Vozili smo Ducati Hypermotard 698 Mono

Već su duže vrijeme postojale naznake, gotovo i službene informacije, ali tek je za ovu sezonu stigao novi Hyper 698 Mono. Jednocilindrični agregat i ulazak u supermoto svijet čak je i za Ducati jedno novo iskustvo. Barem u novijoj povijesti jer nekada je postojao model Supermono i proizvodio se duži niz godina ali samo za utrke i nikad nije završio u komercijalnoj upotrebi. V2 agregati su Ducatijev zaštitni znak, i dalje prisutni u ponudi ali nakon pojavljivanja V4 vidljiva je tendencija promjena kao i želja Ducatija da ponudom pokrije široki spektar motocikala. Dobar primjer je Hypermotard 950 koji je odavno izgubio i zadnjeg konkurenta ali se ne predaje. Slijedio je ulazak u svijet motocrossa a sada kao šećer na kraju stiže i supermoto. Na nišanu je naravno KTM, odnosno grupa vezana za austrijskog proizvođača, koja je već godinama dominantna u navedenom segmentu.

Dizajn je, možemo reći standardan za ovu vrstu motocikala. Čelični cjevasti okvir, minimalne plastične oplate, prednji svjetlosni sklop s dnevnim svjetlom poput onoga na većem Hypermotardu, visoko postavljen dupli ispuh, tanki tvrdi sic i straga mala lampica. No znamo da je za supermoto taj dio manje bitan, na prvom mjestu su neke druge karakteristike a počet ćemo od agregata. Isti nosi naziv Superquadro Mono i ako bi maksimalno pojednostavnili pojašnjenje bez ulaska u tehničke detalje, rekli bi da se radi o polovici zadnjeg i najjačeg V2 agregata poznatog iz modela Panigale 1299. Premda nosi naziv 698, radi se o jednocilindričnom agregatu zapremine 659 ccm koji razvija snagu od 77 KS pri 9.750 okretaja te moment od 73,5 Nm pri 6.500 okretaja. Blokada je postavljena na 10.250 okretaja.

Da bi navedene performanse prenijeli na cestu i pri tome omogućili sigurnu vožnju, zaslužan je paket elektronskih pomagala. Isti se na 698 Monu bazira na četiri moda razvijanja snage pri čemu se u Sport, Road i Urban modovima oslobađa maksimalnih 77,5 KS, ali uz drukčiji odaziv na zakretanje ručice gasa, dok je u Wet modu snaga smanjena na 58 KS. Uz odabrani mod paljenja u paketu stižu i različite postavke drugih pomagala, što je isto djelomično podesivo. 698 Mono opremljen je platformom IMU koja upravlja pametnim ABSom na osnovu dobivenih inputa o nagibu. I tu postoje četiri različita načina rada pri čemu je samo u modu 4 uključen i sustav koji sprječava podizanje stražnjeg kotača kod kočenja. U modu 2 i 3 je moguće i lagano uklizavanje u zavoj na kočenju, dok se u modu 1 sasvim isključuje ABS straga, a ABS sprijeda više ne uzima u obzir nagib motocikla. Pored toga postoje standardne kontrole proklizavanja, engine brake, launch control, wheelie control…

Druga tema na redu pri komentiranju SM-ova je uvijek težina koja ovdje iznosi 151 kg što je otprilike u rangu konkurencije. Na težini se štedjelo gdje god je moguće, od ultra tankog sjedala i lijevanih felgi do litij-ionske baterije. Za hardcore SM poklonike ta brojka će svejedno biti previsoka i pozivat će se na težinu do 110 kg no to su modeli koji nisu homologirani i namijenjeni su isključivo trkaćim stazama. Ducati tako nešto nema u ponudi međutim nije isključeno da se pojavi s obzirom da se radi o izvedenici MX motocikla kakvim u Bologni već raspolažu.

Ovjes 698 sastoji se od Marzocchi prednje upside down vilice promjera 45 mm koja omogućuje hod od 215 mm dok je straga aluminijska vilica sa Sachs amortizerom i hodom kotača od 240 mm. Međuosovinski razmak iznosi 1.443 mm čime je dodatno stavljen naglasak na agilnost. Kočnice su kombinacija Brembovih radijalnih četveroklipnih kliješta sa diskom promjera 330 mm sprijeda te jednoklipna kliješta i disk promjera 245 mm straga. U seriji na motociklu dolaze najnovije Pirellijeve Diablo Rosso IV gume, u dimenzijama 120/70 ZR17 i 160/60 ZR17. Na gume teško možete imati zamjerku te u kombinaciji s bogatim paketom elektronskih pomagala funkcioniraju savršeno.

Ergonomija počinje sa sjedalom postavljenom na visokih 90,4 cm. Možemo to nazvati i prvi eliminacijskim faktorom pri čemu ne mislimo samo na osobe nižeg rasta, dok se ne ulovi grif i višima to može biti svakodnevna gimnastika. U ponudi je i sjedalo 15 mm niže koje će olakšati “penjanje” ali s originalnim dijeli (ne)udobnost. Međutim potrebno je napomenuti da je sjedalo puno udobnije od supermota i/ili hard endura slabije zapremine. Napominjemo taj podatak jer nije neuobičajeno vidjeti kako je široj moto populaciji prilično veliki šok prvi susret sa supermotom upravo iz navedenih razloga ali kad krenete, to se trenutno zaboravlja. Položaj sjedenja je uspravan, noge nisu previše skvrčene, upravljač je širok i visoko postavljen. Zapravo, kad zanemarimo neudobnost ili pustimo period privikavanja, položaj je potpuno prirodan.

Svoje pravo lice Hypermotard 698 Mono pokazuje s prvim kilometrima. Očekivano, u nižim okretajima je malo nemiran na gasu čime vam daje do znanja kako preferira da režim ispod 3000 okretaja koristite samo dok krećete no to ne treba brinuti jer period prilagodbe traje vrlo kratko. Šestostupanjski mjenjač zahtjeva odlučniju promjenu brzina, slično kao i na većem Hyperu 950. Quickshifter je u ponudi kao dodatna oprema kod baznog modela. Razvijanje snage, koja je impresivna, vrlo je eksplozivno ali ne i grubo. Ono ovisi i o angažiranom modu paljenja kojeg sami možete prilagoditi svojim trenutnim preferencijama iako je općenito reakcija na gas u visokim okretajima trenutna i traži maksimalnu koncentraciju. Ovdje moramo napomenuti da se primjećuje dvostruka namjena Hypera 698. Naime, najmirniji osjećaj vožnje pruža se u rasponu od 5-8.000 okretaja, u višem stupnju prijenosa, što pokazuje da se sa 698 može voziti “normalno” poput većeg Hypera 950. S druge strane, samo malom promjenom režima vožnje u njemu ćete probuditi zvijer. Da budemo na čisto, njegova primarna namjena je sportska agresivnija vožnja i traži da ga se tako vozi međutim dozvoljava i ritam vožnje u kojem se možete opustiti i koristiti ga kao svakodnevnu gradsku vozilicu.

Pri većim brzinama Hyper 698 prilično je stabilan međutim kako zaštite od vjetra zapravo niti nema, logično je da se pri brzinama od preko 150 kmh pojavljuje lelujanje koje u mnogome ovisi i o vremenskim prilikama. Bočni vjetar koji na putnom motoru ne biste ni osjetili ovdje dolazi do izražaja no to je nešto na što se treba priviknuti i prilagoditi namještanjem položaja tijela. Maksimalna deklarirana brzina iznosi preko 200 kmh tako da prostora za vježbanje mišića na vjetru evidentno ima ali kad ste već na Hyperu 698, savjetujemo da se klonite ravnih dijelova i tražite alternativne lokalne ceste prepune zavoja gdje će Mono pokazati sve svoje atribute. Velika snaga, mala težina, čvrsti okvir u kombinaciji s kratkim međuosovinskim razmakom i preciznom geometrijom traže ekstremne vrijednosti uz pametnu upotrebu. 698 je izuzetno stabilan na ulascima u zavoj, drži zadanu putanju i uz elektroniku i dobru gumu dozvoljava jaka ispucavanja. Niti pri dubokim nagibima na gubi trakciju a ako pretjerate dozvoljava korekcije, bilo položajem tijela, zatvaranjem gasa ili kočnicama. Ranije spomenute Brembo kočnice su vrh ponude a na ovako lakom motoru rade savršeno iako treba uzeti u obzir da se radi u dugačkom hodu vilice pa je za očkeivati nešto jače poniranje pri jakim kočenjima. Dugi zavoji također nisu problematični iako treba biti pažljiv kako se brzina približava gornjoj maksimalnoj granici.

Hypermotard 698 nudi se u dvije izvedbe: standardnoj po cijeni od 14.260 EUR i RVE koja uz karakteristične boje i 1.000 EUR višu cijenu nosi sa sobom i više dodatne opreme. Općenito je dugačka lista opreme a prva stavka koju baš svi traže bila bi otvoreni ispušni sustav. Ducati nudi Termignoni koji povećava snagu za 7 KS i olakšava motocikl za 1,5 kg no da ne bude zabune, on “ne stane” u tih tisuću eura razlike za RVE pa ćete za ispuh u svakom slučaju morati nadoplatiti.

Kao što smo naveli na početku teksta, radi se o niši koja je limitirana brojem potencijalnih kupaca ali publike zasigurno još uvijek ima. Supermoto je vrlo karakterističan, jako puno daje ali zauzvrat i traži. Hypermotard 698 Mono ne odskače od toga. Količinu zabave koju vam pruža teško ćete naći kod većine drugih motocikala no pripremite se na spartanski doživljaj…

Prethodni članakVespa Primavera Batik
Sljedeći članakSvjetska prezentacija Hyundai Inster