Vozili smo — 14 studenoga 2012 -

Husqvarna Nuda je vrlo specifičan motocikl koji je zaintrigirao širu javnost i puno prije nego što je bio službeno predstavljen. Već prve fotografije dale su naslutiti da se radi o nečem novom iako u današnjoj poplavi novih segmenata i modela, nije lako privući toliku pažnju. Takva reakcija zapravo i nije toliko čudna obzirom da se osim vrlo interesantnog dizajna radi o prvoj Husqvarni nakon BMW-ove akvizicije. Teško se za neki brand može reći da je u novijoj povijesti prošao toliko trnoviti put da bi na kraju ipak završio unutar vrlo moćne grupe i time osigurao preživljavanje.

Nakon kupovine, BMW-ovim inžinjerima je vjerojatni cilj bio napraviti nešto bombastično što će u prvom redu marketinški jako odjeknuti te su tim potezom ostavili otvorene ruke dizajnerima dok su se sami poigrali s ostalim komponentama. Tako je stvorena Nuda 900.

Dizajn motora je minimalistički i vrlo isključiv jer s jedne strane osvaja nagrade za inovativnost, dok s druge ostavlja dojam skeptičnosti, no ne može mu se osporiti originalnost. Izgled malog i vrlo agresivnog supermota u većim dimenzijama zahtjeva dozu strahopoštovanja jer se ne radi o motociklu namjenjenom početnicima međutim nije to više ona stara divlja Husqvarna. Prepoznatljivi crveni poklopac glave motora zapravo je jedina poveznica. Redni dvocilindraš preuzet je iz BMW-a da bi sada s prvenstveno povećanom zapreminom na 898 ccm, te povećanjem provrta i hoda, uspjeli izvući 105KS i 86 Nm. Agregat se pokazao odličnim izborom kako za svakodnevnu upotrebu tako i za sportsku vožnju. Dobrim dijelom to je zasluga i tvrđeg ovjesa kao i čvrstog rešetkastog okvira koji je kao i agregat baziran na BMW-ovom samo modificiran prema drugačijoj, agresivnijoj, namjeni Nude. U prilog tome ide i okomitije postavljena Sachsova prednja vilica promjera 48mm, na R modelu potpuno podesiva. Stražnji podesivi Sachs monoamortizer ugrađen je na Nudu dok je na Nudi R već Ohlinsov s mogućnošću regulacije dužine do 10mm. Još jedan detalj koji se razlikuje na R modelu su vizualno impresivne Brembo kočnice s četiri klipića za koje se u kombinaciji s diskom 320 naprijed i 260mm straga ne može se reći da su dozirane u skladu s Nudinim sirovim karakterom jer tek snažnim pritiskom pokazuju svu svoju kvalitetu.

Nuda 900 je još jedan od motocikala koji se lomi između supermoto i naked filozofije. Dok uspravno sjedite iza širokog upravljača a noge se oslanjaju na široko postavljene prednje oplate na bučnom motociklu od 195 kg, doza supermoto nabrijanosti je neupitna. No isto tako, vrlo brzo dolazi do izražaja i neupitna nestabilnosti pri većim brzinama, fenomen koji smo osjetili i kod konkurenata poput Dorsodura ili recimo SMR990. Snage ima dovoljno već od niskih okretaja dok disanje punim plućima počinje od srednjeg režima rada, no subjektivna očekivanja od imena Husqvarna nisu do kraja ispunjena. Možda i bolje jer takvi motocikli u pravilu nisu vozni što je epitet koji Nudi nikako ne stoji. Iznenađujuće je lagana i upravljiva i mišljenja smo da je upravo u tom segmentu najviše odmaknula od konkurencije i možda najbolje odgovara nazivu „veliki supermoto“. Padanje u zavoj možda najbolje opisuje lakoću upravljanja dok se samo epitetima može okarakterizirati preciznost i ponašanje u ekstremnijim situacijama.

Ukupno gledajući, Nuda je jedan kompletan proizvod namjenjen uglavnom vozačima koji znaju što žele od motora ali kojim je postignut kompromis za široki spektar upotrebe. Početno negodovanje nekadašnjih ljubitelja Husqvarne zbog manjka osobnosti, koje se uglavnom odlikovalo jakim vibracijama i iznimno tvrdim sjedalom ali i dugim periodom neredovite nabave rezervnih dijelova, trebao bi nestati s prvim kilometrima. Osobnost je jak marketinški argument ali imati jedan jaki BMW iza leđa je ipak jače. Po prvim zajedničkim rezultatima, uključujući i Nudu 900, reklo bi se da su na pravom putu.

Cijena testnog R modela iznosi 99.990kn dok Nuda 900 košta 86.900kn. U ponudi je i dodatna oprema koju bi mogli podijeliti u dvije skupine, jednu kojom možete vožnju učiniti ugodnijom i udobnijom za duže relacije i drugu koja je više „racing“ orijentacije. Detaljne podatke i cijene potražite kod ovlaštenog zastupnika, tvrtki Moto Trade iz Karlovca.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Share

Povezane novosti

MV Agusta F3 675

MV Agusta F3 675

rujan 30, 2015
KTM Freeride 350

KTM Freeride 350

siječanj 26, 2014
Husaberg enduro

Husaberg enduro

ožujak 02, 2013

About Author

mate