Naši testovi — 16 svibnja 2012 -

Yamaha je za 2012. godinu predstavila model Xenter, potpuno novi te vrlo jednostavan i upotrebljiv gradski skuter čime su zaokružili svoju široku paletu. Nije čudno da u većini zemalja upravo ovaj segment odnosi najveći dio tržišta jer se radi o praktičnim vozilima pristojnih performansi i prihvatljive cijene. Zapravo, čudno je samo to što je Yamaha kao jedan od najpopularnijih proizvođača skutera toliko čekala sa Xenterom čiji je razvoj trajao nekoliko godina ali zato osim koncepcijskog pristupa, sve drugo na njemu može se nazvati novim.

Ako bi ga morali opisati u nekoliko riječi, pridjevi bi bili lagan, živahan i okretan. Estetski ne nalikuje na ostale modele iz iste kuće iako naravno da dijele neka tehnička rješenja. Skuter izgleda vrlo skladno i moderno, vidljivo je to već po bočnim linijama i stražnjim krajem izražene sportske orijentacije ali i mnogim detaljima poput oku ugodnog LCD zaslona koji osim standardnih vrijednosti omogućuje vozaču uvid u trenutnu vanjsku temperaturu i veliki i pregledni sat, toliko neophodan u gradskim gužvama, stražnjeg svjetla u LED tehnologiji, vrlo skladno ugrađenih prekidača, koferom u boji skutera…

Skuter u cjelini kao pojava djeluje vrlo decentno, uskih linija i s detaljima koji ga vizualno dižu iznad segmenta u koji prema performansama realno pripada. Završna obrada koja ponekad zna izazvati kritike ovdje je izvedena bez ikakve zamjerke. Sjedanjem na Xentera primjećujete vrlo nisku podnicu, možemo reći i prostranu, te malo tvrđe sjedalo ali cijeli položaj sjedenja je zapravo vrlo komforan, barem za kraće gradske relacije kojima je Xenter i namjenjen.

Prvih nekoliko silazaka sa skutera morate pripaziti na položaj ključa koji je centralno lociran ali prilično veliki ključ voli zapeti za koljeno viših vozača. Mjesta za suvozača ima dovoljno a ukupnoj komociji uvelike pomaže i putni kofer koji se u setu s visokim prednjim vjetrobranom i naslonom za suvozača može naručiti po promotivnoj cijeni od 1.300kn.

Xenter se nudi u dvije izvedbe, s jednocilindričnim motorom od 125 i 150 kubičnih centimetara, opremljenih s četiri ventila i jednom bregastom osovinom u glavi te direktnim ubrizgavanjem goriva koji razvija 16KS i 14,8Nm pri 7500 okretaja. Pri tome treba nadodati da je deklarirana potrošnja, a provjerena i potvrđena s naše strane, malih 3,5 lit na 100km što vas sa spremnikom od 8 litara neće baš prečesto tjerati na benzinsku postaju.

Već prvim paljenjem na hladno zamjećuje se vrlo miran i tih rad motora, koji okretajem ručice i u kombinaciji s izvrsno podešenim prenosom postaje prilično živahan obzirom na svojih 150ccm te vam omogućuje pristojan bijeg od automobila na semaforu. U slučaju duže ravnice brzinomjer će vam pokazati do 119kmh, čak i s vozačem težine okrugle trocifrene brojke. 

Treba spomenuti još jedan od bitnijih Xenterovih aduta, ovjes koji na velikim 16-colnim kotačima i težini od 142kg pruža začuđujuću okretnost i koja se ne može pripisati većini drugih skutera. Posebno naglašavamo stabilnost prilikom ulaska i u samom zavoju a zasluge se prvenstveno odnose na stražnji „monocross“ ovjes viđen još jedino na savršenijem ali i puno skupljem T-Maxu koji postavlja nove standarde. 

Sustav kočnica se službeno naziva UBS odnosno Unified brake system ili jednostavnije, kočnice su integrirane pri čemu se vrši ravnomjeran pritisak na prednju i stražnju kočnicu. Sprijeda je disk od 267mm a straga bubanj od 150mm što u kombinaciji donosi prihvatljivu jačinu kočenja ali mišljenja smo da bi odlučnijim kočenjem zaustavni put trebao biti kraći.

Xenter spada u segment gradskih skutera koji svojim performansama, praktičnošću i cijenom zasigurno predstavljaju trenutno najoptimalnija gradska vozila što utjecajem trenutne ekonomske situacije postaje sve više izraženo. Stoga vjerujemo da će dobar dio urbane populacije u skorije vrijeme morati potražiti alternativna rješenja a Xenter sa cijenom od 26.900 kn, odnosno 25.900 kn za 125 ccm, predstavlja vrlo prihvatljivu alternativu.

Share

Povezane novosti

MV Agusta F3 675

MV Agusta F3 675

rujan 30, 2015
KTM Freeride 350

KTM Freeride 350

siječanj 26, 2014
Husaberg enduro

Husaberg enduro

ožujak 02, 2013
Moto Guzzi V7

Moto Guzzi V7

travanj 15, 2012
BMW C600 Sport/C650 GT

BMW C600 Sport/C650 GT

travanj 05, 2012
Yamaha T-Max 530

Yamaha T-Max 530

ožujak 17, 2012

About Author