Ducati Monster 2021

Predstavljanjem novog Monstera, Ducati je u pravom smislu riječi ponudio potpuno novi motocikl i zadržao kultni naziv. Počevši od izgleda koji čak niti s novijim izvedbama Monstera nema previše dodirnih točaka, pa sve do voznih osobina koje su također nešto sasvim novo.

Novi Monster izuzetno je agilan i lagan motocikl. Snaga od 111 KS i okretni moment od 96 Nm, u odnosu na 109 KS i 86 Nm kod prethodnika možda ne zvuči kao revolucionarni napredak no malo toga je zajedničko u vožnji. Krivulja je sada punija a ispoljavanje snage iz Testastretta 11 agregata konkretnije. Standardno za V2 nervozan je na niskim okretajima, ugodan i linearan na srednjim dok preko 6.500 okretaja kreće već ozbiljnija priča. Poznati agregat zaslužuje svaku pohvalu dok na novom Monsteru uz malu težinu i impresivnu lakoću upravljanja cijeli komplet doseže svoj vrhunac.

Uska silueta, vizualno i ergonomski, zahvaljujući uskom agregatu i povišenom spremniku goriva prikladnija je nekoj manjoj klasi. U skladu s tim je i niže te prema straga postavljeni upravljač, ne suviše široko izveden kako bi pratio usku liniju cijelog motocikla. Oslonci za noge su spušteni i pomaknuti unatrag što implicira jače oslanjanje na ruke. Položaj je inicijalno čudan no vrlo brzo se naviknete a kako vožnja odmiče vidite da se na tako agilnom motoru pokazao idealnim. Upravo ćemo ergonomiju odnosno položaj sjedenja na novom Monsteru izdvojiti kao jednu od bitnijih promjena u odnosu na prethodnika jer čim sjednete, a pogotovo nakon prvih nekoliko kilometara, jasno vam je što su Ducatijevi inženjeri htjeli postići.

Vratimo se malo na dizajn. Nakon pojavljivanja prvih fotografija reakcije su bile oprečne. Samim time što ne liči na model na koji smo se počeli navikavati još prije skoro 30 godina, logično je bilo da će izazvati svakojake reakcije. Jedina dodirna točka većini komentara bilo je interesantno prednje LED svjetlo te da previše liči na japansku konkurenciju. Moramo priznati da je i nama taj dojam prevladavao sve dok novog Monstera nismo vidjeli uživo. Tada su stvari počele sjedati na svoje mjesto a već s manjim odmakom vremena i intenzivnijim druženjem počeli smo primjećivati detalje koji su na prvu ostali oku skriveni.

Prvi model Monstera bio je nešto sasvim novo i svojim je pojavljivanjem otvorio vrata nakedima, međutim od tada je prošlo puno vremena i Ducatijevi dizajneri su znali da moraju i najmanjeg člana obitelji ozbiljnije aktualizirati tj. u potpunosti promijeniti. Ducati je kroz povijest imao nezavidnih razdoblja a upravo je Monster bio jedina konstanta koja je taj teret iznijela na svojim leđima. Međutim, vremena se mijenjaju a s njima i Monster. Postoji razmišljanje da je Diavel preuzeo „macho“ ulogu u Ducatijevoj gami i da je od tog trenutka bilo jasno kako će Monster morati naći neki novi put. Ne treba zaboraviti da se Diavel razvijao pod radnim nazivom „Mega Monster“ i doveo u pitanje sve ono što je krasilo prve modele i priskrbilo im toliku popularnost.

Tradicionalna bočna silueta sada je potpuno moderna, s izmijenjenim prepoznatljivim detaljima poput oblika spremnikom goriva, te prvi puta bez cjevastog okvira kojeg je zamijenio aluminijski okvir po uzoru na Panigale V4. Stražnji kraj je sada puno sportskijeg izgleda a prednji krasi novo spomenuto svjetlo eliptičnog oblika. Sve to zajedno stvara jedan potpuno novi motocikl a gotovo bi se dalo reći i koncept no u svakom slučaju cijeli sklop agregata, agilnosti i ergonomije podignut je jedan viši nivo.

Novi Monster pokazuje dva lica, zbog lakoće upravljanja i dostupnosti izvedbe za A2 kategoriju može biti prikladan motocikl za početnike no isto tako postoji i ona druga strana koja traži oprez jer se s njim vrlo lako zaigrati. Lagan, uzak, okretan, nevelik… ali s vrlo potentnim agregatom zapremine 937 ccm poznatim iz modela Supersport i Hypermotard 950. Možda prava slika novog Monstera postaje jasnija kada prethodnu rečenicu pročitate još jednom tj. da „dijeli agregat sa Hyperom“ a pri tome mu je reducirana težina za dodatnih 11 kilograma. Nije nam namjera pobijati Ducatijev navod o mlađim vozačima nego samo da ovu činjenicu treba uzeti u obzir. Naravno, današnja elektronika pri regulaciji rada agregata promjenjivim mapama paljenja u mnogome utječe i na ovakve izjave.

A kad smo već kod elektronike, pomagala su postala nezaobilazni dio serijske opreme pa ne manjkaju niti na novom Monsteru. Tri mape paljenja i isto toliko mogućnosti regulacije kontrole proklizavanja, Quichshifter u oba smjera koji kao i mjenjač radi osjetno preciznije nego na nekim drugim modelima iz iste tvornice. Isprobali smo sve mape paljenja ali se kao obično na TFT displayu najčešće prikazivala ona naziva Sport. ABS je regulirajući u tri moda rada uz mogućnost isključenja na stražnjem kotaču. Također, Monster je opremljen i Ducati sustavima protiv propinjanja prednjeg kotača kao i Launch control-om za agresivnije startanje.

Premda se radi o motociklu koji je stvoren za oštro napadanje zavoja i otvorenu cestu, uz minimalne napore vozača izvrsno se snalazi i u gradskoj vožnji. Ovjes je nešto tvrđi od očekivanog, u skladu sa sportskim karakterom motocikla, ali i dalje vrlo udoban s iznimkom slučajeva jačeg prenošenja neravnina na stražnji amortizer. Osim kod putnih endura, to je nešto što danas možemo napisati za većinu motora tako da se ni ovdje ne radi o ekstremnijoj varijanti. Prednja upside-down vilica promjera je 43 mm i bez mogućnosti podešavanja. Brembove kočnice su na visokoj razini, od doziranja do snage, u čemu zasigurno pomaže i težina novog Monstera koji je u uspredbi sa Monsterom 821 skinuo punih 18 kilograma.

Cijena novog Monstera kreće se od 94.990 kn za bazni model dok je za model Plus koji uključuje prednju masku i poklopac sjedala suvozača potrebno nadoplatiti još 2.000kn. Na cijenu utječe i podatak da su serivsni intervali produljeni na 15.000 kilometara dok je podešavanje desmo sustava predviđeno svakih 30.000 km. Savjetujemo da iskoristite priliku i u Ducati salonu u Zagrebu dogovorite probnu vožnju. Također, ukoliko se odlučite za novog Monstera, ne bi bilo loše realizirati narudžbu što prije s obzirom da su ove godine rokovi isporuka za veći dio motocikala i opreme iznimno produljeni a niti Ducati nije iznimka.

Prethodni članakWSBK – Magny Cours 2021
Sljedeći članakPovratak Integre?

Najnovije