Extrem Enduro Lika 2014

10461879_695891410494188_922883751661672176_o

13. i 14. 9. 2014. u Srbu je održana druga po redu Extreme Enduro utrka u Lici. Pod nazivom „The land of the wolf 2 “, dečki iz MK Azalea pod dirigentskom palicom Tomislava Marića ponovo su organizirali pravi spektakl  te ovaj puta privukli 200 vozača iz 7 država unatoč lošem vremenu i kiši koja je padala danima prije same utrke. Srećom kiša je prestala u petak navečer te je u subotu osvanuo sunčan dan, međutim  staza namočena prethodnim kišama bila je teška i zahtjevna. Balvani  preko kojih vozači moraju proći prije nego krenu u šumu su bili ekstremno kliski  a i cijela staza, koja je za ovu godinu bila dodatno otežana, postala je još kompliciranija.

10632891_10204922051759351_2632073234510792528_n

U subotu, u 10 sati, startao je Prolog dužine oko 15 km koji je većim dijelom i zadnji dio staze koji se vozi u nedeljnjoj utrci. Startalo se po klasama Expert , Hobby , Veteran (40+) te Team. Vozila su se 2 Prologa i oba su se mjerila dok se najbolje vrijeme uzimalo za poredak startanja u nedjelju. Već nakon prvog Prologa se vidjelo da su Favoriti Miha Špindler, Slovenac koji ima vrhunske rezultate sa svjetskom elitom u Extreme enduru, Valentin Rehl, Nijemac koji je bio prošlogodišnji pobjednik ove utrke te Češki Vozači David Cyprian sa samo 16 godina i njegov sunarodnjak Martin Volny. Redom vrhunski vozači koji sudjeluju na svim većim utrkama ovog karaktera.

10644465_544305499003247_2057154189486822502_o

10590655_695891020494227_2181635224906023835_n

10671450_695890983827564_7747908160167597658_n

Na drugom Prologu favoriti su zamjenili mjesta, najbrži je bio Čeh Martin Volny ispred mladog Davida Cypriana, Miha Špindler se morao zadovoljiti 3. mjestom dok je Valentin Rehl bio četvrti a Slovenac Seles Jaka peti. Najbolje plasirani Hrvat je bio Vozila Robert na odličnom 9.mjestu.

U klasi Hobby mladi Brelanin Leo Malkić, koji već duže vrijeme vozi i trenira s Ličanima, zasjeo je na 3 mjesto, Slovenac Tomaž Podvratnik na drugo dok je Nijemac Toni Brandner bio prvi.

U Veteranima je treće mjesto uzeo Slovenac Šimnic Urban, drugi je bio Vlado Vukolić  a prvi Rene Jesernik.Od naših vozača najbolje se plasirao Škalec Damir na 10.mjestu.

U timovima, treći su bili Slovenci Čelofiga Darko/Kaube Tadej  iz Tima Divje svinje, drugi su bili njihovi sunarodnjaci Smolič Boštjan/Robek Gregor, Tim Divji Petelini, a prvi je došao češki tim Cyprian Zdenek (otac mladog Davida )/Hanus Rastislav iz Žohar moto tima. Naši dečki Celić Kruno (Dugi) i Dolački Josip (Joža) iz malomlačkih Softića zauzeli su odlično 15.mjesto u ovoj jakoj konkurenciji. Po završetku Prologa organizatori su podjelili pehare za najbržeg  vozača iz svake države.

U nedjelju, utrka je startala u 9 ujutro i to po redosljedu koji su vozači ostvarili na Prologu. 14 check pointa (CP) trebalo je savladati za 6 sati. Inicijalno je postojalo 15 CP ali su organizatori za Expert klasu jedan dio izbacili s obzirom da je staza natopljena kišom i taj dio je bio gotovo neprohodan. Prvi CP i Vražji Klanac (dio odmah iza CP 1) bili su preveliki zalogaj za sve one koji su došli nespremni ili s krivim izborom gume. Na tom dijelu je ubrzo u Hobby , Veteran i Team klasi nastao čep i borba za svaki centimetar staze. Neki su tu izgubili i sat vremena za pređenih 200 metara, no baš zbog toga dijela Ličani su odlučili da utrka traje 6 sati a ne 4 sata kako je to na drugim utrkama po svijetu. Time bi svi, kojima je ostalo nešto snage, dobili šansu da prođu barem pola od zadanih 60 km. Staza je ove godine bila vrlo teška i svaki vozač koji je došao dalje od drugog CP-a zaslužuje medalju za hrabrost. Na nekim mjestima su nizbrdice bile toliko strme da su organizatori postavljali table DANGER kako bi smanjili mogućnost povreda. Motori su se gurati nizbrdo većinom klizeći na guzici, iako su se neki Experti spuštali dole a da nisu ni trepnuli. Nemojte misliti da je to najgore. Bilo je i uzbrdica od kojih se ledi krv u žilama već od samog pogleda prema vrhu, a često su toliko dugačke da niti ne vidite gdje je kraj. Naravno da se Tomo pobrinuo i da bude kamenih stepenica raznih veličina koje već na prvi pogled Expertima navlače osmjeh na lice, dok  Hobby vozači počinju na raznim jezicima spominjati organizatora i njegovu užu rodbinu. Na takvim mjestima najbolje je vidljiva razlika između vozača, gotovo je nevjerojatno s kojom lakoćom pojedini experti prolaze prepreke koje su drugima nepremostive. Stvar je to treninga, dobre fizičke pripremljenosti, tehnike ali i talenta.

IM3S0677 copy

IM3S0663 copy

IM3S0654

10678448_695890050494324_3906765225190602379_n

Iako je kiša zaljevala stazu, kako cijelo ljeto, tako i nekoliko dana prije utrke, konfiguracija terena vrlo je specifična tako da čim ste se dočepali TANK POINTA, koji se nalazi između 5. i 6. CP-a, blato i sve muke po blatu su ostale iza vas. Tada počinje vožnja na šljunčanoj podlozi koja po mokrom ima odličan grip, čak bolji nego po suhom, a na tom djelu staze je i kamen hrapav tako da je i vožnja osjetno lakša. I ove godine su na najtežim djelovima stajali pomagači. S obzirom da organizatori ne mogu osigurati dovoljan broj pomagača nadaju se da će se svi ljubitelji ovog sporta pojaviti i slijedećih godina, bilo kao gledaoci ili kao pomagači te na taj način doprinijeti da se ovaj event digne na još jednu veću razinu. Cilj organizatora je bio da pokušaju našim vozačima i gledaocima omogućiti da osjete čari Extreme enduro utrka poput Erzberga i Red Bull Romaniacs a da za to ne trebaju odvojiti 500 ili više eura.

Najbrži vozač u expertima Martin Volny došao je u cilj za nevjerovatnih 2 sata i 38 minuta dok je mladi Cyprian David došao za 2 sata i 45 minuta. Miha Špindler je imao nekoliko padova te se morao zadovoljiti 3. mjestom stigavši na cilj za 3 sata i 3 minute. Ne možemo ne spomenuti Slovenca Vačun Blaža sa Koroških brega koji je vozio u majici kratkih rukava i svojim osebujnim stilom stigao ispred Valentina Rehla. U ovoj klasi završilo je 15 vozača što je puno manje nego prošle godine a svi koji su se probili do cilja su vrhunski extreme enduro vozači. Od naših, u vremenu su završili samo Robert Vozila na odličnom 8. mjestu i mladi talent Josip Jakotič  na 14.mjestu. Marko Prodan je odabirom krive gume došao do cilja ali nakon isteka zadanog vremena.

10633431_663222660451365_2717264961735754301_o

U klasi Hobby, Tomaž Podvratnik se odvojio od  početka, iako su Leo Malkić i Andrej Črnković bili vrlo blizu i samo čekali da napravi grešku, no Podvratnik je sve odradio vrhunski i zasjeo na 1. mjesto, Leo Malkić je zauzeo drugo a Andrej Črnkovič koji je samo 2 tjedna prije utrke povrijedio rame, zasluženo je osvojio treće mjesto. Od Hrvata u Hobby klasi završili su još Galoić Davor na 10.mjestu, Filipović Karlo na 12. mjestu, Lučić Robert na 13. mjestu i Mileusnić Dino na 15. mjestu. U klasi Hobby bilo je samo 19 vozača koji su završili utrku u vremenu.

Veteran Klasom su dominirali Slovenci. Prvi je u cilj došao Vlado Vukolić, iza njega Novak David a treće mjesto je zauzeo Sandi Jeram. Osim njih u cilj su u vremenu ušli samo još Jesernik Rene kao četvrti, te iza njega Harringer Jurgen i Zand Martin. Naši dečki nažalost nisu stigli u vremenu.

Klasa Team je startala zadnja i najviše se mučila sa čepom u Vražjem klancu ali 3 tima su se ipak probila do cilja. Prvo mjesto zauzeo je Češki tim Cyprian Zdenek/Hanus Rastislav iz Žohar moto tima u cilj su došli za 3 sata i 51 minutu, drugo mjesto je zauzeo tim Divji petelini, Boštjan Smolič /Robek Gregor a treći su bili Žugić Franci/Penca Janez.

Detaljne rezultate po klasama možete pogledati na linku: http://grabarsport.hr/moto-utrke/enduro-lika/

10648582_695889800494349_4010351639283758058_o

10648582_695889957161000_6780440727129253596_o

10635925_695890310494298_1566091398479150180_n

614930_695890357160960_8199153088053640944_o

Iako su ove godine organizatori uveli neke nove dijelove kako bi staza bila što atraktivnija, ali na dijelovima i teža, vremenske prilike su utjecale na to da bude stvarno i preveliki ekstrem za većinu vozača. Odaziv je bio izvrstan i nastojat će se održati ili čak povećati broj sudionika slijedeće godine. Kako i organizatori uče iz dosadašnjeg iskustva, već su u planu promjene koje bi se implementirale u slučaju kiše. One se prvenstveno odnose na redoslijed startanja Hobby klase, koja je sama po sebi najbrojnija, te na izbacivanje ili obilazak početnih dijelova staze kako bi se izbjegao preveliki čep u Vražjem klancu. Već ove godine primjetan je veliki napredak u odnosu na prošlu godinu i vidjelo se da je organizacija dosegla jednu zavidnu razinu, od same staze do uređenja boxa, izrade pehara, pratećih sadržaja… Upravo iz tog razloga možemo očekivati da će slijedeće godine biti još i bolje. Sudeći prema izjavama organizatorima, najave su čak i da bi staza s tim promjenama mogla biti i malo manje zahtjevna ali poznavajući ličke “Brkate siledžije” pripisujemo to trenutnom umoru jer čim se oporave, ovakve izjave se zaboravljaju i počinje nova, u pravilu teža epizoda. :) Kako bilo, ono što je sigurno je da ćemo i slijedeće godine biti u Lici te se nadamo da će odaziv natjecatelja i publike biti još veći jer ovakav event, s toliko prijavljenih vozača, impresivan je i za puno poznatije utrke. Ovom prilikom još jednom čestitamo organizatorima na odličnoj organizaciji i nezaboravnom događaju…

 

 

Prethodni članakPredstavljen KTM Freeride E
Sljedeći članakRoberto Colanino: Aprilia je spremna za MotoGP