih rješenja dijeli s motociklima proizvednim u istoj kući. Začuđujuće je jednostavno voziti ga jer se od prvog trenutka osjećate sigurno što je prvenstveno rezultat niskog težišta, odličnog ovjesa i balansirane težine koja je na novom modelu još bliža takozvanom idealnom omjeru. Nisu primjetna za skuter klasična lelujanja niti na ravnim dijelovima niti u zavoju a osjećaj pri nagibu ulijeva posebnu sigurnost potpuno se oslanjajući na stražnji kotač dok prednji prati zadanu putanju. Rekao bih, vrlo slično kao na većem touring motociklu s razlikom da manji promjer kotača od 15“ dozvoljava bržu promjenu smjera.
 

 

 Što se tiče agregata, vrlo je tih i uglađen a vjerojatno najbitniji detalj novog modela vezan ja za povećanje kubikaže odnosno snage. Deklarirano je dodatnih 5KS odnosno sada ukupnih 42,6 KS što u kombinaciji s poboljšanim finalnim remenskim prijenosom razvija sasvim dovoljno snage za ovu vrstu vozila.  Pri samom kretanju osjećate potisak koji nesmetano raste sve do nekih 160kmh kada počinje posustajanje. Čak i kod zatvaranja ručice gasa, odnosno ponovnim otvaranjem, vidite koliko je agregat elastičan. Nema tu nekih pretjeranih „čupanja“ već  balansirani omjer da vožnja ostaje ugodna i u granicama sigurnosti.
 

 

 

Osim pri guranju ugašenog motora, i prilikom oštrijih kočenja dolazi do izražaja T-Maxovih deklariranih 217kg. Vjerujem da Yamahinim inžinjerima ne bi bio problem staviti i jače kočnice ali nisam siguran koliko bi bile dobar izbor jer one nose i svoje negativne strane. Mislim da je rješenje kombinirana upotreba obe kočnice pri kojoj se može kočiti vrlo jako a da je skuter pri tome maksimalno stabilan.
 

 

Sve u svemu, radi se o jednom kompaktnom vozilu širokog spektra upotrebe kojem očito publike ne nedostaje. Netko će ga zvati pomodarskim hitom, netko svestranim motorom. Nekome će cijena od 85.000kn za skuter biti astronomska, nekome apsolutno prihvatljiva za ono što nudi. Teško je tu biti objektivan, pustimo da svatko odluči za sebe….
 
Raspravu vezanu uz T-Max možete pratiti na forumu.
 
 

Tehnički podaci

Share

Povezane novosti

MV Agusta F3 675

MV Agusta F3 675

rujan 30, 2015
KTM Freeride 350

KTM Freeride 350

siječanj 26, 2014
Husaberg enduro

Husaberg enduro

ožujak 02, 2013
Yamaha Xenter 150

Yamaha Xenter 150

svibanj 16, 2012
Moto Guzzi V7

Moto Guzzi V7

travanj 15, 2012
BMW C600 Sport/C650 GT

BMW C600 Sport/C650 GT

travanj 05, 2012

About Author

admin