KTM Duke 390

1

Duke 390 idejno je rezultat nekih novih, kriznih vremena u kojim se svijet motocikala unutar granica Europe vidljivo mjenja. Ako ne računamo off road segment, nepisane granice dijelile su motocikle zapremine 125 ccm od onih koji bi počinjali s 500 ccm. Uz poneku iznimku, prostor između mogli smo zvati vakumom, a koji sada postaje tržišno vrlo zanimljiv. Duke 200, odnosno sada i 390, inicijalno su bili namijenjeni azijskom tržištu gdje od svoje prezentacije bilježe prodajne rekorde. Činjenica je to koja ne treba previše čuditi jer iako proizveden u indijskom Bajaju, smišljen je u Mattighofenu što ga tehnologijom i dizajnom uzdiže iznad konkurencije koja na ista tržišta uglavnom plasira motocikle karakteristika u pravilu daleko od inovativnih.

Svoj izgled “srednji” Duke dijeli s ostatkom familije a posebno su izražene karakteristične naranđaste felge i okvir koji posebno naglašavaju njegov agresivni izgled. Upravljač je dovoljno širok odnosno usklađem s proporcijama cijelog motocikla koji je, uzevši u obzir položaj oslonaca za noge i tvrđe sjedalo na visini od 80 cm, dosta uzak ali ipak dostatan za ugodnu vožnju i višim vozačima. Digitalna instrument ploča malih je dimenzija ali rješenjem poput malog fonta uspijeva ugurati sve potrebne informacije.

Duke 390 dijeli dimenzije sa slabijom verzijom od 125 ccm, uz jednocilindrični agregat od 375 ccm koji razvija snagu od 44 KS što ga na težinu od 139 kg čini prilično živahnim a opet predvidivo sigurnim. Upravo ono što se i traži  od motocikla predviđenog za vozača s A2 kategorijom no opcija agresivnije vožnje ostaje otvorena jer maksimalna brzina ovog motocikla kreće se oko 160-170kmh a razvijanje snage se ne može nazvati bezazlenim. Što se tiče kočnica, oba kotača imaju po jedan disk, prednji je promjera 30 mm s četeveroklipnim radijalnim kliještima dok je stražnji promjera 230 mm. Duke 390 u standardnoj opremi dolazi s ABS-om koji se po potrebi može isključiti. Serijski montirane gume su, barem za isporuke predviđene za EU, Metzlerer Sportec dimenzija 110/70-17 i 150/60-17. Okvir je rešetkaste konstrukcije od čeličnih cijevi što motocikl čini vrlo čvrstim, sprijeda upside down vilica promjera 43 mm  a straga oscilirajuća aluminijska vilica s monoamortizerom.

Cijena Duke-a 390 iznosi 45.500 kn, dok se novim obračunom davanja nakon ulaska u EU očekuje dodatno smanjenje od cca 5%, i možemo ju ocijeniti prihvatljivom jer nudi paket koji bi okarakterizirali kao optimalan za klasu kojoj pripada a što će prventsveno mlađi vozači sigurno prepoznati. Onima kojima to nije dovoljno, uvijek ostaje opcija odabira dodatne opreme iz KTM-ovog Power Parts kataloga koji će zadovoljiti i najizbirljivije kupce.

3

2

5 8

 

 

Prethodni članakPredstavljena MV Agusta F3 800
Sljedeći članakScorpion &Sherco