Naši testovi — 12 studenoga 2008 -

 

Današnji ubrzani ritam života zahtjeva prijevozno sredstvo s kojim ćete brzo doći od točke A do točke B u svakodnevnom životu. I htjeli vi to ili ne, skuter je idealan oblik transporta za takve zadatke. No, naslušali ste se priča o nestabilnosti malih kotača i neudobnosti istih preko grba, rupa, šahtova i ostalih prepreka koje grad baca pred Vas? Yamaha ima rješenje na ovu dosta kompliciranu jednadžbu. X-City 250 idealan je omjer brzine, upravljivosti i stabilnosti, a građen je baš za svakoga, što je danas rijetkost.
 

Kada smo na test dobili X-City 250, nismo znali što da svom eventualnom sugovorniku koji bi možda pitao kakav je skuter odgovorili. Taj nedostatak riječi nikako ne znači nešto negativno, čak štoviše. Nekada je teško opisati skuter koji je rađen za svakoga. Naravno, osim standardnih hvalospjeva o visokoj razini završne obrade, dizajnu koji će se svidjeti svakome ili agregatu koji ima lijep i ugodan potisak uvijek možemo pričati, ali u motoru uvijek tražimo "ono nešto". I daleko od toga da X-City nema to nešto, nego je to jednostavno teško naći i protumačiti.
 

 

Možda iz tog razloga jer je X-City stvoren da Vas ne obilježi. U današnjem svijetu ste kategorizirani kao tip osobe prema onome što vozite, a upravo to X-City pokušava izbjeći. On je napravljen za svakoga, pa ćete teško moći izdaleka odrediti tko je iza njegovog velikog vizira – mesar, doktor, pjevačica ili baš Vi. No dosta traženja duše, krenimo na opipljve dijelove i dojmove.
 

Prva stvar koju bilo gdje uočite je dizajn. Cijeli X-City se zasniva na svojim visokim kotačima od 16“ naprijed i 15“ odostraga. Krenuvši od toga, cijeli skuter prati jednu oblu liniju koja ga zaokružuje. Visoki vizir, dvostruka prednja svjetla, prednji blatobran koji podsjeća na kljun, ogromno sjedalo te veoma lijepi instrumenti te opet kotači koji imaju 12 krakova zaokružuju jednu veoma elegantnu i usku liniju koja pomaže provlačenju kroz grad, a da pritom izgledate elegantno. Ako ga pogledamo malo detaljnije, dolazimo do zaključka kako je X-City vrlo lijep skuter.
 

 

Instrumenti su ukomponirani u jedan okvri, gdje s lijeve strane nalazimo pokazivač razine goriva u spremniku, s desne pokazivač temperature rashladne tekućine, dok središnje mjesto zauzima veliki pokazivač brzine i mutlifunkcionalni display koji pokazuje čak i vanjsku temperaturu. Odmah ispod nalazi se prostrani pretinac za rukavice u kojeg stane stvarno svašta, od sunčanih naočala i mobitela, do – nebiste vjerovali, rukavica, a ima i integrirani nosač kartica za autocestu. Nadalje, tu je zbilja prostrano sjedalo koje će veoma lako udomiti dvije odrasle osobe i udobno ih smjestiti. Također, veoma je dobro podstavljeno i debelo, te je nekako taman tvrdo, što znači da neće žuljati nakon dužeg vremena provedenog na istom. Vozač je s ovim sjedalom pogodio prstom u med, jer ga očekuje obilje prostora u svim smijerovima, kao i mali naslon na kraju sjedala, koji vrlo dobro dođe pri duljim vožnjama kada biste tako rado na nešto naslonili križa. Ni suvozač nije tretiran kao dar koji ne želite. Veliki rukohvati i površina sjedala u paru s prostranim osloncima za noge koji se rasklapaju čine veoma udoban smještaj.
 

 

Prostor ispod sjedala je također velik, ali preplitak. Prostire se cijelom duljinom sjedala, te u njega stane zbilja mnoštvo stvari, ali ne i integralna kaciga. Dijelom je ograničen agregatom, dok je s druge strane želja da sjedalo bude što niže radi lakšeg manevriranja u gradu opet ograničila prostor s gornje strane.
 

Dvostruka prednja i stražnja svjetla daju dobru vidljivost po noći, a upotpunjuju sveukupni dizajn koji je u nekakvom elegantnom modu. Tu je i zbilja ogromni vizir koji je na vrhu zavrnut prema gore kako bi još bolje prebacivao zrak preko vozača. Iako ovaj vizir u vožnji djeluje izvrsno te ne iskrivljuje sliku, no prevladava opći dojam kako strašno koči skuter pri malo bržoj vožnji. Također, pridonosi nagomilavanju površine, pa se strašno osjeti kada u suprotnom smijeru prođe npr. kamion te nanese vjetar na vas. Na bočne udare vjetra je, ipak, otporan i ne uznemiruje skuter.
 

Agregat ovog pravog gradskog skutera je četverotaktni monocilindrik hlađen tekućinom. Ispoljava 15,6 kW te 21,5 Nm okretnog momenta pri niskim okretajima, što je svakako pogodno za gradsku upotrebu. Za napajanje ovog agregata brine se elektronsko ubrizgavanje goriva, čiji spremnik može primiti 10,5 litara istog. Prijenos je naravno riješen pomoću variomata i remena, što je ustaljeno, praktično i čisto rješenje za skutere.
 

Share

Povezane novosti

MV Agusta F3 675

MV Agusta F3 675

rujan 30, 2015
KTM Freeride 350

KTM Freeride 350

siječanj 26, 2014
Husaberg enduro

Husaberg enduro

ožujak 02, 2013
Yamaha Xenter 150

Yamaha Xenter 150

svibanj 16, 2012
Moto Guzzi V7

Moto Guzzi V7

travanj 15, 2012
BMW C600 Sport/C650 GT

BMW C600 Sport/C650 GT

travanj 05, 2012
Yamaha T-Max 530

Yamaha T-Max 530

ožujak 17, 2012

About Author