Aprilia MotoGP 2021

Drugu sezonu zaredom Aprilia je pripremila potpuno novi RS-GP. Djeluje ubojito, no važnije od toga je kako se vozi.

Kao najmanja tvornička momčad, s najmanjim budžetom, Aprilia zapravo stvara čuda, no to dosad nije bilo dovoljno da sasvim uhvati korak s konkurencijom. S time da se prošle sezone taj jaz možda još i produbio, bez obzira na to što su predstavili radikalno drugačiji motocikl, za kojeg je i sam Aleix Espargaro, inače sklon kritici, ustvrdio da je najbolji kojeg je ikad vozio.

I dosad je im posao olakšavalo to što su imali koncesije, odnosno liberalniji pravilnik kad su u pitanju testiranja i razvoj motocikla, a ove godine im pravila idu i dodatno na ruku. Naime, zamrzavanje razvoja za sve ostale, u ime smanjivanja troškova, znači da će samo KTM i Aprilia imati nove agregate na startu sezone. S time da će Aprilia imati i tu dodatnu prednost da mogu, kad to požele, u igru ubaciti i neku novu verziju svog V4 stroja, a uz to mogu tijekom sezone iskoristiti 2 agregata više od svih ostalih. Sve to bi im moglo olakšati hvatanje koraka, s time da je novi V4 agregat samo konfiguracijom isti prošlogodišnjem, jer je istovremeno sasvim novi, lakši i snažniji.

Novi je okvir, promijenjena je ergonomija, a izvana je vidljiva sada još radikalnija aerodinamika. Krila na nosu kao da su se još malo objesila u odnosu na prošlogodišnje spojlere, te bi trebala biti učinkovitija u svom radu. Poboljšanju aerodinamike vjerojatno pridonose i bitno masivnije oplate ispod sjedala, kao i već repi unutar kojem je sustav za smanjenje vibracija, kako bi stražnja guma manje oscilirala i imala čvršći kontakt s podlogom. Na tom tragu važnu novost predstavlja i karbonska stražnja vilica, u nadi da će je ove sezone doista i koristiti, jer dosadašnji eksperimenti po tom pitanju nisu dali dobre rezultate, pa su se vozači uvijek vraćali aluminijskoj vilici.

A kad smo kod vozača, tu treba priznati da su malo podbacili. Nemamo ništa protiv toga što su produžili ugovor s Aleixom Espargaroom, ali činjenica je da na drugi motocikl, koliko god se trudili, ne samo da nisu mogli privući ni Doviziosa, ni Crutchlowa, nego ni cijelu svitu Moto2 vozača koje su vukli za rukav. Tako će drugi vozač momčadi biti Lorenzo Savadori, koji je prošle godine bio član testnog tima, pa je za nagradu odvozio i posljednje tri utrke sezone, bez pravog učinka. Iako je bio uspješan u Superstocku i Superbikeu, Savadori ima najmanje impresivan životopis od svih MotoGP vozača, a iz momčadi je izgurao Bradleyja Smitha, kojem nude mjesto testnog vozača, ali se on o tome još premišlja.

Inače, za Savadorija se najviše zalagao nedavno preminuli Fausto Gresini. S time da na kraju ove sezone prestaje suradnja s momčadi Gresini, u smislu da će umjesto partnerstva s njima Aprilia konačno osnovati vlastitu tvorničku momčad. Dorna im je dala rok do svibnja da odluče hoće li 2022. svojim motociklima opskrbljivati i neku satelitsku momčad, a baš je u ime privlačenja potencijalnih kupaca i utoliko važnije da Espargaro već na prvim utrkama pokaže da je novi RS-GP konkurentniji od svojih prethodnika. Držimo im palčeve, jer iako je MotoGP i ovako uzbudljiv, doista bi bilo sjajno da se svih 6 proizvođača bori za mjesta na pobjedničkom postolju.

MotoPuls 2021

Prethodni članakAukcija povijesnih Mitsubishi modela
Sljedeći članakDucati 916 SPS by Tonči Moto