Molimo prijavite se ili registrirajte.

Prijavite se korisničkim imenom, lozinkom i duljinom prijave
Napredno pretraživanje  

Novosti:

 Str: 1 [2] 3 4 ... 79   Dolje

Autor Tema: Pomoć kod kupovine novog/rabljenog motora i savjeti mladim vozačima  (Posjeta: 243916 )

Nintendo

  • ***
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 1215
  • Lokacija: Lahr
Odg: Pomoć kod kupovine novog/rabljenog motora i savjeti mladim vozačima
« Odgovori #25 : 02. Listopad 2013, 22:40:45 »

Poštovani.Sa 27 godina me uhvatila "kriza mlađih srednjih godina" pa razmišljam o konačnom ostvarenju sna o kupnji motocikla :D
Dakle,rastrgan sam između Ktm-a Duke 390 i Honde CB500 F.Dakle,ne zanjima me brzina i ekstra brza akceleracija.Razlog odabira ova dva modela je jeftina registracija,mala potrošnja i što niži troškovi održavanja.Motor bi se večinom koristio za odlazak na posao i,možda,jednom mjesečno,za turu od 300-400 km u dvoje sa ženskim suputnikom.Dakle,koja su vaša mišljenja i preporuke.S tim da sa otvoren za druge opcije što se tiče marke i stila motocikla.
Općenito što se tiče dvojbi, trojbi i ostalih ojbi.. trebalo bi otići uživo pogledati  motore, sjest na svaki od njih, po mogućnosti provozat se i onda stvoriti neki vlastiti dojam.
Doslovno.. đaba nama sada da ti preporučamo KTM kad tebi možda bolje leži CBF ili obrnuto.. možemo ti samo navest neke činjenice, tehničke podatke i sl., eventualno se javi vlasnik nekoga od navedenih motora sa svojim dojmom koji je opet vjerojatno neobjektivan i koji će ugl. hvalit svoj motor..
Ja bih na tvome mjestu izabrao KTM..  :0648:
Evidentirano

biker4life

  • moderator
  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 17707
  • Vozi: yamaha
  • Lokacija: Road of Plominka Tourist Trophy :)
Odg: Pomoć kod kupovine novog/rabljenog motora i savjeti mladim vozačima
« Odgovori #26 : 02. Listopad 2013, 23:35:13 »

Općenito što se tiče dvojbi, trojbi i ostalih ojbi.. trebalo bi otići uživo pogledati  motore, sjest na svaki od njih, po mogućnosti provozat se i onda stvoriti neki vlastiti dojam.
Doslovno.. đaba nama sada da ti preporučamo KTM kad tebi možda bolje leži CBF ili obrnuto.. možemo ti samo navest neke činjenice, tehničke podatke i sl., eventualno se javi vlasnik nekoga od navedenih motora sa svojim dojmom koji je opet vjerojatno neobjektivan i koji će ugl. hvalit svoj motor..
Ja bih na tvome mjestu izabrao KTM..  :0648:

 :palacgore:

Vladek

  • **
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 935
  • Vozi: --
  • Lokacija: Velika Gorica
Odg: Pomoć kod kupovine novog/rabljenog motora i savjeti mladim vozačima
« Odgovori #27 : 14. Listopad 2013, 13:04:04 »

Kum se odlučio da u kasnoj mladenačkoj dobi kupi motor. Prije par dana je položio vozački ispit za A kategoriju. Dosada je vozio samo skutere od 50 ccm. Ja sam više u chopper vodama, pa molim savjet za odabir motora od 499 - 749 ccm (tj. od 500 do 750 kubika); naked, s poluoklopima ili sl.
90 % bi se vozio po gradu, sa 2-3 odlaska na more preko godine. Početnik je i nije tip za divljanje ili sl.
Neki od uvjeta:
- jeftin za održavanje
- što manja potrošnja goriva
- do 3,500 €

Evidentirano

irsel

  • ***
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 1639
  • Vozi: kako mu se da
  • Lokacija: u svojoj kući
Odg: Pomoć kod kupovine novog/rabljenog motora i savjeti mladim vozačima
« Odgovori #28 : 14. Listopad 2013, 14:07:34 »

Hornet 2005.g se već nađe za tu lovu..i to bi mu bilo super,zahvalan motor  :palacgore:


il ako ćeš,pitaš Kinga,on ti za te pare nabavi 2010 godište  :grin: :mrgreen:
Evidentirano
..I am never so alive like when I am so close to death..
 

goodie

  • ***
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 1351
  • Vozi: Pegaso Trail 650
  • Lokacija: Death Star
Odg: Pomoć kod kupovine novog/rabljenog motora i savjeti mladim vozačima
« Odgovori #29 : 14. Listopad 2013, 21:24:02 »

Hornet 2005.g se već nađe za tu lovu..i to bi mu bilo super,zahvalan motor  :palacgore:


il ako ćeš,pitaš Kinga,on ti za te pare nabavi 2010 godište  :grin: :mrgreen:

i to R1 s ful akrapima jelte
Evidentirano

Pranja

  • **
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 837
  • Lokacija: Sisak
Odg: Pomoć kod kupovine novog/rabljenog motora i savjeti mladim vozačima
« Odgovori #30 : 15. Listopad 2013, 12:43:05 »

Prijatelj je iskopao ovaj motor: http://www.njuskalo.hr/sportski-motori/yamaha-tzr-125-125-cm3-oglas-9287686

Estetski mi je ono li-la,ali da se srediti. :D

Ono što me najvišezabrinjava su dijelovi-ne vidim puno tih motora na oglasniku,a ni dijelova za dotične.

Mogu li dobiti vaše mišljenje o tome?

Hvala na odgovorima.
Evidentirano
Aprilia RS 50 x 2 (99' i 02')

sv.Petar

  • **
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 173
  • Vozi: xv 1.1
  • Lokacija: Vis
Odg: Pomoć kod kupovine novog/rabljenog motora i savjeti mladim vozačima
« Odgovori #31 : 15. Listopad 2013, 22:05:02 »

evo mene opet na istu temu kopam svugdje a nikako da iskopam odgovor.Dakle imam R6 i htio bi je prodat i za tu lovu kupit virago 1100. Ima li netko tko ima ili je imao virago 1100 da mi reče ono bajkerski prosto jednostavno. Gle Petre virago 1100 zbog toga i toga je dobra za to to i to a zbog toga i toga je loša za to to i to :misli:
Evidentirano

Obelyx

  • **
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 352
  • Vozi: sa Fz6 na Fz8
  • Lokacija: Zagreb
Odg: Pomoć kod kupovine novog/rabljenog motora i savjeti mladim vozačima
« Odgovori #32 : 30. Listopad 2013, 19:12:38 »

Zahvaljujuci podforumu putovanja dosao je i taj dan kada je bolja polovica blagoslovila kupnju novog prometala. do sada sam putovao iskjucivo na posao sa istocnog na zapadni dio zagreba te je moj kinez supermoto sasvim uredno odradjivao i dalje odradjuje taj posao. zahvaljujuci slikama iz putopisa dosao je dan kada se sasvim normalno razgovara o kupnji "normalnog motora". molio bih ukoliko se nekome pise da predlozi kojim motorom pomiriti cinjenice:
- vecinom cu se i dalje voziti sa posla do kuce i nazad
- dva ili tri puta godisnje na neko dvodnevno (mozda trodnevno) putovanje sa boljom polovicom
- za Fazera kazu da je previse dvoje i prtljaga na njemu, vajda nema veliku nosivost ili sam u krivu ?
- Hornet je premali, da li netko putuje sa njim i sa suvozacem?
Ta dva sam gledao, u obzir bi dosao i Bandit?
Eto ako netko vidi sebe u gore navedenom i vozi neki od modela neka podijeli iskustva.
Pozdrav.
Evidentirano

biker4life

  • moderator
  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 17707
  • Vozi: yamaha
  • Lokacija: Road of Plominka Tourist Trophy :)
Odg: Pomoć kod kupovine novog/rabljenog motora i savjeti mladim vozačima
« Odgovori #33 : 30. Listopad 2013, 19:20:21 »

Zahvaljujuci podforumu putovanja dosao je i taj dan kada je bolja polovica blagoslovila kupnju novog prometala. do sada sam putovao iskjucivo na posao sa istocnog na zapadni dio zagreba te je moj kinez supermoto sasvim uredno odradjivao i dalje odradjuje taj posao. zahvaljujuci slikama iz putopisa dosao je dan kada se sasvim normalno razgovara o kupnji "normalnog motora". molio bih ukoliko se nekome pise da predlozi kojim motorom pomiriti cinjenice:
- vecinom cu se i dalje voziti sa posla do kuce i nazad
- dva ili tri puta godisnje na neko dvodnevno (mozda trodnevno) putovanje sa boljom polovicom
- za Fazera kazu da je previse dvoje i prtljaga na njemu, vajda nema veliku nosivost ili sam u krivu ?
- Hornet je premali, da li netko putuje sa njim i sa suvozacem?
Ta dva sam gledao, u obzir bi dosao i Bandit?
Eto ako netko vidi sebe u gore navedenom i vozi neki od modela neka podijeli iskustva.
Pozdrav.

Neznam za nosivost (sumnjam da je u tome problem), a ni performanse nebi trebale biti problem.

FZ6 N/S je jako dobro zaokružen paket, Yamaha je pogodila u sridu sa tim modelom, a prodajni rezultati su svojevremeno to i pokazivali. Po meni, za naše tržište bolja im je bila ta kombinacija sa linijom FZ6 onda (verzije 78 i 98 KS), nego danas XJ6 i FZ8 linije (XJ6 možda djeluje low-budget uz FZ8, a taj isti FZ8 ulazi u skuplju kategoriju osiguranja, tako da su oba po meni dobar izbor, ali ne odličan kao što je to bio FZ6).

Naravno da kada netko sjedne sa litRRe na 600ccm verziju Fazera da se osjeti da "fali snage", ali realno - za normalnu upotrebu, vikend izlete, pa i malo ganjaže, to je sasvim dosta.

Vidim da si naveo 3 japanska nakeda/poluoklopa, onda ti tu jos fali Kawasakijev Z750 i njegova poluoklop verzija Z750S (ne radi se više i relativno je rijedak) pa ih imaš više manje sve.

Preporučam da uživo pogledaš sve navedene i bar probaš sjesti na sve redom.
Svi imaju redni 4-cilindrični motor pa tu nema prevelikih razlika.
Savjetujem da kupiš onaj kojem te srce vuce, tako ces najmanje pogriješiti.

thule_5689

  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 3141
  • Vozi: VFR 1200 XD crosstourer
  • Lokacija: Kastav
Odg: Pomoć kod kupovine novog/rabljenog motora i savjeti mladim vozačima
« Odgovori #34 : 30. Listopad 2013, 20:36:46 »

Prijatelj mi ima Fazera i redovito par puta na godinu organiziramo dvo-tro ili četverodnevno putovanje i nisam primijetio nikakvih manjkavosti glede nosivosti niti ičega drugoga. Kao što je Biker rekao, tko se s litre vrati na 600 ccm, sigurno će osjetiti manjak snage, ali za početnika ( bez uvrede ) motor zadovoljava u svemu. Pouzdanost nije upitna.
Obzirom da će se motor koristiti svakodnevno, počesto i u gradu, Fazer zadovoljava sigurno.
Iako sam okorjeli Hondaš, nemogu naći niti jednu zamjerku tom motoru jer ga prijatelj koristi već dugo, bez ijednog kvara ili najmanjeg problema. Mada mislim da tih par godišnjih putovanja sa suputnicom nebi bio nikakav problem niti s Hornetom, ali nemam iskustvenih spoznaja pa ne želim tvrditi.
Na kraju, ako se odlučiš za Fazera, možeš me kontaktirati na PP, jer mi jedan drugi prijatelj prodaje motor u salonskom stanju za malo novaca, sa čini mi se ispod 15 tkm,stvarnih.
Sretno  :021: 
Evidentirano

Sepp

  • Gost
Odg: Pomoć kod kupovine novog/rabljenog motora i savjeti mladim vozačima
« Odgovori #35 : 31. Listopad 2013, 20:51:01 »

Kawasaki KLE 500

Budući da je nakon par dužih putovanja kineskim chopperom 250 ccm Lifan (dulja putovanja od 1400 do 2500 km) po raznim cestama, u izboru između Yamaha xj 600 i Kawasaki KLE 500 odlučio sam se za nabavku drugog motora i to Kawasaki KLE 500. Pitanje:
- Na što treba obratiti pažnju pri kupnji rabljenog KLE 500?

jedino paziti da ga ne kupuješ od debila koji ga je razvalio  :palacgore:
inače pogledaj,jel mu curi ulje kod prednjeg lančanika, jel curka kod vodene pumpe, da li mirno radi ili "zapinje" i "poskakuje"
u biti sve su to karakteristike lošeg održavanja, a ja osobno ne znam motor koji, na ovaj ili onaj način, nije bio na podu tako da
"nikad padano"  :jesus:

za čovjeka koji nije previše zahtjevan KLE je idealan motor, mala registracija, jeftini dijelovi i održavanje, pouzdanost,
dovoljno snažan i udoban i za malo dulja putovanja a opet solidan van ceste itd itd
btw, ima ti jedan forumaš KLE-a s preko 130tkm  :D, tako da su primjerci s 50-60tkm (ako su dobro održavani) u cvijetu mladosti  :palacgore:
Evidentirano

ICE TIGER

  • ***
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 1566
  • Vozi: ZX 900 R
  • Lokacija: Konstanz/ DE
Odg: Pomoć kod kupovine novog/rabljenog motora i savjeti mladim vozačima
« Odgovori #36 : 01. Studeni 2013, 20:22:03 »

Da li je neko od vas vozio ili vozi ZX1200R.
Zanimaju me misljenja, i iskustva sa tom kavom. Ova sto se meni svidja je sa nekih 178 ks. 2002 godina
Evidentirano
Ne vozi brze nego sto tvoj andjeo moze letjeti !!!!!

Djoni_

  • **
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 422
  • Lokacija: Rijeka
Odg: Pomoć kod kupovine novog/rabljenog motora i savjeti mladim vozačima
« Odgovori #37 : 04. Studeni 2013, 18:35:28 »

jedino paziti da ga ne kupuješ od debila koji ga je razvalio  :palacgore:
inače pogledaj,jel mu curi ulje kod prednjeg lančanika, jel curka kod vodene pumpe, da li mirno radi ili "zapinje" i "poskakuje"
u biti sve su to karakteristike lošeg održavanja, a ja osobno ne znam motor koji, na ovaj ili onaj način, nije bio na podu tako da
"nikad padano"  :jesus:

za čovjeka koji nije previše zahtjevan KLE je idealan motor, mala registracija, jeftini dijelovi i održavanje, pouzdanost,
dovoljno snažan i udoban i za malo dulja putovanja a opet solidan van ceste itd itd
btw, ima ti jedan forumaš KLE-a s preko 130tkm  :D, tako da su primjerci s 50-60tkm (ako su dobro održavani) u cvijetu mladosti  :palacgore:

Hvala pogotovu za one savijete što pogledati kod kupovine. Ne patim od snage bitno mi samo da ima dovoljno KS za sigurno pretjecanje kamiona, kampera i slično ... tako da mi je tih 45 KS sasvim dovoljno .... a i računam na preradu sijedala kod KLE budući da mislim na malo dulja putovanja (i više od ovogodišnjih 2500 km ako bog da).
Evidentirano
Nikada ne raspravljaj sa budalama. Promatrači neće uočiti razliku između vas. "Mark Twain"

balk

  • *
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 25
  • Lokacija: ri
Odg: Pomoć kod kupovine novog/rabljenog motora i savjeti mladim vozačima
« Odgovori #38 : 19. Studeni 2013, 13:01:29 »

odlučio sam nabaviti pravi motor polovni naravno (sad vozim bev 500)u uži izbor sam suzbio na  yamaha bulldog 1100,honda hornet 600(900), Moto Guzzi Breva 750, aprilia shiver ili yamahaFZ6 N. Mozgam danima, preko 1lit. preskupo osiguranje (cca2000kn uz 50%bonusa) do 1lit. isto tako a ovi do 7,5 dcl skupih dijelova i prenavijeni.Skuter je ok ali ni to to fali mjenjač kuplung zvuk itd ...
a od klasike slaba ponuda . Treba mi savjet da se lakše odlučim
Evidentirano
ćeš dok moreš , a ne do kad biš otel

balk

  • *
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 25
  • Lokacija: ri
Odg: Pomoć kod kupovine novog/rabljenog motora i savjeti mladim vozačima
« Odgovori #39 : 19. Studeni 2013, 13:44:56 »

ktm 990 ili bmw su ok ali ima eu ograničenje do 4000.-maxxxx :palacgore:
Evidentirano
ćeš dok moreš , a ne do kad biš otel

biker4life

  • moderator
  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 17707
  • Vozi: yamaha
  • Lokacija: Road of Plominka Tourist Trophy :)
Odg: Pomoć kod kupovine novog/rabljenog motora i savjeti mladim vozačima
« Odgovori #40 : 20. Studeni 2013, 00:58:20 »

odlučio sam nabaviti pravi motor polovni naravno (sad vozim bev 500)u uži izbor sam suzbio na  yamaha bulldog 1100,honda hornet 600(900), Moto Guzzi Breva 750, aprilia shiver ili yamahaFZ6 N. Mozgam danima, preko 1lit. preskupo osiguranje (cca2000kn uz 50%bonusa) do 1lit. isto tako a ovi do 7,5 dcl skupih dijelova i prenavijeni.Skuter je ok ali ni to to fali mjenjač kuplung zvuk itd ...
a od klasike slaba ponuda . Treba mi savjet da se lakše odlučim
ktm 990 ili bmw su ok ali ima eu ograničenje do 4000.-maxxxx :palacgore:

Savjet je da prvo odlučiš koju klasu motora želiš, jer svi ovi nabrojani uglavnom međusobno imaju samo jednu zajedničku točku, a to je broj kotača (osim ajde FZ6 i malog Horneta). Koncepcija, broj cilindara, konfiguracija agregata, namjena... prvo odluči sam sa sobom kakav tip motora želiš i za šta ti motor treba, pa ce biti lakše odlučiti...

 :palacgore:

sushi

  • *
  • Offline Offline
  • Postova: 22
  • Vozi: hornet '07
  • Lokacija: Tibet
Odg: Pomoć kod kupovine novog/rabljenog motora i savjeti mladim vozačima
« Odgovori #41 : 14. Prosinac 2013, 03:12:36 »

pozdrav,
ima nekoliko stvari koje me generalno zanimaju o samoj voznji motora pa ukratko...
dakle, negdje od svoje 10.god. poceo sam se vozikati po kvartu sa susjedovim apn-ovima i automaticima da bih sa 12.god dobio prvi scooter (50ccm runner, tada je velikim slovima pisalo DDS i liquid cooled na prednjoj plastici kao oznaka za ondasnju revoluciju u tehnologiji;). Vec negdje sa 15 god. je pocelo zicanje staraca ''za nesto jace'' tako da sam negdje sa 16 god. vozio runner200vxr i polozio A kategoriju. U proteklih 13 god. koliko sam na cesti vjerujem da sam odradio dobrih 80/90k km na cesti.  Nedavno sam uzeo svoj prvi ''pravi'' motor no godine jahanja po skuterima i slicnim pi*darijama ostavilo je neke navike u voznji pa me zanimaju sljedece stvari:

1)Voznja po kisi -> razgovarao sam sa dosta ljudi koji su vozili i radili po drugim hrv. gradovima i zakljucak je uglavnom isti : ceste u puli/istri su najgore ceste na svijetu!  asfalt je toliko jadan i sklizak da se vremenom covijek ''ukoci'' nakon par neugodnih situacija i tu prestaje zabava na cesti. Ljeti kada sunce opici jasno mozes vidjeti koliko je svaki zavoj istrosen, a zimi kada je kisa- voznja sa motorom je ravna samoubojstvu. Nedavno sam prilikom laganog dotaka straznje kocnice (na runneru200) sa negdje 60kmh pri kocenju prije raskrsca cak 2x. spasavao zadnji kraj koji me poceo prestizati i uspio se divnim cudom zaustaviti gotovo u samom raskrscu jer tu asfalt ipak ima osjetniju hrapavost. Prolasci preko zebri kisnim danima cak i kada vozis bez ikakvog nagiba, na sasvim ravnim dijelovima, znaju izazvati proklizavanje straznjeg kotaca. Nekoliko sam se puta pokusao mrvicu jace nagnuti jer sam samome sebi vec jadan sa svojim strahovima u mokrim uvijetima ali na zebri mi je prednji kotac  proklizio pa sam se nogom morao spasavati. Kisa mi dok sam bio klinac nikada nije smetala, vozio sam se bez ikakvog beda ali nakon nekoliko situacija gdje covijek dobije onaj mini-srcani udar (kada ti srce stane na sekundu i osjetis onu hladnocu kako prolazi tijelom;) jednostavno sam izgubio zelju da izvadim motor iz garaze kad god je cesta vlazna ili mokra. Kako se vi snalazite po kisi? Koliko se zapravo mozes nagnuti na mokroj cesti? Mene oduvijek prao strah od gubitka gripa na prednjem kotacu na mokroj cesti. Da li se kod naginjanja u mokrim uvjetima prvo gubi grip na prednjem ili zadnjem kotacu? Kakva su vam iskustva opcenito sa voznjom po mokrome? ja se uglavnom ne odvajam od 80kmh po ravnom a u zavojima se gotovo pa i ne naginjem (govorim na skuteru). Koliko je motor opcenito stabilniji od skutera u mokrim uvjetima? (gume recimo da nisu posebno istrosene).

2. Kod naginjanja sa motorom u zavojima, koji su prvi znakovi da ne bi trebalo ici ''dalje'' sa limitom? I ponovno se vracam svojem strahu jos od skutera, kod naginjanja, jel veca mogucnost proklizavanja prednjega ili zadnjega kotaca?

3.kod kocenja u kisnim uvjetima, jel kocite manje sa prednjom kocnicom a vise sa straznjom naspram suhih uvjeta?

4.(ono sto mi je bed pitati frendove jer cu ispati telac) kada sa motorom trebate stati recimo na semaforu, jel uvijek prebacujete u ler ili drzite kvacilo? Stari mi je uvijek govorio (auto je u pitanju) da se kod duzih stajanja uvijek prebacuje u ler jer xyx(nemogu se sjetiti ali dao je neki polulogican razlog). ali recimo prilazim semaforu u drugoj brzini, auto ispred mene ranije koci i ja stajem iza auta u drugoj brzini pod kvacilom. naravno, spustam lijevu nogu dolje. da bih sada prebacio u ler/prvu brzinu moram spustiti desnu nogu dolje, lijevu podici, promijeniti brzinu ... ili jednostavno uvijek prebacite u ler prije dolaska na stop i prije kretanja prebacite u prvu?

Znam da su pitanja low ali ovo me trenutacno muci u voznji (ipak sam sa motorom napravio svega 400tinjak km-a od kupovine).
Thx
Evidentirano

jaxo

  • *
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 45
  • Vozi: U potrazi za "zekanom"
  • Lokacija: Istra
Odg: Pomoć kod kupovine novog/rabljenog motora i savjeti mladim vozačima
« Odgovori #42 : 14. Prosinac 2013, 07:18:40 »

Novi sam u svijetu motociklizma.

Planiram kao prvi bike kupiti Z750.

Imate li neki savijet na sta pripaziti kod takvih motora pri kupnji???
Evidentirano

biker4life

  • moderator
  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 17707
  • Vozi: yamaha
  • Lokacija: Road of Plominka Tourist Trophy :)
Odg: Pomoć kod kupovine novog/rabljenog motora i savjeti mladim vozačima
« Odgovori #43 : 14. Prosinac 2013, 14:57:06 »

pozdrav,
ima nekoliko stvari koje me generalno zanimaju o samoj voznji motora pa ukratko...
dakle, negdje od svoje 10.god. poceo sam se vozikati po kvartu sa susjedovim apn-ovima i automaticima da bih sa 12.god dobio prvi scooter (50ccm runner, tada je velikim slovima pisalo DDS i liquid cooled na prednjoj plastici kao oznaka za ondasnju revoluciju u tehnologiji;). Vec negdje sa 15 god. je pocelo zicanje staraca ''za nesto jace'' tako da sam negdje sa 16 god. vozio runner200vxr i polozio A kategoriju. U proteklih 13 god. koliko sam na cesti vjerujem da sam odradio dobrih 80/90k km na cesti.  Nedavno sam uzeo svoj prvi ''pravi'' motor no godine jahanja po skuterima i slicnim pi*darijama ostavilo je neke navike u voznji pa me zanimaju sljedece stvari:

1)Voznja po kisi -> razgovarao sam sa dosta ljudi koji su vozili i radili po drugim hrv. gradovima i zakljucak je uglavnom isti : ceste u puli/istri su najgore ceste na svijetu!  asfalt je toliko jadan i sklizak da se vremenom covijek ''ukoci'' nakon par neugodnih situacija i tu prestaje zabava na cesti. Ljeti kada sunce opici jasno mozes vidjeti koliko je svaki zavoj istrosen, a zimi kada je kisa- voznja sa motorom je ravna samoubojstvu. Nedavno sam prilikom laganog dotaka straznje kocnice (na runneru200) sa negdje 60kmh pri kocenju prije raskrsca cak 2x. spasavao zadnji kraj koji me poceo prestizati i uspio se divnim cudom zaustaviti gotovo u samom raskrscu jer tu asfalt ipak ima osjetniju hrapavost. Prolasci preko zebri kisnim danima cak i kada vozis bez ikakvog nagiba, na sasvim ravnim dijelovima, znaju izazvati proklizavanje straznjeg kotaca. Nekoliko sam se puta pokusao mrvicu jace nagnuti jer sam samome sebi vec jadan sa svojim strahovima u mokrim uvijetima ali na zebri mi je prednji kotac  proklizio pa sam se nogom morao spasavati. Kisa mi dok sam bio klinac nikada nije smetala, vozio sam se bez ikakvog beda ali nakon nekoliko situacija gdje covijek dobije onaj mini-srcani udar (kada ti srce stane na sekundu i osjetis onu hladnocu kako prolazi tijelom;) jednostavno sam izgubio zelju da izvadim motor iz garaze kad god je cesta vlazna ili mokra. Kako se vi snalazite po kisi? Koliko se zapravo mozes nagnuti na mokroj cesti? Mene oduvijek prao strah od gubitka gripa na prednjem kotacu na mokroj cesti. Da li se kod naginjanja u mokrim uvjetima prvo gubi grip na prednjem ili zadnjem kotacu? Kakva su vam iskustva opcenito sa voznjom po mokrome? ja se uglavnom ne odvajam od 80kmh po ravnom a u zavojima se gotovo pa i ne naginjem (govorim na skuteru). Koliko je motor opcenito stabilniji od skutera u mokrim uvjetima? (gume recimo da nisu posebno istrosene).

2. Kod naginjanja sa motorom u zavojima, koji su prvi znakovi da ne bi trebalo ici ''dalje'' sa limitom? I ponovno se vracam svojem strahu jos od skutera, kod naginjanja, jel veca mogucnost proklizavanja prednjega ili zadnjega kotaca?

3.kod kocenja u kisnim uvjetima, jel kocite manje sa prednjom kocnicom a vise sa straznjom naspram suhih uvjeta?

4.(ono sto mi je bed pitati frendove jer cu ispati telac) kada sa motorom trebate stati recimo na semaforu, jel uvijek prebacujete u ler ili drzite kvacilo? Stari mi je uvijek govorio (auto je u pitanju) da se kod duzih stajanja uvijek prebacuje u ler jer xyx(nemogu se sjetiti ali dao je neki polulogican razlog). ali recimo prilazim semaforu u drugoj brzini, auto ispred mene ranije koci i ja stajem iza auta u drugoj brzini pod kvacilom. naravno, spustam lijevu nogu dolje. da bih sada prebacio u ler/prvu brzinu moram spustiti desnu nogu dolje, lijevu podici, promijeniti brzinu ... ili jednostavno uvijek prebacite u ler prije dolaska na stop i prije kretanja prebacite u prvu?

Znam da su pitanja low ali ovo me trenutacno muci u voznji (ipak sam sa motorom napravio svega 400tinjak km-a od kupovine).
Thx

Ako si do sada napravio 80-90 k km sa skuterima, pretpostavljam po Puli i okolici, onda su ti neke stvari ipak djelomično jasne. U Istri je, pogotovo unutar gradova (svih), pretežno loš asfalt, tj. jako klizav. Ipak ima cesta koje su hrapave, zavojite i odlične za motoriste, pa biš ih ponekad možda i mogao posjetiti, kako biš malo usavršio tehniku vožnje i "opustio" se po zavojima (normalno, unutar granica trenutnih mogućnosti, svojih, te guma i motora). Jedna od takvih cesta je i omiljena Plominka.

Ja sam isto iz Pule, svoje prve km sam napravio također po Puli, i nakon kojih 100 k km na motorima od 600 i više ccm, gdje sam obišao dobar dio Hrvatske, di sam gotovo svaki vikend na Plominki, di sam u 7-8 navrata vozio i po Grobniku, ti mogu reći jednostavno nema neke formule što se gradske vožnje po Puli tiče, osim biti oprezan. Kako vrijeme prolazi i budeš imao sve više iskustva, biti će ti sve lakše. Vozi (sada ali i uvijek) onoliko koliko se osječaš siguran. Asfalt je kriminalan, boja kojom farbaju oznake još gora, kada na to dodaš kišu, ili kondenzat iz klime automobila i malo masnoće koje uvijek ima na casti, pogotovo u gradu, rezultat je pravi cestovni "jackpot". :?

Generalno, vožnja po mokrome je jako individualna stvar. Naravno da je svatko oprezniji u tim uvijetima. Kada je gradska vožnja u pitanju, mislim da se tu nema više šta reći. U Puli ce ti bilo koji kotač (i prednji i zadnji) jako lako proklizati, ako malo jače (ili panično) stišneš polugu kočnice. Što se vangradske vožnje tiče, puno tu faktora utječe. Uz naravno uvijek prisutan faktor tipa i modela guma, ima tu još x faktora, poput kvalitete asfalta, konfiguracije ceste, itd. Teško je nekome savjetovati kako da vozi po kiši. Meni osobno vožnja po kiši nije neki problem, jedino mi je tlaka čistiti motor nakon toga. Evo, ove godine u svibnju sam imao priliku napraviti par krugova po Grobniku po opakoj kiši, i držao sam tempo skoro kao po suhom (uvijetno rečeno).

Evo slika zadnje gume nakon 5-6 krugova vožnje po zaista jakoj kiši: http://i.imgur.com/ZUUMVkQ.jpg

Poanta priče je da kada je asfalt dobar i porozan (da voda odlazi sa njega), sve je moguće, ali po "normalnim" prometnicama, ipak treba voziti opreznije. Po kiši je svakom od nas ta granica još individualnija.

Ono što bih ti ja preporučio je da probaš skupiti nešto iskustva po cestama sa dobrim asfaltom, van grada. Nemoj nikada voziti preko svojih mogućnosti, ili "povuči" se za nekim (frendom, ili nekim xy tko te prođe na cesti). Sa kilometrima ce doci i iskustvo, sa iskustvom ce doci sigurnost. Ako imaš nekog iskusnijeg da ponekad napravi đir s tobom, tim bolje.

Odgovore na ova pitanja dali ce prije pustiti prednji ili zadnji kotac je teško, ako ne i nemoguće dati, jer to ovisi o x faktora. Sam asfalt, njegova kvaliteta, putanja motora, položaj tijela, nagib motora, otvorenost gasa ili kočenje nekom od kočnica, gume, tlak u istima, itd., itd., faktora je jos brdo. Najbolji odgovor je da biš trebao prestati forsirati sa nagibom onda kada se više ne osječaš sigurnim u sebe (ili motor/gume).

U kišnim uvijetima u načelu kočim slično kao i po suhom, iako u odnosu na suho, ponekada, zavisno od situacije, više koristim zadnju kočnicu za prebacivanje mase motocikla (iz x razloga, ako procijenim da je to potrebno).

Ovo pitanje vezano uz ler - vidim da su posljedice autoškole u điRRu, obzirom na cijelu nauku oko toga kada koja noga ide dole.

Da ti jednom rečenicom odgovorim na sva tvoja pitanja - vozi, skupljaj iskustvo, nemoj se dati isprovocirati i nemoj prelaziti svoje limite, kako prolaze km doci ce i iskustvo, te ce se odgovori na sva napisana pitanja sami nametnuti.


« Zadnja izmjena: 14. Prosinac 2013, 15:01:54 biker4life »
Evidentirano

biker4life

  • moderator
  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 17707
  • Vozi: yamaha
  • Lokacija: Road of Plominka Tourist Trophy :)
Odg: Pomoć kod kupovine novog/rabljenog motora i savjeti mladim vozačima
« Odgovori #44 : 14. Prosinac 2013, 19:09:30 »

Novi sam u svijetu motociklizma.

Planiram kao prvi bike kupiti Z750.

Imate li neki savijet na sta pripaziti kod takvih motora pri kupnji???

Pripazi na sve one stvari na koje biš pazio i kod kupnje bilo kakvog drugog prometala (tipa auta), znači da su papiri i vlasništvo uredno, i da vozilo nije pod teretom. Ako krenu izmotavanja sa punomoćima i sličnim obično muljažama, vjerovatno je kakav preprodavač u điru. Ne mora značiti da je motor loš, ali ako si početnik bez iskustva, može značiti da ako motor je loš, neke stvari nečeš uočiti ili prepoznati.

Što se motora kao motora tiče - obzirom da i sam kažeš da ti je to prvi motor, predlažem kupiti motor od prvog ili čim manjeg broja vlasnika i čim bliže originalnom stanju.

Ako je izbor pao na Z750, ja bio gledao kupiti model od 2007. godine ili mlađi, obzirom da se radi o redizaniranom modelu. Prednosti tog modela su po meni, osim toga što je mlađi i što ce ga kasnije biti lakše prodati, uz manji gubitak vrijednosti, te je meni osobno vizualno lješi, činjenica da za razliku od prvog modela, ima kilowat-dva manju snagu u papirima, pa spada u jeftiniju kategoriju.

Sve ostale savjete nači češ u sličnim ovakvim temama kojih na ovom forumu ne fali. Probaj sa tražilicom.

Također, prouči generalnu temu o Z750 u tehničkim pitanjima.
 

jaxo

  • *
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 45
  • Vozi: U potrazi za "zekanom"
  • Lokacija: Istra
Odg: Pomoć kod kupovine novog/rabljenog motora i savjeti mladim vozačima
« Odgovori #45 : 14. Prosinac 2013, 21:58:52 »

Hvala za info.
Imam par "Zekonja" na njuskalu koji su mi upali u oko.

2008.god. ili mladji.
Prvi ili drugi vlasnik.
Raspon cijena im je od 4300€ do 5700€.

Imam jos nekih 15 dana za odluciti prije nego krenem kupiti motor...

Svaki dodatni savjet dobrodosao...  :palacgore:

Edit: Trazeci Zeca, upao mi je jos jedan legendarni motor u oko.

Ninja 2008-2009 godiste....

Sad je nastala dilema.  :misli:

ZX6R vs Z750....  :huh:

« Zadnja izmjena: 15. Prosinac 2013, 10:41:29 jaxo »
Evidentirano

biker4life

  • moderator
  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 17707
  • Vozi: yamaha
  • Lokacija: Road of Plominka Tourist Trophy :)
Odg: Pomoć kod kupovine novog/rabljenog motora i savjeti mladim vozačima
« Odgovori #46 : 15. Prosinac 2013, 19:21:36 »

...
Edit: Trazeci Zeca, upao mi je jos jedan legendarni motor u oko.

Ninja 2008-2009 godiste....

Sad je nastala dilema.  :misli:

ZX6R vs Z750....  :huh:

Mislim da biš prvo trebao sam sa sobom odlučiti kakav motor želiš, i za šta ga misliš koristiti.

Jer neznam šta očekuješ da ti ljudi sada napišu. Sve su to dobri motori, ali koncepcijom prilično različiti. Uspoređuju se kruške i jabuke.

S druge strane, možda je taj položaj sjedenja na R-u malo too much za prvi motor. Čak ni vršna snaga nije tu toliko "problem", koliko specifičnost vožnje R-a.

S treće strane, ako te pak samo R-ovi zanimaju onda ipak dilema možda i nije dilema, jer motor se kupuje srcem.

:neznam:

jaxo

  • *
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 45
  • Vozi: U potrazi za "zekanom"
  • Lokacija: Istra
Odg: Pomoć kod kupovine novog/rabljenog motora i savjeti mladim vozačima
« Odgovori #47 : 15. Prosinac 2013, 20:03:28 »

 :misli:

A, motor bi koristio jako malo.
Posto u HR godisnje provede 3-5 mjeseci (vecinu zimi) nebih bas bilo mnogo vozikanja.

Veliki sam obozavatelj auto-moto susreta i kad sam u HR obilazim sve moguce susrete u regiji...

Tako da mi treba bike koji dobar za grad, a isto tako za duze relacije....

Ipak Z750 mi je tiha patnja vec par godina i zudim za tim motorom...

Evidentirano

prpa

  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 7463
  • Vozi: John Wayne prometalo
  • Lokacija: Zagreb, Trešnjevka
Odg: Pomoć kod kupovine novog/rabljenog motora i savjeti mladim vozačima
« Odgovori #48 : 15. Prosinac 2013, 20:09:47 »

onda kupi zeca i  :palacgore:
Evidentirano
niti trbuha,niti pijače, a još manje štihače

biker4life

  • moderator
  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 17707
  • Vozi: yamaha
  • Lokacija: Road of Plominka Tourist Trophy :)
Odg: Pomoć kod kupovine novog/rabljenog motora i savjeti mladim vozačima
« Odgovori #49 : 15. Prosinac 2013, 23:04:21 »

:misli:

A, motor bi koristio jako malo.
Posto u HR godisnje provede 3-5 mjeseci (vecinu zimi) nebih bas bilo mnogo vozikanja.

Veliki sam obozavatelj auto-moto susreta i kad sam u HR obilazim sve moguce susrete u regiji...

Tako da mi treba bike koji dobar za grad, a isto tako za duze relacije....

Ipak Z750 mi je tiha patnja vec par godina i zudim za tim motorom...

Moj savjet je da R-motor kupiš samo ako uistinu voliš takav tip motora. :palacgore:

Iz razloga što takvi motori zahtjevaju dosta kompromisa, pogotovo onih vezanih uz praktičnost i udobnost.

Pogotovo ako ga ne misliš (bar povremeno) koristiti za ono za što je namijenjen (Grobnik, Plominka, Magistrala...).

Također, u nekim situacijama, takav motor može zahtjevati od vozača više iskustva za reakciju u nekim situacijama, od kakvog motora sa ravnim volanom i uspravnijim položajem sjedenja, te manje snage.

Z, iako naked, je puno bolji all-rounder od većine R-ova. Imao je frend koji se vozi samnom jedno vrijeme baš Zeca iz '08., a kasnije ga je prodao drugom frendu sa kojim se isto vozim, a i sam sam imao sport-touring (poluoklop) motor (FZ1S), pa sada R (R1) nakon njega.

Moje osobno viđenje. :palacgore:
 Str: 1 [2] 3 4 ... 79   Gore
 

Stranica je generirana za 0.193 sekundi uz 20 upita.