Molimo prijavite se ili registrirajte.

Prijavite se korisničkim imenom, lozinkom i duljinom prijave
Napredno pretraživanje  

Novosti:

 Str: 1 2 [Sve]   Dolje

Autor Tema: Kartografija za enduro voznju  (Posjeta: 5668 )

isvedic

  • *
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 57
  • Vozi: Zuti DR-Z
  • Lokacija: Zagreb
Kartografija za enduro voznju
« : 20. Ožujak 2019, 23:17:05 »

Naime kako se vozim po bespucima hrvatskih suma i planina nije uvijek lako naci pravi put, kako je vecina dostupnih karata usmjerena prema komercijalnoj upotrebi tako su vecinom dobro pokrivene ceste ali slabo sumski i poljski putevi te staze.

Nakon isprobavanja vise komercijalnih sustava, naletio sam na projekt OpenStreetMap koji je tada 2013 kad sam gledao nije izgledao nesto ali je imao potencijala zbog svoje opcije dodavanja cesta i puteva na kartu i stavljanja na mob/gps.

OpenStreetMap je nastala nadahnućem projektima poput wikipedije a karate mogu svi uređivati (na prikazu postoji kartica 'Uredi'), te se održava cjelovita povijest svih promjena podataka. Registrirani korisnici mogu doprinjeti svojim GPS snimkama, te uređivanjem kartografskih podataka pomoću alata na web stranici ili pomoću samostalnih GIS alata.

Iako mozda OpenStreetMap nije najpotpunija karta, posto je popunjena sa putevima korisnika i to najvise u zadnjih par godina sa velikom sigurnoscu mozes biti siguran da je put tamo i da se koristio u zadnjih par godina. Naime dio komercijalno dostupnih karata su kupili od nase drzave stare podatke koji nisu bili azurni i tako konstantno imaju greske koje se ne popravljaju.

Tako sam i ja krenuo mapirati, naravno najblize mi je bilo Sljeme i osim o ucenju kako voziti offroad ucio sam i kako navigirati po terenu, srecom pa sam imao vec neko predznanje o tehnologiji Globalnih navigacijskih satelitski sustava (GNSS isto i na engleskom, GPS je naziv za samo jedan od njih). Tada je Sljeme bilo dosta slabo oznaceno sa putevima sto mi je dalo dodatni poticaj da probam pridonijeti projektu i nauciti kako koristiti razne GIS alate.

Nekog moze cuditi zasto to radim ali meni je to nadopuna onoga sto volim raditi a to je istrazivati i otkrivati nove stvari. Nasao sam tako dobre sumske puteve, vidikovce, lokacije za kampiranje, mjesta uz rijeke za koje sam poprilicno siguran da bi bio jedina osoba tamo cijeli dan. Uz to da je ovo najbolji nacin za rally trening jer nije isto da li vozis po putu koji si vec vozio ili ides prvi put.

Ovo dijelim ne da bi se pohvalio da imam najbolje trekove za voziti nego da netko mozda vidi kako ovo nije komplicirano pa mozda upotrijebi za neku svoju svrhu.
Evidentirano

isvedic

  • *
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 57
  • Vozi: Zuti DR-Z
  • Lokacija: Zagreb
Odg: Kartografija za enduro voznju
« Odgovori #1 : 20. Ožujak 2019, 23:22:17 »

Primjer prvi:
prilagoditi izgled karte enduro vozacima

Svaku kartu sacinjavaju dva dijela, sta prikazuje i kako prikazuje. Oboje je jako bitno i ako se krivo napravi jedan dio drugi ispada onda podjednako lose. Postoji cijela znanost i umjetnost izrade karata a naziva se kartografija. Veći dio kartografije, posebno kod geodetskog prikupljanja podataka, obuhvaćen je geografskim informacijskim sustavom (GIS) i to je skup svih podataka koje mozemo prikazati.

Za enduro voznju su mi bitne po vaznosti:
makadamske i lokalne ceste,
staze,
reljef,
Potoci/Rijeke
Vodene povrsine
benzinske,
rampe
ducani,
servisi/vulkanizeri,
prenocista,
naselja,
planinarski domovi,
Izvori,
plinovodi/dalekovodi
Vjetrenjace
Svi objekti za orijentaciju
Rusevine

Ove podatke sam izvukao i odredio koje boje i stila ce biti, vise o tome kako nekom drugom postu

Screenshoot sa Garmin Montane:

Prva slika je Adria topo

Druga slika Openstreetmap standardni izgled

Treca slika moja OSM modificirana karta gdje sam prometnice obojao po vaznosti (zupanijske, opcinske, lokalne), makadami su tanke crne linije

Cetvrta slika, na tu mapu sam dodao reljef (samo osjencano bez izohipsi) i oznacio rampe

Ovo je izgled koji meni najvise pase, mogu pogledati i brzo saznati koji putevi mi pasu po usponima, da li imaju rampe i to sve iz malog uvecanja

Bas me zanima sta bi po vama bilo bitno za izgled enduro karte i kako mislite da bi trebalo izgledati?
« Zadnja izmjena: 20. Ožujak 2019, 23:29:04 isvedic »
Evidentirano

delbi

  • ***
  • Online Online
  • Spol: Muški
  • Postova: 1064
  • Lokacija: Pula
Odg: Kartografija za enduro voznju
« Odgovori #2 : 21. Ožujak 2019, 08:29:36 »

ja ih na zalost jos ne koristim, jer i nemam mogucnost..no, nadam se da cu se nauciti i poceti koristiti, pripremati si 'doma' rute pogotovo jer moj drug ne vozi po ljeti pa moram sam......inace, njega koristim kao mapu ;)
Hvala ti  :0648: :0648:
Evidentirano
Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die

markookram

  • loncu poklopac
  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 18234
  • Vozi: pure enduro
  • Lokacija: u špuri
Odg: Kartografija za enduro voznju
« Odgovori #3 : 21. Ožujak 2019, 09:30:38 »

Ja sam svojevremeno koristio mob i geo tracker apk ... Dozvoljava dodavati točke sa napomenom ...
Dobro funkcionira ... Sejvano se može prenositi u druge apk ili uređaje ...
Evidentirano
potrošač je koproizvođač
U klimu ja vjerujem
 

enduro

  • ***
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 1261
  • Vozi: Suzuki DR 350 SE
  • Lokacija: Zagreb
Odg: Kartografija za enduro voznju
« Odgovori #4 : 21. Ožujak 2019, 12:16:34 »

Svaka cast na ulozenom trudu.  :palacgore: To moze koristiti onima koji koriste navigaciju.
Evidentirano
ratnik paorskog srca

davor_77

  • Shampoo boy
  • ***
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 2003
Odg: Kartografija za enduro voznju
« Odgovori #5 : 21. Ožujak 2019, 12:47:45 »

To je zlo. Sva navigacija mora biti analogna.
Evidentirano

semperfiPu

  • **
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 177
Odg: Kartografija za enduro voznju
« Odgovori #6 : 21. Ožujak 2019, 12:58:30 »

Odlična tema.Meni je ideja bila nabaviti karte od gorske pa pokušati ubaciti puteve u orux maps aplikaciju. Pokazalo se da karte koje sam skinuo (ortofoto) nemaju čak ni sve planinarske puteve koje pak ove njihove imaju ucrtane.

Poslano sa mog VTR-L09 koristeći Tapatalk

Evidentirano

delbi

  • ***
  • Online Online
  • Spol: Muški
  • Postova: 1064
  • Lokacija: Pula
Odg: Kartografija za enduro voznju
« Odgovori #7 : 21. Ožujak 2019, 14:24:29 »

To je zlo. Sva navigacija mora biti analogna.
:D :D :D :D
Evidentirano
Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die

dado_vtc

  • **
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 207
Odg: Kartografija za enduro voznju
« Odgovori #8 : 21. Ožujak 2019, 14:32:46 »

Meni s OK ove topografske TK25 sa Geoportala, imam ih u Orux Maps, malo su negdje zastarjele (probijeni novi šumski putevi ili oni koji su skroz zarasli) ali u bit vrlo dobri za znati što je za očekivati ispred
Evidentirano
S budalama se ne isplati raspravljati, jer prvo te spuste na svoj nivo, a onda te tu dotuku iskustvom...

EnduroLab

  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 2904
  • Lokacija: ZG
Odg: Kartografija za enduro voznju
« Odgovori #9 : 21. Ožujak 2019, 14:39:13 »

To je zlo. Sva navigacija mora biti analogna.

I zasto bi morali znati sto nas ocekuje ispred?
Evidentirano
EnduroLab

dado_vtc

  • **
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 207
Odg: Kartografija za enduro voznju
« Odgovori #10 : 21. Ožujak 2019, 14:49:00 »

Zato uvijek ima opcija ne ponijeti mobitel/navigaciju  :mrgreen:
Evidentirano
S budalama se ne isplati raspravljati, jer prvo te spuste na svoj nivo, a onda te tu dotuku iskustvom...

semperfiPu

  • **
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 177
Odg: Kartografija za enduro voznju
« Odgovori #11 : 21. Ožujak 2019, 14:58:56 »

Meni s OK ove topografske TK25 sa Geoportala, imam ih u Orux Maps, malo su negdje zastarjele (probijeni novi šumski putevi ili oni koji su skroz zarasli) ali u bit vrlo dobri za znati što je za očekivati ispred
Meni se dogodilo da nije bilo ucrtanih dobro poznatih planinarskih  puteva koji postoje već godinama dok su ove od gss-a imale apsolutno svaki puteljak. Govorim o području Paklenice tako da predpostavljam da onda na manje poznatim područjima još i gore...

Poslano sa mog VTR-L09 koristeći Tapatalk

Evidentirano

Retired

  • **
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 247
  • Vozi: FZS1000, EXC450
  • Lokacija: zg
Odg: Kartografija za enduro voznju
« Odgovori #12 : 21. Ožujak 2019, 15:11:07 »

 :palacgore:

svestran momak, sad se i tarotom bavi  :misli: :mrgreen:
Evidentirano
A~B

semperfiPu

  • **
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 177
Odg: Kartografija za enduro voznju
« Odgovori #13 : 21. Ožujak 2019, 15:43:09 »

:palacgore:

svestran momak, sad se i tarotom bavi  :misli: :mrgreen:
Ne ne, čitanjem iz dlana samo

Poslano sa mog VTR-L09 koristeći Tapatalk

Evidentirano

2wheels4life

  • ***
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 1909
  • Lokacija: ST
Odg: Kartografija za enduro voznju
« Odgovori #14 : 21. Ožujak 2019, 15:56:22 »

Jako lijepo od tebe sto si contributor OSM-a  :palacgore:

Ja koristim taj mod navigacije jedino ako sam nekaj gadno zajebal kod crtanja treka i propale su mi sve metode oporavka (trazenje rasljama, ocenasi i zdravomarije)  :mrgreen:
Crtanje po satelitskim kartama je jednostavno za Dalmaciju, posto nemamo bas mnogo sume  :mrgreen:

boyze

  • ***
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 1249
  • Lokacija: U masi
Odg: Kartografija za enduro voznju
« Odgovori #15 : 21. Ožujak 2019, 16:58:51 »

Al nemaju ove sve karte na garminu? :shock: :shock:
Evidentirano

BreakM

  • **
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 211
  • Vozi: Honda CRF250L
  • Lokacija: Samobor
Odg: Kartografija za enduro voznju
« Odgovori #16 : 23. Ožujak 2019, 11:26:28 »

osmand na mobitelu, mobitel na volanu i to je to :D

snimanje/prikaz gpx-a direkt u osmand kad iz nekog razloga trebam/želim, i od jeseni korištenje ove stranice https://umap.openstreetmap.fr/hr/map/endurohr_260903#13/45.7544/15.6157 za prikaz ("privatna" mapa) tih gpx-ova i planiranje crtanje budućih ruta/POI , ponekad provjera izvedivosti rute na topo/satelit kartama arkoda

osmand je odličan što se tiče brzine i jednostavnosti, jedino malo zakomplicira sa point-to-point navigacijom, zna nekad umjesto kraći put između dvije točke odabrat neki duži, vraćanje i šta već, pa treba postavljati dosta guste točke, ili slijedit gpx od prije..
Evidentirano

isvedic

  • *
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 57
  • Vozi: Zuti DR-Z
  • Lokacija: Zagreb
Odg: Kartografija za enduro voznju
« Odgovori #17 : 28. Ožujak 2019, 00:29:18 »

Greske na kartama

Na primjer uzmimo zadnje podrucje gdje sam vozio na Psunju, na karti Adriatopo (Isto je sa AdriaRoute) ima najvise gresaka od ne postojece ceste prema PD Omanovac zbog kojeg bi vas  vjerovatno ruting poslao tamo jer je krace te ne postojeceg naselja Lipovac (nema stanovnika od domovinskog rata) i ceste koja prolazi kroz to naselje, do cesta koje bi trebale biti a nisu ucrtane.

AdriaTopo


CityNavigator


Zbog toga izbjegavam za enduro voznju AdriaTopo i AdriaRoute te ne preporucam nikom jer svakih par kilometara karta ima znacajne greske iako ju Garmin svakih par godina osvjezava i izbacuje na trziste uz masnu naknadu. Ipak za voznju po hrvatskim asfaltiranim cestama koristim City Navigator Europe gdje mi se pokazalo vecinom tocno i ima OK routing te najmanje gresaka od svih gramin karata ali i najmanje podataka.

OSM karta istog podrucja


Kada pogledamo OSM kartu vidimo puno vise detalja, veci broj puteva i staza i tocniju klasifikaciju te se meni lakse snaci i vise mi koristi ova karta za enduro voznju.

Openstreetmap kartu ne bi preporucio za routing na duze relacije ako bas ne morate jer na krizanjima zna imati gresaka pa krivo navigira i krivo procjenjuje vrijeme trajanja voznje.

Imate kakve primjere gresaka na kartama?
« Zadnja izmjena: 28. Ožujak 2019, 00:35:09 isvedic »
Evidentirano

Ninja

  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 5294
  • Vozi: RR
  • Lokacija: Centar
Odg: Kartografija za enduro voznju
« Odgovori #18 : 28. Ožujak 2019, 10:16:23 »

JNA specijalke su mi sasvim dovoljne, da mogu i lokalce uputiti gdje i šta ima  :wink:



« Zadnja izmjena: 28. Ožujak 2019, 10:23:58 Ninja »
Evidentirano
CHAMPIONS are built when no one is watching

AnteK

  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 9625
  • Vozi: Tenere 700
  • Lokacija: okolica Osijeka
Odg: Kartografija za enduro voznju
« Odgovori #19 : 28. Ožujak 2019, 11:14:45 »

JNA specijalke su mi sasvim dovoljne, da mogu i lokalce uputiti gdje i šta ima  :wink:

Samo što na tim JNA specijalkama nema puno cesta koje su naknadno napravljene po šumama i gorama.
Recimo na području Papuka, Psunja i taj kraj, pola toga nedostaje. Ali generalno su dosta dobre.
Evidentirano
 

isvedic

  • *
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 57
  • Vozi: Zuti DR-Z
  • Lokacija: Zagreb
Odg: Kartografija za enduro voznju
« Odgovori #20 : 09. Travanj 2019, 11:06:51 »

Primjer voznje za kartiranje

Kao primjer evo dvije vikend voznje zapadno od Ogulina, bilo je to 2016/2017 kada sam pripremao za Hellas reli, uglavnom baza je bila u Ogulinu gdje sam preko bookinga nasao jeftin smjestaj, dolazak je bio sa autom i prikolicom subotom ujutro, voznja cijeli dan, spavanje, voznja cijelu nedelju i navecer vracanje u Zagreb. Cilj je bio naci sto vise sumskih puteva uz neko smisleno navigiranje: vjezba smjera, povezivanje otkrivenih puteva i citanje terena.
Svaka boja treka je jedan dan na slici


Karte prije i poslje
Nakon povratka sam ucitao trekove u OpenStreetMap i nacrtao sve sumske puteve koje sam prosao u kartu. Po sjecanju sam oznacio tip i vrstu puta a rezultat se vidi u uporedbi karte tog podrucja

Stanje karte 2015 godine

stanje karte 2018 godine nakon mapiranja

Kada slijedeci put koristite osm karte razmislite da je veicnu puteva netko prosao i pomocu sacuvanog treka ucrtao ceste, puteve i staze na kartu
Evidentirano

clox

  • ****
  • Online Online
  • Spol: Muški
  • Postova: 5958
  • Vozi: Tenere Picasso, KMX200 (XT600E, KMX125)
  • Lokacija: Zg
Odg: Kartografija za enduro voznju
« Odgovori #21 : 09. Travanj 2019, 22:42:25 »

Jednom mi uz kavu objasniš kako se to radi.
Evidentirano
ništa ne prodajem i ništa ne tražim trenutno

isvedic

  • *
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 57
  • Vozi: Zuti DR-Z
  • Lokacija: Zagreb
Odg: Kartografija za enduro voznju
« Odgovori #22 : 09. Travanj 2019, 22:53:01 »

Jednom mi uz kavu objasniš kako se to radi.
Ne brini, biti ce uskoro i post o tome...

Sent from my moto x4 using Tapatalk

Evidentirano

stane

  • ***
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 1448
  • Vozi: Suzuki DR-Z400S
  • Lokacija: Krndija - Papuk - Dilj
Odg: Kartografija za enduro voznju
« Odgovori #23 : 18. Travanj 2019, 20:20:01 »

Uz svoje mane i prednosti po preporuci jednog starog enduraša koristim već duže vrijeme "View ranger" (google satellite/hybrid view) te se pokazao najboljim gdje ima puno šume, putevi se vide samo iz zraka, plus ucrtane planinarske obilaznice...Jednostavnost, real time snimanje rute, kasnije pregledavanje rute na njegovom web servisu te pravljenje novih i sinkorinizacija kompa s mobom :D :palacgore: ...  Zna uskočiti u pomoč google earth...
Evidentirano
Slavonija enduro - K.P.D.

isvedic

  • *
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 57
  • Vozi: Zuti DR-Z
  • Lokacija: Zagreb
Odg: Kartografija za enduro voznju
« Odgovori #24 : 03. Svibanj 2019, 11:11:35 »

Koji uredjaji?

Uz danasnju veliku opciju uredjaja gledao sam samo one koji podrzavaju OSM karte, a to su vecinom Garmin uredjaji. Naisao sam jos na par uredjaja ali ucitavanje karti na njih nije uopce lagano i ne bi preporucio.

Zasto ne garmin Zumo?
Iako Zumo slovi kao najbolji GPS za motore ja ga ne koristim i ne preporucujem nitko da ga koristi za enduro voznju. Zumo je u stvari vodootporni Garmin Nuvi a tko je to koristio zna da su ti uredjaji namjenjeni prvenstveno za cestovnu navigaciju. Zbog toga ima ogranicenja kada se putuje po cestama koje ne postoje na karti ili ako zelite ici po poljskim puteljcima.

Zasto ne mobitel?
Davno prije sam probao i definitvno NE! Robusnost, baterija, vodootpornost, preglednost na suncu, kvaliteta GPS signala su samo neki od faktora koji utjecu na upotrebljivost pri enduro voznji, sto se tice ceste moze.

Zasto koristim GPSMap64 i Montanu?
Oba uredjaja su vodootporna i poprilicno robusna da podnesu padove i razne torture, uz to oba se pune preko USB porta pa kad sam na putu potreban je samo kabel da ih navecer napunim i ujutro su spremni za cijelodnevno koristenje.
Imaju poprilicno solidan mount, uz to sto je gpsmap drzim samo vezicama pricvrscen na upravljac i lako ga selim na razne motore, nisam jos imao slucaj sa gubitkom. Montana ima veci ekran i ugodnija je za navigaciju i pretragu, sad mi je zao sto ju nisam ranije nabavio. GPSmap ima manji ekran, nesto je prakticnija i jeftinija ali na duzim putovanjima mali ekran zamara i previse odvlaci pogled sa ceste.

Zasto ne eTrex?
Slab, spor, kompliciran za navigaciju, nema punjenje baterija.

Zasto mozda Oregon?
Nisam probao ali ekran izmedju gpsmap i montane, touch, USB punjenje baterije, jak procesor, podrzava OSM karte, jeftina i jednostavna montaza

Koji android app koristim?
Ja za android koristim OsmAnd na kojem koristim besplatne offline karte regija i kupio sam za 20kn dodatak koji prikazuje reljef na karti. Pod options>Configure map>Map style stavio Offroad
Evidentirano

2wheels4life

  • ***
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 1909
  • Lokacija: ST
Odg: Kartografija za enduro voznju
« Odgovori #25 : 03. Svibanj 2019, 12:00:03 »

Ja koristim samo mobitel, bilo bi mi drago imat neki odvojeni uredjaj da ne moran uvik planirat trosenje baterije i skidanje sa nosaca za svaki k,
ali jednostavno mi se ne svidja taj gameboy feeling sa tim uredjajima koji ka da su zapeli u proslom stoljecu  :mrgreen:
(viewranger mi je zakon)

Evo ovaj mi se svidja, ali trajanje baterije i cijena mu ne idu u prilog :LOL:


clox

  • ****
  • Online Online
  • Spol: Muški
  • Postova: 5958
  • Vozi: Tenere Picasso, KMX200 (XT600E, KMX125)
  • Lokacija: Zg
Odg: Kartografija za enduro voznju
« Odgovori #26 : 03. Svibanj 2019, 14:50:22 »

Ne preporucam punjenje Montane na motoru preko USBa. Postoji nosac sa kontaktima.
Evidentirano
ništa ne prodajem i ništa ne tražim trenutno

cosmic

  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 10580
  • Vozi: Nita
  • Lokacija: Split
Odg: Kartografija za enduro voznju
« Odgovori #27 : 03. Svibanj 2019, 16:40:28 »

Ne preporucam punjenje Montane na motoru preko USBa. Postoji nosac sa kontaktima.
Zašto punit sa USB kad je nosač sa kontaktnim punjenjem u paketu?
Evidentirano
"Dress for the crash, not the ride"

clox

  • ****
  • Online Online
  • Spol: Muški
  • Postova: 5958
  • Vozi: Tenere Picasso, KMX200 (XT600E, KMX125)
  • Lokacija: Zg
Odg: Kartografija za enduro voznju
« Odgovori #28 : 03. Svibanj 2019, 17:49:14 »

Zašto punit sa USB kad je nosač sa kontaktnim punjenjem u paketu?

kod mene nije bio. Dvoumio sam se da li uloziti u to, ali vrijedi.
Evidentirano
ništa ne prodajem i ništa ne tražim trenutno

cosmic

  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 10580
  • Vozi: Nita
  • Lokacija: Split
Odg: Kartografija za enduro voznju
« Odgovori #29 : 03. Svibanj 2019, 23:27:53 »

Vridi itekako, a šta se same  montane tiče, 10/10 sa OSM mapama.
Evidentirano
"Dress for the crash, not the ride"

clox

  • ****
  • Online Online
  • Spol: Muški
  • Postova: 5958
  • Vozi: Tenere Picasso, KMX200 (XT600E, KMX125)
  • Lokacija: Zg
Odg: Kartografija za enduro voznju
« Odgovori #30 : 04. Svibanj 2019, 00:54:02 »

Evidentirano
ništa ne prodajem i ništa ne tražim trenutno

isvedic

  • *
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 57
  • Vozi: Zuti DR-Z
  • Lokacija: Zagreb
Odg: Kartografija za enduro voznju
« Odgovori #31 : 15. Srpanj 2019, 17:53:22 »

Editiranje karte
Karte se mogu editirati na vise nacina a ja cu navesti samo jedan meni najjednostavniji pomocu iD editora. Treba otici na www.openstreetmap.org kreirati racun i krenuti editirati. Dva su primarna nacina editiranja karata, jedan je iz podloge a drugi iz postojeceg treka.

Ako imate GPX trek ili neki drugi zapis gdje ste prosli kliknite na GNSS tragovi i dodajte svoj trek, nakon toga mozete staviti uredi postojeci trek i sada ce taj trek biti prikazan na karti te tada mozete sa alatom linija nacrtati novi te ga oznaciti koja je vrste.

Primjer sa sljemena di su sumari probili novi put pa sam ucrtao na kartu:


Drugi nacin je da idete precrtavati iz podloge i to samo odete na uredi, priblizite na zeljeno podrucje i krenete crtati na kartu elemente koje vidite iz podloge, da li je to kuca, potok, sumski put ili cesta, nije bitno, ako nije na karti dodajte ga, poslije stavite Spremi i opisete to sto ste dodali.

Vise info na:
https://learnosm.org/en/beginner/id-editor/
Evidentirano

isvedic

  • *
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 57
  • Vozi: Zuti DR-Z
  • Lokacija: Zagreb
Odg: Kartografija za enduro voznju
« Odgovori #32 : 19. Studeni 2019, 00:14:26 »

Ovo ljeto sam malo istrazivao podrucije Papuka jer sam vidio da su tamo na karti bila “prazna” podrucija a na satelitskim slikama je izgledalo da nesto ima, iako je tesko to bilo razaznati od guste vegetacije na tom podrucju. Nije bilo drugog nacina nego otici tamo i izviditi teren, pa tako jedan vikend sam se uputio i 2 dana portosio vozeci se mapirajuci nove sumske puteve.



Mogu reci da je bilo vrlo uspjesno jer se istrasiralo oko 50km novih sumskih puteva koji nisu prije bili ucrtani u kartu
Sistem nije bilo kompliciran, na satelitskim snimkama sam vidio par lokacija di bi nekakav sumski put krenuo dublje u sumu i tamo bi poceo.
Nakon toga odvozeni trek bi precrtao na kartu i objavio promjene.

Stanje prije ucrtavanja novih puteva:


stanje nakon ucrtavanja:


Tako da svi koji su u OsmAnd azurirali kartu Hrvatske u zadnjih par mjeseci imaju te puteve sad ucrtane u kartu
Evidentirano

Zorro

  • ***
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 1790
  • Vozi: Pegaso Factory, DR-350
  • Lokacija: PŽ
Odg: Kartografija za enduro voznju
« Odgovori #33 : 19. Studeni 2019, 08:09:13 »

Nisam do sad vidio ovu temu..odlično  :palacgore:
Već sam od prije regan na OSM ..tak da ću kad uhvatim malo vremena ucrtati par novo probijenih cesta koje se protežu ispod samog vrha Papuka (radarske baze) , i neke stare puteljke s požeške gore i papuka kojih nema na karti .


Evidentirano

davor_77

  • Shampoo boy
  • ***
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 2003
Odg: Kartografija za enduro voznju
« Odgovori #34 : 19. Studeni 2019, 10:14:45 »

 :shock: Sve gore i gore.

Planirao sam organizirati Benduro na "mojem" terenu. Upravo sam odustao.
Evidentirano

EnduroLab

  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 2904
  • Lokacija: ZG
Odg: Kartografija za enduro voznju
« Odgovori #35 : 19. Studeni 2019, 11:24:42 »

:shock: Sve gore i gore.

Planirao sam organizirati Benduro na "mojem" terenu. Upravo sam odustao.

Ostajem pri tvrdnji da se nije pomaknuo od kuce!
Evidentirano
EnduroLab

isvedic

  • *
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 57
  • Vozi: Zuti DR-Z
  • Lokacija: Zagreb
Odg: Kartografija za enduro voznju
« Odgovori #36 : 24. Studeni 2019, 13:06:15 »

Sume Zapadnog Papuka

Da skrenemo malo temu na sumarije, glavni razlog postojanja sumskih puteva je izvlacenje drvne mase iz sume. Davno prije su to radili sami ljudi iz naselja uz te sume a sada to rade sumarije koje su po zakonu zaduzene za to.
Sumarije u Hrvatskoj su podeljene na 17 upravnih podrucja koje nemaju veze sa zupanijama i na same sumarije unutar njih. Najveca je npr. Sumska uprava Split koja se proteže od Zadra do Dubrovnika a vjerojatno ima najmanje sume :D
Šumarije odgovaraju svojoj upravi a ona Hrvatskim šumama, ako vas zanima vise kartu mozete naci na: http://javni-podaci.hrsume.hr/



Naravno svaka sumarija je kao takva samostalna u vecem djelu, sama odredjuje di se sjeca obavlja i kada. One imaju godisnje kvote koje im zadaje ministarstvo za kolicinu drvne mase koje trebaju izvuci za tu godinu. Zbog toga se i grade novi sumski putevi i odrzavaju postojeci a neke pustaju da propadnu dok opet ne postane tamo isplativo izvlaciti drvo.
Kako se financiraju sumski putevi? Pa naravno iz proracuna, i to na nacin da drvna masa koju je navedena sumarija dala drzavi da ju pusti na trziste i proda, manji iznos doznacuje nazad sumariji za gradnju novih i odrzavanje puteva kako bi sljedece godine isto ispunuli kvotu za drvnu masu koje im ministarstvo zada.



Kao sto se vidi iz karte svaka sumarija ima svoju mrezu sumskih puteva pomocu kojih obavlja djelatnosti na podrucju koje su im dodijeljene. Kako svako podrucje ima samo par mjesta na kojima se moze uci i izaci sumarima je lako postaviti rampe, iznimka je sumarija Voćin i Ćeralije koje su povezane sumskim putem oznacen sa crvenim krugom.

Problemi sa rampama, naime rampe su postavljne da sprijece kradju drvne mase iz sume, nekad su postavljene na ulazu u sumu a ponekad u samoj sumi. Vecina sumara nema problema da druga vozila dolaze u sumu ali neki znaju biti negativni prema strancima, svaka sumarija ima svoj stav o tom pitanju u zavisnosti od ljudi koji ju vode i situacije u kojoj se nalaze, mozda je bas vrijeme sjece pa se boje sudara ili je velika kolicina drvne mase spremna za odvoz i boje se kradje.

Za kraj primjer voznje na zapadnom Papuku koje je podrucje 15x15km a duzina treka je oko 180km. Vecina je dobro odrzavani sumski put sa nesto cesta, nema planinarskih staza i moze se lagano proci sa velikim motorom ako su rampe dignute.


Evidentirano

dado_vtc

  • **
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 207
Odg: Kartografija za enduro voznju
« Odgovori #37 : 25. Studeni 2019, 09:19:16 »

Znači ta poveznica je sad prohodna (između Kometnika i Sekulinaca)? Prije nekih 4-5 godina je bila totalno zarasla, neprohodno, izniklo grmlje na cesti, htjeli tud povezati od Voćina do partizanske bolnice iznad Sekulinaca, ali morali se vratiti na Kometnik. BTW zapadni Papuk ti je onaj između Voćina i Daruvara  :wink:
Svaka čast na volji :palacgore:
Evidentirano
S budalama se ne isplati raspravljati, jer prvo te spuste na svoj nivo, a onda te tu dotuku iskustvom...

AnteK

  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 9625
  • Vozi: Tenere 700
  • Lokacija: okolica Osijeka
Odg: Kartografija za enduro voznju
« Odgovori #38 : 25. Studeni 2019, 10:25:59 »

Za kraj primjer voznje na zapadnom Papuku koje je podrucje 15x15km a duzina treka je oko 180km. Vecina je dobro odrzavani sumski put sa nesto cesta, nema planinarskih staza i moze se lagano proci sa velikim motorom ako su rampe dignute.

Eto mi zadatka za na proljeće, Dado_vtc čujemo se!  :wink:
Evidentirano

isvedic

  • *
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 57
  • Vozi: Zuti DR-Z
  • Lokacija: Zagreb
Odg: Kartografija za enduro voznju
« Odgovori #39 : 25. Studeni 2019, 11:20:58 »

Znači ta poveznica je sad prohodna (između Kometnika i Sekulinaca)? Prije nekih 4-5 godina je bila totalno zarasla, neprohodno, izniklo grmlje na cesti, htjeli tud povezati od Voćina do partizanske bolnice iznad Sekulinaca, ali morali se vratiti na Kometnik. BTW zapadni Papuk ti je onaj između Voćina i Daruvara  :wink:
Svaka čast na volji :palacgore:
Taj put je prosle godine bila u dobrom stanju kakav je sad nemam pojma.

BTW između Voćina i Daruvara ti je Lisina a ne Papuk
« Zadnja izmjena: 25. Studeni 2019, 11:41:05 isvedic »
Evidentirano

dado_vtc

  • **
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 207
Odg: Kartografija za enduro voznju
« Odgovori #40 : 25. Studeni 2019, 12:14:26 »

Eto mi zadatka za na proljeće, Dado_vtc čujemo se!  :wink:

Može, nadam se da ću te moći pratiti sad otkad si na novome stroju  :wink: :mrgreen:

Taj put je prosle godine bila u dobrom stanju kakav je sad nemam pojma.

BTW između Voćina i Daruvara ti je Lisina a ne Papuk

Jbg, nas domaće su uvijek (čak i u školi) učili da je to zapadni Papuk, s najvišim vrhom županije (Crni vrh), jer vrh Papuk dogovorno spada pod Požešku županiju (granica županija ide preko njega). Čak i u stručnoj literaturi PP Papuk se spominje da taj zapadni Papuk čine tri grebena (od kojeg jedan i je Lisina i na njemu je Crni vrh). No na kraju nema ni veze  :wink:
U biti taj zapadni dio ne spada pod PP pa se sustavno krči (što znači veću devastaciju cesta i više šumara i prometa), dok ovaj dio po kojemu si stavio track je ipak zaštićen i nema toliko masakra drveća i šumarskih vozila, ali ga obilaze renžeri Parka prirode, nisam još naletio na njih u vožnji, ali  u biti se tuda ne bi smjelo voziti motorom, tako da postoji potencijali problem ako bi naletili na nekog tko tjera mak na konac, pogotovo sad kako svi sve više njurgaju protiv "uništavača prirode"...
Evidentirano
S budalama se ne isplati raspravljati, jer prvo te spuste na svoj nivo, a onda te tu dotuku iskustvom...

Zorro

  • ***
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 1790
  • Vozi: Pegaso Factory, DR-350
  • Lokacija: PŽ
Odg: Kartografija za enduro voznju
« Odgovori #41 : 25. Studeni 2019, 16:25:50 »

ali ga obilaze renžeri Parka prirode, nisam još naletio na njih u vožnji, ali  u biti se tuda ne bi smjelo voziti motorom, tako da postoji potencijali problem ako bi naletili na nekog tko tjera mak na konac, pogotovo sad kako svi sve više njurgaju protiv "uništavača prirode"...
Rendžeri su uglavnom na dijelu Velika-Jankovac-Duboka-Trišnjica ..najčešće taj dio oko Duboke i gore prema Nevoljašu.
Na ovom zapadnom dijelu oko Zvečeva -Djedovice, ili gore prema Kamengradu su rijetko ili uopće ne. Ovi naši Požeški od koje neke znam i osobno nisu nikad pravili problem "motoristima" , a oni sa Sjeverne strane (Voćin-Jankovac)..to ne znam i dali šta žugeljaju  :misli:
Ovaj dio južnog Papuka i Krndije, zaista nemamo problema ni sa planinarima ni bilo kim, jer nas je tek nekoliko (soft enduraša) a ovi hard enduraši su na Požeškoj i Babjoj gori, i tamo najviše "lovci pušu" na njih.
Planinari ne jer ima tek par planinarskih staza(Maximov hrast-Kapavac-Dolački i Vrhovački stari grad.....)
BTW. na Gudnogi smo frend i ja bili prošle god. nekim putem od Sekulinaca..bez problema išlo.
 
Evidentirano

isvedic

  • *
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 57
  • Vozi: Zuti DR-Z
  • Lokacija: Zagreb
Odg: Kartografija za enduro voznju
« Odgovori #42 : 02. Prosinac 2019, 11:56:17 »

Malo sam se bavio editiranjem OSM puteva te sam dodao vrstu podloge na sumskim putevima koje sam prosao te sad karta sa sumskim putevima izgleda nesto preglednije posto su dobri utabani putevi postali solidne smedje linije, srednje dobri putevi gusce iscrtane a obicni traktorski putevi samo iscrtkane linije kao prije. Meni izgleda puno preglednije a ako netko zna stanje puteva na istoku Papuka i Krndije neka slobodno doda vrstu podloge

« Zadnja izmjena: 02. Prosinac 2019, 12:55:12 isvedic »
Evidentirano

Frane

  • ****
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 5458
  • Lokacija: Hvar
Odg: Kartografija za enduro voznju
« Odgovori #43 : 04. Prosinac 2019, 18:21:15 »

meni je najbolji kontrast u offroad mapi, za primjer komad dinare


uniRS

offroad
Evidentirano

stane

  • ***
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 1448
  • Vozi: Suzuki DR-Z400S
  • Lokacija: Krndija - Papuk - Dilj
Odg: Kartografija za enduro voznju
« Odgovori #44 : 04. Prosinac 2019, 19:09:27 »

O podlozi bi se dalo diskutirati. Primjerice na Krndiji, Papuku i Dilju dosta puteva nema ucrtanih i na kraju se svodi na google satellite view i istraživanje.

S malim žutim možeš proći sve, ima rampi ali možeš zaobići, podvući motor ispod :palacgore:... evo 6+ tkm markiranih puteva :mrgreen:
Evidentirano
Slavonija enduro - K.P.D.

isvedic

  • *
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 57
  • Vozi: Zuti DR-Z
  • Lokacija: Zagreb
Odg: Kartografija za enduro voznju
« Odgovori #45 : 05. Prosinac 2019, 13:26:26 »

O podlozi bi se dalo diskutirati. Primjerice na Krndiji, Papuku i Dilju dosta puteva nema ucrtanih i na kraju se svodi na google satellite view i istraživanje.

S malim žutim možeš proći sve, ima rampi ali možeš zaobići, podvući motor ispod :palacgore:... evo 6+ tkm markiranih puteva :mrgreen:
Stane pa ucrtaj te puteve pa da ne moramo opet istrazivati, ako nisi od volje posalji meni trekove...

Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk

Evidentirano

stane

  • ***
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 1448
  • Vozi: Suzuki DR-Z400S
  • Lokacija: Krndija - Papuk - Dilj
Odg: Kartografija za enduro voznju
« Odgovori #46 : 05. Prosinac 2019, 18:37:09 »

Stane pa ucrtaj te puteve pa da ne moramo opet istrazivati, ako nisi od volje posalji meni trekove...

Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk

Ucrtane (snimite) su te rute na mome viewranger-u. Na žalost ne mogu exportirati kompletno, nego jednu po jednu :(. Budem ti ih poslao na mail
Evidentirano
Slavonija enduro - K.P.D.

stane

  • ***
  • Offline Offline
  • Spol: Muški
  • Postova: 1448
  • Vozi: Suzuki DR-Z400S
  • Lokacija: Krndija - Papuk - Dilj
Odg: Kartografija za enduro voznju
« Odgovori #47 : 06. Prosinac 2019, 12:38:54 »

Znači ta poveznica je sad prohodna (između Kometnika i Sekulinaca)? Prije nekih 4-5 godina je bila totalno zarasla, neprohodno, izniklo grmlje na cesti, htjeli tud povezati od Voćina do partizanske bolnice iznad Sekulinaca, ali morali se vratiti na Kometnik. BTW zapadni Papuk ti je onaj između Voćina i Daruvara  :wink:
Svaka čast na volji :palacgore:

Eto mi zadatka za na proljeće, Dado_vtc čujemo se!  :wink:

Cesta je super, nikako u rano proljeće ići dok šumari ne prođu. Dvaput sam se na pola puta vračao, puno srušenih stabala od snijega, vremena...

Na pola puta ima zanimljiv puteljak, penješ se na plato grebena između vrha Loma i Točka (tu prolazi SPP) :wink:
Evidentirano
Slavonija enduro - K.P.D.
 Str: 1 2 [Sve]   Gore
 

Stranica je generirana za 0.172 sekundi uz 20 upita.