Predstavljanja — 09 rujna 2009 -

U motocrossu je veoma važno biti u korak s vremenom, čak biti i ispred njega. I iako se laiku na prvi pogled čini kako su svi motocross motori slični kao jaje jajetu, to i nije tako. Evolucija svoje vrste, koja cilja samo na pobjedu, jest Yamaha YZ450F.
 

Kako bi što lakše došla do pobjede, YZ450F za sezonu 2010. je podvrgnuta temeljitim promjenama koje bi vozaču trebale olakšati život. U motocrossu je okretnost i lakoća upravljivosti jedna od odlika koje su najtraženije. U to ime, Yamahini inženjeri su se odlučili na neke možda i radikalne promjene.
 

 

Naime, cilindar pogonskog agregata sada je nagnut prema nazad. Ovaj naizgled neobičan i jednostavan potez donosi puno prednosti. Kao prvo, tu je centralizacija masa, mogućnost smještaja usisnog voda na prednji dio motora i mogućnost povoljnijeg smještaja stražnjeg amortizera. I sve te prednosti su iskorištene. YZ 450 F sada koristi elektronsko ubrizgavanje goriva smješteno s prednje strane motocikla, a stražnji amortizer postavljen je bliže samom pogonskom agregatu i pod drugačijim kutem.
 

Što se tiče samog pogonskog agregata, on sada koristi cilindar koji je pomaknut u odnosu na os koljenastog vratila. Kada klip krene iz gornje mrtve točke prema donjoj, ekspanzija ga gura u stijenku cilindra, a taj efekt je smanjen korištenjem lateralno pomaknutog cilindra, zbog čega bi se novi agregat trebao lakše zavrtiti. U tu svrhu je i smanjen hod, a povećan prvort agregata, pa sada dimenzija iznosi 97 x 60.8 mm, što je +- 2 mm u svaku stranu. Novi su i usisni ventili promjera 36 mm, te ispušni ventili promjera 30 mm, s međusobnim kutem od 21.5°, što znači nižu glavu motora, koja u je izvedena od magnezijske legure, što znači daljnji pad mase i centralizaciju iste. I kompresioni omjer je povećan, sa starih 12,3:1 na 12,5:1.
 

 

Budući da cilindar visi prema nazad, ispušni sustav ima koje koljeno više kako bi se zadržala približna duljina starog sustava, a opremljen je i rezonatorom, koji smanjuje buku i poboljšava odziv na gas u srednjim režimima rada motora.
 

Naravno, sve to moralo je biti popraćeno i novim okvirom, koji je načinjen od dvije aluminijske grede, dok i na polju amortizacije ima novosti – prednja vilica sada ima 10 mm više hoda i drugačija podešenja kako bi motor dobio više trakcije na ulascima u zavoje.
  

Uz standardne dodatke, poput raznih štitnika, tu je i YZ Power Tuner, elektronski uređaj za podešavanje rada ubrzigavanja i podešavanje kuta predpaljenja, koji eliminira potrebu za laptopom, te omogućava korisniku da precizno podesi svog YZ-a za uvjete na stazi i meteorološke prilike.
 

Share

Povezane novosti

MV Agusta Brutale 2013

MV Agusta Brutale 2013

listopad 17, 2012
Honda Dakar Rally

Honda Dakar Rally

listopad 09, 2012
BMW HP4

BMW HP4

kolovoz 02, 2012
Brammo Empulse

Brammo Empulse

svibanj 14, 2012
Ossa TR280i

Ossa TR280i

studeni 24, 2010
EICMA: Hondini noviteti

EICMA: Hondini noviteti

studeni 12, 2010
EICMA: Piaggio MP3 Yourban

About Author

admin