Molimo prijavite se ili registrirajte.

Prijavite se korisničkim imenom, lozinkom i duljinom prijave
Napredno pretraživanje  

Novosti:

 Str: [1] 2  Sve   Dolje

Autor Tema: Jeftin i brz način čišćenja i obnove karburatora i mašina pomoću sode bikarbone  (Posjeta: 54293 )

kruns

  • ***
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 2384
  • Vozi: vintage
  • Lokacija: na forumu

Surfanjem sam našao zanimljivu stranicu gdje je opisan jednostavan i jeftin način obnove i čišćenja karburatora i mašina. Nisam ga isprobao u praksi jer trenutno nemam svoju staru mašinu od suzuki gs-a 500 - koju slažem, a ni karburatore kod sebe doma (kod mehaničara su), ali ako će netko raditi sličan projekt sada preko zime preveo sam stranicu, koliko moje znanje engleskog naravno dopušta, pa možda nekome pomogne.


Jeftin i brz način čišćenja i obnove karburatora i mašina pomoću sode bikarbone


Čišćenje i obnova karburatora danas može biti težak posao. Stvarno dobra sredstva za čišćenje koja su se prije mogla nabaviti više nisu dostupna jer ih sada smatraju "tvarima štetnim za okoliš" i njihova upotreba je zabranjena. Sredstva za čišćenje na koja smo uvijek računali sada su gotovo beskorisna. Sjećam se da je bilo za kupiti takvih tekućina koja su bila u stanju otopiti i očistiti za jednu noć prljavštinu koja se skupljala desetljećima na karburatorima. Sada isti taj proizvod jedva može olabaviti lak, a kamoli ga očistiti s daleko više utrošenog vremena od jedne noći. Vi i dalje trebate očistiti vaše karburatore ali kemikalije jednostavno nisu više sposobne učiniti to same bez da provedete cijelo poslijepodne ribajući sve kutke vašeg karburatora.
Klasično pjeskarenje može oštetiti i potpuno uništiti skupe karburatore. Rješenje je da se umjesto pijeska uzmete soda bikarbonu (soda za pečenje) kao medij za pjeskarenje. Da, obična soda bikarbona koja služi u kućanstvu za pečenje! Da li morate posjedovati stroj za pjeskarenje visokog pritiska s kojim bi onda tako očistili karburatore? Odgovor je ne. Ispod je popis stavki koji trebate imati uz kompresor za zrak kao izvor visokog pritiska:

1. zračni pištolj - nastavak na crijevo kompresora
2. gumeno crijevo
3. jedan štapić od drva, metala ili žica
4. malo izolir trake
5. oštar nož ili žileta

Slika1:


Počnite tako da izrežete gumeno crijevo na dužinu od cca 60 cm. Gumeno crijevo je nabavljivo u skoro svakom dućanu sa kućnim potrepštinama i jako je jeftino. Na jednoj strani tog crijeva izmjerite oko 5 cm (2") i označite taj dio.
Slika2:


Onda uzmete nož ili oštru žiletu i napravite mali rez ali samo s jedne strane. Rez mora biti velik samo toliko da vrh zračnog pištolja uđe u crijevo. Zalijepite sa izolir trakom zračni pištolj i crijevo na mjestu gdje pištolj ulazi u crijevo.
Slika3:



Ovakvo pozicioniranje zračnog pištolja omogućit će da soda bude povučena iz kutije i izmiješana sa komprimiranim zrakom kompresora.
Slika4:


Drugi kraj crijeva treba odrezati pod kutem od 45° i pričvrstiti uz metalni štapić kao na slici. To će omogućiti nesmetani prolaz sode kroz cijev.
Slika5:


Sada imate ultra-nisko tehnološki raspršivač sode spreman za čišćenje!
Slika6:


Upozorenje:
Čišćenje bi trebalo obavljati samo na otvorenom i prozračnom prostoru, npr. vrtu ili terasi. Odgovarajuću zaštitnu opremu kao naočale i masku za lice također treba upotrebljavati. Soda bikarbona nije otrovna ali može biti iritantna za dišni sustav ako se udiše. Soda bikarbona će se raspršiti po okolnom prostoru, ali ne brinite jer nije otrovna, samo nosite staru odjeću jer će soda biti raspršena po vama kad napravite posao. Prilagodite pritisak kompresora na 80-90 psi (5,5 - 6 bar) i držite pištolj na otprilike 15 cm od karburatora koje čistite.
Soda bikarbona je mekan materijal koji neće oštetiti karburatore nakon tretiranje sodom. Odstranit će sve organske i anorganske tvari kao i oksidaciju aluminija s vaših karburatora ili mašine. Koroziju čeličnih dijelova neće ukloniti. Možete slobodno tretirati sodom na sve dijelove karburatora jer se soda poslije otapa s vodom.
Nakon što ste tretirali karburatore sa sodom jednostavno ih isperete pod slavinom vode. Soda će se otopiti u vodi i neće ostaviti nikakve tragove i vaši karburatori su spremni za ponovnu ugradnju.
Nered na terasi se isto lagano očisti samo pod mlazom vode, to je pravo "zeleno" rješenje za čišćenje karburatora a usto je i vrlo jeftina.
Ispod su fotografije prije i poslije nekih rijetkih Porsche 356 karburatora, a rezultat govori sam za sebe...

Slika7:


Slika8:




Evidentirano

kruns

  • ***
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 2384
  • Vozi: vintage
  • Lokacija: na forumu

Slike
Evidentirano

kruns

  • ***
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 2384
  • Vozi: vintage
  • Lokacija: na forumu

Slike
Evidentirano

markookram

  • loncu poklopac
  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 18220
  • Vozi: pure enduro
  • Lokacija: u špuri

da si surfao forumom isto bi to našao  :mrgreen:
Evidentirano
potrošač je koproizvođač
U klimu ja vjerujem
 

Icek

  • ***
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 2334
  • Lokacija: Rijeka

Vidio sam to, strava i moram probat  :palacgore:

NE bi bilo na odmet napraviti jednu kutiju sa pleskiem na jednoj strani od jedno 1 x 0.5 x 0.5 metara pa da ne prska i možeš ponovo tu sodu iskoristit

Ovo bi moglo na sticky čist onako ili otvorit podforum "opći tehnički savjeti i onda"
Evidentirano

kruns

  • ***
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 2384
  • Vozi: vintage
  • Lokacija: na forumu

da si surfao forumom isto bi to našao  :mrgreen:

daj onda link
Evidentirano

bob the biker

  • ***
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 1612
  • Vozi: Suzuki SV 650N
  • Lokacija: Hum na Sutli

ja sam probao s sodom za bašve(čini mi se :misli:) i leti van al ne radi
neznam možda je problem u kompresoru od samo 25l ili pregruba soda... :misli:
Evidentirano

kruns

  • ***
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 2384
  • Vozi: vintage
  • Lokacija: na forumu

soda za bačve je kristalna soda i ona je dobra za skidanje korozije sa elektrolizom, a i njena struktura je drugačija pa mislim da se ne raspršuje u zraku kako treba :misli:
Evidentirano

barba

  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 4387
  • Vozi: HONDA
  • Lokacija: šIBENIK

kruns                 
Jesi li prova rastavljen karburator staviti u nitro razrjeđivać.Provaj pa da vidiš rezultat a i jednostavnije je.
Evidentirano
Vozi brzo i oprezno a svejedno nastrada radi jednog šta nije gleda u ogledalo.

kruns

  • ***
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 2384
  • Vozi: vintage
  • Lokacija: na forumu

nisam probao sa nitrom jer je agresivan za gumice, njega sam upotrebljavao za skidanje mrlja na bloku mašine i za to je odličan. probao sam čistiti frge prije sa posebnim sprejom za čišćenje karburatora, ali on je skup pogotovo ako su karburatori jako zaprljan a želiš da poslije tog čišćenja budu kao novi pa ga puno treba. čini mi se po slikama da i ne očisti kao sa sodom pa čim dobijem karburatore nazad idem probati očistiti ih sa sodom.
Evidentirano

Kawac-100ka

  • *
  • Offline Offline
  • Postova: 25

ovo bi se moglo nazvat pjeskarenjem sa sodom,umjesto kvarcnim pijeskom
Evidentirano

Sip

  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 16501
  • Vozi: Snove
  • Lokacija: Slavonija

ovo bi se moglo nazvat pjeskarenjem sa sodom,umjesto kvarcnim pijeskom

Tako je, tipican postupak pjeskarenja, cak se ne morate zezati nego za sto i sitno kuna kupite pistolj za pjeskarenje :palacgore:

I kako kaze Icek to je super raditi u potpuno zatvorenoj kutiji gdje se "abraziv" koristi ponovo :palacgore:
Evidentirano
ONE MAN, ONE BIKE, ONE REASON

EVERYDAY IS A RACE DAY

Bager

  • **
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 151
  • Vozi: crnca imenom Z750S
  • Lokacija: Strmec Metropola

Tako je, tipican postupak pjeskarenja, cak se ne morate zezati nego za sto i sitno kuna kupite pistolj za pjeskarenje :palacgore:

I kako kaze Icek to je super raditi u potpuno zatvorenoj kutiji gdje se "abraziv" koristi ponovo :palacgore:
daj malo opis ili sliku tog pištolja za pjeskarenje za nas neuke a koji ipak ponekad imaju potrebu za tim
Evidentirano

Sip

  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 16501
  • Vozi: Snove
  • Lokacija: Slavonija

daj malo opis ili sliku tog pištolja za pjeskarenje za nas neuke a koji ipak ponekad imaju potrebu za tim

Moze, poslikam pa stavim :wink:
Evidentirano
ONE MAN, ONE BIKE, ONE REASON

EVERYDAY IS A RACE DAY

Zog

  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 7690
  • Vozi: "šporki enduro"
  • Lokacija: šentada

Ako dobro ne ispereš kanaliće u karburatoru ostaci sode će se kristalizirati i eto problema,ja sam ipak za NITRO uliješ u špricu za bojanje i udri po karburatoru.
Evidentirano

TheMe

  • **
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 134
  • Vozi: vozi, vozi... eto ga rasipanog u garazi
  • Lokacija: Zagreb

Ako dobro ne ispereš kanaliće u karburatoru ostaci sode će se kristalizirati i eto problema,ja sam ipak za NITRO uliješ u špricu za bojanje i udri po karburatoru.
to i ja znam napraviti al nije da nesto pretjerano pomaze kod hebeno zamazanih stvari...
Evidentirano
Ne potpisujem ja nista

Zog

  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 7690
  • Vozi: "šporki enduro"
  • Lokacija: šentada

Čišćenje izvanka je estetska stvar važno je čišćenje iznutra a deblje masne naslage se najprije odstrane nekim predmetom,pa onda nitro.
Evidentirano

kruns

  • ***
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 2384
  • Vozi: vintage
  • Lokacija: na forumu

meni je slučajno malo nitra završilo na karburatoru, tj. na gumici od karburatora i imao sam osjećaj kao da se guma topi. brzo sam obrisao pa nije bilo posljedica, ali da cijeli karburator idem namakat u nitro - ne hvala.
Evidentirano

barba

  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 4387
  • Vozi: HONDA
  • Lokacija: šIBENIK

kruns                   
U mom postu san ti napisa,rastavljen,mislio sam do detalja.Stvarno dobro se očisti izgleda kao nov.Uzmi neki stari pa provaj vidit češ.
Evidentirano
Vozi brzo i oprezno a svejedno nastrada radi jednog šta nije gleda u ogledalo.

vickodu

  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 7149
  • Vozi: klokana
  • Lokacija: zidine
Evidentirano
..BMW je ko Crocsice, pouzdan znak da je vlasnik "odustao" od sexa i života općenito
 

Icek

  • ***
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 2334
  • Lokacija: Rijeka

meni je slučajno malo nitra završilo na karburatoru, tj. na gumici od karburatora i imao sam osjećaj kao da se guma topi. brzo sam obrisao pa nije bilo posljedica, ali da cijeli karburator idem namakat u nitro - ne hvala.

Bože mili pa rastaviš ih skroz pa samo tijela u Nitro,pa nećeš valjda utočat cijeli karb ko seljober u nitro  :LOL:
Evidentirano

kruns

  • ***
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 2384
  • Vozi: vintage
  • Lokacija: na forumu

Bože mili pa rastaviš ih skroz pa samo tijela u Nitro,pa nećeš valjda utočat cijeli karb ko seljober u nitro  :LOL:

mislil sam si da bude netko imal ovakav komentar :jesus:
a kak glasi naslov?? jeftino i brzo, a rastavljanje i sastavljanje karburatora definitivno nije posao na brzinu  :njanja:
napisao sam da sam prije probao očistiti karburatore sprejem za njihovo čišćenje ali da mi se čini da se ne očisti tako dobro kao sa sodom, bar po ovim slikama gore.
na prvoj slici dolje su karbi kako su izgledali zmazani a na drugoj nakon čišćenja i potrošena dva (ili tri spreja :misli:). karburatore sam rastavio na dijelove i trebalo mi je tri dana po tri sata da ih tako rastavim, očistim i sastavim...
Evidentirano

kruns

  • ***
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 2384
  • Vozi: vintage
  • Lokacija: na forumu

Za ciscenje je ovo malo skuplja varijanta ali jako efikasna i pouzdana

http://cgi.ebay.com/1-7-GALLON-ULTRASONIC-CLEANER-HIGH-VELOCITY-SALE_W0QQitemZ350235725232QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item518bad0db0

to je super stvar! tu je skupo ali pretpostavljam da nekome tko se malo kuži u te stvari nije problem u čipoteki nabaviti potrebne dijelove i složiti si takav uzv čistač. navodno se može prati i veš  :mrgreen:
Evidentirano

bmw m 5

  • Najbolji forumaš 2009. HONDA HRC TEAM
  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 8682
  • Vozi: se VTR SP 01
  • Lokacija: Rovinj

mislil sam si da bude netko imal ovakav komentar :jesus:
a kak glasi naslov?? jeftino i brzo, a rastavljanje i sastavljanje karburatora definitivno nije posao na brzinu  :njanja:
napisao sam da sam prije probao očistiti karburatore sprejem za njihovo čišćenje ali da mi se čini da se ne očisti tako dobro kao sa sodom, bar po ovim slikama gore.
na prvoj slici dolje su karbi kako su izgledali zmazani a na drugoj nakon čišćenja i potrošena dva (ili tri spreja :misli:). karburatore sam rastavio na dijelove i trebalo mi je tri dana po tri sata da ih tako rastavim, očistim i sastavim...
a cemu onda trud kad se vanjskim ciscenjem karburatora ne dobija ama bas nista. Moze se on izvana sijati ako je unutra prljav kao prase...Svako temeljito ciscenje karburatora zahtjeva vremena. Mora se rastaviti u sve moguce dijelove...svaka dizna....saraf..opruga...plovak...iglica..membrana. Plasticne i gumene dijelove na jednu stranu..a drugo u posudu u kojoj je posebna tekucina za pranje karburatora. Ta tekucina ne skodi mesinganim olovnim i aluminijskim dijelovima karburatora. Neka odstoji par sati u toj tekucini...poslije se dijelovi isperu vrucom vodom...i ispusu komp. zrakom...Membrane..o rinzi i ostale plasticne/gumene pizdarije nema potrebe prati. Nitro pere ali je preagresivan..pa cak i za tijela karburatora...pogotovo ako se radi o laganim magnezijskim kucistima....Obican benzin...i tekucina za karburatore.....najbolje i najsigurnije rijesenje... 8)
Evidentirano
O&G Team

aurellie

  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 4540
  • Vozi: vozi kozicu sad kad mu neda zena motor
  • Lokacija: Dubrovnik

meni je fascinantno kako se sve nove ideje na forumu dočekaju na nož  :mrgreen: Možda netko restaurira motor i , pored ostalog, želi da se  i karbovi sjaje a nema te tekućine koja će ih oprat da izgledaju kao novo. A ovo na slikama stvarno izgleda kao novo a metoda je stvarno jednostavna. Da mi se da zajebavat i skidat sve opet i da imam kompresor i ja bi sad ovu metodu primjenio jer me stvarno nervira kako mi je blok prljav dolje ispod gdje se grane spajaju na glavu i da mogu to jednom skinut i normalno nakon toga doržavat da se više ne dogodi takva prljavština pa bio bi presretan
Evidentirano
The machine spirit is with me!
 Str: [1] 2  Sve   Gore
 

Stranica je generirana za 0.384 sekundi uz 20 upita.