Motori i oprema Vozili smo — 02 srpnja 2015 -

IM3S0007

Pojam putnih motocikala odnosno preferencije na listi tehničkih specifikacija, kao i sam namjena, uvelike je promjenjen u zadnjih desetak godina. Logično je bilo očekivati da udobnost i ergonomija evoluirati i da će to biti osnovne razvojne smjernice no sada sa sigurnošću možemo potvrditi da te pretpostavke nisu u potpunosti bile točne jer je ovjes uz elektronska pomagala preuzeo primat. Možemo zaključiti da je to bio razlog tj. osnovna novina, uz bogatu dodatnu opremu, na Yamahinom XT1200ZE u odnosu na prethodnu generaciju.

Robusnog i impresivnog izgleda Yamaha opravdava legendarni naziv Tenere zadržavajući inicijalnu putnu namjenu uz povremene off road vožnje. Podsjetimo, naziv Tenere inspiriran je nastupima na čuvenom Paris Dakar reliju a prvi model predstavljen je davne 1983. godine no možda je bitnije spomenuti kako je dotični model kroz godine uz Hondinu “Afriku” bio sinonim enduro motocikala.

Prednja maska s duplim svjetlima vuče korijene od jednog od prvih modela kada je klasično četvrtasto svjetlo zamjenjeno tada modernim dvostrukim okruglim svjetlima. Spremnik goriva i bočne plastične oplate oko usisa zraka naglašene su u bijeloj su boji što na testnom modelu pogotovo dolazi do izražaja s obzirom da je opremljen i bočnim cjevastim štitnicima te dodatnim svjetlima i aluminijskom zaštitom donjeg dijela agregata. Dio je to bogate opreme koje se nudi na novoj Yamahi, uz četvrtaste bočne i stražnji kofer, Akrapovič ispuh te ostalu opremu s poduže liste.

IM3S0033

Ergonomskih odnosno vizualne promjene nisu revolucionarne ali su primjetne. Novi je prednji vjetrobran koji sada pruža bolju aerodinamičnu zaštitu a moguće ga je i podešavati po visini. Novo je sjedalo suvozača, dok rukohvati suvozača i centralni nosač dolaze u seriji na E modelu. Novodizajnirani su i retrovizori te bočni nogar. Ukupno gledajući, promjene su dovele do smanjenja težine od 4kg. Poboljšanja koje donosi XT1200Z/E ovdje ne završavaju.  Što se tiče dvocilindričnog četverotaktnog agregata, zapremina nije mjenjana ali se zato sada iz 1.199ccm izvlači povećanje snage od 2KS/3Nm, odnosno ukupnih 112 KS/117Nm,  kao posljedica redizajniranog usisa zraka, manjih promjena na radilici i klipovima te ispušnom sustavu. Poboljšano je i kvačilo dok su instrumenti novi, sada potpuno digitalni i “podjeljeni” na dva panela a preko njih se upravlja elektronskim pomagalima poput TC-a, mapom paljenja to posebno naglašavamo novi elektronskim podesivim ovjesom na “E” modelu. U opremi je i ABS, kombiniran s diskovima promjera 310 mm dok je straga disk promjera 282 mm.

IM3S0039

Naviknuti na motocikle manjih dimenzija, poseban je osjećaj smjestiti se u udobno sjedalo Super Tenere i rukama primiti široko postavljen upravljač. Položaj tijela najjednostavnije bi bilo opisati idealnim za putovanja a očekivana težina gubi se s prvim metrima u čemu uz prirodan položaj tijela uvelike pomaže i  nisko težište uz umjeren odaziv na gas. Agregat obiluje okretnim momentom ali je istovremeno izuzetno ugodan i bez traga nervoze. I to se može promjeniti uključivanjem agresivnije mape paljenja ali nekako se bolje osjećamo uz vožnju pri ugodnih 3-4.000 okretaja. U prilog tome ide i izvrstan šestostupanjski mjenjač i kardanski prijenos koji dodatno pojačava glatki osjećaj pri promjeni brzina. Pogotovo to dolazi do izražaja prilikom kratkih izleta van ceste dok bi za duže vožnje kotači promjera 19″ prednji i 17″ stražnji, možda trebali biti malo veći. Dio je to prihvatljivog kompromisa s obzirom da konkurencija sve više naginje 17″ naplatcima i cestovnim gumama međutim konačnu riječ uvijek će imati kupci odnosno njihove preferencije. Yamaha je s novom Tenerkom zadržala elementarne postavke i predstavila uvjetno rečeno jednostavan motocikl koji savršeno prati svoju namjenu, tj. analizirajući Super Tenere kao cjelinu, možemo ga ocijeniti izvrsnim motociklom koji se može pohvaliti svim manje ili više potrebnim elektronskim pomagalima ali dojma smo da u ovom slučaju ona nisu sama sebi svrha. Veliki Tenere je uspio sačuvati duh stvarnog putnog enduro motocikla što postaje sve rjeđa situacija i u prvi plan dolaze sportske karakteristike. Svjesni su i u  Yamahi da Tenere neće moći vječno odolijevati sve kompleksnijim zahtjevima tržišta, što je već sada vidljivo na primjeru implementacije najmodernijeg elektronskog ovjesa, tako da i u skorijoj budućnosti možemo očekivati da će tehnološki pratiti moderne tehnologije ali se nadamo i da će uspjeti zadržati šarm, zavodljivu svestranost kao i temeljne vrijednosti proizašle iz legendarnog imena koje nosi.

IM3S0085

IM3S0091

 

Share

Povezane novosti

Moto Guzzi V85 Concept

Moto Guzzi V85 Concept

studeni 11, 2017
Yamaha Niken

Yamaha Niken

studeni 11, 2017
Ducati Panigale V4

Ducati Panigale V4

studeni 06, 2017
Moto Guzzi California 1400
Yamaha MT-09 Tracer

Yamaha MT-09 Tracer

kolovoz 02, 2017
Aprilia Dorsoduro 900

Aprilia Dorsoduro 900

srpanj 31, 2017
Dunlop D213 GP Pro

Dunlop D213 GP Pro

srpanj 05, 2017

About Author

mate