Land Rover Defender

Land Rover je prije dvije godine predstavio modernu interpretaciju Defendera, jedne od istinskih automobilskih ikona. Novi je Land Rover Defender upečatljiv i poseban, a zadržao je i brojne veze sa slavnim prethodnikom, od dizajnerskih detalja, preko karoserijskih izvedbi do stvarnih i ozbiljnih terenskih sposobnosti. Krajem prošle i početkom ove godine Land Rover je proširio ponudu Defendera, prvo kraćom verzijom tradicionalno označenom brojem 90, a kasnije i novim motorima. 

Defender je u ponudi imao četverocilindarski turbodizelaš u nekoliko verzija snage, koji je sada zamijenjen novim trolitrenim rednim šestocilindrašem iz obitelji Ingenium razvijene u Jaguar Land Roveru. Ovaj motor dolazi u tri razine snage, a u svima je opremljen i sustavom blagog hibrida. Pored toga, novi se motor odlikuje laganom aluminijskom konstrukcijom i brojnim tehnološkim rješenjima koja mu povećavaju učinkovitost. Sustav blagog hibrida (MHEV) prikuplja energiju prilikom usporavanja i kočenja kako bi dodatno smanjila potrošnu goriva. Remenom integrirani elektropokretač osigurava brži i uglađeniji rad sustava start&stop i pomaže motoru kod ubrzavanja.

Početna verzija označena je kao D200, a razvija 200 KS i 500 Nm, dok verzija D250 raspolaže sa 249 KS i 570 Nm. Najsnažniji u ponudi, D300, raspolaže sa 300 KS i 650 Nm, a s njime Defender od 0 do 100 km/h ubrzava za 6,7 sekundi. Motor je uglađeniji, a sustav start&stop reagira brže i nježnije. Naravno, najsnažnija verzija s ubrzanjem od 6,7 sekundi je i ozbiljno brzarenimo redom. Kada je predstavljen, Defender je u ponudi imao četverocilindarski turbodizelaš u nekoliko verzija snage, a sada je on zamijenjen novim trolitrenim rednim šestocilindrašem iz obitelji Ingenium razvijene u Jaguar Land Roveru. Ovaj motor dolazi u tri razine snage, a u svima je opremljen i sustavom blagog hibrida. Pored toga, novi se motor odlikuje laganom aluminijskom konstrukcijom i brojnim tehnološkim rješenjima koja mu povećavaju učinkovitost. 

Poput ostalih plug-in hibrida, i Defender nudi vozačima razne mogućnosti kombiniranja električne i benzinske vožnje. Idealan je za “zero emission” vožnju gradom i kombinaciju pogona na otvorenoj cesti, a oni koji ne prevaljuju previše kilometara dnevno i imaju redovno punjač na raspolaganju (kod kuće ili na poslu) mogu ga koristiti većinu vremena kao električni automobil.

Dio u kojem nas je Land Rover Defender P400e iznenadio je vožnja terenom. Pogonski sklop ovog automobila nije kao kod većine drugih plug-in hibrida s pogonom na sve kotače koji koriste klasičan motor za jedan, a elektromotor za drugi par kotača. Land Rover je ispravno odlučio da s Defenderom neće raditi takve kompromise, pa je elektromotor postavljen uz benzinski motor i kad se vozi samo na struju koristi pogon na sve kotače i sve sustave na jednak način.

Najmoćniji Land Rover Defender pod poklopcem skriva moćni 5,0 V8 motor s kompresorom koji razvija 525 KS i 625 Nm. Uz njega dolazi ZF-ov osmostupanjski automatski mjenjač Quickshift. Tako pokretani Defender postao je ozbiljno brz – kratki V8 do 100 km/h stiže za samo 5,2 sekunde i postiže 240 km/h – pa je bilo potrebno poraditi i na drugim dijelovima automobila. Straga je ugrađen novi elektronski kontrolirani diferencijal, a ovjes je dodatno učvršćen debljim stabilizatorima.

Izvana se Defender V8 najlakše prepoznaje po četiri ispušne cijevi i posebnim 22-colnim kotačima. Iza toliko velikih kotača su 20-inčni kočioni diskovi s plavo obojenim kliještima. Automobil je dostupan u tri boje – sivoj Carpathian Gray, bijeloj Yulong White i crnoj Santorini Black. Krov je uvijek crne boje. U unutrašnjosti se ističu sjedala presvučena kožom Ebony Windsor. Volan je presvučen Alcantarom, a iza njega su kromirane polugice za mijenjanje brzina.

Prethodni članakPrizmić Moto od sada i u Rijeci
Sljedeći članakI Lamborghini V12 u suživotu sa strujom