Pet savjeta kako pravilno održavati zimske gume

Sezona zimskih uvjeta na cesti u punom je jeku i iako još trebamo vidjeti pravi snijeg, temperature se počinju spuštati dovoljno nisko da korištenje zimskih guma značajno povećava sigurnost tijekom vožnje.

Kiša, snijeg, led i niske temperature stvaraju teške uvjete za vožnju i zato zimske gume trebate redovito provjeravati kako biste bili sigurni da su u ispravnom stanju te da su sigurne.

1.  Auto i zimske gume trebate redovito čistiti

Možda vam se čini da je pranje auta u zimskim mjesecima Sizifov posao, ali redovito uklanjanje blata, prljavštine i soli pomaže pri sprječavanju korozije i oštećenja na vozilu, a ujedno će vam biti lakše uočiti eventualne probleme sa zimskim gumama kada se na njima ne nalazi nekoliko slojeva blata.

Kada je zimska guma čista, prije ćete primjetiti eventualnu istrošenost, mehanička oštećenja i nedostatak tlaka, a čisti odvodni kanali bolje će odvoditi kišu i snijeg i zimska guma bolje prianjati.

Koliko često ćete prati auto i gume ovisi o stanju na cestama i vremenskim uvjetima, ali bilo bi dobro da ih barem jednom mjesečno operete visokotlačnim peračem kod kuće ili u autopraonici.

2.  Redovito provjeravajte da na gumi nema mehaničkih oštećenja

Sada kada je guma čista, lakše ćete uočiti ako pati od fizičkih oštećenja. Oštro kamenje, čavli, staklo – sve to može pronaći svoj put do vaše zimske gume, a mogu je oštetiti i slučajni dodiri s rubnjacima ili rupama na cesti. To se pogotovo događa zimi kada se loš asfalt ubrzano troši i nastaju rupe, a eventualni snijeg sakrije nezgodna mjesta na koja potom nesvjesno naletimo autom.

Postoje dvije vrste oštećenja na gumi, a to su oštećenja bočnog dijela gume u obliku probušene gume, puknuća ili rezova s vanjske ili unutarnje strane gume koji su u pravilu rezultat udarca o rubnjak ili rupu. Najčešće ih se ne isplati popravljati nego je potrebno kupiti novu zimsku gumu.

Druga vrsta su oštećenja čeonog dijela gaznog sloja u obliku probušene gume ili neravnomjerne istrošenosti gaznog sloja. Vulkanizer će najbolje procijeniti može li se rupa popraviti ili je kucnuo čas za nove zimske gume.

3.  Kontrolirajte dubinu profila na gumama

O dubini profila ovisi koliko će zimska guma biti učinkovita u zimskim uvjetima na cesti jer kako se on s vremenom troši, time je smanjena sposobnost gume da prianja na smrznute i mokre ceste. To može uzrokovati proklizavanje vozila što je opasno i za vas i za ostale sudionike u prometu.

Dubina profila ili gaza na novim gumama obično je između 8 i 10 mm, a kada na zimskim gumama ona padne na 4 mm, zakonska je obveza zamijeniti ih novima.

Ako se gume više troše na rubovima, vjerojatno nisu dobro napuhane, a moguće je i da negdje puštaju. Ako je pak guma više istrošena na sredini nego na rubovima, možda ste gume previše napuhali, a to povećava rizik od puknuća i utječe na slabije prianjanje. Ispravna razina tlaka u zimskim gumama je od naročite važnosti, a evo i zašto.

4.  Redovito provjeravajte tlak u gumama

Ovo vrijedi za svaku sezonu, ali najviše za hladne mjesece jer niža temperatura uzrokuje pad tlaka u gumama za 0.2 bara na 0°C. Od studenog do travnja kada je obavezno voziti sa zimskim gumama temperature značajno osciliraju, a to može dovesti do toga da tlak u vašim gumama padne puno ispod preporučene visine.

Na koju visinu je potrebno napuhati gume proizvođači navode u priručniku za uporabu vozila ili na naljepnici koja se nalazi u okviru vozačevih vrata. Broj koji se nalazi na bočnoj strani gume odnosi se samo na maksimalnu razinu tlaka na hladnome koji guma može podnijeti.

Ako redovito vozite, provjeravajte razinu tlaka u gumama barem jednom u dva tjedna jer niski tlak smanjuje prianjanje guma na cesti, povećava se zaustavni put vozila i ono troši više goriva.

5.  Barem jednom u sezoni rotirajte gume

Budući da se prednje gume troše brže od stražnjih, pametni vozači ih redovito rotiraju, odnosno zamjene prednji i stražnji set guma. To pomaže da se vaše gume ravnomjernije troše i omogućuje vam da maksimalno iskoristite njihov vijek trajanja.

Bilo bi idealno rotirati gume otprilike svakih 10.000 kilometara, odnosno svakih 6.500 kilometara na vozilima s pogonom na sva četiri kotača.

Kada pazite na svoje zimske gume, ne samo da produžujete njihov životni vijek i na taj način štedite, nego ujedno brinete da vaše vozilo zadrži optimalne performanse vožnje te da na cesti ostanete maksimalno sigurni.

Nemojte se ustručavati potražiti pomoć profesionalnog vulkanizera koji će vas najbolje savjetovati oko toga što možete napraviti za svoje zimske gume te kada je došlo vrijeme za investiciju u nove.

Prethodni članak470kmh: Max Speed & Max Biaggi
Sljedeći članakAlfa Romeo Giulia & Stelvio GT Junior