Opet agonija u Husqvarni…

Najnovije vijesti govore da Husqvarna, o kojoj se nedavno često pisalo u kontekstu preuzimanja od strane Pierer AG odnosno generalnog direktora i većinskog vlasnika KTM-a, Stefana Pierera, od 1.8.2013. ulazi u tzv. “cassa integrazione”. Ukratko, radi se o pomoći države posrnulom poduzeću pri čemu se, između ostalog, rješava viškova radne snage a preostalim radnicima se značajno smanjuju plaće. Između redova, to je signal da onaj tko se može snaći na bilo koji drugi način, bježi iz firme. Oni koji ostanu dobivaju pomoć ali ni ona nije beskonačna tako da je u konačnici i opstanak samog poduzeća upitan. 200-tinjak radnika moglo bi tako ponovno ostati bez posla što je akvizicijom od strane BMW-a nestalo kao moguća opcija i preuzimanja je od strane zaposlenika bilo pozdravljeno doslovno kao da im je netko maknuo mač koji je visio iznad glave. Očito, BMW se nije baš poslovno iskazao i zapravo su prodajom Husqvarne potpisali kapitulaciju. Ne radi o ničem čudnom i novom jer Pierer AG kupuje posrnula poduzeća, postavlja ih na noge i prodaje dalje. U slučaju europskih proizvođača, zadnjih 20-tak i više godina slične scenarije smo gledali u Ducatiju, MV Agusti, Husqvarni, KTM-u… i mnogima koji više ne egzistiraju.

Zanimljivo je kako se radi o vrlo maloj zoni oko Varesea gdje je na jednoj strani obale pogon Husqvarne a na drugoj udaljenoj nekoliko kilometara, MV Aguste. Radnici s obe strane rade gotovo isti posao i godinama su dijelili istu takvu sudbinu. Ovaj put,  izgleda da su radnici sa sjeverne obale imali više sreće. Nadamo se samo da će brand preživjeti, pa makar i proizvodili, kao prema inicijalnim najavama, motocikle manjih kubikaža za indijsko tržište…

 

Husqvarna_TC_449_2011_01_1920x1200

 

 

Prethodni članakDomenicali na vrhu Ducatija
Sljedeći članakMoto GP – Austin 2013