KTM Freeride 350

 

Jedan od zasigurno najzanimljivijih motocikala koji se pojavio u zadnje vrijeme je KTM Freeride 350. Zanimljiv je prvenstveno po tome što je otvorio jednu novu kategoriju ali istovremeno se može reći da se postavlja kao odgovor na neke upite koje smo slušali godinama. Naime, ukoliko želite lagani i umjereni motocikl, a opet ne anemičan, za povremene vožnje po makadamima i prohodnim šumskim putevima, izbor možda i nije tako jednostavan kakvim se na prvi pogled čini. Naime, današnji motocikli već koncepcijski moraju izabrati stranu, ili su previše soft, ili previše hard. Prvi su relativno teški što početnicima uvelike smanjuje doživljaj uživanja u vožnji, dok su drugi orijentirani na sport ili jednostavnije, ekstremnu upotrebu. KTM Freeride 350 je ponuđeni kompromis na način kako ga vide austrijski inžinjeri a vrijeme će pokazati da li su i kupci to prepoznali.

 

Već prvi pogled na Freeride-a izaziva svojevrsnu konfuziju: uska i laka konstrukcija podsjeća na veći bicikl, kotači s kočnicama i profilom guma na trial a većina ostalog poput svjetala, plastičnih oplata, kontrolnih instrumenata, ručki i prekidača preuzeta je s enduro modela. Okvir se sastoji iz dva dijela, prednji je od čeličnih cijevi a stražnji koš od aluminija. Zanimljiv je i ispuh koji se sastoji od dvije ispušne cijevi čija je funkcija maksimalno smanjiti razinu buke, gotovo da granice „dobrog ukusa“ jer smo na trenutak pomislili da se radi o električnom motociklu.

 

Freeride pokreće modificirana verzija jednocilindričnog četverotaktnog agregata od 350 ccm baziranog na istoj zapremini iz modela EXC350 ali s osjetno smanjenom snagom od skromnih 23KS. Skromna snaga, uz težinu od samo 101 kg, zapravo i je poanta ovog motocikla koji je u svemu „prijateljski“ raspoložen prema vozaču i nije predviđen za ekstremne situacije što apsolutno ne znači da je Freeride dosadan. Naprotiv, s njim možete gotovo sve, od standardnih mješovitih on-off road vožnji, valjanja u blatu, penjanja na brijegove pa sve do stunt egzibicija. Namjena uvelike ovisi o samom vozaču, Freeride vam ne može biti isprika jer smo se sami uvjerili što sve može.

 

Od ostalih tehničkih podataka možemo navesti da se Freeride pali pomoću elektropokretača obzirom da nema „kurble“, spremnik goriva prihvaća skromnih 4,8 litara, ovjes se sastoji od upside down vilice promjera 43 mm i hodom od 25 mm kao i hodom stražnjeg aamortizera od 260 mm, na oba kotača su disk kočnice s promjerom diska od 260 mm naprijed i 210 mm straga.

 

Ergonomija u potpunosti prati viziju umjerenog motocikla pa visina sjedala od 895mm u kombinaciji s mekanim ovjesom vozaču pruža osjećaj sigurnosti. Taj na prvi pogled bizaran detalj uvelike olakšava vožnju ne samo vozačima nižeg rasta nego prvenstveno manje iskusnim vozačima kojima desetak centimetara više sjedalo i puno tvrđi ovjes na EXC gami zna izazvati nelagodu. Elektopokretač je tu, spojka je iznimno mekana, šestostupanjski mjenjač vrlo precizan i ono možda najbitnije, odaziv na gas nije agresivan kako se obično očekuje od enduro motocikala. Spomenimo i kočnice koje su prilično snažne i odlično dozirane. Zamjerka se može primjetiti tek nakon agresivnije vožnje kad se osjeti lagano popuštanje. No kako namjena Freeridea nije jurnjava po motokros stazi, nećemo mu to uzeti kao manu. Kao svaki enduro motor, s drugim gumama/kotačima, vrlo je upotrebljiv i na cesti gdje će manjak snage ipak znatnije doći do izražaja.

 

 

Dojma smo da se cijela filozofija Freeride-a temelji na ekološki osvještenom početniku ili povremenom off road izletniku koncentriranom na uživanje u prirodi bez pretjeranih ambicija vezanih uz jurnjavu ali je i dalje impresivan vrlo širok spektar djelovanja. Manje lijepa strana ovog motocikla je kao i obično cijena koja iznosi nemalih 63.890 kn.

 

 

 

Prethodni članakMarquez i Pedrosa na trialu
Sljedeći članakSena SMH3/5/10 bluetooth i interkom komunikacijski uređaj