Hell’s gate 2014

Završena je i ovogodišnja talijanska ekstremna hard enduro utrka, popularni Hell’s gate. Pobjedio je Graham Jarvis na Husqvarni ispred Jonny Walkera na KTM-u. Spisak ovdje završava, ne zato što mi o tome ne bi pisali nego nitko drugi nije završio utrku. Od prijavljenih 124 vozača u finale ulazi 30 no samo su Jarvis i Walker prošli kroz cilj.

Popularnost ekstrem utrka sve je veća da tako da je bilo teško naći dobru poziciju na samoj stazi. Odlično organiziranu utrku pratilo je i relativno lijepo vrijeme, za razliku od prošle godine, tako da se temperatura nije spuštala ispod 12 stupnjeva ali su prošlotjedne obilne kiše ostavile traga i stazu učinile još težom. U takvim uvjetima se Jarvis najbolje snašao, da ne kažemo neku težu riječ jer je prema snimkama koje se mogu naći na netu izgledalo kao da gravitacija i kliski teren za njega ne vrijede.

Marko Prodan ove godine zahvaljujuči brojnim sponzorima nastupa na Magic 7 odnosno na svih 7 utrka neslužbenog Svjetskog Prvenstva u Extreme Enduru. Sport je relativno nov i još ne postoje jasno definirana pravila, međutim u kratkom vremenskom periodu postao je vrlo popularan u cijelom svijetu. Od ove godine Marko nastupa u Pro klasi rame uz rame s najvećima u tom sportu.

Hell’s gate, utrka koja ujutro za kvalifikacije ima utrku po klasičnim enduro pravilima, tako da se  voze dvije etape i jedan specijal test u drugoj etapi. Da bi bilo što teže, uz to što je staza iz kruga u krug sve više uništena i što vozač ima sve manje snage, organizator svaki krug daje po četiri minute manje vremena za savladavanje prve etape dok druga ostaje ista, tako da, da bi ostao u dozvoljenom vremenu vozač u stvari mora iz kruga u krug voziti sve brže.

Od naših vozača nastupio je Marko Prodan koji je ovako komentirao utrku: “Prva dva kruga sam bio u dozvoljenom vremenu i vozio sam se s dobrim osjećajem. u trećem krugu napravio sam grešku koja me stajala 4 minute kašnjenja u prvoj etapi, a bilo bi i više da me nije Miha Špindler pomogao izvući. Nastavio sam u nadi da će i drugi imati kašnjenja jer je naoko bilo vidljivo da je iz kruga u krug bilo sve manje vozača. Ušao sam spreman i na vrijeme u četvrti krug i negdje polovicom prve etape greškom sam ostao na krivoj nozi, vidio sam da padam pa sam pokušao odbaciti motor na gornju stranu, ali je i motor ubrzo došao za mnom na donju stranu puta. Srećom ni meni ni motoru nije bilo ništa, ali kako je motor bio oko 3 metra ispod puta, sam ga nisam uspio izvući i morao sam čekati pomoć organizatora koja je stigla tek kada je prošao zadnji natjecatelj, tj. nekih 45 minuta nakon pada. Iako sam se nadao kvalificiranju, moram iz ove utrke uzeti pozitivne pomake, a oni su i u rezultatu i fizičkoj spremi. Ima tu još puno rada i odricanja, ali znajući da sam na pravom putu to mi je velika motivacija, tako da nastavljam po planu, skupljam iskustvo iz utrke u utrku i nadam se boljim rezultatima. Slijedeća utrka mi je Akrapović No Fear No Limits u Raši, domaći teren, ali i jaka konkurencija iz Slovenije, Italije Austrije i Njemačke. Prošle godine sam završio na 7. mjestu a nadam se da ću izvući najbolje iz sebe i pred domaćom publikom popraviti taj rezultat.”

 

http://www.redbull.com/us/en/motorsports/offroad/episodes/1331633544415/hells-gate-2014-highlights

 

jar2_jpg_650

marko-prodan-hell-s-gate-2014

marko1

marko3

marko 2

Prethodni članakPredstavljena Yamaha YZF-R 125
Sljedeći članak10 dana za 10.000kn uštede