MotoGP – Valencija 2023

Stigli smo i do posljednje utrke sezone u kojoj će se odlučiti ostaje li Bagnaia aktualni prvak ili će ga s trona skinuti Martin. Sve ostalo je riješeno, Ducati je na razini proizvođača pomeo konkurenciju. Od prvog treninga počelo ja burno, ne toliko kontaktima na stazi nego ponovnim praćenjem rivala na stazi, u ovom slučaju Bagnaie ne bi li se stvorio dodatni pritisak. Sve u maniri M. Marqueza i njegovih već viđenih upitno korektnih igrica. Osim toga, vrijeme je za rasplet popunjavanja grida za slijedeću sezonu, posljednja vijest je potvrda Marinijevog angažmana u Hondi. Pomalo čudna situacija da Rossijev brat odlazi iz praktično svog tima i prelazi u Hondu u vjerojatno najgorem povijesnom trenutku za Hondu. S druge strane, i Honda je odlaskom Marqueza svjesna da bez većeg angažmana oko razvoja novog motora nije konkurentna a Mariniju je to prilika da nešto stvori od početka i oslobodi se tereta “mlađeg brata”.

Na treninzima Bagnaia nije briljirao no pitanje je da li je i on kalkulirao. Martin je za to vrijeme bio među prvima. Kvalifikacije su pokazale da Talijan može bolje pa je završio na drugom startnom mjestu, iza najbržeg Vinalesa a ispred Zarca dok je Martin krenuo iz drugog reda, iza Millera i Bindera.

Sprint utrku poveo je Bagnaia ali ga je Vinales odmah prošao dok mu je na rep stigao Martin. Njihovu borbu su iskoristili Binder i Marquez koji su ih prošli međutim Martin je odmah vratio treće mjesto. Poredak je ostao isti do pola utrke kada je na vrhu Vinales izgubio prednost nad Binderom i Martinom dok je Bagnaia na petom mjestu previše zaostajao. Krug kasnije Binder je prešao u vodstvo. Nedugo nakon toga Martin je prošao Vinalesa pa nastavio i dalje te nakon greške Bindera preuzeo vodstvo. Bagnaia je i dalje bio na petom mjestu a iza sebe imao DiGiannantonia koji ga je mogao ali nije htio napasti. Martin je do kraja ostao na vrhu i uzeo nove vrijedne bodove te smanjio razliku u ukupnom poretku na 14 bodova za Bagnaiom te rasplet ostavio za nedjelju GP utrku.

Uoči GP utrke došlo je do promjene startnog poretka nakon što je Vinales zbog kazne na warm up-u izgubio jedno startno mjesto tako da je sa prve pozicije krenuo Bagnaia. On je i poveo utrku ali mu se već u prvom zavoju pridružio Martin koji je preskočio dva KTMa. Martin je napao na kraju drugog kruga ali se prekočio, vjerojatno udario u Bagnaiu ali i izletio sa staze pa se vratio tek na osmo mjesto. Odmah je agresivno krenuo napadati i prošao A. Marqueza, zatim i Vinalesa koji je dva kuta vraćao poziciju. U svojoj borbi su se priključili M. Marquezu i Zarcu. U toj gužvi je Martin pokušao previše, udario i srušio M. Marqueza te pri tome i sam pao čime je borba za naslov završila. Treba spomenuti isto tako da je i Marquez srušio Bezzecchija u prvom krugu, zanimljivo opet bez sankcija. Bagnaia nakom Martinovog odustajanja više nije htio riskirati pa je usporio nakon čega su ga prošli Binder i Miller. Kasnije se pokazalo da to nije bila loša odluka s obzirom da je u slijedećim krugovima uslijedilo dosta padova.

Na pola odvožene utrke Binder je u vodstvu promašio putanju i provozao se po long penalty dijelu te se vratio na šesto mjesto. Po povratku je krenuo agresivno i udario Marqueza ali su ostali na kotačima. Miller je u tom trenutnu preuzeo vodstvo ispred Bagnaie s prednošću od 1,3 sekunde. Iza Bagnaie bio je Zarco, zatim Vinales, DiGiannantonio, Marquez, Espargaro..

Ulaskom u zadnjih deset krugova Millerova prednost se malo istopila a uskoro se isto dogodilo i njegovoj prednjoj gumi pa je pao krug kasnije. Bagnaia je tad stigao na vrh a napadao ga je Zarco. Iza su se borili Binder, DiGiannantonio Marquez i Vinales. U samoj završnici show je opet preuzeo DiGiannatonio koji je riješio Bindera i krenuo u lov na Bagnaiu i Zarca. Zaostatak nije bio mali ali je napredovao vrlo brzo dok su ostali padali zbog potrošenih guma. Pri prelasku Zarca u predzadnjem krugu ponovno mu se dimilo s desne strane motora kao kad je prolazio Vinalesa. Napadao je u zadnjem krugu bez riskantnih poteza ali je Bagnaia maksimalno zatvarao, prvi prošao ciljem i pobjedom potvrdio novi naslov prvaka.

Prethodni članakNovi Hyundai i20
Sljedeći članakHyundai i Amazon pokrenuli suradnju