Aprilia SBK avantura počinje

 

02_ApriliaRacing_SBK2015

Avantura Svjetskog Superbike prvenstva 2015. započela je za Aprilia Racing – Red Devils na australskoj stazi Phillip Island. Talijanska marka, nositelj dvostrukog naslova prvaka iz 2014. godine, jedan među konstruktorima, a drugi među vozačima koji je osvojila u posljednjoj utrci prvenstva, spremna je za sezonu 2015. u novom sastavu uz dva nova vozača koji će voziti Apriliju RSV4, motocikl koji već posljednjih nekoliko godina dominira WSBK prvenstvom. Aprilijina zbirka pehara u Superbike prvenstvu poprilično je impresivna: 7 naslova prvaka u samo 5 sezona počevši od 2010. godine. Riječ je o neospornoj nadmoći Aprilije u klasi koja proizlazi iz serijskih motocikala. Ti su naslovi doprinijeli ukupnom sportskom uspjehu Aprilije koja nosi 54 naslova prvaka u različitim motociklističkim disciplinama (MotoGP, Superbike i Off-road) te je jedna od najtrofejnijih marki u povijesti.

Na Apriliji RSV4 s brojem 91, čiji tim vodi Enrico Folegnani, engleski je vozač Leon Haslam. Ovaj tridesetdvogodišnjak iz Eealinga, koji je 2010. godine osvojio drugo mjesto u WSBK prvenstvu, već je imao priliku pokazati svoj potencijal na Apriliji RSV4 tijekom zimskih testiranja. Na drugoj strani garaže, pod tehničkim vodstvom Lucia Gomesa, debi u Superbike prvenstvu ostvaruje dvadesetsedmogodišnji Španjolac Jordi Torres čija Aprilia RSV4 nosi broj 81.

Aprilijina nova sezona u Superbike prvenstvu, kao i prošle godine, kreće pod vodstvom Romana Albesiana koji vodi sve sportske aktivnosti. U ovoj će godini napori Aprilije biti udvostručeni budući da ulazi u MotoGP prvenstvo godinu dana ranije od planiranog. Paolo Bonora vodit će SBK projekt uz Daria Raimodia koji je koordinator tima i Andrea Petriccu.

03_ApriliaRacing_SBK2015

Aprilia u WSBK prvenstvo 2015. ulazi s ciljevima koje diktira njezin pobjednički niz u ovoj klasi motocikala. „Mi smo nositelji naslova prvaka i imali smo ključnu ulogu u posljednjih nekoliko sezona,“ rekao je Romano Albesiano. „Postoje neke nepoznanice koje bi mogle poremetiti planove, pogotovo promjene u pravilima, no naporno smo radili kako bi se prilagodili. Imamo dobre vozače i zadovoljan sam s prvim testiranjima. Leon je pouzdan i iskusan vozač koji je 2010. osvojio drugo mjesto u prvenstvu te se već dokazao kao brz vozač na Apriliji RSV4. Za Jordija će prve utrke zasigurno biti zahtjevne budući da se mora prilagoditi novoj klasi motocikla, no mislim da će uskoro biti među najboljima.“ 

Vozači su posebno uzbuđeni nakon prvih testiranja ove godine. „Moj cilj za ovu sezonu je, kao i uvijek, pobijediti,“ rekao je Leon Haslam. „I ove sam godine poprilično siguran da imam najbolji mogući tehnički paket za to ostvariti. Zaljubio sam se u Apriliju RSV4 već nakon prvih nekoliko krugova. Performanse su uglađene, a elektronski paket je moje najbolje oružje. Uz to mogu računati na profesionalni tim koji je navikao pobjeđivati, a u prvi tjedan ulazim bez ikakvih ozljeda. I dalje nisam u 100% formi, no iz dana u dan sam sve bolji i radim s vrlo sposobnim tehničkim timom.“

„Biti dio tima koji je toliko puta osvojio Superbike prvenstvo dobro je jamstvo za uspjeh. Morat ću naporno raditi kako bih iskoristio ovu priliku,“  izjavio je Jordi Torres. “Ove je godine sve za mene novo: motocikl, tim, klasa pa i brojne staze. I dalje se prilagođavam tim promjenama, no uvjeren sam da ću uspjeti. Moji su prvi dojmovi vrlo pozitivni. Osjećaj za motocikl sve je bolji iz kruga u krug i jedva čekam uhvatiti se posla i pokazati moje sposobnosti.“

 

2.ApriliaRacing_Torres

Superbike sezona 2015. otvorena je, kao što je i uobičajeno, s dvodnevnim testiranjem na stazi Phillip Island gdje će se u nedjelju održati prve dvije utrke prvenstva. Ovo su bila dva vrlo važna dana testiranja za Aprilia Racing – Red Devils tim nakon zimske stanke do koje su se dva nova vozača Aprilije RSV4, koja nosi naslov svjetskog prvaka, susretali s učestalim vremenskim neprilikama. No jučer i danas Leon Haslam i Jordi Torres su sa svojim timovima uspjeli odraditi veliki posao i dodatno se upoznati sa superbike motociklima iz Noalea na kojima su istražili sve moguće postavke.

Trideset jednogodišnji engleski vozač na testiranju se koncentrirao na optimiziranje trošenja guma što je važan faktor u utrkama na Phillip Islandu. Uz duge zavoje i visoke brzine koje su karakteristične za ovu stazu tome je potrebno posvetiti posebnu pažnju po pitanju postavki i stila vožnje. Na kraju testiranja Haslam je izrazio zadovoljstvo s odrađenim poslom uzimajući u obzir da će u petak i subotu imati dovoljno vremena za iskorištavanje punog potencijala Aprilije RSV4.

4.ApriliaRacing_Torres
Leon Haslam: „Još jedan pozitivan dan. Jutros smo testirali puno novih postavki na dužoj vožnji, a popodne smo se koncentrirali na usavršavanje istih uz testiranje novih izmjena, a pritom nismo pokušavali postaviti najbolje vrijeme. Zadovoljan sam s poslom kojeg smo odradili tijekom ova dva dana i osjećam se samouvjereno prije nedjeljne utrke. Pred nama su još petak i subota u kojima ćemo dodatno usavršiti postavke motocikla i elektronike no uvjeren sam da ćemo u utrkama biti vrlo konkurentni.“

 

Za početnika Jordija Torresa, debitanta u ovoj natjecateljskoj klasi, ova dva dana testiranja bila su poprilično pozitivna. Španjolac je iz kruga u krug bio sve bolji, imao je sve bolji osjećaj za Apriliju RSV4 te je nastojao pronaći najbolji stil vožnje za ovaj tip motocikla. Na zahtjevnoj i brzoj stazi kao što je Phillip Island, Torres je završio testiranja s trećim najbržim vremenom od 1’30.971 iako na većini vožnji nije koristio nove gume. To je važan znak uoči utrka koje će se održati ovog vikenda. Sat vremena prije kraja testiranja doživio je pad. Nakon što je preletio preko motocikla u 11. zavoju lagano je ogrebao prst, no to ga neće ometati u utrkama.

Jordi Torres: „Sve u svemu zadovoljan sam iako moram još puno toga bolje naučiti kao što je kočenje pred zavojem i čvrsta vožnja kakvu ovaj motocikl zahtijeva. RSV4 se dobro vozi, tim funkcionira izvrsno i mislim da mi ni današnji pad neće utjecati na  samopouzdanje.Šteta je što smo testiranja morali ranije završiti jer smo planirali ispraviti nekoliko važnih postavki kako bi moj stil vožnje bolje prilagodili motociklu. Moramo nastaviti s ovakvim radom kako bi iz kruga u krug bili sve bolji.“ 

1.ApriliaRacing_Haslam

 

 

 

 

Prethodni članakDucati 996RS by Tonči Moto
Sljedeći članakTroy Bayliss ponovno u SBK