Ne kužim njemački pa jedno pitanje - dali je novinarski test rađen sa ili bez db-killera - pretpostavljam sa njime (da budu road-legal), a činjenica je da npr. Akrap deklarira povečanje snage samo bez db-killera, i obično su grafovi na njihovom sajtu rađeni bez db-killera.
Da, bez db-killera nisu road-legal. Isto tako, na velikoj većini EURO4 auspuha db-killer je zavaren, pa ga nije ni lako ukloniti (bez otvaranja auspuha).
Isto tako na nekim modelima je (protočniji) katalizator "dodatna oprema" (naručuje se zasebno), teoretski je potreban za raditi atest, ali npr. kod nas se to ne gleda prilikom atesta - a uz to motocikli ne podliježu eko-testu prilikom redovnih tehničkih pregleda pa je to olakotna okolnost.
Uglavnom, ima tu puno "caka", na nekim modelima se dobije dosta na zvuku i sa db-killerom, na nekim motociklima nema smisla mjenjati original... pogotovo kod EURO4 modela treba dobro paziti šta se naručuje i dali ima smisla. Katalizator kao dodatna oprema dodatno komplicira priču. Nije kod svih motocikla isto, zavisi o izvedbi ispušnog sistema, ali stvarno ima puno "caka". Za BMW nisam toliko upoznat, ali npr. kod japanaca i Yamahe ima velikih varijacija na temu od modela do modela.
Također kod "prelaznih" godišta (EU3/4) treba paziti koji auspuh se uzima ako se istog misli atestirati na motocikl, jer čak i na motociklima kod kojih vizualno nije bilo izmjena 16/17, obično homologacije za motocikl ili za ispuh nisu iste, samim time može biti problema kod upisa na tehničkom...