Motori i oprema — 23 lipnja 2014 -

Najnovija generacija Yamahinog najpopularnijeg skutera, X-Maxa 250, predstavljena je krajem prošle godine na milanskom sajmu. Kao i prethodni model, odlikuje se sportskim dizajnom i dinamičnim stilom koji svoje korijene vuče iz prestižnog T-Maxa. Uz još vrhunsku završnu obradu i potentni upotrebljivi agregat, bile bi to glavne odlike skutera koji svojim performansama i cijenom predstavlja veliki kamen spoticanja većim i skupljim konkurentima.

3

2

Prednjim krajem dominiraju izdužena svjetla iznad kojih se prevlači matirana maska i poveći vjetrobran. S druge strane vjetrobrana nalazi se novodizajnirani višenamjenski instrumenti s digitalnim brzinomjerom te pokazivačem potrošnje goriva i neizostavnim mjeračem pređenih kilometara. Sami vjetrobran pokazao se vrlo efikasnim u vožnji s obzirom da u potpunosti opravdava svoju funkciju i višim vozačima kako po pitanju zaštite od vjetra tako i pri “skrivanju” u slučaju kiše. Bočna linija je tradicionalno skladna s primjetnim sportskim afinitetima u vidu plastičnih oplata s još oštrijim bridovima dok je stražnji kraj skutera ukrašen izvrsno dizajniranim LED svjetlom poznatim s modela X-Max 400, za kojeg smo imali samo riječi hvale jer ga i dalje izdvajamo kao jedno od estetski najboljih rješenja u klasi. Uslijed potrebe ispunjavanja strogih ekoloških normi, ispušni sutav morao je biti većih dimenzija pa tako s jedne strane skriva novodizajnirane naplatke od lijevanog aluminija koji sada imaju tanke i nepravilno raspoređene krakove. Kompaktan sportski okvir X-Maxa 250 pažljivo je kreiran s ciljem postizanja maksimalne agilnosti pri manjim brzinama u gradskoj vožnji ali i stabilnosti pri većim brzinama pri čemu važnu ulogu imaju i veći kotači dimenzija 14 odnosno 15 cola.

1

4

Jedna od prepoznatljivih odlika obitelji X-Max komforno je i prostrano sjedalo. Niti na modelu 250 nije došlo do promjena u pristupu, vozaču i suvozaču teško će biti naći zamjerku bilo da se radi o sportskoj vožnji ili umjereno dugom putovanju. Ispod sjedala prostor je koji prima dvije integralne kacige a između njih ima još dovoljno prostora za odlaganje priručne prtljage manjih dimenzija. U slučaju potrebe spremanja sitnica, korisni su i pretinci koji se nalaze ispod upravljača. Podnice su i dalje relativno visoko postavljene no u kombinaciji s luksuznim visokim sjedalom s naslonom za vozača, sada dirigiraju uspravniji i prirodniji položaj sjedenja čime se utječe na vožnju koja je posljedično osjetno opuštenija. Mjesta za noge i dalje ima više nego dovoljno jer visin postavljnog sjedala je na 785 mm. Kao i na ostalim modelima, između oslonaca za noge postavljen je i spremnik goriva kapaciteta 13,2 litara.

7

Jednocilindrični, četverotaktni i tekućinom hlađeni agregat zapremine 249 ccm s elektronskim ubrizgavanjem goriva pruža odlične i uravnotežene performanse. Osim što je ekonomičan s vrlo niskom potrošnjom goriva, razvijanje snage od 15 kW biti će sasvim dovoljno da u gradskim gužvama ostavite aute daleko iza sebe ali i da osigura fluidnu vožnju po otvorenoj cesti. Kočnice s promjerima diskova od 267 mm naprijed i 240 mm straga izvrsno su izbalansirane i odlično obvavljaju svoju zadaću. ABS se nudi kao opcija pri kojoj se ukupna težina skutera s “mokrih” 178 kg povećava na 182 kg a zadnji disk dolazi u promjeru 245 mm.

6

Iako naizgled djeluje prilično veliko, s dimenzijama od 2.160 mm dužine i 790 mm širine, X-Max je u vožnji iznimno lagan i agilan, upravo kako i očekujete da bi se nova generacija svestranog skutera trebala ponašati. Ovjes je prilično tvrd, karakteristično za cijelu Max seriju, ali koji vozaču daje odličnu povratnu informaciju i omogućuje puno sigurnije ulaske u zavoje jer nema ponekad nezgodnog lelujanja. Pogotovo je to primjetno prilikom vožnje van grada, na zavojitoj cesti. Pri tome valja uzeti u obzir i spomenuti uspravniji odnosno prirodniji  položaj vozača koji već sam po sebi uvelike utječe na osjećaj sigurnosti tako da kroz ta dva faktora zapravo možemo odrediti karakter novog X-Maxa 250.

Kako kažu u promotivnim materijalima, “najnoviji X-MAX 250 zamišljen je i dizajniran za vozače koji očekuju puno više od svog skutera”. Možemo se složiti s navedenim i dodati da se radi o zavidnom kompromisu praktičnosti svakodnevne upotrebe i prestižnih performansi a sve to po cijeni od prihvatljivih 39.500 kn.

5

 

 

 

 

 

 

 

Share

Povezane novosti

Moto Guzzi California 1400
Yamaha MT-09 Tracer

Yamaha MT-09 Tracer

kolovoz 02, 2017
Aprilia Dorsoduro 900

Aprilia Dorsoduro 900

srpanj 31, 2017
Dunlop D213 GP Pro

Dunlop D213 GP Pro

srpanj 05, 2017
Dunlop GP Racer D212!

Dunlop GP Racer D212!

veljača 22, 2017
Yamaha XSR900 Abarth 2017

Yamaha XSR900 Abarth 2017

siječanj 19, 2017

About Author

mate