Nakon dva videa koji su se pojavili u zadnjih mjesec dana, pokazujući detalje i mutnu siluetu nove Yamahe R1, večeras je u Milanu uz pomoć cijelog managementa iz Iwate, te Rossija i Lorenza, novi model i službeno predstavljen. Koliko je to važan korak za Yamahu dokazuje i podatak da iza projekta stoji isti tim ljudi kao i iza prve R1 iz ’98. godine. Prema viđenom na prezentaciji, novi R1 se po pitanju elektronskih pomagala i osjećaja agilnosti u vožnji u mnogome oslanja na trkaću Yamahu M1. Korak više napravljen je predstavljanjem i modela R1M, limitirane verzije predviđene za upotrebu samo na trkaćoj stazi, čija je tehnička specifikacija još bliža M1.
Dizajn je potpuno nov i ne može se reći da nalikuje na neki od aktualnih modela. Posebno su interesantno izvedena prednja svjetla s po dvije leće i led-ice smješten u donjem dijelu prednjeg oklopa tako da je veći dio prednje maske ostavljen kao podloga za broj čime se posebno aludira na namjenu nove R1. Redni četverocilindrični crossplane zapremine 998 ccm u Deltabox okviru razvija 200 KS pri 13.500 okretaja. Moment je 112,4 Nm pri 11.500 okretaja. Težina praznog motocikla iznosi 179 kg, punog 199 kg. Sprijeda je vilica promjera 43mm, straga monoamortizer s mogućnošću regulacije. Diskovi su promjera 320 mm s četveroklipnim kliještima a serijskom ABS-u pomaže UBS (Unified Brake System) koji pravilno distribuira snagu i doziranje kočenja s obzirom na primljene impute o nagibu i brzini vrtnje kotača. Aktivira se samo prilikom upotrebe prednje kočnice.
Od ostale elektronike na novoj Yamahi R1 izdvajamo IMU (Inertial Measurment Unit) susav koji centralnoj jedinici u svakom trenutku šalje podatke o načinu vožnje skupljene preko šest senzora. Varijabilini Traction control također radi na principu izračuna nagiba i vrtnje kotača. Slide, Lift i Launch control brinu o proklizavanju stražnjeg kotača, dizanju prednjeg kotača i blokiranju rada motora iznad 10.000 okretaja radi bržeg kretanja. R1 nudi četiri mape paljenja te YRC odnosno Yamaha Ride Control System kojim se preko komandi na ručki mogu mjenjati četiri moda regulacije elektronske pomoći. Pored toga postoje i modovi Street i Track. Materijali su tu malo nejasni pa još uvijek ne možemo napisati što razne varijante postavki konkretno uključuju odnosno isključuju. No, u tome bi mogla pomoći CCU (Communication Control Unit) odnosno telemetrija koja pamti sve podatke o vožnji i postavkama, a uz Ohlinsov Electronic Racing ovjes dostupna je u verziji R1M. Uz to, limitirani “M” nudi i karbonske oplate.