WSBK – Misano 2024

Akcija s druge strane Jadranskog mora krenula je s dosta padova u petak a u kombiniranim vremenima na kraju dana je najbrže vrijeme odvozio Toprak ispred Bulega, Bautiste, Gardnera i Iannonea. Padovi srećom nisu ostavili posljedice pa su subotnje kvalifikacije svi kompletirali. Pole position osvojio je Toprak skidanjem rekorda kruga ispred Bulege i odličnog Gardnera, dok su iz drugog reda startali A. Lowes, Bautista i Locatelli. S obzirom na skoro povlačenje Kawasakija a ulazak Bimote, Lowesu i Bassaniju potvrđen je angažman u istom, “tvorničkom” timu i u slijedećoj sezoni. Sedmo startno mjesto osvojio je Iannone, nadamo se da će na domaćoj stazi probati doći do podija. Isto kao i Petrucci koje se vratio nakon ozljeda ramena na MX stazi. Utrka u Misanu trebel je odrediti daljnu karijeru aktualnog prvaka Bautiste odnosno preogovore oko novog ugovora sa Ducatijem.

RACE 1:

Gardner je poveo utrku ispred Topraka, Bautiste i Bulege. Locatelli i Lowes borili su se za peto mjesto. Nakon Viergea, u prvom krugu pao je i Rea. Locatelli je u trećem krugu zanimljivim potezom prošao Bulegu s vanjske strane ali je Bulega vratio par zavoja kasnije. Gardner se prilično samouvjerenom vožnjom držao na prvom mjestu iako se Toprak polako približavao. Bautista i Bulega nisu mogli pratiti njihov ritam u početnim krugovima pa se stvorio zaostatak od oko pola sekunde. Ulaskom u peti krug Toprak je napao i sigurno prošao na prvo mjesto. Čim se počeo odvajati, stisnuo je Bautista, s Bulegom na repu, znajući da što prije mora riješiti Gardnera ako želi ostati u borbi za prvo mjesto. Za to mu je trebalo dva kruga, Bulega je također odmah iza njega prošao Gardnera. Toprakova prednost tada je iznosila 1,2 sekunde.

1.33.920 bio je najbrži krug utrke a odvozio ga je Bulega. Bautista mu je evidentno smetao pa ga je Bulega prošao u osmom krugu. Iza njih je Locatelli napadao Gardnera, u jednom od pokušaja skoro je srušio obojicu, a pratili su ih A. Lowes i Iannone. Nakon što je Loca prošao Gardnera, isto je napravio i Lowes. Približavao se i Iannone koji je od cijele grupe vozio najbrže krugove.

Bulega, na drugom mjestu, nije uspijevao smanjio zaostatak za Toprakom koji je ulaskom u zadnjih deset krugova iznosio 2.2 sekunde. Toprak je konstantno vrtio niskih 34 i kontrolirao utrku. Bez većih potresa nije bilo izgledno da ga netko može skinuti što se na kraju niti nije dogodilo. Bulega je također uvjerljivo završio drugi a Bautista treći. U drugoj grupi, od četvrtog mjesta, također nije bilo promjena, Locatelli je završio četvrti ispred Lowesa, Gardera i Iannonea, iako je Lowes u zadnja tri kruga prijetio. Pobjedom u prvoj utrci Toprak se plasirao na prvo mjesto i u ukupnom poretku prestigavši Bautistu za tri boda.

SUPERPOLE:

Superpole utrku je na samom startu poveo Bulega ali se odmah u prvom zavoju prekočio pa je Toprak vratio prvo mjesto. U povratku, na treće mjesto ispred Bautiste, Bulegu je pogodio Lowes pa je sreća da su obojica ostala na motoru. Vrlo brzo pao je S. Lowes a dva kruga kasnije došlo je do kontakta između Gerloffa i Gardnera pri čemu su obojica pali.

Topraka je u trećem krugu prešao Bulega koji se na vrhu uspio održati dva kruga nakon čega je Turčin s najbržih 1.32.6 pojačao tempo, vratio vodstvo i kontrolirano držao Bulegu na preko sekunde zaostatka do kraja utrke. U početnoj fazi utrke na drugo mjesto se ugurao Lowes koji je ipak relativno brzo morao propustiti tvorničke Ducatije. Dok je Bulega pokušavao napadati Topraka, Bautista ih je pratio sa zaostatkom i u jednom trenutku pao nakon čega se vratio u utrku pri čemu je izgubio puno vremena te na kraju završio na 17. mjestu. Za četvrto mjesto dugo su se borili Iannone i Locatelli ali je Yamaha danas radila bolje.

RACE 2:

U drugoj utrci su Bulega, Iannone, Lowes i Locatelli startali bolje od Topraka. Odmah je Turčin prošao Locetellija, Iannone je proširio putanju, riješio je i Lowesa pa je brzo stigao do trećeg mjesta. Bautista je sa 11. mjesta na početku stigao iza Topraka ali nije uspio iskoristiti Toprakove prelaske pa je ostao na četvrtom mjestu, pod Locatellijivim napadima.

Bulega je odmaknuo na preko 1,5 sekundi no Turčin nije riskirao s obzirom da je odabarao prednju hard gumu i mogao je čekati svoj trenutak. Lowes ih je pratio s ispod 1,3 sekundi zaostatka dok su ostali, na čelu s Bautistom, već tada imali prilično velik zaostatak. Nakon što je uplovio u svoj ritam, Toprak je počeo smanjivati zaostatak za Bulegom, u početku sramežljivo a onda već prilično samuvjereno, skoro sekundu u jednom krugu.

Prolazak se dogodio u osmom krugu, strašno je kako je Toprak uspio složiti BMW, takvu nadmoć nismo vidjeli od Bautiste prošle i pretprošle sezone. Uvjerljivo se radi o najboljem vozaču trenutno na gridu. Bulega ga je uspijevao koliko toliko pratiti dok su se svi ostali, poretkom Lowes, Bautista, Locatelli, Bassani, Petrucci… odavno izgubili iz kadra.

Borbu za treće mjesto na postolju pokrenuo je Bautista krenuvši napadati Lowesa. Prošao ga je u 13. krugu i tu se zapravo poredak vodećih složio i ostao nepromijenjen do kraja utrke. Toprak je ostvario svoj cilj uoči Misana, da dobije sve tri utrke, a jedini tko ga je barem djelomično uspijevao pratiti bio je drugoplasirani Bulega. Kako smo ranije naveli, prvom pobjedom se popeo na vrh u ukupnom poretku a s nove dvije pobjede dodatno učvrstio svoj novi status. Nastavak prvenstva je za mjesec dana na Doningtonu.

Prethodni članakMichele Colaninno ponovno izabran za predsjednika ACEM-a
Sljedeći članakHP Corse ispušni sustavi u Hrvatskoj