MotoGP – Barcelona 2023

Ovogodišnje izdanje Barcelone najbolje je započeo Espargaro vremenom od 1.38.6 i skidanjem rekorda, Vinales je iza njega na drugoj Apriliji zaostajao 0.3, gotovo identično kao i Bagnaia. Na kvalifikacijama u subotu prvi red zauzeli su Bagnai, Espargaro i Oliveira dok su iz drugog reda startali Vinalkes, Maretin i Zarco.

Uoči starta Sprint utrke od 12 krugova pojavili su se crni oblaci a prve kapi krenule su kada i warm up. Svejedno je odluka bila da se kreće na slikovima. Bagnaia i Martin krenuli su najbolje ali su Vinales i Espargaro napali Martina u prvim zavojima. Nakon dva kruga su se Bagnaia i Espargaro na vrhu malo odvojili, Vinales je izgubio priključak nakon što je morao prikočiti zbog Martinove greške. Martin se prekočio i otišao široko pa ga je prošao i Binder.

Na pola odvoženih krugova petorka se odvojila, na vrhu je Espargaro prošao Bagnaiu a pratili su Vinales, Binder i Oliveira. Slijedeću grupu s dvije sekunde zaostatka predvodio je Martin ispred Bezzecchija. Već u prvom krugu nakon prelaska u vodstvo, Espargaro je odmaknuo pola sekunde. U tom ritmu je nastavio i dalje pa je prednost konstantno rasla. Bagnaia očigledno nije htio riskirati u borbi za prvo mjesto i držao je Vinalesa na 0.2 do predzadnjeg kruga. Tada ga je Vinales dostigao i napao u više navrata no Bagnaia se fantastično branio na kočenjima i za dužinu motora drugi prošao ciljem. Šteta što evidentno brži Vinales nije uspio proći ali je više nego zasluženo osvojio mjesto na podiju. Prva pobjeda u Sprint utrci za Esparagara bila je odličan uvod u nedjelju GP utrku.

Start GP utrke nije prošao najbolje, najprije je Bastianini nesmotrenim ulaskom u zavoj srušio Zarca i posljedično još trojicu vozača da bi nakon toga vodeći Bagnaia pao nakon highsidea u drugom zavoju pri čemu ga Binder nije mogao izbjeći te je prešao preko njegovih nogu. Utrka je trenutno prekinuta a Bagnaia je odvezen vozilom hitne pomoći. Iako je izgledalo vrlo ružno, kasnije se pokazalo da je Talijan prošao bez težih ozljeda.

Na ponovljenom startu nije bilo rizika, Martin je krenuo najbolje ali ga je odmah napao i prošao Vinales. Pokušali su Espargaro i Oliveira ali je Espargaro morao pričekati dodatna dva kruga a Oliveira jedan više. Aprilija je u tom trenutku držala prve tri pozicije što još nismo vidjeli u MotoGPu. Iza njih su ostali Martin, Zarco, Miller i A. Marquez.

Nakon sedam odvoženih krugova pitanje prva mjesta praktično je bilo riješeno, samo je ostalo otvoreno pitanje hoće li i kada Espargaro napasti Vinalesa. Na trećem mjestu im je Oliveira čuvao leđa držeći Martina na distanci. Barem do devetog kruga kada ga je Martin prošao no već tada nije bilo izgledno da može i više od toga.

Espargaro je svakim krugom skidao Vinelsovu najveću prednost od 1,6 sekundi pa je u zadnjih deset krugova ušao sa zaostatkom od 0.8 sekundi. Trećeplasirani Martin vozi je usamljen sa zaostatkom od dodatnih 3 sekunde a iza njega je Oliveiru napadao Zarco.

Espargaro je četiri kruga prije kraja prošao Vinalesa, pomalo upitno tako da je postojala mogućnost kazne ali su svejedno oba vozača Aprilije ispisala povijest. Treći je završio Martin, četvrti Zarco a peti Oliveira. Nastavak prvenstva slijedi već za tjedan dana u Misanu.

Prethodni članakVozači s najviše pobjeda u povijesti Formule 1
Sljedeći članakNova adresa Ducati centra u Zagrebu