Vozili smo Fiat 500e

Fiat 500e treća je generacija ovog više nego popularnog talijanskog gradskog automobila i uz novi dizajn najveća je novost dostupnost isključivo u električnoj izvedbi. Sličnost s prethodnim modelom, još uvijek u ponudi s hibridnim pogonom, djeluje vrlo visoka no kratka je lista komponenti koje zajednički dijele. Zapravo, podudaraju se samo u nekoliko detalja ali novi 500e nije izgubio niti malo poznatog šarma i osobnosti, jednostavniji je i elegantniji pri čemu je svaki detalj prošao iskusnu dizajnersku ruku što od ovakvog talijanskog ponosa upravo i očekujemo.

Novi model je evoluirao: sada je veći, prostraniji te djeluje ozbiljnije. Prepoznatljiva retro silueta prati ga i dalje no sve je zapravo novo. Počevši od prednjeg kraja kojim dominiraju svjetla agresivnijeg izgleda, zaobljena i presječena poklopcem motora, robusna prednja maska koja umjesto Fiatovog potpisa sada nosi oznaku 500. Stražnji kraj također djeluje moćnije s novodizajniranim svjetlosnim elementima, također u LED tehnologiji, što novom 500 dodaje i sportsku nijansu.

Da je novi model veći od prethodnika pokazuju i brojke: duži je i širi gotovo 6 centimetara. Nove dimenzije primarno su osjetne u unutrašnjosti koja je, u odnosu na vanjštinu, doživjela još veće promjene. Razmak između vozača i suvozača više nije toliko intiman dok nova sjedala pružaju zamjetno veću količinu komocije, od udobnosti do samog položaja sjedenja. Napravljena su, očekivano, od ekološki prihvatljivih materijala. Prostranija unutrašnjost uglavnom se svodi na prednji dio za vozača i suputnika dok je stražnja klupa i dalje skromnih dimenzija a obujam prtljažnika iznosi 185/550 litara. U tom istom prtljažniku, ispod podne obloge, naći ćete kabel za brzo punjenje te kit za osposobljavanje oštećene gume kao dio standardne opreme.  

Instrumetni su podijeljeni na klasični zaslon veličine 7 inča odnosno na Infotainment zaslon od 10,25 inča koji dozvoljava uparivanje dva mobilna uređaja istovremeno. Opet očekivano, i lista opreme osim što je poprilična, adekvatno prati image automobila pa ćete biti osupnuti izložbom sofisticiranih sustava asistencije poput kamera, automatskih dugih svjetala, čitanja znakova i traka na cesti, kočenja s detekcijom pješaka, otvaranja vrata pritiskom na gumb i naravno neizbježnog bežičnog punjenja pametnih uređaja. Zanimljivo je da usprkos impozantnoj listi opreme i hi-tech orijentaciji, upravljanje istima, kao i klasičnim prekidačima izuzetno je jednostavno. Prekidači su grupirani u središnjem dijelu konzole i horizontalno postavljeni. Teško da može biti preglednije.

U vrijeme kada je prvi Fiat 500 na električni pogon bio predstavljen kao dio ponude pri osvajanju Amerike, smatran je egzotikom koja upotpunjuje flotu novog i zahtjevnog tržišta. Trendovi su pokazivali rast segmenta ali da će niti dekadu kasnije novi model biti dostupan samo u elektro izvedbi nije djelovalo izgledno. Kako bilo, masovna elektrifikacija je postala realnost a mali električni automobili postali sve zastupljeniji u gradskom prometu i čine nišu iz koje niti Fiat ne želi biti isključen.

Elektromotor kojim je Fiat 500e opremljen isporučuje 118 KS i 220 Nm pri čemu za 3,1 sekundu dostiže brzinu od 50 km/h dok mu do 100 km/h treba 9 sekundi. Pokreće ga litij-ionska baterija kapaciteta je 42kWh a smještena je u podnici. Pri tome povećava težinu automobila za nešto manje od 300 kilograma u odnosu na hibridnu izvedbu. Deklarirani doseg prema WLTP-u iznosi do 320 kilometara što je u praksi uglavnom manje ali to je podatak koji se može primijeniti na sva električna vozila. Brzina punjenja gotovo prazne baterija traje oko 90 minuta na brzim punjačima od 50 kW dok pri kućnoj upotrebi na standardnih 3 kW punjenje do punog kapaciteta traje 15 sati. Ukoliko raspolažete izmjeničnom strujom od 11 kW ista procedura trajati će do pet sati.

Po pitanju potrošnje odnosno štednje baterije bitno je istaknuti tri regulacije načina vožnje: Normal, Range i Sherpa. Isprobali smo sva tri no uglavnom smo se po gradu vozili u Sherpa modu koji osigurava najveći domet a cijena toga je maksimalna brzina od 80 km/h te automatsko isključivanje klima uređaja i grijanja sjedala. Da to ne bi kvarilo ugođaj vožnje, moguće ih je manualno ponovno upaliti. Posebno je interesantna vožnja u Range modu s izraženim automatskim usporavanjem jer doslovno nema potrebe za diranjem kočnice dok pri tome ujedno i regenerira bateriju.

Okretnost i agilnost u gradskoj vožnji primarni su aduti novog 500e iako ni u čemu ne zaostaje niti na otvorenoj cesti. Djeluje stabilnije od prethodnika čemu zasigurno pridonosi povećani međuosovinski razmak. Odlazak na duže putovanje neće biti problematičan po pitanju komocije ali će zahtijevati koncentraciju na potrošnju baterije s obzirom da je Fiat 500e toliko udoban da vrlo brzo zaboravite da ste u gradskom električnom automobilu. Trakcija prednjeg pogona na suhom je odlično izbalansirana sa ESP sustavom na kliskoj podlozi. Ovjes je također vrlo dobar i uspješno će ublažiti većinu neravnina na cesti.

Koncentraciju na potrošnju baterije možemo preslikati i na potrošnju novca jer 500e nije jeftin automobil. Situaciju znatno mijenja mogućnost subvencije s kojom cijena postaje prihvatljiva, i samo za usporedbu, uz korištenje iste dobivate potpuno novi model s električnim pogonom pozicioniran ispod cijene prosječnog Abartha. Za više detalja o cijeni, trenutnim akcijama i raspoloživim primjercima možete se obratiti tvrtki Karić Automobili, ovlaštenom zastupniku Fiat grupacije i našem domaćinu pri druženju s novim Fiatom.

Najnovije