Molimo prijavite se ili registrirajte.

Prijavite se korisničkim imenom, lozinkom i duljinom prijave
Napredno pretraživanje  

Novosti:

 Str: [1]   Dolje

Autor Tema: Asso werke kovani klip,tolerancija? [RS125]  (Posjeta: 5782 )

Angie

  • Gost
Asso werke kovani klip,tolerancija? [RS125]
« : 16. Kolovoz 2010, 09:02:05 »

Sada sam zapao malo u dilemu  :misli:
Za "obične" klipove tolerancija je 0.02-0.03 mm,a za kovane sam čuo svašta.

Talijani navodno ostavljaju 0.06 mm tolerancije,čuo sam od jednog kolege da bi za Asso Werke kovani bilo optimalno ostaviti 0.03 mm,što mi malo  :shock: (nemoj zacvikat,plz situacija).
Što me dovodi do pitanja,ako je 6 stotih tolerancija,gdje da ja nađem klip za to?!
Ovaj cyl ima 7tkm na sebi,možda,MOŽDA se eventualno proširio za 1 stotu,a najmanji klip je 53.96,kojeg naravno nigdje nismo našli već samo veći (53.98)  :(

S jedne strane mogu zacvikat cilindar,s druge ga mogu napravit ovalnim.
Bolje da šeta nego da cvikne,jer se šetanje na vrijeme može otkriti,ali opet,dao sam puno novaca na generalku koji su kroz duže vrijeme šteđeni i zarađvani,nemogu si dopustiti lapsus  :misli: :( :shock:

Talijani kao talijani,nigdje nemaju informacije o toleranciji...a strani forumi isto baš nisu bili od pomoći.  :?

KLIP:Asso Werke kovani,ravno čelo,jedna karika,grafitna presvlaka
Evidentirano

mms

  • Gost
Odg: Asso werke kovani klip,tolerancija? [RS125]
« Odgovori #1 : 16. Kolovoz 2010, 10:19:22 »

Ako ti može pomoći imam Vertex 53,96 sa jednom karikom, ali nije ravno čelo
i imam od extreme original sa jednom karikom i teflonom 53,98 i 54,00 i imam standarni sa dvije karike 53,98 i 53,99
 :misli:  :mrgreen:
Evidentirano

strasilo

  • don't give a shit
  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 22545
  • Vozi: pocketa i egzotičnu Suzu gura po dvorištu
  • Lokacija: pripizdina u Podravini
Odg: Asso werke kovani klip,tolerancija? [RS125]
« Odgovori #2 : 16. Kolovoz 2010, 10:49:24 »

Nije mi jasno zašto nabrijavati takav motor ako se s njim ne misli ići na stazu (i samo na stazu) ...  :misli:
Evidentirano
... isto ti je kao i kad se voziš s ekipom na motoru, džabe ti ako vas je više, a ti se utrkuješ sam sa sobom, pa misliš da si bRRži...

MegaS

  • **
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 316
  • Vozi: Aprilia Shiver 750 "Šljivar"
  • Lokacija: Trogir
Odg: Asso werke kovani klip,tolerancija? [RS125]
« Odgovori #3 : 16. Kolovoz 2010, 14:38:46 »

Pa svakoga nešto drugo veseli.  :wink:
Evidentirano
 

strasilo

  • don't give a shit
  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 22545
  • Vozi: pocketa i egzotičnu Suzu gura po dvorištu
  • Lokacija: pripizdina u Podravini
Odg: Asso werke kovani klip,tolerancija? [RS125]
« Odgovori #4 : 16. Kolovoz 2010, 14:51:56 »

nemam ja ništa protiv.... samo bih volio znati ...  :palacgore:
Evidentirano
... isto ti je kao i kad se voziš s ekipom na motoru, džabe ti ako vas je više, a ti se utrkuješ sam sa sobom, pa misliš da si bRRži...

Joy Rider

  • ***
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 1166
  • Vozi: ER6f ABS,Ninja ZX6-R, ZZR 250-složen :-)
  • Lokacija: Pula
Odg: Asso werke kovani klip,tolerancija? [RS125]
« Odgovori #5 : 16. Kolovoz 2010, 16:16:17 »

pošalji im mail sa pitanjem [email protected]   :neznam:

 :mrgreen:
Evidentirano
Once the throttle is cracked open, it is rolled on evenly,
smoothly, and constantly throughout the remainder of the turn!

yatasaki

  • ***
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 1271
  • Vozi: kr1s zeleni, kx500, tuareg rally 125,..gamma500
  • Lokacija: korcula
Odg: Asso werke kovani klip,tolerancija? [RS125]
« Odgovori #6 : 16. Kolovoz 2010, 17:08:12 »

izmjeri cilindar u dnu i onda kupuj klip 0.06 u plusu od izmjerenog
Evidentirano
jednostavno je genijalno

mms

  • Gost
Odg: Asso werke kovani klip,tolerancija? [RS125]
« Odgovori #7 : 16. Kolovoz 2010, 17:47:16 »

izmjeri cilindar u dnu i onda kupuj klip 0.06 u plusu od izmjerenog
:misli:
Evidentirano

bmw m 5

  • Najbolji forumaš 2009. HONDA HRC TEAM
  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 8682
  • Vozi: se VTR SP 01
  • Lokacija: Rovinj
Odg: Asso werke kovani klip,tolerancija? [RS125]
« Odgovori #8 : 16. Kolovoz 2010, 18:01:52 »

zato za te stvari postoji kromiranje.....kupi se novi klip koji se posalje zajedno sa cilindrom u tvornicu...gdje se na osnovu tog novog klipa nanese sloj nikalsila....Naravno da se mjerenja vrse u idealnim uvjetima...najsofisticiranijim mjernim uredjajima...tako da je mogucnost zaribavanja uslijed pogresnog "parenja" cilindra i klipa svedena 0%. Vec kad si toliko novaca dao za generalnku...potrebno je i ovaj dio odraditi kako treba....sve ostalo je rekla-kazala.... :wink: Ja se ne bih zajebavao s time u kucnoj radinosti....nije dovoljno gurnuti subler ili mikrometar u cilindar i ocitati vrijednosti....Potrosenost cilindra je jedno a ovalnost drugo...puno puta cilindar moze biti ovalan a da nije potrosen....i obrnuto....
Evidentirano
O&G Team

Joy Rider

  • ***
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 1166
  • Vozi: ER6f ABS,Ninja ZX6-R, ZZR 250-složen :-)
  • Lokacija: Pula
Odg: Asso werke kovani klip,tolerancija? [RS125]
« Odgovori #9 : 16. Kolovoz 2010, 18:42:56 »

izmjeri cilindar u dnu i onda kupuj klip 0.06 u plusu od izmjerenog

valjda u minusu. klip treba biti nešto manji od promjera cilindra a koliko manji to je pravo pitanje.... po tvom mjerenju mu ne treba niti prsten jer će ga ionako čekićem ubacivat ako ode u plus....  :LOL:

 :mrgreen:
Evidentirano
Once the throttle is cracked open, it is rolled on evenly,
smoothly, and constantly throughout the remainder of the turn!

Joy Rider

  • ***
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 1166
  • Vozi: ER6f ABS,Ninja ZX6-R, ZZR 250-složen :-)
  • Lokacija: Pula
Odg: Asso werke kovani klip,tolerancija? [RS125]
« Odgovori #10 : 16. Kolovoz 2010, 18:45:57 »

zato za te stvari postoji kromiranje.....kupi se novi klip koji se posalje zajedno sa cilindrom u tvornicu...gdje se na osnovu tog novog klipa nanese sloj nikalsila....Naravno da se mjerenja vrse u idealnim uvjetima...najsofisticiranijim mjernim uredjajima...tako da je mogucnost zaribavanja uslijed pogresnog "parenja" cilindra i klipa svedena 0%. Vec kad si toliko novaca dao za generalnku...potrebno je i ovaj dio odraditi kako treba....sve ostalo je rekla-kazala.... :wink: Ja se ne bih zajebavao s time u kucnoj radinosti....nije dovoljno gurnuti subler ili mikrometar u cilindar i ocitati vrijednosti....Potrosenost cilindra je jedno a ovalnost drugo...puno puta cilindar moze biti ovalan a da nije potrosen....i obrnuto....

upravo tako. samo mi se čini da će jeftinije proći ako kupi cilindar i klip kao kit koji su upareni nego da šalje i uparuju u tvornici...  :neznam:

 :mrgreen:
Evidentirano
Once the throttle is cracked open, it is rolled on evenly,
smoothly, and constantly throughout the remainder of the turn!

Angie

  • Gost
Odg: Asso werke kovani klip,tolerancija? [RS125]
« Odgovori #11 : 16. Kolovoz 2010, 19:13:44 »

pošalji im mail sa pitanjem [email protected]   :neznam:

 :mrgreen:

Probao,naravno da nisu odg.
Poslao sam čak na engl,hrv i prevodio na tal sa guglom  :LOL:

zato za te stvari postoji kromiranje.....kupi se novi klip koji se posalje zajedno sa cilindrom u tvornicu...gdje se na osnovu tog novog klipa nanese sloj nikalsila....Naravno da se mjerenja vrse u idealnim uvjetima...najsofisticiranijim mjernim uredjajima...tako da je mogucnost zaribavanja uslijed pogresnog "parenja" cilindra i klipa svedena 0%. Vec kad si toliko novaca dao za generalnku...potrebno je i ovaj dio odraditi kako treba....sve ostalo je rekla-kazala.... :wink: Ja se ne bih zajebavao s time u kucnoj radinosti....nije dovoljno gurnuti subler ili mikrometar u cilindar i ocitati vrijednosti....Potrosenost cilindra je jedno a ovalnost drugo...puno puta cilindar moze biti ovalan a da nije potrosen....i obrnuto....

Gle,tu je bio jedan mali problemčić.
TO je bio originalni plan,ali je moj cilindar bio piksiran od strane starog vlasnika.
Piksa mi nije dolazila u obzir zato što nije kvalitetno riješenje,a piksirani cyl se nemere nikasilirat.

Tražili smo cyl,i tražili....tražili... i nismo našli nijedan zacvikani kojeg bi slali na nikasiliranje.

U međuvremenu je jedan dečko prodavao maltene novu mašinu sa svime osim klipom i poklopcem magneta(poklopac imam od svoje,a klip zbog nove glave svejedno moram kupovat).
Taj cilindar ima 7tkm na sebi,još nikasil bliješti,i nisam dovoljno lud da dajem 1200 kn za nikasiliranje ZDRAVOG cilindra,te još važnije da čekam 2 mjeseca OD 9og mjeseca.  :palacdolje:

Ako se nešto može shvatiti iz mog odnosa prema motoru to je da sam detaljan i da ulažem puno vremena i pažnje svojoj talijanskoj ljepotici.
Tako da ako misliš da ću uzet šubler,premjerit jednom i reć adeo varaš se.
Baš sam kompletna picajzla,jedno vrijeme sam čak skidao hrđu sa svih šarafa i mjenjao sve stare šelne po motoru  :mrgreen:
ali mora i to negdje imati granicu

A krug(cilindar) ima beskraj točaka u kojima se može mjerit promjer,tako da se može naći odstupanje ako je ovalan.

Ja se planiram do 11 mjeseca(do tada je dobro vrijeme u osk) voziti,i još malo preko onih "fluke" vremena kad u 2 mj bude 15°C .
Kad se već malo navozam i nabijem barem još nekih 5-7 tkm,onda će cyl ić na novo inkasiliranje sa novim klipom da bude sve 100%,stavit nove ležajeve mašine,koji su evo pored mene i novu klipnjaču.

Ovo mi je prva sezona,štedio sam 2 i po godine za motor,i nešto manje od godinu dana mukotrpno radio i ulagao pare...mislim da mi je dozvoljeno malo veselja...a ako pošaljem na nikasiliranje cilindar...adeo aprilia do slijedeće godine.



Nije mi jasno zašto nabrijavati takav motor ako se s njim ne misli ići na stazu (i samo na stazu) ...  :misli:

Straš nije to nešto uber nafrizirano,samo ono...ide bolje od serijskog  :mrgreen:

Ponudio mi se jedan majstor da spusti cilindar i obradi glavu kako bi poboljšao tajminge,al sam mu rekao da ne vozim SP motor i da nemoram svaku kobilu izvuč iz nje.

A većina dijelova koju stavljam imaju i svoju ulogu u kvaliteti,koliko i konjaži.
Na izuzev je jedino usis,tj gljiva...al nju i tako koristim kad nije vlažno i kad nema velikih oscilacija temperature.
Evidentirano

Angie

  • Gost
Odg: Asso werke kovani klip,tolerancija? [RS125]
« Odgovori #12 : 16. Kolovoz 2010, 19:17:54 »

Yatasaki hvala  :palacgore:

mms-Ma već sam zagrizao za ovaj asso werke klip,po svemu što čujem najbolji je.
Evidentirano

Veki051

  • **
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 160
  • Vozi: honda hornet 600 2007 aprilia rs 125 2002
  • Lokacija: Rijeka
Odg: Asso werke kovani klip,tolerancija? [RS125]
« Odgovori #13 : 17. Kolovoz 2010, 00:47:59 »

zato za te stvari postoji kromiranje.....kupi se novi klip koji se posalje zajedno sa cilindrom u tvornicu...gdje se na osnovu tog novog klipa nanese sloj nikalsila....Naravno da se mjerenja vrse u idealnim uvjetima...najsofisticiranijim mjernim uredjajima...tako da je mogucnost zaribavanja uslijed pogresnog "parenja" cilindra i klipa svedena 0%. Vec kad si toliko novaca dao za generalnku...potrebno je i ovaj dio odraditi kako treba....sve ostalo je rekla-kazala.... :wink: Ja se ne bih zajebavao s time u kucnoj radinosti....nije dovoljno gurnuti subler ili mikrometar u cilindar i ocitati vrijednosti....Potrosenost cilindra je jedno a ovalnost drugo...puno puta cilindar moze biti ovalan a da nije potrosen....i obrnuto....

točno tako,kad se nikasilira u motostaru oni pošalju i klip i cilindar zajedno...jbg znaju ljudi šta rade :mrgreen:
Evidentirano
biRRa moto tim

mms

  • Gost
Odg: Asso werke kovani klip,tolerancija? [RS125]
« Odgovori #14 : 17. Kolovoz 2010, 08:07:15 »

zato za te stvari postoji kromiranje.....kupi se novi klip koji se posalje zajedno sa cilindrom u tvornicu...gdje se na osnovu tog novog klipa nanese sloj nikalsila....Naravno da se mjerenja vrse u idealnim uvjetima...najsofisticiranijim mjernim uredjajima...tako da je mogucnost zaribavanja uslijed pogresnog "parenja" cilindra i klipa svedena 0%. Vec kad si toliko novaca dao za generalnku...potrebno je i ovaj dio odraditi kako treba....sve ostalo je rekla-kazala.... :wink: Ja se ne bih zajebavao s time u kucnoj radinosti....nije dovoljno gurnuti subler ili mikrometar u cilindar i ocitati vrijednosti....Potrosenost cilindra je jedno a ovalnost drugo...puno puta cilindar moze biti ovalan a da nije potrosen....i obrnuto....
i šta se dogodi ako promaši diznu ili položaj iglice i ostavi onu s kojom se čini da motor najbolje ide nakon svih izmjena ???
Evidentirano

mms

  • Gost
Odg: Asso werke kovani klip,tolerancija? [RS125]
« Odgovori #15 : 17. Kolovoz 2010, 08:08:09 »

:mrgreen: zajebo sam...naravno da je u minusu
vidim iz popisa šta se vozi da si to morao naučiti  :palacgore:  :wink:
Evidentirano

Angie

  • Gost
Odg: Asso werke kovani klip,tolerancija? [RS125]
« Odgovori #16 : 17. Kolovoz 2010, 10:13:49 »

i šta se dogodi ako promaši diznu ili položaj iglice i ostavi onu s kojom se čini da motor najbolje ide nakon svih izmjena ???


Onda se dogodi potop Osijeka izazvan suzama jednog adolescenta  :mrgreen:

128 je i više nego dovoljno za ovo što je gore,sa filtrom koristim 132 iako je malo pre bogata.
Inače u RS-a serijskog ide 120,ali je u novijima stavljena 120 glavna dizna zbog emisija,a ja držim sa normalnim filtrom tj kutijom 125 unutra.
Volim malo bogatiju smjesu,čuva klip i cilindar,s time sukladno i novce  :palacgore:
Joj igranja sa kotačićem za zrak i iglicom,toliko sam očajan da mi čak i to nedostaje  :mrgreen:

Ali inaće smjesu testiram po standardnom sistemu,boji sviječice...tzv "plug chop"
Evidentirano

bmw m 5

  • Najbolji forumaš 2009. HONDA HRC TEAM
  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 8682
  • Vozi: se VTR SP 01
  • Lokacija: Rovinj
Odg: Asso werke kovani klip,tolerancija? [RS125]
« Odgovori #17 : 17. Kolovoz 2010, 15:17:53 »

i šta se dogodi ako promaši diznu ili položaj iglice i ostavi onu s kojom se čini da motor najbolje ide nakon svih izmjena ???

to sam naveo samo zato da se tvornica apsolutno ogradjuje od mogucnosti zaribavanja uslijed pogresnog "parenja" cilindra i klipa....tako da nebi nekome palo napamet reklamirati kad se desi zajeb radi ovoga sto si ti naveo....a to se itekako dobro vidi...kad se sjebe termo grupa radi presiromasne smjese....radi neodgovorajuce svjecice.... radi loseg podmazivanja....stranih tijela u karteru koja dospiju u cilindar...ili pak pogresne tolerancije.....

Btw...mislim da bi sa serijskom diznom...i serijskim postavkama karburatora(original air box i umetak flitera zraka)...te sa originalnim auspohom motor isao sasvim solidno...uz normalnu upotrebu..... :mrgreen:



Evidentirano
O&G Team

yatasaki

  • ***
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 1271
  • Vozi: kr1s zeleni, kx500, tuareg rally 125,..gamma500
  • Lokacija: korcula
Odg: Asso werke kovani klip,tolerancija? [RS125]
« Odgovori #18 : 17. Kolovoz 2010, 17:48:00 »

dapače, ide najbolje od 125

Evidentirano
jednostavno je genijalno

oracle

  • Agent Provocateur
  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Ženski
  • Postova: 4869
  • Vozi: bemvejca
  • Lokacija: Rovinj-Pula
Odg: Asso werke kovani klip,tolerancija? [RS125]
« Odgovori #19 : 17. Kolovoz 2010, 17:51:08 »

kako tehnika nazaduje....gdje su ona dobra stara vremena kad smo baratali diznama 130 - 140...za mito evoluzione...i rs extreme 125... :( Jebes ekologiju......... :palacdolje:
Evidentirano
O&G Team
maledetta gelosia :prsti:
 

MCX

  • **
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 477
Odg: Asso werke kovani klip,tolerancija? [RS125]
« Odgovori #20 : 05. Studeni 2010, 17:18:11 »

Sada sam zapao malo u dilemu  :misli:
Za "obične" klipove tolerancija je 0.02-0.03 mm,a za kovane sam čuo svašta.

Talijani navodno ostavljaju 0.06 mm tolerancije,čuo sam od jednog kolege da bi za Asso Werke kovani bilo optimalno ostaviti 0.03 mm,što mi malo  :shock: (nemoj zacvikat,plz situacija)

Meni piše da je za RS250 max. dozvoljena zračnost između klipa i stubline 0,12 mm, tako da bacim serijalu klip.
+-0,01-0,02-0,03-0,04 za klipove je mislim kada se nanovo nikalsira cilindar  :misli:
Evidentirano

Angie

  • Gost
Odg: Asso werke kovani klip,tolerancija? [RS125]
« Odgovori #21 : 06. Studeni 2010, 13:01:41 »

kako tehnika nazaduje....gdje su ona dobra stara vremena kad smo baratali diznama 130 - 140...za mito evoluzione...i rs extreme 125... :( Jebes ekologiju......... :palacdolje:

Proročice evo da te usrečim,trenutno baratam 182 diznom  :mrgreen:

Meni piše da je za RS250 max. dozvoljena zračnost između klipa i stubline 0,12 mm, tako da bacim serijalu klip.
+-0,01-0,02-0,03-0,04 za klipove je mislim kada se nanovo nikalsira cilindar  :misli:

1 stota  :misli:
Neam iskustva sa 250icama,pa neć turpijat u prazno al to mi se čini jaaaaaaako malo.

Evo sa RS-om rješena stvar,uletio Vertex klip tolerancija 4 stote,5 stote je propisana,al evo nabijena stotka na kilometraži,prolazi se razrada,sve je oke :)
Sad uskoro kontrola termogrupe  :D
Evidentirano

zeto

  • ***
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 2452
  • Vozi: Yamaha TZR 125
  • Lokacija: okolica Osijeka
Odg: Asso werke kovani klip,tolerancija? [RS125]
« Odgovori #22 : 06. Studeni 2010, 13:23:51 »

kako tehnika nazaduje....gdje su ona dobra stara vremena kad smo baratali diznama 130 - 140...za mito evoluzione...i rs extreme 125... :( Jebes ekologiju......... :palacdolje:


da nekažem da je moja gore od 180 8)


al ovo već prelazi u filozofiju......majstore, jel ti spavaš ili stalno misliš o klipu i cilindru, na koji način, ja neznam.......al ovo je bolesno

i gle, da prvo pojasnimo, tebe nezanima tolerancija, to zanima majstora koji buši cilindar i obrađuje klip.......znači, zaboravi toleranciju......

tebe zanima zračnost ili zazor između cilindra i klipa......


što se dizne tiče, uzimaš nešto veču diznu i onda smanjuješ dok nedobiješ boju svječice kako treba.......ako ideš s tim načinom......
Evidentirano
- yamaha TZR 125 2RL

MCX

  • **
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 477
Odg: Asso werke kovani klip,tolerancija? [RS125]
« Odgovori #23 : 07. Studeni 2010, 22:36:42 »

Proročice evo da te usrečim,trenutno baratam 182 diznom  :mrgreen:

1 stota  :misli:
Neam iskustva sa 250icama,pa neć turpijat u prazno al to mi se čini jaaaaaaako malo.

A krivo sam se izrazio  :jesus:
Tvornički je samo jedna veličina klipa 55,95mm, a aftermarket se proizvode u 4 promjera; 55,94->55,95->55,96->55,97
Sad, di tu igra razlika jedna stotinka mm i čemu to služi ako je max. dozvoljena zračnost 0,12mm stvarno nemam pojma, ja naručim original veličinu 55,95 jer NE ZNAM zašto uzeti drugu. Ako je cilindar kako tako ok, i s obzirom da je trošenje nikalsiranog alu-cil. gotovo zanemarivo nema majstor baš šta uzimati mjere :misli:
Jedino ne znam šta se dešava kada ga nosiš na ponovno nikalsiranje, dal je promjer cilindra nakon toga možda milimetar ili dva veći (ovisno o oštećenju) pa se uzme po tome mm manji ili veći klip, NE ZNAM...  :misli:
Evidentirano

Angie

  • Gost
Odg: Asso werke kovani klip,tolerancija? [RS125]
« Odgovori #24 : 08. Studeni 2010, 00:26:34 »


da nekažem da je moja gore od 180 8)


al ovo već prelazi u filozofiju......majstore, jel ti spavaš ili stalno misliš o klipu i cilindru, na koji način, ja neznam.......al ovo je bolesno

i gle, da prvo pojasnimo, tebe nezanima tolerancija, to zanima majstora koji buši cilindar i obrađuje klip.......znači, zaboravi toleranciju......

tebe zanima zračnost ili zazor između cilindra i klipa......


što se dizne tiče, uzimaš nešto veču diznu i onda smanjuješ dok nedobiješ boju svječice kako treba.......ako ideš s tim načinom......

Meni sve gotovo  :wink:
Već se vozi motor i evo čeka pare za regu  :mrgreen:
Evidentirano
 Str: [1]   Gore
 

Stranica je generirana za 0.186 sekundi uz 21 upita.