Yamaha X-Max 250

Najnovija generacija Yamahinog najpopularnijeg skutera, X-Maxa 250, predstavljena je krajem prošle godine na milanskom sajmu. Kao i prethodni model, odlikuje se sportskim dizajnom i dinamičnim stilom koji svoje korijene vuče iz prestižnog T-Maxa. Uz još vrhunsku završnu obradu i potentni upotrebljivi agregat, bile bi to glavne odlike skutera koji svojim performansama i cijenom predstavlja veliki kamen spoticanja većim i skupljim konkurentima.

3

2

Prednjim krajem dominiraju izdužena svjetla iznad kojih se prevlači matirana maska i poveći vjetrobran. S druge strane vjetrobrana nalazi se novodizajnirani višenamjenski instrumenti s digitalnim brzinomjerom te pokazivačem potrošnje goriva i neizostavnim mjeračem pređenih kilometara. Sami vjetrobran pokazao se vrlo efikasnim u vožnji s obzirom da u potpunosti opravdava svoju funkciju i višim vozačima kako po pitanju zaštite od vjetra tako i pri “skrivanju” u slučaju kiše. Bočna linija je tradicionalno skladna s primjetnim sportskim afinitetima u vidu plastičnih oplata s još oštrijim bridovima dok je stražnji kraj skutera ukrašen izvrsno dizajniranim LED svjetlom poznatim s modela X-Max 400, za kojeg smo imali samo riječi hvale jer ga i dalje izdvajamo kao jedno od estetski najboljih rješenja u klasi. Uslijed potrebe ispunjavanja strogih ekoloških normi, ispušni sutav morao je biti većih dimenzija pa tako s jedne strane skriva novodizajnirane naplatke od lijevanog aluminija koji sada imaju tanke i nepravilno raspoređene krakove. Kompaktan sportski okvir X-Maxa 250 pažljivo je kreiran s ciljem postizanja maksimalne agilnosti pri manjim brzinama u gradskoj vožnji ali i stabilnosti pri većim brzinama pri čemu važnu ulogu imaju i veći kotači dimenzija 14 odnosno 15 cola.

1

4

Jedna od prepoznatljivih odlika obitelji X-Max komforno je i prostrano sjedalo. Niti na modelu 250 nije došlo do promjena u pristupu, vozaču i suvozaču teško će biti naći zamjerku bilo da se radi o sportskoj vožnji ili umjereno dugom putovanju. Ispod sjedala prostor je koji prima dvije integralne kacige a između njih ima još dovoljno prostora za odlaganje priručne prtljage manjih dimenzija. U slučaju potrebe spremanja sitnica, korisni su i pretinci koji se nalaze ispod upravljača. Podnice su i dalje relativno visoko postavljene no u kombinaciji s luksuznim visokim sjedalom s naslonom za vozača, sada dirigiraju uspravniji i prirodniji položaj sjedenja čime se utječe na vožnju koja je posljedično osjetno opuštenija. Mjesta za noge i dalje ima više nego dovoljno jer visin postavljnog sjedala je na 785 mm. Kao i na ostalim modelima, između oslonaca za noge postavljen je i spremnik goriva kapaciteta 13,2 litara.

7

Jednocilindrični, četverotaktni i tekućinom hlađeni agregat zapremine 249 ccm s elektronskim ubrizgavanjem goriva pruža odlične i uravnotežene performanse. Osim što je ekonomičan s vrlo niskom potrošnjom goriva, razvijanje snage od 15 kW biti će sasvim dovoljno da u gradskim gužvama ostavite aute daleko iza sebe ali i da osigura fluidnu vožnju po otvorenoj cesti. Kočnice s promjerima diskova od 267 mm naprijed i 240 mm straga izvrsno su izbalansirane i odlično obvavljaju svoju zadaću. ABS se nudi kao opcija pri kojoj se ukupna težina skutera s “mokrih” 178 kg povećava na 182 kg a zadnji disk dolazi u promjeru 245 mm.

6

Iako naizgled djeluje prilično veliko, s dimenzijama od 2.160 mm dužine i 790 mm širine, X-Max je u vožnji iznimno lagan i agilan, upravo kako i očekujete da bi se nova generacija svestranog skutera trebala ponašati. Ovjes je prilično tvrd, karakteristično za cijelu Max seriju, ali koji vozaču daje odličnu povratnu informaciju i omogućuje puno sigurnije ulaske u zavoje jer nema ponekad nezgodnog lelujanja. Pogotovo je to primjetno prilikom vožnje van grada, na zavojitoj cesti. Pri tome valja uzeti u obzir i spomenuti uspravniji odnosno prirodniji  položaj vozača koji već sam po sebi uvelike utječe na osjećaj sigurnosti tako da kroz ta dva faktora zapravo možemo odrediti karakter novog X-Maxa 250.

Kako kažu u promotivnim materijalima, “najnoviji X-MAX 250 zamišljen je i dizajniran za vozače koji očekuju puno više od svog skutera”. Možemo se složiti s navedenim i dodati da se radi o zavidnom kompromisu praktičnosti svakodnevne upotrebe i prestižnih performansi a sve to po cijeni od prihvatljivih 39.500 kn.

5

 

 

 

 

 

 

 

Prethodni članakLeggero by W. Siegl
Sljedeći članakNevjerojatan pad na Pikes Peaku