Kymco Xciting VS 400 TSC

Popularni Xciting 400 se nudi i u redizajniranoj verziji VS, koju ćete najlakše prepoznati po još atraktivnijim LED prednjim svjetlima te vidno drugačijem i udobnijem sjedalu. Pribrojite tome ionako bogatu serijsku opremu, koja uključuje i povezive instrumente te kontrolu proklizavanja, i dobijete fino izbalansiran sport-touring skuter, koji stremi ka vrhu sve prestižnije klase 400

Kymcov „premium“ skuter Xciting 400 se nudi u dvije verzije jer se standardnom modelu S u paleti pridružila i atraktivnija varijanta VS. Osnovnu verziju S smo testirali početkom 2019. i taj nam se taj tada obnovljeni Xciting dopao već u startu, pa su se zamjerke odnosile samo na neudobno sjedalo i nedostatak kontrole proklizavanja. I gle čuda, Xciting S 400 je u međuvremenu dobio kontrolu proklizavanja, a ova nova varijanta VS uz to ima i bitno drugačije sjedalo, na kojeg sada, niti s dvoje putnika, nismo imali zamjerke. Čak dapače, itekako nam se svidjelo kao prostrano i udobno.

Spomenuli smo kod prethodnog modela da kočnice trebamo jače stisnuti kako bi se odlučnije zaustavili, no ni to više nije problem jer novi model koči snažno s malom snagom pritiska na poluge. Jedini problem koji je i dalje prisutan odnosi se na oskudan prostor pod sjedalom, što nas i utoliko više čudi kad uzmemo u obzir koliko su stražnji bokovi skutera, barem izvana, doista veliki. No najviše nas smeta što se sjedalo ne diže kompletno već samo prednji dio pa je pristup prtljažnom prostoru sužen, a mi moramo stvari gurati kroz “tunel”. Nadamo da nas Tajvanci i ovaj put čuju, pa da će na sljedećoj verziji i to riješiti.

Naravno, sve one brojne prednosti koje smo tada pripisali verziji S ostale su vrijediti i na VS varijanti, a sve ono što je novo i promijenjeno učinilo je Xciting još boljim skuterom. Dizajn se nije dramatično mijenjao, ali VS ima nova i još atraktivnija prednja LED svjetla. Svakako su upečatljiva i stražnja svjetla, iako su ostala identična onima na S verziji, a i bočna silueta je ostala gotovo netaknuta. Ipak, tu jasno uočavamo to novo sjedalo koje više nema odvojivu potporu za leđa vozača, nego se u jednom razmjerno strmom potezu podiže na dio namijenjen suvozaču.

Udoban i u dvoje

Prednji dio sjedala je sužen, kako bi vozač tijekom stajanja na mjestu mogao lakše stopalima dodirnulo tlo, što doista ne bi trebao biti problem ni onima koji su malo niži. Za nas visoke je sjedalo čak i malo prenisko postavljeno, ponajprije zbog toga jer je su platforme za stopala podignute visoko, pa nam u vožnji noge nisu ispružene u onoj mjeri u kojoj bi to mogle biti.

Zato je zaštita od vjetra je odlična i za visoke vozače, kako za gležnjeve i koljena, tako i za ramena, a u svemu tome je svakako od pomoći i veliki vjetrobran, koji se može podešavati po visini. Uz to, serijska oprema uključuje i beskontaktni ključ, kao i Noodoe sustav za bežično povezivanje vašeg mobitela s novom i potpuno digitalnom pločom s instrumentima. Zahvaljujući tome, na instrumentima možete pratiti obavijesti o pozivima i porukama (SMS, Messenger, Whatsapp, Viber…), čitati vijesti s aplikacija koje želite ili, što je puno korisnije, dobivati upute za navigaciju, od skretanja do skretanja.

Za Xciting VS 400 se deklarira konkretnih 213 kg s tekućinama i ta se težina osjeti kod manevriranja na mjestu, kao i kod sporog provlačenja između automobila, gdje dodatan oprez traže i poprilično veliki vanjski gabariti ovog skutera. Jednom kad se malo ubrza, Xciting vješto skriva te svoje kilograme, čemu svako pridonosi i osjećaj da je težište postavljeno nisko, što se onda pozitivno odražava i na vožnju kroz zavoje.

Tako u sportskoj vožnji VS 400 djeluje stabilan, te lako slijedi zadanu putanju i ne mijesi u zavoju. A kako smo dobar dio dionica testa odvozili u dvoje, s fotografom na leđima, kojem je bilo namijenjeno široko sjedalo, tako možemo reći da se ovaj skuter dobro vozi i pod takvim teretom. Ovjes je sportski podešen, ali nije neudoban, te i u vožnji udvoje ne dolazi do kraja svog hoda, iako on nije nešto posebno dugačak.

Jedan od najsnažnijih

Lakoći vožnje u dvoje svakako pridonosi i to što je Xciting VS 400 jedan od najsnažnijih skutera u klasi 400. Konkretno, jednocilindrični agregat od 399 ccm isporučuje 33,7 KS pri 7.250 o/min, kao i na S modelu, što je opet sasvim dovoljno za aktivnu vožnju otvorenom cestom, pa i autoputom. Uostalom, VS 400 dolazi u paketu s deklariranom maksimalnom brzinom od 140 km/h.

Za tu klasu odlučnim ubrzanjima pridonosi i dobro izveden variomatski prijenos, te u svakom trenutku imate dobar odaziv na gas, a sve to je popraćeno općom uglađenošću i finim zvukom. I kočnice se odlikuju snagom i uglađenošću, što i nije čudo budući da se naprijed nalaze dva diska promjera 280 mm i radijalna kočiona kliješta. Ali svejedno iznenađuje koliko dobro kočnice obavljaju zadaću i kad je ionako težak skuter pod dodatnim teretom suvozača.

Općenito, kočnice nam se doimaju i snažnije i podatnije nego na S varijanti, tako da je kočenje na ovom skuteru pravo zadovoljstvo. S time da je Xciting VS 400 opremljen i trećom kočnicom, onom parkirnom, što je od velike koristi kad ga ostavljamo na nizbrdici ili uzbrdici.

Kad već nešto tako hvalimo, onda je uvijek zanimljivo usporediti VS s referentnim skuterom u klasi modela srednje zapremine, a po najvećem broju prodanih primjeraka u Hrvatskoj to je svakako Yamaha XMAX 300. Dakle, u usporedbi s tim skuterom,  Xciting ima snažnije kočnice, kao i deblje te ugodnije poluge na upravljaču, pa je i osjećaj kod zaustavljanja bolji.  A kad već spominjemo XMAX kao referencu u klasi, moramo primijetiti kako Xciting ima ugodniji ovjes, koji bolje upija veće neravnine na kolniku. Naime, XMAX je izrazito sportski skuter, s tvrđe podešenim ovjesom i kraćim hodom stražnjeg kotača, dok je Xciting više orijentiran kao sport-touring skuter.

Nije jeftin, ali ima i skupljih

Kao što i jedino priliči skuteru koji u skoro svakom pogledu – osim onog koji se tiče prostora pod sjedalom – teži ka vrhu svoje „premium“ kategorije, Xciting VS 400 je opremljen i kontrolom proklizavanja. Ako vam taj njegov TSC sustav pomogne i samo jednom u životu, već vam se isplatilo investirati u taj skuter. Naš je savjet da ne štedite na sigurnosti i odaberete skutere koji to sigurnosno pomagalo imaju u seriji. Mnogi se uzdaju u svoje napredno vozačko umijeće, ali neke spletove okolnosti ne možemo iskontrolirati. Cesta može biti iznenadno mokra, prašnjava, hladna, napuknuta, neravna ili prekrivena lišćem, a istovremeno naše gume mogu biti neispravno napumpane, neravnomjerno potrošene ili samo stare i tvrde.

Kontrola proklizavanja pomaže kod pretjerane primjene gasa u navedenim slučajevima ili kod drugih pogrešaka od strane vozača. Kymcov jednostavan TCS sustav koristi ABS senzore koji bilježe broj okretaja svakog kotača i tako lako prepoznaje kad se stražnji kotač vrti previše brzo u odnosu na prednji. To znači da se stražnji kotač zavrtio u prazno, pa centralna upravljačka jedinica automatski i adekvatno smanjuje snagu.

Spomenimo i da tvornica deklarira potrošnju od 4,2 l/100 km, a nama je testni primjerak u prosjeku trošio 4,9 l/100. To nije malo za jedan skuter, ali moramo podsjetiti da smo se dobar dio testa vozili u dvoje, što je zasigurno VS učinilo žednijim.

Što se tiče krajnje cijene od 8.300 eura na cestu, tu moramo odmah primijetiti da ima i jeftinijih u klasi. Uostalom, za osnovni se Xciting 400 traži 7.599 eura, Piaggio Beverly 400 se nudi za 6.899 eura, dok osnovni TMAX 300 košta 7.099 eura. Ali XMAX zapreminom ne spada sasvim u tu klasu, a uz više kubika i čiste snage, VS 400 od njega ima ugodnije kočnice i ovjes. Osim toga, postoji i dosta skutera iz klase 400 koji su skuplji od Xcitinga VS, kao što su to Suzuki Burgman 400, BMW C 400 X i GT te novi Peugeotov XP 400 GT. Jasno, za te nemale novce se već nude i ekonomični motocikli veće zapremine, no Xciting VS 400 nije ekonomičan, nego bogato opremljen „premium“ skuter. I to je uvijek imalo svoju cijenu.

By Moto Puls

Prethodni članakFerrari 12Cilindri
Sljedeći članakYamaha TM i Loris Majcan zajedno na IOM TT