Held Travel Champ kaciga

IM3S0059

Kacige s mehanizmom otvaranja prednjeg dijela sve su više zastupljene što s obzirom na široki raspon upotrebe ne treba čuditi. Jedna od takvih flip-up kaciga dolazi nam iz Helda. Karakteristika gotovo svih kaciga na otvaranje je težina koja zbog specifičnog sustava otvaranja i sigurnosti zahtjeva elemente koji ju čine težom. Iznimka nije niti Heldov Travel Champ no radi se o relativno malim razlikama koje nakon nekoliko minuta više niti ne primjećujete iako na dugim putovanjima mogu biti zamorne. Testnu Held kacigu isprobali smo u gradskom i prigradskom prometu na većem skuteru te na otvorenoj cesti u sjedalu putnog motora kako bi ju što bolje upoznali.

Vizualno kaciga prati moderne trendove s koso izbočenom linijom koja proizlazi iz siluete pomičnog dijela i proteže se preko cijele kacige,  i koja ovisno o kutu gledanja ostavlja dojam kao da dijeli kacigu na dvije polutke. Time osim na aerodinamičnosti, u kombinaciji s otvorima za zrak oštrih bridova, dobiva i na agresivnom izgledu. Tome pridonosi i integrirana zaštita od sunca, danas gotovo neizostavan dio opreme. Vanjska školjka napravljena je od termo injektirajuće plastike (ABS) što ju svrstava u ekonomski prihvatljiviju grupu kaciga, danas generalno najbolje prihvaćenu na tržištu.

Vizir je otporan na ogrebotine, vrlo lako i precizno se otvara a nismo primjetili niti puštanje zraka po rubovima. Pinlock je dostupan kao opcija. Prednji dio kacige otvara se pomakom kopče koje se nalazi ispod vizira u razini brade i vrlo jednostavno se otvara čak i u rukavicama. Gotovo da možemo reći da se nalazi u vidnom polju ili barem da se otvara intuitivno. Slično vrijedi i za sunčani vizir koji se spušta lako dostupnom polugom s donje strane kacige, univerzalno i inteligentno rješenje koje smo vidjeli i kod drugih proizvođača.

Otvori za protok zraka smješteni su s prednje i stražnje strane i omogućuju dovoljnu količinu zraka. Ukoliko vremenske prilike dozvoljavaju i malo jači “propuh”, uvijek ostaje opcija podizanja prednjeg dijela. Potrebno je napomenuti da prilikom vožnje flip-up kaciga s otvorenim prednjim dijelom treba biti oprezan s brzinom kretanja jer konstukcijski nije predviđena za jurnjavu. U tom slučaju potrebno ju je laganim pokretom zatvoriti što na nekim kacigama zna biti iritantno jer je prilično teško učiniti to s jednom rukom. U Heldu su to odradlili vrlo dobro, potreban je samo malo jači pritisak da se prednji dio “zaključa”.

Unutrašnjost kacige izrađena je od poliesterskih vlakana, vrlo udobna za nošenje a može se vaditi za potrebe pranja. Oblik unutrašnjosti kacige zadovoljiti će najveći broj vozača s obzirom da je prilično komotna i bez izraženih dijelova koji bi mogli iritirati u vožnji. Univerzalnost po pitanju oblika karakteristika je većine flip-up kaciga upravo zbog široke mogućnosti namjene tako da niti Held Travel Champ ne odskače od postavljenih normi. Kopča za vezanje kacige je brzo otpuštajuća što je kod ovakve vrste kaciga optimalno rješenje.

U gradskoj vožnji Travel Champ je sasvim korektna kaciga, dovoljno komotna i prozračna. Šumova ima odnosno ne može se reći da je posebno tiha no to je dio testa na kojem nerijetko padaju i puno skuplje kacige. Dio razloga sigurno otpada i na vjetrobran motocikla kao i na visinu vozača, uz obavezan osobni doživljaj, no pokušali smo dojmove svesti na prosječnu razinu. Gotovo identični dojmovi zadržali su se i nakon vožnje na otvorenoj cesti s opaskom da je tu već strujanje zraka izraženije a samim time i veća buka koja se od gradske vreve pretvara u čisti vjetar. I ovdje smo, zahvaljujući testnoj Apriliji Capo Nord s mogućnošću regulacije visine vjetrobrana, eksperimentirali s raznim podešavanjima.

Ukupni dojam je da je Heldov Travel Champ kombinacija korektne izrade, vrlo dobrih materijala i širokog raspona namjene a posebno ističemo i cijenu od prihvatljivih 936 kn čime bi sigurno morala ući u uži izbor odabira jeftinije putne kacige ali i one za svakodnevnu upotrebu.

IM3S0058

IM3S0027

IM3S0060

IM3S0037

 

 

 

 

 

 

Prethodni članakPiaggio Beverly 300 Sport
Sljedeći članakMotoGP – Qatar 2014