Extreem Enduro Lika 2013

21. i 22. 09. 2013. u malom ličkom mjestu Srb održana je prva Extreme enduro utrka. Iako MK Azalea iz Zadra već ima iskustva u organiziranju međunarodnih enduro utrka ovo je bio novi izazov koji su već duže vremena pripremali pod voditeljskom palicom Tome Marića koji je zajedno sa svojim brkatim Ličanima Lovrom Antišinom i Zvonimirom Mesićem odlučio organizirati takav event prateći svjetske trendove u enduro sportu. Iako ovo nije jedina utrka ovakvog tipa u Hrvatskoj jer dečki iz Istra team-a organiziraju Akrapovič „No fear No limt“ vrlo uspješno već 7 godina, Ličani su uspjeli privući veliki broj hrvatskih vozača ali i vozače iz Slovenije, Austrije, Njemačke, Bosne i Hercegovine i Italije. Prijavilo se preko 100 vozača što je za prvu utrku respektabilna brojka. Osim vozača skupio se i zavidan broj enduraša koji su iz raznih krajeva Hrvatske i drugih zemalja došli bodriti svoje natjecatelje te pomagati na najzahtjevnijim dijelovima staze. Atmosfera na tim Help Zonama je bila vrhunska te se na sve načine bodrilo natjecatelje i povlačilo ih se pomoću konopa preko nemoguće strmih uzbrdicaa kao i na velikim svjetskim eventima ovog tipa.

Extreme enduro, kao što i njegovo ime govori, vožnja je motocikla po izuzetno teškim terenima te uzbrdicama i nizbrdicama koje jednostavno oduzimaju dah i vozaču i gledatelju što i je razlog njihove sve veće popularizacije u svijetu. U Hrvatskoj postoji relativno mali broj natjecatelja extreme endura pa su se organizatori potrudili da cijene startnine i težinu terena prilagode svima. Iz toga su proizašle 3 klase: klasa Expert je bila za prave profesionalce i vozila se na 55 kilometara teškog terena dok su klasa Hobby i Team zaobilazile najteže dionice. To se pokazalo kao odlično rješenje jer su privukli dosta vikend vozača koji nikad prije nisu nastupili na utrci, ali i veliki broj profesionalaca našao je za sebe velike izazove.  Organizatori su dobili pohvale stranih vozača koji su jednostavno bili oduševljeni ljepotom ličkih obronaka i kvalitetom organizacije koja je bila na vrhunskom nivou iako  je odrađena s malo financijskih sredstava ali i puno dobre volje. Utrka je još jednom dokazala da je ovakva vrsta sporta definitivno interesantna grana turizma koja uspješno privlači strance u zabačene krajeve Like te doprinosi općem boljitku kompletnog lokalnog stanovništva obzirom na popunjene apartmanske smještaje općine Gračac kao i mogućnost domaćim OPG proizvođačima da svoje proizvode ponude za vrijeme eventa što se pokazalo vrlo uspješnim.

U subotu se vozio Prolog , odnosno kvalifikacije koje su određivale startna mjesta za poredak startanja na nedjeljnoj utrci. Prolog se vozio na jednom dijelu etape i bio je isti za Hobby i Expert vozače. Svi vozači su imali pravo na 2 izlaska te im se bolje vrijeme uzimalo za rezultat kvalifikacija. Na kraju Prologa organizatori su pripremili nagrade za najboljeg vozača iz svake države .

Sama utrka startala je u nedjelju i svaki vozač je imao pravo na 6 sati da završi utrku i dođe u cilj . Kako su vremenske prilike bile odlične, to je značajno utjecalo na podatak da je utrku završilo više od pola prijavljenih vozača što je i bio cilj organizatora kako bi približio i širem krugu vozača čari extreme endura.

U klasi Expert pobjedio je Valentin Rehl iz Njemačke koji je stazu prešao za 2 sata i 23 minute, što je izniman rezultat, drugi je bio Slovenac Krančan Toni s vremenom od 2 sata i 35 minuta, dok je treći završio njegov sunarodnjak Jaka Seleš za 2 sata i 42 minute.

U klasi Hobby pobijedio je Austrijanac Hubman Marco, drugi je bio Petelin Marco a treći Kaube Tadej. Oba Slovenca.

U klasi Team  dominirali su Slovenci. Team Čanković-Košir bio je prvi, Požar–Šantelj drugi a Novak-Gligorov treći. Organizatori su također podjelili i nagrade za fair play te za najstarijeg i najmlađeg vozača. Poklon paketi KTM uvoznika Moto-Špice dodijeljeni su i najboljim hrvatskim vozačima na KTM motociklima: Vozila Robert, Marko Črnac i Tihomir Kotarski. Posebnu nagradui veliki pehar kući su odnijeli dečki iz Moto kluba Otočac, popularni “Poginurci” koji su već drugu godinu najbrojniji i najbolji pomagači na utrci.

Cijeli event je prošao bez ozbiljnijih povreda što je organizatorima i bilo najvažnije. Hitna služba i HGSS mogli su oba dana održavanja utrka uživati s ostatkom gledatelja u atraktivnim vožnjama. Organizatori se i ovim putem zahvaljuju svojim sponzorima, vozačima, pomagačima, sucima, lovačkom društvu Gračac , Hrvatskim šumama, vodi Cetina, Red Bullu te svima onima koji su na bilo koji način pridonijeli  organizaciji i prepoznali  važnost ovakvog događaja na prostorima Lijepe naše.

Nakon svega, organizatori su nam obećali da će sitne propuste koji su se dogodili otkloniti za slijedeću godinu, kao i da pravila biti precizno napisana unaprijed. Iako možda zvuči prerano, ovim putem pozivaju se svi zainteresirani enduraši koji žele biti suci ili pomagači bilo koje vrste da se jave organizatoru kako bi se na vrijeme sve pripremilo jer za 2014. godinu pripremaju se još poneka iznenađenja i bolje pripremljena staza.

603889_10151866743522871_177941435_n

1085136_10151866770982871_853997388_o

1238262_556758957711251_1845267367_n

1262516_10151866638552871_1116730042_o

1262645_10151866820602871_62771520_o

1263898_10151866634082871_146710615_o

1266136_10151866745152871_1611723788_o

1266290_10151866827437871_1466558585_o

1269565_10151866636497871_1936944285_o

1270129_10151866632917871_601501543_o

1272347_10151866633517871_2137931258_o

1374992_10151866822557871_217514178_n

1377140_469462673160693_1633379958_n

Prethodni članakVR 46 – novi team u Moto3 za 2014
Sljedeći članakSuzuki V-Strom 1000 2014