Naši testovi — 10 svibnja 2009 -

 

Model XJ6 svoje korijene vuče još iz 1994. godine, kada je Yamaha izbacila prvu XJ6. Uz neke preinake model se zadržao sve do 2003. godine, kada je Yamaha, kako bi na tržištu bila što konkurentnija, u 2004. godini izbacila model FZ6. Sada, u 2009. godini, Yamaha je na tržište napokon izbacila model XJ6/Diversion, te je tako stari Diversion dobio zaista dostojnog nasljednika koji dolazi kao zamjena za FZ6 S1 na svim tržištima. Yamaha je predstavila dvije izvedbe ovog motocikla i to XJ6 koji je predstavnik naked klase motocikala  te model Diversion koji predstavlja njegovu polu oklopljenu inačicu. Predstavljanjem ovog modela Yamaha je uspješno popunila prazninu koja je nastala u ovoj kategoriji.
 

 

 

Dizajnom je motocikl potpuno u trendu, što je posebno izraženo kod naked verzije XJ6, dok je kod verzije Diversion, sa polu oklopima koji su dosta uglatih linija, Yamaha postigla da motocikl izgleda kao pripadnik veće klase od one kojoj stvarno pripada. Kupci na koje računaju u Yamahi, tj. potencijalni korisnici ovog motocikla će, zbog njegovih karakteristika, ponajprije biti oni koji tek ulaze u svijet pravih  motocikala te povratnici u motociklističke vode, no i onima iskusnijima, motocikl će pružiti pregršt zabavnih i uzbudljivih trenutaka te je zapravo namijenjen svim generacijama motorista. Ponajprije će za tu činjenicu, da je interesantan i iskusnijim vozačima motocikala, biti zaslužno obilje momenta na nižim i srednjim okretajima, što nije slučaj sa npr. modelom FZ6, te ispeglana krivulja snage. Zahvaljujući marljivom radu Yamahinih mehaničara, nema one "rupe" kod dodavanja gasa, koja se pojavljuje na nekim drugim modelima. Što se agregata tiče,  radi se o novom, tekućinom hlađenom četverocilindričnom DOHC agregatu obujma  600 ccm, koji razvija snagu od 78 KS pri 10000 okretaja u minuti, a najveći okretni moment mu je  59,7 Nm, pri 8500 okretaja u minuti. Iako se zapravo radi o agregatu identičnom kao na modelu FZ6, on je, pod budnim okom inženjera u Yamahi, pretrpio dosta promjena, poput novih bregastih vratila i kovanih klipova, kako bi se smanjila težina i vibracije, te izmijenjenog air boxa i sustava  ubrizgavanja goriva prilagođenog novonastaloj situaciji u obliku drugačijih senzora i mapi ubrizgavanja. Iako se na prvi pogled 78 KS čini malo, pametnim preinakama agregata postigla se gotovo savršena iskoristivost snage motocikla u svim režimima rada.

Što se ispušnog sustava tiče, kod ovog motocikla primijenjena su neka nova rješenja. 4 u 1 ispuh ima prigušivač smješten ispod agregata, a gotovo nevidljiva ispušna cijev je svoje mjesto pronašla između vozačevih oslonaca nogu i stražnjeg kotača. Ono što će razočarati mnoge koji su mislili napraviti izmjene ispušne cijevi sa nekom od after market izvedenica, je činjenica da nije moguće (bez rezanja cijevi) staviti samo slip on završetke, već je potrebno promijeniti kompletan ispuh, što će mnogima ipak biti prevelika investicija. Kod ovjesa se teško na nešio izrazito požaliti, ali ga ne treba niti previše hvaliti. Prednja teleskopska vilica promjera 41 mm sa hodom od 130 mm, dobro odrađuje svoj posao i upija neravnine na cesti, ali neće oduševiti vozače koji su pretjerano sportski nastrojeni. No namjena ovog motocikla i nije izrazito sportska vožnja (iako se i u njoj sasvim solidno nalazi), već bezbrižna sport touring vožnja, u kojoj će vozači ovog motocikla zaista uživati. Straga se nalazi Monocross oscilirajuća vilica ovješena na mono amortizer hoda 130 mm. Ovjes je taman na  granici idealnog. Dovoljno mekan za ugodnu i udobnu touring vožnju, a opet i relativno tvrd za oštriju vožnju.
 

 

 

Za zaustavljanje su zadužene dosta dobre kočnice preuzete sa modela FZ6, koje se sastoje iz dva hidraulična kočiona diska sprijeda, promjera 298 mm, a straga je jedan disk promjera 245 mm i one rade besprijekorno, kako je za Yamahu i uobičajeno. Jedina je promjena, kod kočnica, u smanjenju debljine materijala za 0,5 mm kako bi se smanjio žiroskopski efekt. Također, postoji i izvedba sa novom generacijom ABS sustava za kočenje,  koji ima linearnu kontrolu u tri pozicije. ABS sustav povećava i ukupnu masu motocikla, pa tako ona iznosi 216 kilograma. Mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa je dosta bučan i pomalo ne precizan, no u vožnji ne zadaje nikakve probleme te je mijenjanje brzina točno i ne može se desiti preskakanje neke od brzina. Gume na XJ6/Diversion su smještene na naplatke sa 5 krakova. Gume su dimenzija 120/70-ZR17 sprijeda i 160/60-ZR17 straga, što je još jedan od detalja preuzetih sa modela FZ6.
 

 

Kako bi se dodatno uštedjelo u Yamahi su se umjesto za aluminijsku ramu odlučili za čeličnu, čijoj izradi su posvetili mnogo pažnje kako bi bila napravljena sa što manje varova, a agregat je na nju pričvršćen u 4 točke. Spremnik goriva, zapremine 17,3 litre, tipičnog je oblika za Yamahine motore te je smješten unutar okvira, kako bi se spustilo težište motocikla i dozvolilo vozaču, koji je smješten u nisko postavljenom sjedalu da se priljubi uz njega prilikom brže vožnje. Nisko sjedalo, postavljeno na visini od 785 mm, bit će posebno od koristi nižim vozačima, jer će im olakšati manevriranje motociklom pri nižim brzinama. Vozač u sjedalu ima dovoljno prostora te ono ni pri dužim rutama ne zamara previše, Udobnost na sjedalu suvozača pak nije pretjerana te će se duže vožnje u dvoje morati češće prekidati, kako bi suvozač odmorio stražnjicu. U Yamahi su mislili i na više vozače kojima bi položaj upravljača u bližoj poziciji, mogao biti malo preblizu, pa je tako upravljač podesiv u dvije točke, jednostavnim zakretanjem konjića koji drže upravljač. Širina volana je također dosta dobro pogođena, pa je on nešto širi nego na modelu FZ6, što daje dodatnu sigurnost pri upravljanju.

 

U vožnji gradom se XJ6 pokazao stvarno zanimljivim motociklom. XJ6 je jednostavan i lako upravljiv motocikl koji će zadovoljiti potrebe većine vozača. Neće biti pobjednik u utrkivanju  sa svojom sportskom braćom, ali će pojuriti do solidnih 200 km/h (215 km/h model Diversion) što je većini potencijalnih korisnika i više nego dovoljno.  Razvijanje brzine je linearno, a ubrzanja snažna do nekih 170 km/h što vozaču osigurava prave erupcije adrenalina.
 

Iznad 170 km/h XJ6 pomalo gubi snagu, te do 200 km/h dolazi nešto sporije. Izlaskom na otvorenu cestu XJ6 počinje disati punim plućima, jer i vožnja postaje sve brža i brža. No viši vozači će se naći u ozbiljnim problemima što se tiče borbe sa vjetrom, jer zaštita u području prsa i ramena kod modela XJ6 je minimalna, tj. sve što vas štiti od vjetra je ploča sa kontrolnim lampicama i brzinomjerom. Kod modela Diversion situacija je sasvim drugačija i vjetrobran štiti tijelo vozača odlično. Još bi jedan detalj mogao zadavati probleme višim vozačima, a to je položaj nogu, koji je dosta skvrčen te će na duljim putovanjima, biti potrebna koja stanka više.. Izlaskom iz grada motocikl zove na žustriju vožnju u kojoj se dosta dobro snalazi, iako će nekim iskusnijim vozačima zasmetati nemogućnost brzih uzastopnih promjena pravca. Motocikl se, iako brzo pada u zavoj, dosta nevoljko prebacuje iz jednog zavoja u drugi te na taj način umanjuje užitak u vožnji onima željnima sportske vožnje. No, budimo realni, ovo nije sportski motocikl, pa to i nije neki pravi problem. Osjećaj u vožnji, je na modelu XJ6 potpuniji te se u vožnji dobivaju konkretne povratne informacije, a vozač iima osjećaj kao da konstantno kroti neku zvijer i u tome uapijeva bez iznimke. Na modelu Diversion tog osjećaja nema te se vožnja doima mirnijom, što je najvjerojatnije zasluga maske i nešto veće težine. Jedna od komparativnih prednosti modela Diversion u odnosu na XJ6 je i praktičan centralni nogar, kojeg kod modela XJ6 nema, a to je detalj koji će znati cijeniti oni koji s ovim motociklom misle putovati.
 

 

 

Na kraju krajeva, cijena od 52 950 kn za model XJ6 i 55 900 kn za model Diversion čini se opravdanom s obzirom na sve što ovaj predstavnik srednje klase pruža. Za modele sa ABS-om potrebno je dodati još 4000 kn na gore navedene cijene. Yamaha je ovim motociklom na tržište izbacila upravo onakav motocikl kakav kupci u ovoj kategoriji traže. Moderan, lagan i upravljiv motocikl, koji ćemo sasvim sigurno često viđati na našim prometnicama.
 

 
 

Motor
Tip motora:                           4-taktni, 2 cilindra, paralelni, DOHC
Hlađenje motora:                  Vodeno hlađen
Obujam:                                600ccm
Provrt x hod:                          65.5 x 44.5 mm
Stupanj kompresije:              12.2:1
Maks. snaga:                         57.0 kW (78 PS) @ 10,000 rpm
Maks. okretni moment:          59.7 Nm (6.1 kg-m) @ 8,500 rpm
Podmazivanje:                       Uljna pumpa
Karburatori/Napajanje gorivom:     Elektronsko ubrizgavanje goriva
Spojka:                                  Višelamelna, mokra
Sustav paljenja:                    TCI
Pokretanje:                            Električno
Prijenos:                                6 stupnjeva
Prijenos:                                 Lanac
Obujam spremnika goriva:     17,3 litara
Količina ulja:                           3,4 litara

Šasija
Šasija:                                      čelični okvir
Prednji ovjes:                           Teleskopske vilice
Hod ovjesa, sprijeda:               130mm
Stražnji ovjes:                          Njihajuća ruka
Hod ovjesa, straga:                  130mm
Stražnji ovjes:                          Dupli diskovi, 298mm
Stražnja kočnica:                      Disk  245mm
Prednja guma:                         120/70 ZR17M/C (58W)
Zadnja guma:                           160/60 ZR17M/C (69W)

Dimenzije
Dužina:                                     2120 mm
Širina:                                       770 mm
Visina:                                      1210 mm
Visina sjedala:                          785 mm
Razmak osovina:                      1440 mm
Najmanja udaljenost od tla:     140 mm
Težina (sa gorivom):                  211 kg / ABS: 216 kg

Share

Povezane novosti

MV Agusta F3 675

MV Agusta F3 675

rujan 30, 2015
KTM Freeride 350

KTM Freeride 350

siječanj 26, 2014
Husaberg enduro

Husaberg enduro

ožujak 02, 2013
Yamaha Xenter 150

Yamaha Xenter 150

svibanj 16, 2012
Moto Guzzi V7

Moto Guzzi V7

travanj 15, 2012
BMW C600 Sport/C650 GT

BMW C600 Sport/C650 GT

travanj 05, 2012
Yamaha T-Max 530

Yamaha T-Max 530

ožujak 17, 2012

About Author