Motori i oprema — 06 svibnja 2014 -

Kada se prije nekog vremena pojavila vijest da Yamaha priprema novi custom motocikl za američko tržište, kratkog naziva Bolt, bili smo uvjereni da bi se za njega našlo mjesta i na europskom tržištu. Nekoliko mjeseci kasnije to se i dogodilo, stigla je potvrda da stiže XV950/R.

XV950/R prvi je model u Yamahine Sport Heritage obitelji koja je vintage dizajnom inspirirana modelima iz 70-tih godina ali sa svim modernim komponentama. Globalna recesija uzrokovala je povećanje potražnje za jednostavnijim i pristupačnijim motociklima pa su se i cruiseri u zadnjih neoliko godina potpuno promjenili. Donedavno teški i ne pretjerano upravljivi motocikli visoke cijene inspirirali su i Yamahu da napravi novi, okretni motocikl namjenjen široj publici, od početnika do iskusnih vozača. Rezultat je upravo XV950R, bobber čistih linija i izuzetne lakoće upravljanja.

Premda se radi o novom motociklu, sa XV950R, dalje ćemo ga zvati tako obzirom da je takav bio ustupljen na test, u Yamahi nisu previše eksperimentirali. Odmah je primjetna sličnost sa Harleyevom Sportster linijom koju očito smatraju glavnim konkurentom no ne treba smetnuti s uma da postoji značajan dio publike kojoj je od imidža važnija uglađenost i kompaktnost. Spomenimo i to da XV950R kao moderni bobber nudi mogućnost personalizacije mnoštvom dodatne opreme za koju nije potrebno izdvojiti pravo malo bogatstvo.

XV950R dostupan je u dvije verzije, standardnoj i opremljenijoj koja na kraju naziva nosi još slovo R i koja u standardu nudi ABS sustav kočnica, stražnje amortizere s izdvojenim spremnicima plina i podešavanjem kompresije, posebnim izgledom sjedala te jedinstvenom bojom.

Okvir kompaktnog XV950R od čeličnih je cijevi s dvostrukim gredama između kojih nalazimo zračno hlađeni V-Twin zapremine 942ccm preuzet iz Midnight Stara. No, dok je Star tipični staromodni cruiser, XV je puno agilniji, više sportski orijentiran, kraćeg međuosovinskog razmaka od 1.570mm i težine oko 250 kg. Upravo zato se XV950/R u gradskoj vrevi i manevriranju na mjestu osjeća kao na domaćem terenu. Snaga od 53 KS i moment od 79,5 Nm uz elektronsko ubrizgavanje i revidiran sustav usisa zraka omogućuju pristojno ubrzanje i zadovoljavajuću putnu brzinu. Ovjes je klasičan, prednja teleskopska vilica promjera 41mm te stražnji dupli amortizeri, dok na oba kotača nalazimo jednostruke diskove promjera 985 mm. Bez obzira na težinu, doziranje i snaga kočnica su prihvatljivo izbalansirani. Ovjes u početku može zbuniti jer je prilično mekan naprijed i tvrd straga, pretpostavljamo zato što su ostavili kratki hod amortizera kako bi motocikl dobio traženi „hard tail“ izgled. Mjenjač je petostupanjski a završni prijenos riješen karbonskim remenom.

Od estetskih detalja izdvajamo stilizirani uski spremnik goriva kapaciteta 12 litara, udobno sjedalo postavljeno 690 mm od tla, klasično okruglo prednje svjetlo i stražnje u LED tehnologiji, također okrugle instrumente i LCD display, te novodizajnirane naplatke s 12 krakova i „2 u 1“ ispušni sustav.

XV950R zabavan je u vožnji, vrlo stabilan i siguran, iako mekan na primanju gasa opet dovoljno jak, uz zavidnu razinu okretnosti obzirom na klasu. Svakako bi ga preporučili svima koji ne traže performanse, s naglaskom na mlađe i ne previše iskusne vozače zbog izražene lakoće upravljanja i pristupačne cijene. Iako se radi o cruiseru, neka vas ne zbuni kad ga nazovemo all-rounderom jer smo mišljenja da se XV950R može snaći u različitim ulogama, osim one primarno namjenjene.

 

IM3S0003

IM3S0012

IM3S0003

IM3S0074

IM3S0052

 

 

 

Share

Povezane novosti

Moto Guzzi V85 Concept

Moto Guzzi V85 Concept

studeni 11, 2017
Yamaha Niken

Yamaha Niken

studeni 11, 2017
Ducati Panigale V4

Ducati Panigale V4

studeni 06, 2017
Moto Guzzi California 1400
Yamaha MT-09 Tracer

Yamaha MT-09 Tracer

kolovoz 02, 2017
Aprilia Dorsoduro 900

Aprilia Dorsoduro 900

srpanj 31, 2017
Dunlop D213 GP Pro

Dunlop D213 GP Pro

srpanj 05, 2017

About Author

mate