MotoGP – Barcelona 2024

Najbrže vrijeme prvog dana treninga u Barceloni ostvario je Aleix Espargaro, i to nakon okupljanja svog tima gdje im je najavio da s ovom sezonom završava njegova karijera u MotoGPu nakon 20 godina. Iako je bilo uspona i padova, činjenica je da je Apriliju u ključnom trenutku podigao i napravio konkurentnom. Sada loptica ostaje na Vinalesu i novom imenu, vjerojatno talijanskom, koje će nadajmo se dostojno zamijeniti Espargara.

Binder, Acosta i Bagnaia bili su nešto sporiji od Espargara no i drugi dan u kvalifikacijama je Espargaro obranio svoje vrijeme i osvojio Pole position ispred Bagnaie i Fernandeza a iz drugog reda su startali Binder, Acosta i DiGia. Martin je osvojio sedmo startno mjesto a Marquez 14-o.

SPRINT:

Bagnaia je očekivano najbolje krenuo u Sprint utrku ali mu je repu bio Acosta koji ga je i napao na ulasku u drugi krug. Pratili su ih Fernandez i Rins. Marquez je prilično napredovao stigavši iza Martina na sedmo mjesto. U drugom pokušaju Acosta je prošao Bagnaiu a to je iskoristio i Fernandez. Nedugo nakon toga, Fernandez je izgurao Acostu i probio se na vrh. Gužvu su iskoristili i drugi, Binder je stigao na drugo mjesto boreći se sa Acostom. Bagnaia je ostao na četvrtom mjestu ispred Espargara, Martina i Marqueza. Fernandez je za to vrijeme uspio napraviti pola sekunde prednosti ali je u petom krugu očito pretjerao pa izgubio grip prednje gume i pao.

U drugom dijelu utrke Bagnaia je pojačao ritam i prošao Acostu pa su skupa lovili Bindera koji je u šestom krugu također pao s vodeće pozicije. Bagnaia je tu ukrao koju desetinku a Acosti su ee približili Espargaro, Marquez i Martin. Espargaro je prvi napao i prošao na drugo mjesto. Ulaskom u zadnja tri kruga vodećem Bagnai se približio Espargaro a Acosta se uspijevao obraniti od Marqueza. Razmak među vodećima nije bio prevelik ali niti dovoljan da bi se očekivao skori napad. Tako se ušlo u predzadnji pa i zadnji krug kada je počela drama. Prvo je Marquez na početku zadnjeg kruga prestigao Acostu a Bagnaia na sigurnom prvom mjestu, opet u petom zavoju, napravio grešku i pao. Nagrada je to bila za Espargara i najviše mjesto na postolju na domaćoj stazi a pored njega su slavili Marquez i Acosta.

GP RACE:

Start GP utrke najbolje je odradio Bagnaia ispred Acoste, Bindera, Martina i Espargara. Vrlo brzo su Martin i Espargaro napali Bindera ali je jedino Acosta mogao držati ritam sa Bagnaiom. U četvrtom krugu je Acosta napao, Bagnaia vratio a pridružio im se i Martin. Krug kasnije Martin je prošao Acostu za drugo mjesto, nastavio jakim ritmom pa ubrzo skinuo i Bagnaiu. Svoju priliku vidio je i Acosta te prošao Talijana nakon čega su se Martin i Acosta počeli odvajati i otišli na preko sekunde prednosti. Međutim u 11. krugu se Acosta prekočio i pao. Tada je krenulo Bagnaino praćenje Martina koje je trajalo veći dio utrke.

Ulaskom u zadnjih deset krugova Martin je i dalje bio u vodstvu ali sada već sa Bagnaiom na repu. Treći je bio Espargaro, zatim Fernandez, Marquez, Morbidelli, Binder… U 18. krugu je Marquez napao i prošao Fernandeza te zaostajao pola sekunde za Espargarom. Morbidelijev odličan plasman ipak nije dočekao kraj jer je u istom krugu pao.

Razmak između vodećeg Martina i Bagnaie varirao je oko 0.2 sekunde ali je šest krugova prije kraj Talijan napao i prošao. Bio je evidentno brži sa kruženjem na 1.40 i samo čekao svoju priliku. Nakon što ga je prošao, počeo se odvajati i samo je veća greška mogla nešto promijeniti. Za to vrijeme je i Marquez dostigao Espargara a on kad osjeti krv ne odustaje. Krug kasnije je prošao nakon kočenja na ciljnoj. Espargaro je pokušao vratiti ali mu je motor plesao pa se trenutno morao smiriti sa gasom. Međutim niti on nije odustajao i pokušavao je napasti u zadnjem krugu no najbliže je došao na nekoliko metara zaostatka prije ulaska u cilj i ostao četvrti. Bagnaia je novom pobjedom nadoknadio subotnju grešku i nakon odvožene prve trećine prvenstva uskoro počinje ozbiljnije praćenje bodova u ukupnom poretku gdje za vodećim Martinom zaostaje 39 bodova. Nastavak je već za tjedan dana u Mugellu, posebnom mjestu za Talijane i Ducati.

Prethodni članakYamaha RayZR 125
Sljedeći članakLancia Ypsilon HF/Rally 4 HF