Molimo prijavite se ili registrirajte.

Prijavite se korisničkim imenom, lozinkom i duljinom prijave
Napredno pretraživanje  

Novosti:

 Str: [1]   Dolje

Autor Tema: UNOS NOVOG MOTOCIKLA IZ EU  (Posjeta: 37923 )

Easy rider

  • **
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 831
  • Lokacija: Na netu
UNOS NOVOG MOTOCIKLA IZ EU
« : 21. Veljača 2014, 19:55:09 »

Evo....kako sam obećao, nakon odrađene procedure da detaljno opišem postupak UNOSA NOVOG motocikla.. Dakle,kad kupite motocikl u EU, ne radite uvoz nego UNOS motornog vozila,što je nešto jednostavnija procedura od uvoza. Uvoz se radi ako ste motocikl kupili i dovozite ga izvan granica EU. Dakle,naglašavam još jednom,ovo je procedura za  UNOS NOVOG MOTOCIKLA KUPLJENOG U EU
Prije UNOSA preporučujem da se raspitate u lokalnim administracijama (carina,porezna,STP) o proceduri i potrebnoj papirologiji,jer kako to kod nas često biva, može se dogoditi da kakav lokalni sheriff u svojoj kancelariji ima svoje osobno tumačenje zakona na koje ne možete baš jakoutjecati bez gubitka živaca,vremena i naposlijetku novaca. Pa se bolje pripremiti i prilagoditi unaprijed. Za UNOS motocikla, carinski broj vam nije potreban, tek na računu neka bude naznačen vaš OIB.

UNOS novog motocikla (Honda)napravio sam iz Slovenije, AS Motori / Domžale za koje imam samo riječi pohvale te im i ovim putem zahvaljujem na ažurnosti u komunikaciji (sve smo obavili preko e-maila uz tek jedan telefonski razgovor) i vrhunskoj profesionalnosti u svakom segmentu ove transakcije / kupovine. Da sad ne kvarim ovaj lijepi tekst,o našem zastupniku i prodaji osvrnut ću se na kraju !!

Dakle,krenimo redom :

1.KORAK

-   Uplatite motocikl (naravno!!),dogovorite prijevoz ili sami organizirajte, te neka Vam na fakturi bude naznačeno da je 6% EU carine već uračunato u cijenu ukoliko je motocikl proizveden izvan EU. Zastupnik će Vam dati exportnu cijenu,u koju je uključeno tih 6% EU carine,a bez (u ovom SLO slučaju) DDV-a jer za NOVI motocikl porez /PDV MORATE platiti u Hrvatskoj. Uz novi motocikl prodavatelj vam mora izdati COC dokument koji vam je neophodno potreban za homologaciju i čuvajte ga kao oči u glavi te zatražite 4 original računa (carina,porezna,homologacija,registracija). Pažljivo prekontrolirajte broj šasije na svim izdanim dokumentima.
Prilikom transporta na SLO granici nitko me nije ništa pitao,dok sam na našoj granici tek pokazao račun (motocikl je bio na prikolici) uz krako čavrljanje sa policajcem o bajkerskim temama. Dakle...sve je prošlo glatko

2.KORAK

-   Kad ste dovezli motocikl u HR, prvo morate napraviti HOMOLOGACIJU. Motocikl morate fizički dovesti u STP koja vrši homologaciju. Morate priložiti original račun i COC dokument koji za novi motocikl nije potrebno ovjeravati kod ovlaštenog zastupnika. Motocikl će biti pregledan od strane ovlaštene osobe,prekontrolirat će broj šasije,svjetla,gume,žmigavce,sve se mora poklapati sa COC dokumentom u kojem stoji i EU norma o ispušnim plinovima na osnovu koje će vam na carini razrezati jednu od dvije trošarine. Ako je sve prošlo u redu, ovlaštena osoba u STP će vam izdati POTVRDU O SUKLADNOSTI koja vam treba za slijedeći korak i naposlijetku za registraciju. Čuvajte original !! Trebate priložiti 70 kn biljega i uplatiti 420 kn na uplatnicu koju će vam nakon odrađenog pregleda dati u ruke.  Ovo je ujedno i najdelikatniji dio cijele unosne procedure, jer tek jedno krivo napisano slovo na COC-u može vam zakomplicirati život do boli. Sve nakon toga se svodi na *DAJ LOVU* a tu smo naravno balkanski stručnjaci za jednostavnost !!
-   Sve potrebne informacije o homologaciji i STP u kojima ju možete izvršiti homologaciju možete naći na  www.hak.hr

3. KORAK

-   Odlazak sa motociklom na carinu. Treba vam original račun, Potvrda o sukladnosti izdana od strane STP i popunjeni OBRAZAC 1 – Porezna prijava za obračun i plaćanje posebnog poreza na motorna vozila koju možete skinuti na : http://www.carina.hr/Dokumenti/propisi.aspx?i=15 . Motocikl morate fizički dovesti na pregled jer carinik mora pogledati motocikl i prekontrolirati broj šasije. Tamo će zaprimiti vaš *slučaj* te će nakon kontakta sa generalnim zastupnikom od njih dobiti osnovicu za razrezivanje trošarine.Plaćaju se dvije trošarine : na kubikažu i na  EURO normu ispušnih plinova, dakle za svaki motocikl individualno. To možete lako i sami izračunati nakon dobivenih podataka od zastupnika. Carina će vam izdati rješenje o trošarini na kojem stoji razrezani iznos, IBAN, te poziv na broj po kojem izvršite uplatu u banci ili preko interneta. Sa potvrdom o plaćenoj trošarini vraćate se u carinski ured gdje vam na prije dobiveno rješenje stave zeleni pečat da je trošarina plaćena. Čuvajte rješenje,trebat će vam za registraciju



Tablice za izračun trošarine :

Obujam motora u kubičnim centimetrima (cm³)   
51   do   125   2,5 %
126   do   250   3 %
251   do   400   3,5 %
401   do   600   4 %
601   do   800   4,5 %
801   do   1000   5 %
1001   do      5,5 %

Razina emisije ispušnih plinova   %
Euro III   5 %
Euro II   10 %
Euro I    15 %

4. KORAK

-   Sa svim dosada skupljenim dokumentima odlazak na Poreznu upravu. Tamo će vam na osnovu originalnog računa razrezati 25% PDV-a uz prethodnu kontrolu iznosa/vrijednosti za dotični motocikl. S obzirom da je motocikl kupljen u auto-moto kući te da je novi, toleriraju čak i manji iznos za 10-15% od kataloške vrijednosti ( !!??). Barem je tako meni rečeno, ali kako to već kod nas ide, to ne znači da će neki drugi porezni ured / činovnik tumačiti i postupiti drugačije !!! Nisam imao nikakvih problema i PDV je uredno razrezan prema originalnoj fakturi i iznosu koji sam zaista i platio te se u potpunosti uklopio u izračun/budget koji sam radio prije unosa motocikla. U Poreznoj upravi će vam isprintati 3 kopije OBRAZAC – Stjecanje NPS (prijava za stjecanje novog prijevoznog sredstva iz druge države,članice EU).Nakon plaćanja dobivene uplatnice na jedan od ta 3 obrasca dobijete zeleni pečat da je PDV plaćen. Čuvajte ga,treba vam za registraciju


I TO JE TO !!!  Slijedi standardna procedura za registraciju novog motocikla,plaćanje osiguranja i sa svim dobivenim dokumentima javite se u STP.

Cijela procedura unosa trajala je 3 dana, prvi dan homologacija,drugi carina/trošarina, te treći dan Porezna uprava. Dakle ništa strašno ni dugočasno i ne trebate se bojati procedure.
S obzirom na traženu cijenu Gold Winga u Rutingu, kad sam uračunao sve troškove transporta, vinjete, pive... ušparao sam nemalih 13800 (slovima : trinaest tisuća osamsto) kuna.

Prvotno sam motor htio kupiti u Rutingu, no njihovo 10-et dnevno ignoriranje (da, dobro ste pročitali !!) na moje upite za motor vrijednosti 30 + tisuća EUR-a, a potom neprofesionalno,amatersko i diletantsko ponašanje te nemalo napuhavanje cijene i pokušavanje od mene kao kupca napraviti jelena zaista nisam mogao progutati. Čak i nakon *uspostavljenog kontakta*  te potom četverodnevnog piljarenja sa cijenom (pari da kupujem kumpire na pijaci),te kad sam i pristao na zadnju ponuđenu cijenu, nisu bili u stanju ni ponudu poslati na vrijeme kako je bilo dogovoreno i to je bila kap koja je zaista prelila čašu.Dakle,u 14 dana nisu mi uspjeli prodati motor !!  Sa SLO zastupnikom,sve sam riješio u 45 minuta !! Jedan telefonski razgovor, 3 izmijenjena maila u slijedećih pola sata i motor je bio rezerviran,a kapara plaćena.Cijenu uvoza iz Slovenije izračunao sam prilično točno, razlika je u konačnici tek 500-tinjak kuna,što se u stvari svelo na tečajne razlike tokom 20-ak dana od kapare do plaćanja ostatka i preuzimanja motocikla. Toliko o hrvatskoj profesionalnosti. Nažalost....

DAKLE, S OBZIROM NA UŠTEĐENI IZNOS,HVALA RUTINGU NA TOTALNOM AMATERIZMU I NESPOSOBNOSTI !!

I na kraju,želio bih svima poručiti da se nedate vozati od strane naših zastupnika po pitanju cijene jer Slovenija,Italija i ostale susjedne zemlje zaista su blizu a trošak transporta minimalan. Sve je lako staviti na papir i usporediti cijene.

Nadam se da sam sa ovim tekstom barem ponekom forumašu odgovorio na pitanja koja su se i meni nametala prije,a i poslije odluke o kupovini u Sloveniji.

Sretno svima u kupovini novih ljubimaca
Evidentirano
Born to ride...forced to work

mate

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Postova: 690
Odg: UNOS NOVOG MOTOCIKLA IZ EU
« Odgovori #1 : 02. Ožujak 2017, 23:56:16 »

Update, nove trošarine, izvor Moto Puls.

Trošarine od 01.01.2017.:

Trošarine se više ne obračunavaju u postotku prema vrijednosti vozila kao 2016., već u koeficijentu prema zapremini što u bitnome mijenja na stvari. 

Novi zakon kaže da se posebni porez na motorna vozila od sada plaća prema izrazu PP = (O x KO), u kojem je: PP – posebni porez u kunama, O – obujam motora u kubičnim centimetrima prema Tablici, a KO – koeficijent obujma motora prema Tablici 4 koji se uvećava ovisno o razini emisije ispušnih plinova na način da se za razinu emisije ispušnih plinova: EURO III uvećava za 5, EURO II uvećava za 10 i EURO I uvećava za 15.

Tablica – obujam motora

Obujam motora:
51 do 125         KO 4
126 do 300       KO 6
301 do 700       KO 7
701 do 1000     KO 8
1001 i preko     KO 10


Primjeri izračuna novog PP:

Navest ćemo par primjera. Dakle, za motocikl od 600 ccm koji ima Euro 3 normu pomnožite koeficijent 12 (7 prema obujmu + 5 za Euro normu) sa 600, što iznosi ukupno 7.200 kn. Ako taj motocikl ima novu  Euro IV normu onda zapreminu pomnožite samo s koeficijentom 7 što iznosi 4.200 kn, jer za Euro 4 motocikle nije propisano uvećanje.

Za motocikl od 249 ccm i Euro IV poseban porez iznosi 1.494 kn. (249 x 6). Kada bi taj motocikl bio, recimo, starije tehnologije i EURO III norme trošarina bi iznosila 2.739 kn (149 x 11)

Motocikl od npr. 1.290 ccm ima trošarinu od 12.900 kn za Euro IV normu (1.290x10) ili 19.350 za Euro III normu (1.290x15).
Evidentirano

Bandit

  • ADMIN PIZDEK
  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 7363
  • Vozi: Suzuki GSXR 600 L2
  • Lokacija: Na, pod i u...
Odg: UNOS NOVOG MOTOCIKLA IZ EU
« Odgovori #2 : 03. Listopad 2017, 16:55:18 »

Update, nove trošarine, izvor Moto Puls.

Trošarine od 01.01.2017.:

Trošarine se više ne obračunavaju u postotku prema vrijednosti vozila kao 2016., već u koeficijentu prema zapremini što u bitnome mijenja na stvari. 

Novi zakon kaže da se posebni porez na motorna vozila od sada plaća prema izrazu PP = (O x KO), u kojem je: PP – posebni porez u kunama, O – obujam motora u kubičnim centimetrima prema Tablici, a KO – koeficijent obujma motora prema Tablici 4 koji se uvećava ovisno o razini emisije ispušnih plinova na način da se za razinu emisije ispušnih plinova: EURO III uvećava za 5, EURO II uvećava za 10 i EURO I uvećava za 15.

Tablica – obujam motora

Obujam motora:
51 do 125         KO 4
126 do 300       KO 6
301 do 700       KO 7
701 do 1000     KO 8
1001 i preko     KO 10


Primjeri izračuna novog PP:

Navest ćemo par primjera. Dakle, za motocikl od 600 ccm koji ima Euro 3 normu pomnožite koeficijent 12 (7 prema obujmu + 5 za Euro normu) sa 600, što iznosi ukupno 7.200 kn. Ako taj motocikl ima novu  Euro IV normu onda zapreminu pomnožite samo s koeficijentom 7 što iznosi 4.200 kn, jer za Euro 4 motocikle nije propisano uvećanje.

Za motocikl od 249 ccm i Euro IV poseban porez iznosi 1.494 kn. (249 x 6). Kada bi taj motocikl bio, recimo, starije tehnologije i EURO III norme trošarina bi iznosila 2.739 kn (149 x 11)

Motocikl od npr. 1.290 ccm ima trošarinu od 12.900 kn za Euro IV normu (1.290x10) ili 19.350 za Euro III normu (1.290x15).
kak je mene PPMV izasel 2800 kn za motocikl od 599 ccm euro 3 iz 2012.? Falija si umanjenje za starost
Evidentirano
Too many assholes, not enough bullets.
 Str: [1]   Gore
 

Stranica je generirana za 0.332 sekundi uz 20 upita.