Harley Davidson FLHX Street Glide

Već impozantni Street Glide sada je dodatno oplemenjen opremom koja stiže iz Rushmore projekta odnosno projekta kojim su vozači HD-a svojim sugestijama sudjelovali u kreiranju novosti za slijedeću sezonu. Kreativni dijalog rezultirao je redizajnom motocikla kao i promjenama koje nisu samo vizualne naravi, sve uvijek s ciljem veće uglađenosti te boljom i sigurnijom vožnjom.

Kombinacija mat crne boje i kromiranih dijelova uvijek izgleda impresivno, dok natpis Harley Davidson na spremniku goriva definira i status. Pogotovo na Touring modelima poput Street Glide-a. Redizajnirani Batwing ili vjetrobran u obliku krila slijepog miša prvi je Rushmore detalj koji ćete primjetiti na Street Glide-u. Iako nije previše visok, upravo suprotno, začuđujuće je koliko uspjeva anulirati neugodno strujanje zraka uz pomoć horizontalno postavljenog otvora za ventilaciju, s mogućnošču zatvaranja u slučaju kiše. Iza njega nalazi se nova instrument ploča u kombinaciji četiri klasična analogna elementa i dodatni LC display, informativno zabavni sustav Boom Box koji pruža vozaču pregršt informacija i mogućnost komunikacije spajanjem s mobilnim uređajem putem Bluetooth-a. Slušanje muzike, osim s vašeg mobilnog uređaja, moguće je jednostavnim čitanjem preko USB-a. U produženju instrumenata nalaze se zvučnici i integrirani retorvizori, sve u širini upravljača.

Spremnik goriva prilično je velik a zapremina od 22.7 litara uz deklariranu potrošnju od 5,6 litara osigurava zavidnu autonomiju. Na spremnik se nastavlja neproporcionalno sjedalo. Kad kažemo neproporcionalno, odnosi se to na omjer sjedala vozača i suvozača jer dok se prvi može pohvaliti izuzetnom prostranošću i udobnošću, drugi će dobiti nakošeni jastučić. Prednji kotač je većim dijelom prekriven pozamašnim blatobranom dok se stražnji pored prostranih kofera, veće zapremine i opremljenih One Touch sistemom zatvaranja,  samo nazire. Šteta, jer novi naplatci naziva Enforcer izgledaju izvrsno. Ispušni sustav plijeni pažnju kromom ali i, što će se pokazati kasnije, karakteristično primamljivim zvukom.

Slijedeće novosti koje moramo apostorfirati odnose se na kočioni sustav i ovjes koji su na novom modelu značajno poboljšani. Konkretnije, prednja vilica je sad promjera 49 mm i puno više odgovara teškom Street-u. Stražnji ovjes je ostao isti, čelična vilica uz dva podešavajuća amortizera. Reflex je naziv novog kočionog sustava koji označava prednju kočnicu od dva diska i četveroklipnim kliještima i straga jednostrukim diskom, a sve zajedno integrirano je sustavom ABS-a.

Zapremina novog Twin Cam agregata Street Glide-u iznosi 1.690 ccm i može se pohvaliti momentom od 138 Nm pri 3.500 okretaja dok je mjenjač klasični šestostupanjski. Zvuk je karakterističan za HD i srećom možemo reći da je dio koji se ne mjenja. Zahvaljujući novom agregatu i visokom momentu, Street Glide se može pohvaliti osjetno poboljšanim ubrzanjima. Manevriranje na užem prostoru sigurno nije njegova najjača strana no nisko težište i odličan balans uvelike olakšavaju stvari. Svejedno, Street Glide, iako je kao i svaki Harley Davidson djelomično motocikl za pokazivanje, indiskretno će od vas tražiti izlazak na otvorenu cestu i tamo vam pokazati što može. A može puno. Najveću zaslugu u tome pripisujemo novoj prednjoj vilici u kombinaciji s potentnim i izvrsno balansiranim kočnicama te sve iskoristivije agregate. Možda ih možemo nazvati i uglađenijima ali u onom pozitivnom kontektu, obzirom da sigurno ne bi bili simpatizeri stvarno uglađenih motora jer to onda više ne bi bio Harley.

Ugodna i sigurna vožnja po zavojitim cestama uz osjećaj naglašene upravljivosti i apsolutne kontrole, s ne baš malim i 372 kg teškim motociklom, osnovna je odlika Street Glide-a “provučenog” kroz Rushmore projekt. Možda se radi o našoj subjektivnoj procjeni ali mišljenja smo da svaki novi ili obnovljeni model Harley Davidsona pokazuje značajnu ali i pomno kontroliranu progresiju u razvoju.  Očekivati da će HQ u Milwaukee-ju preko noći napraviti nešto što će iz korijena izmijeniti HD svijet iluzorno je i možemo dodati, pogrešno. Tehnologija je danas svima dostupna, no od Harleya to želimo u malim količinama. Street Glide, kao i cijela nova gama Harley Davidsona za slijedeću godinu, upravo je napravljen po takvom naputku. Bez obzira što nosi naziv modela 2014, već je stigao u Hrvatsku i možete ga pogledati u  u Harley Davidson salonu u Zagrebu.

 

1

2

3

4

5

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Prethodni članakAprilia i Melandri završili prve testove
Sljedeći članakAuto.