Motori i oprema — 28 siječnja 2014 -

Najveći ovogodišnji novitet iz Yamahine palete skutera predstavljen je prilično naglo i već mjesec dana kasnije bio dostupan u prodaji. Uzevši u obzir prve informacije o provjerenom agregatu i novom dizajnu te sklonosti i navike prosječnog hrvatskog kupca predvidjeli smo mu svjetlu budućnost. Nakon intezivnijeg druženja u proteklih mjesec dana, možemo samo potvrditi prognozirano.

X-Max 400 izgledom se smjestio između X-Max 250 i T-Max 530. Naglasak je na slabijem 250 jer više izgleda kao redizajnirani  nasljednik ali prepoznatljiva pripadnost obitelji Yamahinih Maxova uočljiva je već na prvi pogled. Prednji kraj vrlo je sličan Maxu 250, toliko da ćete ih u prometu teško raspoznati dok je stražnji kraj potpuno novi i možemo reći puno ljepši. Sjedalo je komforno i atraktivno dizajnirano visine 785 mm  a ispod istog prostor je za smještaj dvije integralne kacige. Manji pretinci smješteni su ispod upravljača. Naglašavamo ispušni sustav pozamašnih dimenzija, ne samo iz vizualnih pobuda nego i kao najeksponiraniji segment smetnje u gradskom prometu prilikom guranja između automobila. Ističemo to zato jer se X-Max 400 u gradskim gužvama pokazao vrlo brzim i okretnim, možemo reći i prilično uskim, s izuzetkom spomenutog ispuha za koji postoji opcija zamjene ponudom iz asortimana dodatne opreme.

Ergonomija je riješena gotovo identično kao i na manjem Maxu 250, što je i logično jer niti dimenzijama ne odskaču previše jedan od drugog.  Podnica je postavljena dosta visoko što vozačima s dužim nogama može malo smetati ali rekli bi da je to više stvar navike. Slično kao i usko postavljeni upravljač.

Agregat iz X-Maxa 400 poznat je iz modela Majesty, s manjim izmjenama, obujma 395 ccm koji linearno razvija snagu od 23kW i gotovo 34Nm što omogućuje krajnju brzinu od oko 150 kmh. Sasvim dovoljno za komotnu i živahnu vožnju. Kočnice, dupli diskovi promjera 267 mm sprijeda i jedan isti straga, za svaku su pohvalu, snagom i doziranjem, a u kombinaciji s tvrđim ovjesom Max 400 dozvoljava vrlo jaka i nagla kočenja bez neočekivanih reakcija što je u gradskoj vožnji gotovo pa najvažniji faktor sigurnosti. Da je prisutan i ABS kontrola bi bila i puno bolja no nećemo previše zamjeriti obzirom da će biti uskoro u ponudi odnosno u obaveznoj serijskoj opremi.

Tvrđi ovjes osim što dozvoljava i sportsku vožnju te X-Max 400 vrlo lagano pada u zavoj, čini ga i maksimalno okretnim u gradu. Izvan grada, u dužim neravnim zavojima, vrlo je stabilan i ulijeva osjećaj sigurnosti. Kritku upućujemo masivnom centralnom štenderu koji prilikom jačih spuštanja u zavoj može zastrugati što u slučajevima većih neravnina na cesti i malo većom težinom vozača može biti neugodno.

Performansama, izgledom i cijenom od 48.500 kn koja je u rangu s konkurencijom, X-Max 400 bi po nama bio odličan paket za najširi spektar upotrebe. Izvrsno se snalazi po gradu, prigradskim ravnim cestama a uživati možete i na zavojitoj cesti. Idealan omjer u svestranom skuteru, upravo kako smo i najavili…

IM3S0031

IM3S0032

IM3S0036

IM3S0046

IM3S0054

IM3S0059

IM3S0063

 

 

Share

Povezane novosti

Moto Guzzi California 1400
Yamaha MT-09 Tracer

Yamaha MT-09 Tracer

kolovoz 02, 2017
Aprilia Dorsoduro 900

Aprilia Dorsoduro 900

srpanj 31, 2017
Dunlop D213 GP Pro

Dunlop D213 GP Pro

srpanj 05, 2017
Dunlop GP Racer D212!

Dunlop GP Racer D212!

veljača 22, 2017
Yamaha XSR900 Abarth 2017

Yamaha XSR900 Abarth 2017

siječanj 19, 2017
Yamaha FJR 1300

Yamaha FJR 1300

prosinac 01, 2016

About Author

mate