Evolucija infotainmenta na motorima

Infotainment sustavi u automobilima doživjeli su značajan napredak i danas ih uzimamo zdravo za gotovo. Mnogi vlasnici novijih automobila, standardno opremljenih povećim LCD zaslonima, teško da mogu zamisliti povratak u vozilo s infotainmentom starije generacije, ili vozilo bez ikakvog zaslona. No kada su u pitanju infotainment sustavi na motorima, stvar je nešto drugačija. Unatoč sporijem razvoju infotainmenta na motociklima, očekuje se da će globalna potražnja za njima, u narednim periodima, značajno porasti. Pretpostavlja se da će tome pridonijeti sve veći broj električnih motocikala te općenita potražnja za fleksibilnijim i boljim sustavima kakve nalazimo u automobilima. To su primarno sustavi s podrškom za Android Auto i Apple CarPlay, što otvara čitav niz novih mogućnosti, od primjerice gledanja videa do igranja online casino igara u internet pregledniku.

Sigurnost kao jedno od ograničenja

Infotainment sustavi značajan su dio unutrašnjosti modernih automobila te se nalaze u gotovo standardnoj opremi od 2014. godine, bar što se tiče vozila višlje klase. Kod motora je slučaj nešto drugačiji. Iako su zasloni u boji odavno pronašli svoj put do njih, rješenja kao Apple CarPlay ili Android Auto nisu uobičajena. Štoviše, Honda Gold Wing službeno je prvi motocikl s Apple CarPlay podrškom, a uzmemo li u obzir da je riječ o modelu iz 2018. godine, vidimo da motocikli itekako zaostaju za automobilima. Američki proizvođači Harley Davidson i Indian također aktivno rade na obogaćivanju svojih modela ovim sustavima.

Naravno, jedno od glavnih ograničenja je sigurnost koja dodatno utječe na praktičnost velikih zaslona na motociklima. Kod ograničenja primarno se misli na input dodirom prsta. Dvojakost problema leži u činjenici da su standardni dio opreme svakog motocikliste debele zaštitne rukavice, a dodatno tome, logično je da će stručnjaci za sigurnost odmah prekrižiti vožnju motocikla jednom rukom, dok se drugom koristi ekran na dodir. Indian je u svojem modelu Chieftain Elite, limitiranoj ediciji od 120 motocikala, doskočio integracijom 7 inčnog zaslona u kombinaciji s tipkama na upravljaču. Integracija je također odrađena i s Apple CarPlayom.

S druge strane, imamo vozače koji tvrde upravo suprotno – korištenje ovih sustava sigurnije je nego u automobilima. Primjerice, rute i glazba mogu se postaviti prije vožnje, a potreba za gledanjem u ekran dalje praktički niti ne postoji, ako je uključena turn-by-turn glasovna navigacija.

Mnogi će problemu doskočiti jednostavnom montažom držača za mobitel, a u krajnjem slučaju to ostaje i jedino rješenje za one sa starijim motociklima, uzevši u obzir da naknadna ugradnja infotainmenta nije praktična kao što je to u automobilima. Ipak, određeni proizvođači kao Apple upozoravaju da se njihovi mobiteli ne montiraju na motocikle jer se tako može oštetiti delikatan sustav kamere. Bez obzira što postoje posebni nosači za smanjivanje vibracija, Apple svejedno ne preporučuje ovakav način korištenja iPhonea.

Bogatija tržišta kao motivator razvoja

Dok dobar dio vozača voli da su njihovi motori što jednostavnije prirode, mlađe generacije prirodno teže tehnološkim novitetima. Potražnja za vozilima višlje klase, na razvijenim zapadnim tržištima, smatra se glavnim motivatorom razvoja i internacionalizacije ovih rješenja. Kompanije Bosch i Continental ističu se kao predvodnice razvoja infotainment sustava za motocikle, ali i kompanije koje nude najbolja sigurnosna rješenja, poput HUD sustava, aktivnih i polu-aktivnih amortizera, ABS-a i ostalo. Unatoč ograničenjima, vidimo sve veći broj motocikala s infotainment sustavima koji uvelike nalikuju onima kakve imamo u automobilima. Povećana potražnja za vozilima više klase ubrzava integraciju i razvoj, što je u konačnici odraz želja nas vozača.

Prethodni članakBMW R1250GS by Ironwood Custom Motorcycles
Sljedeći članakHypernaked Drag Race 2021 by DueRuote