Molimo prijavite se ili registrirajte.

Prijavite se korisničkim imenom, lozinkom i duljinom prijave
Napredno pretraživanje  

Novosti:

 Str: 1 ... 3 4 [5]  Sve   Dolje

Autor Tema: Formiranje akumulatora  (Posjeta: 23884 )

maRRin 06

  • ***
  • Online Online
  • Spol: Muški
  • Postova: 2088
  • Vozi: 🎮
  • Lokacija: 🔝
Odg: Formiranje akumulatora
« Odgovori #100 : 08. Kolovoz 2014, 17:57:22 »

Odradena opcija brez punjaca,pali ka mina.
Dokad ce Đekna,neznamo :mrgreen:
Evidentirano
🎌

3alfa3

  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 9545
  • Vozi: Z750 '12
  • Lokacija: ZG
Odg: Formiranje akumulatora
« Odgovori #101 : 08. Kolovoz 2014, 18:00:34 »

Neki dan formirao jedan moto aku (obican, sa iberlaufom).
Nalivena kiselina, malo odstojio, pokazivao 12,65V. Punjac je bio neki od 2A pa sam njega koristio jer drugog nije bilo. Punjenje je trajalo 20tak minuta i onda sam prekinuo punjenje jer je voltaza narasla na 15V, a to vise nije zdravo.
Stavljen u Vespu i (valjda) radi kako treba  :mrgreen:
Evidentirano
A weekend wasted isn't a wasted weekend

vet2212

  • *
  • Offline Offline
  • Postova: 48
  • Lokacija: split
Odg: Formiranje akumulatora
« Odgovori #102 : 27. Rujan 2014, 09:45:30 »

kako sam došao u situaciju da mi je stari akumulator na izdisaju ( original YUASA kupljena s motorom 2003 godine ) i da ga je već ovih par dana hladnoće noćne ( i ne voženja u tim danima ) "ubilo", morao sam nabaviti novi akumulator. Nabavljena je YUASA YTX12-BS, kao što je i originalni ( 12V, 10Ah ). Akumulator nije formiran ( zasebno su pakirani kontejneri s kiselinom ). Nisam to nikad radio pa sam želio dobiti potpune informacije. Pročitavši ovdje informacije, upute dobivene s akumulatorom i pitajući servisera motora redoslijed radnji je
1. Osigurati zračeni prostor s poželjno sobnom temperaturom
2. Kako se radi s kiselinom zaštiti lice od mogućeg prskanja
3. S akumulatora skinuti foliju koja prekriva otvore ćelija
4. S kontejnera skinuti niz čepova koji se poslije koriste za zatvaranje ćelija na akumulatoru
5. Otvori kontejnera su prekriveni folijom koju se ne smije ničim probijati
6. Kontejneri se okrenu za 180 stupnjeva ( naglavce ), postave u otvore na akumulatoru i dobro pritisnu kako bi se probile folije na kontejnerima
7. Ostaviti 20-ak minuta da se kiselina izlije u akumulator.
8. Dobro provjeriti da je i zadnja kap iz kontejnera izišla u akumulator ( dobije se uvijek minimalna količina sredstva i svaka kap je dragocjena ); lagano lupkati po kontejnerima da se dobro iscjede.
9. Kontejnere izvaditi i brzo ih okrenuti u uspravan položaj.
10. Ako iz akumulatora nema više mjehurića koji izlaze treba ga začepiti i više nikad ne otvarati.
11. Ostaviti akumulator da odstoji barem sat vremena dok kiselina i akumulator ne odrade početnu kemijsku reakciju
12. kako se s kemijskom reakcijom postigne tek 75 - 80% punog kapaciteta akumulatora isti je potrebno napuniti do punog kapaciteta. Preporuča se punjenje s punjačima, a ne vožnjom
To bi bilo to uz napomenu da iako je na akumulatoru napisano da se puni samo strujama 1,2A ili 5A serviseri su rekli da se bez problema može puniti i održavati i s pametnim punjačem 0,8A koji su i inače predviđeni za punjenje i održavanja akumulatora malih kapaciteta. Ja imam 4Load Charge Box 0.8 i punio je stari u vrijeme njegovog izdisanja bez problema za nekoliko sati.
Evidentirano

borisp

  • ***
  • Offline Offline
  • Postova: 1247
Odg: Formiranje akumulatora
« Odgovori #103 : 27. Rujan 2014, 10:03:57 »

Uzalud trošiš vrijeme jer ti vjerojatno nitko neće zahvaliti na ispravno opisanom postupku koji sigurno može biti od koristi nekom početniku...

S druge strane javiti će se X onih jebeno iskusnih s komentarima kako od toga radiš nauku i bespotrebno kompliciraš jer "JA to ovako ili onako pa nikad nije bilo problema... "
Evidentirano
 

vet2212

  • *
  • Offline Offline
  • Postova: 48
  • Lokacija: split
Odg: Formiranje akumulatora
« Odgovori #104 : 27. Rujan 2014, 15:23:04 »

Samo sam posložio informacije koje sam dobio od drugih. Uvijek ima ljudi kojima ovakav način informiranja pomogne ako nisu 100% sigurni u ono što rade.
Evidentirano

3alfa3

  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 9545
  • Vozi: Z750 '12
  • Lokacija: ZG
Odg: Formiranje akumulatora
« Odgovori #105 : 27. Rujan 2014, 15:35:50 »

dobar i ispravan opis  :palacgore:
Mozes zacepit akumulator i nakon punjenja, ali i da ga odma zacepis, sve u redu.

To sto ga punis sa 0,8A, a ne sa 1,2A znaci samo da ce se dulje punit. Sa 5A ga ipak nebi punio jer to je 4x jace od "norrmalnog"
Evidentirano
A weekend wasted isn't a wasted weekend

chasingdog

  • **
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 389
  • Vozi: FZ6S, GSXR 1000 K3
  • Lokacija: Baranja
Odg: Formiranje akumulatora
« Odgovori #106 : 16. Kolovoz 2019, 09:51:24 »

Da malo skinem prašinu s teme...

Bio je komentar da šta pišeš, tko će ti zahvaliti... evo ja se zahvaljujem svima koji su dali konstruktivan komentar.

Krepao mi je aku i morao sam kupit novi. O akumulatorima nemam pojma, pa sam malo pitao onog tko zna... google. Kupio sam od Ciaka AGM, ne na preporuku, već eto, to mi se učinila dobra kupnja.

I u redu, sve piše u uputi. Nije neka znanost. Tako sam i napravio, al ima tu još nešto. Svi oni koji pišu elaborate o akumulatorima se slažu u jednom - aku prije korištenja TREBA NAPUNITI. Aku se ne puni vožnjom, već punjačem. I zdrav akumulator treba ponekad na punjač. I to piše u uputi.

Bilo je tu puno nezadovoljstava tipa teme "unibat iznevjerio". Isti trebaju reć jel taj aku ikad bio na punjaču. Još jednom, akumulator se mora ponekad napuniti.. tako kažu..

Btw, Yuasa mi je izdržala 13 godina. Još uvijek je motor palio, ali teže, pa sam ga umirovio.

PS...ima tu još dosta sitnica poput zašto se aku napiri, zašto ga ne treba ostavit u praznom stanju, al kog zanima nek čita...
« Zadnja izmjena: 16. Kolovoz 2019, 09:56:21 chasingdog »
Evidentirano

3alfa3

  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 9545
  • Vozi: Z750 '12
  • Lokacija: ZG
Odg: Formiranje akumulatora
« Odgovori #107 : 16. Kolovoz 2019, 11:01:23 »

Kad sam kupio prvi Z750, to je bilo u KMSu. Voltaza akumulatora je bila nakon 1 dana mirovanja 12,95V i takva je bila 2 godine kad je motor totaliziran. To mi govori da je aku punjen nakon ulijevanja kiseline i pravilno formiran. Drugi Z750 sam kupio u Kaptol Cargu, voltaza vec prvi dan bila 12,65V. Napunim ga CTEKOM, odmiruje neko vrijeme i opet se ustabili na 12,65V - pretpostavljam da je samo ulivena kiselina i aku montiran. Kako su godine prolazile, to je padalo prema 12,5V u 6. godini koristenja kad je motor i dalje uredno palio (redni cetverocilindras, ni ne trazi puno od akumulatora kod starta). Tada odlucio kupit novu Yuasu (prosle zime), nasao za 323kn pa da ne razmisljam vise o akumulatoru.

Ulio kiselinu, pricekao 45-60 min, napunio CTEKOM (0,8A), oko 4 sata je trajalo punjenje kad je CTEK prestao punit i ugradio u motor. Voltaza je od tada do danas ravno 13V ako bi motor mirovao 24h ili vise. Ovo je bila prva zima da ga nisam spajao na CTEK dok je motor mirovao jer motor ne vuce struju, nesto malo sigurno vuce, ali nemjerljivo (valjda samo memorija za sat i parcijalnu kiometrazu). I nakon par tjedana mirovanja, Voltaza nije pala ispod 12,9V, a temperatura je bila jedva iznad 0C u garazi.

Nemam tester za akumulator da bi ispitao pod opterecenjem sto bi bio ispravan nacin procjene stanja akumulatora, pa se oslanjam na voltazu kao indikator stanja. Do sad me ta metoda nije iznevjerila u 30tak godina voznje.



btw, samopraznjenje klasicnog olovnog akumulatora je oko 5% mjesecno, ovi maintenance free su bolji: oko 2% mjesecno. A motor mi nikad ne miruje dulje od 2 mjeseca, uvijek se nadje neki dan u tom periodu za provozat, tako da CTEK vise zapravo ni ne koristim za motor, samo za aute koji znaju mirovat danima, a ipak vuku neku struju pa da ih dopunim ako bi voltaza pala ispod 12,6V kad pocinje proces sulfatizacije koja je stetna.





Nego, ne znam kako je sad u HR, ali u EU se vec neko vrijeme ne moze kupit akumulator za motor koji vec nije formiran sto mi se ne svidja. Navodno zbog sigurnosnih razloga i transporta kiseline. Barem je kod Yuase tako, eventualno ako ima neko na zalihi jos starih. U tom slucaju, potrebno je pazit na datum proizvodnje, jer: samopraznjenje. Vec 6 mjeseci star maintenance free akumulator ce u najboljem slucaju imat 12% manje struje u sebi, da li je to dovoljno da voltaza padne ispod razine gdje se pojavljuje sulfatiacija - ne znam. Svakako treba pazit u tom slucaju na datum proizvodnje. KAd sam kupovao akumulatore za aute, u ducanu bi pazio na datum, ali i mjerio voltazu pa uzeo onaj kod kojeg je najvisa. Obicno je bila 12,8V kod "boljih" i 12,7V ili cak i malo manje kod "losijih" (isti modeli, naravno). EXIDE sam stavio u Swiftove, jedan rikno nakon 4 godine (taj auto se manje koristi i samo na kratke relacije, a nisam godinu dvije pratio stanje i dopunjavao aku), zamijenjen Vartom i provjerit cu jednom mjesecno pa dopunit po potrebi. EXIDE u drugom Swiftu drzi i danas, vec 6. godinu radi super, ali taj auto radi i vise km nakon paljenja motora pa se ocito u voznji stigne dopunjavat koliko treba
« Zadnja izmjena: 16. Kolovoz 2019, 11:15:21 3alfa3 »
Evidentirano
A weekend wasted isn't a wasted weekend

MOONSHIELD

  • ****
  • Online Online
  • Spol: Muški
  • Postova: 8305
  • Vozi: 0
  • Lokacija: CISTA PROVO
Odg: Formiranje akumulatora
« Odgovori #108 : 16. Kolovoz 2019, 11:26:37 »

neumoran si :mrgreen:
Evidentirano
MK 1. POSJETA GROBNIKU
you will never quiet this storm!!

3alfa3

  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 9545
  • Vozi: Z750 '12
  • Lokacija: ZG
Odg: Formiranje akumulatora
« Odgovori #109 : 16. Kolovoz 2019, 13:00:38 »

neumoran si :mrgreen:

Lako me hitis u filter, da ti ne dosadjujem  :palacgore:
Evidentirano
A weekend wasted isn't a wasted weekend

prpa

  • ****
  • Online Online
  • Spol: Muški
  • Postova: 7435
  • Vozi: John Wayne prometalo
  • Lokacija: Zagreb, Trešnjevka
Odg: Formiranje akumulatora
« Odgovori #110 : 16. Kolovoz 2019, 13:03:58 »

zraka? :mrgreen:
Evidentirano
niti trbuha,niti pijače, a još manje štihače

MOONSHIELD

  • ****
  • Online Online
  • Spol: Muški
  • Postova: 8305
  • Vozi: 0
  • Lokacija: CISTA PROVO
Odg: Formiranje akumulatora
« Odgovori #111 : 16. Kolovoz 2019, 13:04:04 »

ma ne smeta, ionak ne čitam, ali vidim da si ponovo napravio dramu oko najbanalnije stvari :mrgreen:
Evidentirano
MK 1. POSJETA GROBNIKU
you will never quiet this storm!!

3alfa3

  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 9545
  • Vozi: Z750 '12
  • Lokacija: ZG
Odg: Formiranje akumulatora
« Odgovori #112 : 16. Kolovoz 2019, 13:41:45 »

ma ne smeta, ionak ne čitam, ali vidim da si ponovo napravio dramu oko najbanalnije stvari :mrgreen:

Lijepo da pratis  :palacgore:
Evidentirano
A weekend wasted isn't a wasted weekend

Ivanos46

  • **
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 581
  • Vozi: zx10r
  • Lokacija: Osijek
Odg: Formiranje akumulatora
« Odgovori #113 : 16. Kolovoz 2019, 16:46:10 »

mene zanima dali vi kada punite aku otpojite ga sa motora,pa ga punite ili ga ostavite spojenog pa ga punite.

tj najvise me zanima dali aku moze biti spojen na motor i da ga takvog punim,dali ce biti sta motoru?
Evidentirano

chasingdog

  • **
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 389
  • Vozi: FZ6S, GSXR 1000 K3
  • Lokacija: Baranja
Odg: Formiranje akumulatora
« Odgovori #114 : 16. Kolovoz 2019, 17:25:25 »

Ja ga ne odspajam i za sad nemam štete. Samo pazi da ga ne puniš i pališ motor.

@3alfa3 - stvarno si neumoran i hvala ti na tome.  :palacgore: :palacgore:

Još nešto moram reći. CTEK - razočarala me je njegova "dijagnostika". Korak 2 kaže: "Test if battery can accept charge". To baš i ne šljaka. Napunim aku do kraja, a on je toliko slab da motor ne može zaverglati. Napon nakon punjenja je preko 13V. Poslije pokušaja paljenja padne na 12,45V. Stavim drugi aku, napaćenu i staru Yuasu, napon jedva 12,5V i kresne. To mi samo govori, kao što neki pričaju, da mjerenje napona akumulatora multimetrom nema neke svrhe.
Evidentirano

prpa

  • ****
  • Online Online
  • Spol: Muški
  • Postova: 7435
  • Vozi: John Wayne prometalo
  • Lokacija: Zagreb, Trešnjevka
Odg: Formiranje akumulatora
« Odgovori #115 : 16. Kolovoz 2019, 18:14:26 »

kad je aku u kurcu :mrgreen: badave na multimetru pokazuje iole dobru voltažu kad prilikom opalenja ,,propadne,, voltaza, kapacitet vriti
Evidentirano
niti trbuha,niti pijače, a još manje štihače

3alfa3

  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 9545
  • Vozi: Z750 '12
  • Lokacija: ZG
Odg: Formiranje akumulatora
« Odgovori #116 : 16. Kolovoz 2019, 21:59:32 »

U nedostatku testera, napunit aku, izvadit osigurac od ECUa da motor ne upali, pa verglat 10-15 sekundi i mjerit pritom voltazu. Ako padne ispod 10tak volti (mislim da je 9,5V donja granica), aku je za zamjenu. Nov ispravan aku bi trebao imat 11 ili vise Volti u toj situaciji
« Zadnja izmjena: 16. Kolovoz 2019, 22:02:47 3alfa3 »
Evidentirano
A weekend wasted isn't a wasted weekend

chasingdog

  • **
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 389
  • Vozi: FZ6S, GSXR 1000 K3
  • Lokacija: Baranja
Odg: Formiranje akumulatora
« Odgovori #117 : 17. Kolovoz 2019, 06:31:44 »

U nedostatku testera, napunit aku, izvadit osigurac od ECUa da motor ne upali, pa verglat 10-15 sekundi i mjerit pritom voltazu. Ako padne ispod 10tak volti (mislim da je 9,5V donja granica), aku je za zamjenu. Nov ispravan aku bi trebao imat 11 ili vise Volti u toj situaciji

Ovo boldano je detalj za koji nisam znao. Morat ću to probati.
Evidentirano
 Str: 1 ... 3 4 [5]  Sve   Gore
 

Stranica je generirana za 0.2 sekundi uz 22 upita.